{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.644 visninger | Oprettet:

Skader ved udrykning.. {{forumTopicSubject}}

Har haft et spørgsmål hængende længe!
Hvis nu du holder dumt i et kryds med en evt. Stor kantsten eller lign. Hvis der kommer en ambulance med fuld udrykning, og den eneste vej forbi, er hvor man holder.
Hvis man smadrer sine fælge eller andre div dele på bilen. Er der noget der dækker det??
God aften.
Cato

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skader ved udrykning..
  • #1   16. okt 2011 hvordan vil du bevise at det skete ved udrykning?

• #2   16. okt 2011 ikke medmindre ambulancen hjælper dig hen over den kantsten.

• #3   16. okt 2011 Din egen forsikring..

• #4   16. okt 2011 Jepsen din egen forsikring, surt for du skal trække ind, hvis du kan..

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #5   16. okt 2011 kaskoforsikringen på din bil hvis du har sådan en

• #6   16. okt 2011 Hvor urimeligt, man end måtte synes, det er (jeg er for så vidt helt enig med dig, hvis du er af den holdning), så er der vist ikke andre end én selv til at erstatte skaderne.

• #7   16. okt 2011 Så må du jo køre frem indtil der er plads til at du kan trække ind uden at smadre din bil.

Jeg vil under ingen omstændigheder ødelægge min bil eller fælge pga. et udrykningskøretøj, når man ikke kan få dækket skaderne nogen steder.

• #8   16. okt 2011 Nu skal du jo heller ikke flytte dig for enhver pris. Hvis du holder for rødt og deres eneste mulighed for at komme forbi er hvis du kører overfor rødt eller gør andet ulovligt, så har du på ingen måde pligt til at flytte dig.

Det er deres ansvar alene og finde den fornuftige vej forbi dig, for du må ikke foretage dig noget som helst ulovligt i forbindelse med at give plads.

Så hvis du vurderer du løber en risiko ved at køre bilen op på en cykelsti, så skal du bare blive holdene og så må de vente til der bliver grønt eller du har mulighed for at komme væk.

Sådan lærte jeg det, da jeg tog uddannelsen som brandmand.

• #9   16. okt 2011 Som kenneth c skriver..det fik jeg også af ide da jeg tog trailer kørekort i foråret..under køre prøven kom der nemlig en ambulance bagfra på en ville vej hvor jeg ikke kunne komme til siden..der kørte jeg med max hastighed hen til et sted hvor der var plads til at jeg kunne dreje..og til det sagde den sagkyndige at det var helt efter bogen..

• #10   16. okt 2011 Selvfølgelig er der en anden vej væk. Enten kører du uden om dem der evt er foran og ellers kører du ud i krydset uden at være til fare naturligvis.

Folk plejer at holde tilbage når der er sirener meget tæt på.

• #11   16. okt 2011 Ville du også køre ud over kanten på en bro? smiley

• #12   16. okt 2011 Hvis det er ambulance eller brandbil der kommer med udrykning er de "småskader" så ikke det værd når de skal forbi ?
    Det kunne jo være din familie eller venner de er på vej ud til

• #13   16. okt 2011 Kenneth C
    Du har tydeligvis fået din uddannelse gennem beredskabsstyrelsen ;)? Jeg tog os min derinde men da jeg blev ansat i et kommunalt brandvæsen der fandt jeg ud af at de nok skulle få folk væk hvis de skulle forbi.

Men vil så lige sige til topic starter at der næsten altid plejer at være en person der laver plads så vi kan komme forbi, ellers må lastbilen jo op på cykelstien eller over i modsatte vognbane.

Tilgengæld er der os bare sindsyg mange tumper i trafikken. Vi fik en alarm forleden og jeg kører så brandbilen. Da vi så kommer op til en lastbil lægger han sig ud så han fylder begge baner og kører og slingre lidt. Vi kommer så forbi og så ser vi så at tumpen kører og snakker i mobil. Vi kører så 500 meter længere frem og skal bruge ekstra horn og langt lys før der er en der gider flytte sig.

Det kan godt være politiet bruger deres blink og horn lidt for tit, men når der kommer en ambulance eller en brandbil så skal man altså trække ind så hurtigt man kan. De kører og redder mennesker hvor imod politiet kan være kaldt ud til husspektakler med blå blink

• #14   16. okt 2011 Martin | BMW dele tilsalg .
    Det tænker folk ikke over.

• #15   17. okt 2011 Nogge, ja, arbejdede også i kommunalt et par måneder efter. Hvad man gør som brandmand er ikke altid lige det der bliver set som det "rigtige" smiley

Politiet siger selvfølgelig ikke noget til at du kører lidt overfor rødt for at en ambulance kan komme forbi, men hvis det skal være HELT rigtigt så skal du ikke flytte dig da det er ulovligt det du foretager dig smiley

• #16   19. nov 2011 Det er da ikke ulovligt... DU SKAL give plads til et udrykningskørertøj hvis det er muligt og det selvfølgelig kommer med blå blink på.

• Martin V
    Martin V Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #17   25. jan 2016 Giv blot plads hvis du kan uden at sætte andres eller dit eget liv på spil - er selv brandmand og tro mig vi skal nok komme forbi på en eller anden måde på en sikker og fornuftig måde smiley

Kommentér på:
Skader ved udrykning..

Annonce