4.033 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med FlexValg fra. f.eks. Atea? {{forumTopicSubject}}
Yo
Er gennem arbejdet blevet tilbudt et hav af forskellige gode i form af forskellige computere, telefoner, tablets, harddiske m.m.
Hvis jeg f.eks, ønsker en MacBook Pro 15" skal jeg batale 327,- om måneden i 36 måneder (bliver trukket over lønnen), og derefter skal jeg betale den fri af leasingaftalen. Men man kan ikke på nuværende tidspunkt få oplyst hvad man kan forvente at skulle betale når den skal frikøbes - nogen der ved hvad man kan forvente i sådan nogle ordninger??
Og ja jeg er også godt klar over jeg skal betale multimedieskat
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 27 Biler: 9 Emner: 448 Svar: 2.291
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men i de fleste tilfælde svarer det til en eller to måneders betaling, når den skal betales fri, hvis du altså har haft den i hele perioden.
De første par gange jeg fik tilbudet var det ikke fordelagtigt, det var faktisk billigere at købe pc'erne ude i byen, men det er blevet bedre, og jeg tog i mod et tilbud på den største af de maskiner de tilbød dengang, da jeg kunne spare cirka 3.000 kr over tre år.
Hvis du bryder kontrakten, det vil sige du enten bliver fyret eller siger op, så vil du få lov til at betale dagsværdien af pc'en, det vil sige den fulde brugt værdi for den pc du har købt.
Det er som sådan også den fulde brugtværdi du skal betale efter endt leasingaftale, men den er ofte ret fleksibel, da de ikke er interesseret i at få maskinen tilbage, og de sådan set har fået pengene for den.
Men teoretisk set, så er det dagsværdien du betaler, altså værdien af udstyret efter tre år.
sep 2004
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
F.eks. koster den 10.000kr idag, så er frikøbsværdien 20% om 3 år.
Vi har de samme tilbud hvor jeg arbjeder
okt 2005
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 8 Emner: 25 Svar: 467
det vil dige det er dyrt betalt for kun en cpu..!
sep 2004
Ofte har man mere end en hjemmepc-ordning med i sådan en pakke, det kunne være fri internet og/eller telefon, og alene dette, burde opveje prisen.
Og en CPU er kun en del af en computer
Der er mange tilfælde hvor det rent faktisk godt kan svare sig, men det vil det ofte ikke kunne, hvis man udelukkende har hjemmepc-ordningen, og intet andet.
Der er jo også en grænse for hvor meget du kan trække fra, så det hjælper ikke så meget bare at hæve beløbet du køber for.
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 27 Biler: 9 Emner: 448 Svar: 2.291
Erfaringer med FlexValg fra. f.eks. Atea?