{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.032 visninger | Oprettet:

Erfaringer med FlexValg fra. f.eks. Atea? {{forumTopicSubject}}

Yo

Er gennem arbejdet blevet tilbudt et hav af forskellige gode i form af forskellige computere, telefoner, tablets, harddiske m.m.

Hvis jeg f.eks, ønsker en MacBook Pro 15" skal jeg batale 327,- om måneden i 36 måneder (bliver trukket over lønnen), og derefter skal jeg betale den fri af leasingaftalen. Men man kan ikke på nuværende tidspunkt få oplyst hvad man kan forvente at skulle betale når den skal frikøbes - nogen der ved hvad man kan forvente i sådan nogle ordninger??

Og ja jeg er også godt klar over jeg skal betale multimedieskat

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med FlexValg fra. f.eks. Atea?
  • #1   18. okt 2011 Snakker vi 2000,- eller 10000,-? Nogen der har erfaringer med tidligere aftaler?

• #2   18. okt 2011 Du skal regne den totale pris ud over perioden, og som du selv siger, huske at tillægge værdien af multimedieskat.

Men i de fleste tilfælde svarer det til en eller to måneders betaling, når den skal betales fri, hvis du altså har haft den i hele perioden.

De første par gange jeg fik tilbudet var det ikke fordelagtigt, det var faktisk billigere at købe pc'erne ude i byen, men det er blevet bedre, og jeg tog i mod et tilbud på den største af de maskiner de tilbød dengang, da jeg kunne spare cirka 3.000 kr over tre år.

Hvis du bryder kontrakten, det vil sige du enten bliver fyret eller siger op, så vil du få lov til at betale dagsværdien af pc'en, det vil sige den fulde brugt værdi for den pc du har købt.
    Det er som sådan også den fulde brugtværdi du skal betale efter endt leasingaftale, men den er ofte ret fleksibel, da de ikke er interesseret i at få maskinen tilbage, og de sådan set har fået pengene for den.

Men teoretisk set, så er det dagsværdien du betaler, altså værdien af udstyret efter tre år.

• #3   18. okt 2011 Jeg selv kom af med en måneds betaling.

• #4   18. okt 2011 Regn med 20% af markedsprisen idag.
    F.eks. koster den 10.000kr idag, så er frikøbsværdien 20% om 3 år.

Vi har de samme tilbud hvor jeg arbjeder

• #5   18. okt 2011 Jeg har den ordning, det der er ved det er at du skal op at have flere ting samtidigt for det kan betale sig, du betaler 3000 kr i skat hvert år i tre år altså 9000 kr plus din mac..
    det vil dige det er dyrt betalt for kun en cpu..!

• #6   18. okt 2011 Benjamin . >> Det er da noget vrøvl, du betaler skat af 3000 kr, ikke 3000 kr i skat. Det vil sige med en trækprocent på 40, så betaler du cirka 100 kr/md (1200 kr/år).
    Ofte har man mere end en hjemmepc-ordning med i sådan en pakke, det kunne være fri internet og/eller telefon, og alene dette, burde opveje prisen.

Og en CPU er kun en del af en computer smiley

Der er mange tilfælde hvor det rent faktisk godt kan svare sig, men det vil det ofte ikke kunne, hvis man udelukkende har hjemmepc-ordningen, og intet andet.

Der er jo også en grænse for hvor meget du kan trække fra, så det hjælper ikke så meget bare at hæve beløbet du køber for.

• #7   18. okt 2011 leger lidt med tanken om en MacBook Pro 15", og der synes jeg umiddelbart det ser meget fornuftigt ud alt sammen så

Kommentér på:
Erfaringer med FlexValg fra. f.eks. Atea?

Annonce