{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Hvad ville DU gøre ??.... {{forumTopicSubject}}

Hvis du sidder og kigger dig om efter et arbejde, og du finder en virksomhed der søger noget arbejdskraft.

MEN, da du kender til branchen, går du virksomheden efter i sømmene, kontrollerer deres cvr for at se alderen, bi-navne, og branchekode, for at se efter, om det stemmer overens med den branche de søger i.
Udover det, kigger du lidt rundt på nettet. HER venter overraskelsen så.

Det viser sig, at ved at søge på en person i virksomheden (en fra direktionen), har med anden person (også fra direktionen), en plettet fortid, dog ikke længere tid siden, end et par år tilbage.

Fortiden viser, at de 2 tidligere er/har ladet anden virksomhed gå konkurs, en virksomhed der kunstigt handlede prisen op på ejendomme under 4 virksomheder (henholdsvis under, Holding, Invest, Ejendomme, og et "almindeligt" A/S).

Pudsigt nok, så gik alle 4 konkurs sidste år.

Men spørgsmålet er.
Med denne viden, er du så frisk på, at indgå i deres nuværende virksomhed. Ergo "give dem en ny chance" ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville DU gøre ??....
  • #1   3. nov 2011 NEJ, selvfølgelig ikke

  • #2   3. nov 2011 HEEELLLL NOOOOOO

    en gang svindler ALTID svindler


  • #3   3. nov 2011 Aldrig.

    En gang fusker - altid fusker når det handler om den slags.


  • #4   3. nov 2011 NO F...... WAY!!!!

  • #5   3. nov 2011 Jeg ville nok også have mine betænkeligheder smiley

  • #8   3. nov 2011 er det ikke nogenlunde ligemeget hvis bare man får sin løn og du ikke selv deltager i noget ulovligt.. ?

  • #9   3. nov 2011 Næ. Min selvrespekt ville falde rimeligt kraftigt hvis jeg arbejdede for en person som systematisk snyder andre mennesker - i det her tilfælde underleverandører som ikke får deres penge når lortet lukker...

  • #10   3. nov 2011 Nja... Har det lidt som de andre og mavefornemmelsen siger også nej. Men hvis man går arbejdsløs og virkelig mangler et job så kunne man måske godt kigge på det. Om ikke andet, så for at have noget imens man søger efter andet...
    Hvis man kan undgå at få noget i klemme i den her virksomhed. Løn man ikke får udbetalt og den slags, så kunne man måske godt leve med det i en kort periode?


  • #11   3. nov 2011 Ja det ville jeg faktisk godt .
    Du kan jo ikke vide den grund til at firmaet er gået konkurs , som du selv skrev .

    Ejendoms firma - invest firma til at investere feks i ejendomme . holding til alt overskudet . - de kunne jo være at de ramte en dårlig handel .
    Så længe det ikke er under tvunget likvidering . så det jo ikke fra skats side af at det er blevet lukkede .


  • #12   3. nov 2011 BILLIG fin vento sælges .

    Da det de søger, ikke harmonerer med deres branchekode, er betænkelighederne allerede begyndt.

    Om du så skal spilde tiden mere, ved at indgå lønforhold med dem, og ikke vide, hvordan lønnen kommer til at se ud, da de sikkert er snu nok til, at kreere en uigennemskuelig kontrakt, tjah, ved ikke med dig, men end ikke jeg ville have interesse i at prøve.


  • #13   3. nov 2011 Don D
    Du VED, hvorfor de er gået konkurs, du VED hvad lort de har lavdet, og ikke nok med det, du VED, at de ikke har svaret på henvendelserne vedr de verserende sager der var.


  • #14   3. nov 2011 hvis du kan tillade dig og sige nej pga. det er du da ikke desperat endnu!
    så længe du er arbejdsmodtager og ikke har noget ansvar ang. det, så kan du da være fuldstændig ligeglad med hvad de høje herre laver! tror du kan være ret sikker på de fleste firma'er på en eller anden måde har snydt


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #15   3. nov 2011 Aldrig nogensinde om de ville få en ekstra chance hos mig!


  • #16   3. nov 2011 - BluezCat-DK® *

    Og alt det mener du at jeg VED ?
    hvordan skulle jeg vide det ?



  • #17   3. nov 2011 Don D
    Det er noget du VED, efter du har kigget dig lidt om på nettet.



  • #18   3. nov 2011 Det er heldigvis ikke mig der er i den situation, at være arbejdssøgende.

    Jeg blev adspurgt, om jeg lige ville kigge på et par firmaer, for en anden person der leder efter noget at lave.

    Samtidigt har jeg så også fundet udaf, at de to af dem, trods hvér deres navn, egentlig har samme direktion.


  • #19   3. nov 2011 det er ligesom at pisse i bukserne for at holde sig varm, gør det aldrig!

  • #20   3. nov 2011 - BluezCat-DK® *

    Hvordan skulle jeg vide det ?
    der står ingen steder navn på firmaet ?

    Og hvad der galt med at det er sammen direktion i flere virksomheder !
    Det er der da vel intet galt i ? smiley


  • #21   3. nov 2011 Da jeg sad med ansættelse, blev 7 ud af 10 referencer på CV'et tjekket... Arbejder du hos dem i fx 1½ år, indtil de går lader det gå på røven igen vil du få et blakket CV... enten får din kommende arbejdsgiver en sær fornemmelse som du har nu, hvis du skriver det på - eller - hvis du undlader at skrive det på, vil du have et hul hvor de tror du har gået arbejdsløs...

    Jeg ville holde mig langt væk fra sådan et firma..


  • #22   3. nov 2011 Don D
    Ved du selvfølgelig ikke, eftersom jeg ikke har udleveret pågældendes navn, eller firmanavn ;o)

    De oplysninger har jeg, og de er blevet udnyttet, deraf finder jeg brugbar information på nettet.

    Derfor jeg giver dig scenariet, du kun skal tage standpunkt til ;o)

    Der er som sådan heller ikke noget galt med, at det er samme direktion hos flere selskaber, men når det viser sig, at det er en tidligere upålidelig direktion, så forestiller jeg ikke, at denne er mere pålidelig, bare fordi de har 2 virksomheder under sig idag.


  • #23   3. nov 2011 - BluezCat-DK® *

    Men som nævnt tidligere . der kan være så mange grund til at en virksomhed går konkurs.

    Jeg havde feks en nedrivnings firma der gik konkurs . Men var langt fra min skyld . det var dem vi var under entreprenør for ..

    så derfor ville jeg give det en chance .


  • #24   3. nov 2011 Don D
    Det er et par udpluk, angående de to.

    'Grunden er blevet handlet frem og tilbage mellem to selskaber, hvis ejere har nære relationer, og de har på skift optaget store lån i grunden, der i flere år har været umulig at udvikle pga. en lejer, der ikke kunne genhuses på lignende vilkår.'

    'Allerede få måneder senere sælger Y Invest grunden videre med en fortjeneste på 1,2 mio. kr. til X - et selskab Carsten har stiftet sammen med den unge tømrer Simon XXXX få år tidligere, men som Carsten har forladt igen.

    X når at eje grunden i godt et år, inden den igen bliver solgt til Y Invest den 4. juli 2007. Forinden er der imidlertid blevet tinglyst et nyt ejerpantebrev til Roskilde Bank. Og det er på hele 36,6 mio. kr.

    Den seneste handel på 17,8 mio. kr. giver en kvadratmeterpris på ca. 11.000 kr., hvilket er for dyrt i det nuværende ejendomsmarked ifølge en kilde med kendskab til det lokale ejendomsmarked.

    Dermed tegner der sig et billede af en grund, der er blevet handlet op i pris mellem to selskaber, og som derudover er kraftigt overbelånt med Roskilde Bank som kreditor.

    Det har ikke været muligt at træffe hverken Carsten XXXX, Christian XXXX eller Simon XXXX og få en forklaring på dispositionerne. Derfor er det også nødvendigt at tage væsentlige forbehold på grundlag af de tilgængelige fakta.'



Kommentér på:
Hvad ville DU gøre ??....

Annonce