{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er det smarte ved paypal??
  • #1   3. nov 2011 det er jo en sikkerhed du IKKE for ved andre penge overførelser

• #2   3. nov 2011 Hvis du ikke får det du har købt, så betaler paypal pengene retur til dig,

Laver du en alm overførsel, og ikke modtager din vare, så får du ikke noget igen

• #3   3. nov 2011 Så hvis nu jeg stikker dem en mail om at pakken jeg modtog kun indeholdte en stor sten får jeg alle pengene retur??

• #4   4. nov 2011 i teorien er det såmænd også meget smart... og ja skriver teorien - fordi jeg over ebay købte en vare, der ved modtagelse viste sig at være defekt, oprettede en claim - skulle returnere varen (en pakke på 25 kg) til uk, self for egen regning... modtageren valgte så at påstå han aldrig modtog varen, trods der igennem paypal var vedhæftet dokumentation for forsendelse samt track-n-trace numre, dokumentation for modtagelse osv... så aldrig pengene, fragten som sælger skulle have dækket yderligere og ja varen var jo også ude af mine hænder, for kunne nok have været reppet - da paypal trods flere forsøg samt kontakt pr tlf osv afviste det, da sælgeren sagde han ikke havde modtaget - selvom man kunne se han havde signeret for varen på T&T siden

• #5   4. nov 2011 Det virker bare. Jeg har bestilt et utal af varer, og har været så heldig at få flere ting gratis, fordi jeg lavede en claim som så blev til et krav om retunering af mine penge.
    Har kun god erfaring med Paypal, og håber da også det fortsætter.

Men du vil altså hører om man kan snyde sig til varer?

• #6   4. nov 2011 Paypal handler om køber beskyttelse - det står også på deres hjemmeside...

• #7   4. nov 2011 hvad så hvis paypal blir ved med at hæve 1 kr på ens konto? er der en grund til det??

• #8   4. nov 2011 Præcis, i teorien er den god nok.

Handler rigtig meget på ebay, både som sælger og som køber:

Som sælger: mister du rigtig mange penge i det store løb pga at du betaler omkostningerne for paypal (det kan afhjælpes ved at tage højere gebyr ved forsendelse)

Som køber: Du mister igen mange penge hvis du overfører penge via paypal pga valutakursen som ikke er særlig god. Desuden er deres "beskyttelsen" af køberen ikke særlig god 1) Det tager 30 dage som minimum, ofte er der så yderligere ting der skal afklares men der sker intet 2) Der er mange ting som ikke er forsikret (så som biler, motorcykler og andre ting som paypal definerer som ikke fragtbar).

Det eneste gode er: betalingen er modtaget hos sælger med det samme, dvs. hvis man skal bruge en del hurtigt kan man på den måde for den tilsendt fra dag til dag.

Summasummarum

Jeg bruger igen den gammel dags bankoverførelse, den er hurtige ved store beløb (paypal har en grænse og man kan ikke overføre flere tusind kroner fra dag til anden plus dårlig valuta) plus har bedre valuta. Kun når det skal gå hurtigt bruger jeg paypal.

Der findes en del alternativer, fx paytogo i Tyskland etc, så der skal nok snart komme lidt konkurrence.

Desuden spørger min bank ikke til hver gang jeg logger ind og overfører penge fra udlandet. Min paypal er bleven spærret to gange fordi jeg har været i udlandet og ville foretage betalinger. Desværre koster det penge at få den aktiveret igen da de ingen gratis hotline har. Den E-mail som jeg sendte for 2!! Uger siden er stadigvæk ubesvaret og kontoen er lukket.

• #9   4. nov 2011 Med paypal kan sælger også se pengene med det samme, hvorimod en internation overførsel kan tage et par dage...

• #10   4. nov 2011 *Andersen *

Du må sende dem en mail om problemet, det lyder lidt mærkeligt.

Hvor mange gange er det sket?

• #11   4. nov 2011 Dapper D: Nej jeg vil ikke snyde - jeg vil bare frem til at det er et lorte system som ikke sikrer en mere end ved alm bankoverførsel. Jeg aner jo ikke hvad det er han sælgeren sender mig og så er vi jo lige vidt...

Kommentér på:
Hvad er det smarte ved paypal??

Annonce