Hylen for ørerne! {{forumTopicSubject}}
Hej, tænkte lige jeg ville spørge nogen inden jeg går i panik og spilder min læges tid på noget der måske er ingenting.
I går og i dag har jeg haft en brusen for højre øre, som jeg kunne få til at forsvinde midlertidigt når det blev for slemt (altså det blev værre og værre), ved at holde mig for næsen, lukke munden og så "puste" luft ud i øret. Der kunne jeg lige høre en poppen og så en dejlig fornemmelse af at kunne høre igen.
Men nu er det satme gået over til en dyb hylen hver gang jeg siger noget, eller andre gør.
Er chauffør og går blandt maskineri der larmer som død og helvede og frygter lidt det er fordi jeg stod lidt for tæt på en luftudløsning fra en blæsemaskine i fredags som gjorde pænt ondt i øret. En trykslange sprang lige da jeg stod ved siden af, og jeg ikke havde høreværn på.
Nogen der har en smule kendskab til om jeg skal frygte det er permanent, eller om andre har prøvet noget lignende og det er forsvundet igen?
Er gået rundt med høreværn hele dagen i bare frygt for at gøre det værre, så jeg er lidt småpanisk
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.032
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 41 Svar: 1.038
Men lider stadig af det nogle gange desværre.
man skal sku passe på sine øre!
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
feb 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 89
For det kan godt give en susende/hylende lyd. som kan forsvinde hvis du som du beskriver at puste luft ud i ørende.
aug 2005
Følger: 87 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 245 Svar: 8.858
Få penicillin hurtigst muligt ellers ender det med at gøre fucking ondt.
<b>AJay
maj 2009
halvandenben, der var det også sådan en susen/brusen du havde?
L K, ja okay. Og JA, man skal sgu. Jeg er meget sart med mine ører og øjne så når sådan noget sker bliver jeg næsten panisk
dec 2002
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 91 Svar: 5.892
maj 2009
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 703
apr 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 31
Læs evt. her:
http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/hoerelse-og-oeret/mellemoeret/spraengt-trommehinde-(trommehinderuptur)-/
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Det kunne godt være du har fået en påvirkning af den slange der sprang som har udløst noget tinitus hos dig. Det kan være det går over.
Men få det lige tjekket hos lægen med en høreprøve, og se om der er sket en skade.
Tinnitus'en vil forsvinde igen.
Hvis det er en mellemørebetændelse (og du os har feber) så skal du helst snart opsøge læge og få noget antibiotika. Tinnitus er ikke helt så akut, men det gør nok intet hvis du får det tjekket indenfor rimelig tid
maj 2009
Godt med lidt forskellige bud, så man har noget at forholde sig til.
Skynder mig til lægen inden for et par dage, så jeg kan finde ud af hvad faen der foregår.
Hylen for ørerne!