{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

FUCK, hvor er jeg bare træt af Postdanmark {{forumTopicSubject}}

Her kommer dagens tudeindlæg.. Det har intet formål, at sidde og fortælle om det, her på BG, så ja, det er komplet nyttelyst, men er nødt til at tude lidt.

Venter på 2 pakker, fra mine leverandører, som skulle bruges i går.

Pakke 1. Sendes afsted i forgårs fra leverandøren, med modtagelse igår. Sidder og venter på postmand Per på mit værksted, da jeg klokken 10.30 hører postbilen udenfor. Inden jeg når ud, har den kære Postmand Per smidt en seddel i postkassen, om at jeg IKKE var til stede, da han prøvede at levere den og jeg kan se hans bagende af bilen, da han kører videre. Ringer til deres "kundeservice", for at høre hvad fanden manden bilder sig ind, men de kan intet gøre.

Nu sidder jeg så og venter på pakke 2 og kan ikke hente pakke 1, da Postmanden sikkert kommer, mens jeg er på posthuset.

Pakke 2: Ligeldes afsendt i forgårs. På T&T kan jeg så se, at der står, at den er "tilbageholdt på pakkecentralen, efter aftale med modtager".. JEG er modtager og har ingen aftaler med dem. Ringer til dem, hvor de siger at den er ude til levering idag, men de kan ikke forklare, hvorfor jeg ikke kan se det, når jeg tracer den. Posten er hos mig, mellem 10-11 hver dag, men der er intet dukket op og ingen seddel i postkassen. Så nu kan jeg sidde og glo og HÅBE på at den kære Postmand Per bare er forsinket og HÅBE på, at han idag ikke bare smider en seddel i postkassen, om at jeg ikke er her.

Det skal siges, at der tydeligt står på postkassen, at værkstedet ligger i gården, så det er ikke fordi at postmanden ikke ved, hvor han skal aflevere den. Den gyldige adresse, er også i gården, så det er heller ingen undskyldning.

Så næste gang folk brokker sig over leveringstider der ikke bliver overholdt, hos forskellige firmaer, så tænk på denne historie, der allerede nu, har forskubbet 2 leveringstider, med 2 dage.

Ærgeligt man ikke altid selv kan vælge andre forsendelsesmuligheder, når man vil have noget til tiden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FUCK, hvor er jeg bare træt af Postdanmark
  • #1   24. nov 2011 Så bare vent til de endelig dukker op, så ligner de sikkert noget der er kørt over af en truck !

• #2   24. nov 2011 3 bogstaver GLS

• #3   24. nov 2011 Ja GLS er klart at foretrække når muligheden er der

• #4   24. nov 2011 GLS er ikke bedre ikke her i hvertfald. De fatter minus. Tilgengæld er posten lige så ringe...

• #5   24. nov 2011 Jeg giver heller ikke meget for Post Danmark. Jeg har oplevet at komme hjem mandag efter en forlænget weekend og finde en pakke stå op af min dør, indeholdende for næste 6000 kr computerdele... Naboen fortalte at den havde stået der siden fredagen. Overvejdede længe om jeg bare skulle melde at den havde jeg aldrig modtaget!

• #6   24. nov 2011 Nu har jeg selv arbejdet ved Post DK og det har højest sandsynligt været en afløser. Ellers bør du finde nummeret på det postcenter han kører til og snakke med afdelingschefen (lyder finere end det er).

Jeg ved da i hvert fald at der flere gange blev uddelt advarsler fordi folk sjuskede med pakkerne..

• #7   24. nov 2011 Arbejder selv hos post Danmark..

Hvis han har fyraftensgaranti må han godt gøre sådan, da han fx. skal være hjemme 14.35 eller lign..

Meeeeen, lyder i mine ører som en doven post.. det er sgu nemt at smutte ind med pakken, og så smutte igen, det tager ihvertfald kortere tid end at udfylde alt det pjat og scanne pakken smiley

Evt få Flexlevering, så smider han bare pakken ved fordøren, garagen, eller hvor du har lyst smiley !

• #8   24. nov 2011 Jeg vil også lige sige at GLS er altså ikke en dyt bedre, hvis man har bestilt noget der SKAL modtages med underskrift, finder man det stående på fliserne i en garage hvor vandet har gennemblødt kassen. Hvad fanden er det så man betaler for!?!

• #9   24. nov 2011 Ja som Anton siger - få dig en pakkekasse eller bare flexlevering så skal han stille pakken et bestemt sted.

• #10   24. nov 2011 Ikke mere end et par uger siden GLS satte en dyr designerlampe ude foran døren. Jeg sad 3 meter fra døren. De har IKKE banket på. Så de er vist ikke en pind bedre selv.

Jeg forstår ikke du siger du går ude i dit værksted. Så har de vel banket på ind til huset? Hvorfor får du ikke bare flexlevering på pakken. Så skriv den skal leveres i dit værksted.

• #12   24. nov 2011 Nu er det en ehverbvsejendom vi snakker om, ikke mit private værksted, i et hus.. Det er en bygning, med erhvervslejemål i gården.. Og kan ikke lade posten stille mine varer foran døren. Det er værdier, jeg ikke kan stole på, er der hvis nogen ser det.
    GLS er kun en smule bedre, men hjælper ikke noget, når jeg ikke selv kan vælge leveringsform, fra leverandører.

• #13   24. nov 2011 Daniel. Er du sikker på du ikke har fået reklamerne fra forbrugerkontakt?

Når man har været på posthuset og udfylde en formular så bliver man slettet i systemet. For der er altid adr på reklamer posten levere (På den yderste).

• #14   24. nov 2011 BDOG. Jeg vil ringe til omdeling i dit område og forklare dem sagen. Så sig det haster med at få pakken.

• #15   24. nov 2011 Daniel - Det er enten ikke postmanden der har leveret dem ellers har du ikke meldt det ordenligt fra, da det postmanden får med ud på ruten SKAL leveres og det hele er adresseret.

BDOG - så giv postmanden en nøgle? Da jeg var postbud, havde vi nøgler til mange erhvervsejendomme, da vi ofte havde pakker med om lørdagen. På den måde kan du også melde dig til Flexlevering.

• #16   24. nov 2011 Vi havde også på et tidpunkt en knold der "bare" smed en seddel i postkassen, vel og mærke uden at han gad og gå til døren, efter et par klager har vi fået en anden til at kører pakker og nu har vi ingen problemer mere, har så sent som idag fået en pakke, bestilt igår og sendt igår, og jeg har selv været ansat ved posten.
    vh

• #17   24. nov 2011 Lyder som dovenskab fra postbudets side.. mit postbud er tilgengæld endnu værer.. han ligger pakkerne ude foran min lejelighed hvor alle kan komme ind i opgangen

...

• #18   24. nov 2011 GLS er mere hjernedøde end post dk... Og DPD er helt udenfor kategori.

FedEx, DHL og UPS er sgu de eneste der ikke laver totalt anarki, men de er dyre..

• #20   24. nov 2011 BDOG:

Her er de forskellige muligheder for pakkelevering med flexlevering:

Foran hoveddøren
    Bryggers/entre
    Carport/garage
    Skur/værksted
    Legehus
    Drivhus
    Særlig pakkepostkasse
    Under halvtaget
    På terrassen
    Ved Bagdøren

Mon ikke en af disse muligheder kunne bruges ? Ellers snak med posten der kører der fast, og aftal at han evt kan sætte det et andet sted hvis det er.. Det er ikke altid der køres pakker om lørdagen, så det er mest til hverdag du kan få brug for det.. smiley

Bare spørg din post efter en blanket med Flexlevering / modtagerflex.. smiley

• #21   24. nov 2011 Har du overhovedet læst hvad jeg har skrevet? Det er mit værksted/butik, hvor jeg er hver dag. Det er MIN butik, altså hvor JEG er til dagligt og hvor JEG arbejder. Ergo er jeg TILSTEDE, når posten kommer. Hvad skulle jeg så få ud af, at de smider mine pakker udenfor?

Når jeg bestiller en pakke til min adresse, hvor jeg er tilstede, forventer jeg da selvfølgelig også, at pakken bliver leveret. Så er det jo fløjtende ligegyldigt, hvor de ellers kan stille den.???

• #22   24. nov 2011 Og angående forslaget til at give postmanden en nøgle, er jeg en smule lost.. Jeg har et erhvervslokale, med en ganske normal dør, der er ulåst, når jeg er her. Det er som en ganske normal anden butik, bare med indgang i gården, istedet for udenfor. Hvad hjælper det at give en nøgle, til en dør der er ulåst, til min forretning? Og hvad f***** skulle jeg give en nøgle til et postbud, til en forretning fyldt med bilstereo? Ja, spørger bare.

• #23   24. nov 2011 GLS er crap !

Bestilte fælge til bilen, og lige pludselig stod fælgene foran min hoveddør..!? De havde ikke banket eller noget som helst, og var hjemme.

• #24   24. nov 2011 BDOG:
    Du kan lave det således at han kommer hen og banker på porten, og så får du den, eller hvis han har travlt stiller han den..
    Hvis det ikke kan lade sig gøre, så få dig en pakkepostkasse.. eller lav en særskilt aftale med den DAGLIGE post ! Om at han fx. lige hiver i døren for at se om den er åben, og så lægger pakken inden for døren!
    Vil han ikke det, er han satme også en klovn, det sparer ham meget tid at putte den indenfor, end at skrive, klistre og scanne, og så i postkassen..

Og HVIS du ved han kommer på et bestemt tidspunkt, så hav evt døren åben, eller sæt en lille lap papir på postkassen med (Til posten! Åbn døren og læg pakkerne indenfor tak)
    I de fleste tilfælde gør han det nok, ellers får du en flexleverings blanket smiley
    Og så vælger du bare SKUR/VÆRKSTED! smiley Så ryger den ind i værkstedet..

så skulle den være fikset..

• #25   24. nov 2011 Bdog, ring ind til kundeservice og tag en seriøs snak med dem. Jeg havde samme problem i mit firma.. vi åbner kl 10.00 problemet var bare at postmanden syntes jeg skulle have pakker leveret kl 8.00, så skulle hente hele lortet på posthuset. Det var et problem da jeg pt. kører i en VW Polo 6n, og der kan ikke være 20 kabinetter og en masse andet computer grej smiley

Men efter et par opkald hvor jeg forklarede dem et par ting, ringede de til kørselslederen for mit distrikt og fik arrangeret så jeg hver dag får pakker leveret kl 10.00.. er postmanden der 9:45 så holder han pænt og venter til jeg møder kl lidt i 10..

Det kan varmt anbefales at skrue bissen på. Jeg har erfaret at det i hvert fald er det eneste de forstår smiley

Happy Hunting

• #26   24. nov 2011 Hehe, det er faktisk temmelig forundringsfuldt, at så få personer herinde, overhovedet ikke fatter, hvad der bliver skrevet.. Det er en ganske normal forretning, med et værksted.

Hvis det også er for svært at forstå, så forestil jer en kiosk, eller en Føtex, hvor posten siger der er lukket, fordi han ikke gider gå ind.. Det er ikke et sted på 5000m2, men et ganske normalt hus med en opgang, en butik foran og en butik bagi. Så det drejer sig om at gå 10 meter. Og der STÅR på postkassen, at butikken ligger i gården..

Så kan ikke se hvad jeg skal bruge en pakkepostkasse til, give en nøgle ud, have flexlevering, eller alt muligt andet, der bliver forseslået i det her indlæg. Det er en GANSKE ALMINDELIG adresse, iikke et skjult værksted/butik, med skjulte døre, der ikke kan ses igennem og vagter omkring.

Postmanden gad bare ikke levere lortet ordentligt, andet er der ikke i historien.

• #27   24. nov 2011 Har ringet til kundeservice 3 gnge idag og 4 gange idag (pakke 2 er heller ikke leveret).. sidste gang jeg ringede, var den eneste gang, hvor jeg rent faktisk blev taget seriøst, men der var intet de kunne gøre, i følge dem selv.

• #28   24. nov 2011 Er pakken for stor til at smide i postkassen skal en post banke på døren og høre om der er nogen hjemme.

Er der ingen der svarer der, kan han fuldt ud tillade sig bare skrive sådan en seddel og så smide den i din postkasse og køre videre med pakken smiley
    At du skriver noget på postkassen skal han ikke tage sig af..

Så få flexlevering til værksted / skur, så skal han gå om bagved med den..

han skal ikke gå om bagved for at tjekke om du er der, medmindre det er en aftale..

Så bed om noget Flexlevering / modtagerflex, så får du pakkerne derom.. Ved det banker han på for at se om du er der, og er du ikke, stiller han den.. evt. skriv på døren / porten at : Til posten - Der er åbent..

smiley

• #29   24. nov 2011 Selvfølgelig skal han da gå bag i, da adressen er i gården.. En pakkepost skal ikke gå til postkassen, men til døren. Eftersom døren er i gården og min adresse er i gården, så skal postmanden sku da også gå i gården.. Det er da logik for burhøns.

Der er INGEN port, der er ingen LÅSTE døre, eller hvad i bliver ved med at snakke om. Fat nu, at det er en adresse, den skal leveres på.. og kan IKKE få stillet værdipakker udenfor, hvilket er KOMPLET ligegyldigt, eftersom det er en åben butik.

Det er sku ufatteligt, at man bliver ved, når det er forklaret 10000 gange nu.

• #30   24. nov 2011 Er godt nok ked af jeg hijacker dit post BDOG.

Men hvad i tilfælde af posten smider hans anlæg foran døren, hvor han selv har skrevet under på den er afleveret, jeg kommer forbi, og går med pakken.

Hvem står med lorten?

• #31   24. nov 2011 JA, lige præcis.. Folk tror åbenbart at det er værdiløse pakker jeg får.. Men under alle omstændigheder, har alles idéer intet med mit problem at gøre...

• #32   24. nov 2011 Jeg giver op, du læser tydeligvis ikke hvad jeg skriver..

Få flexlevering, SÅ KOMMER PAKKERNE HVOR DU VIL!!!

Og jo, flexlevering / modtagerflex skulle kunne klare dit problem..

Anders C: I sådan et tilfælge vil det være ord mod ord.. og en post skriver kun under på pakkerne er afleveret hvis det er værdipakker.. og det kræver kundens underskrift, så den kan hurtigt bustes smiley

• #33   24. nov 2011 Hvad er værdi pakker? Jeg har haft pakker ned til 1,5$ der skulle underskrives.

• #34   24. nov 2011 Det er breve/pakker hvor afsenderen vil sikre sig de kommer frem, da de har en vis værdi..

Og dukker et værdibrev / pakke ikk op, så erstattes den af Post Danmark.. Men er den modtaget af kunden med underskrift, er det kundens egen skyld smiley

• #35   24. nov 2011 Okay så tilbage til mit scenarie, posten har stilt BDOG's pakke ude for døren, og jeg smutter af sted med den. Skal posten erstatte den?

• #36   24. nov 2011 Hvis der er flexlevering - nope smiley

Er det et værdibrev / pakke bliver den ikke stillet noget som helst sted! Den ryger med på posthuset / den lokale brugs, og kan hentes der af kunden som den er sendt til, hvis kunden ikke er tilstede på adressen..

• #37   24. nov 2011 Bare i orden så - så må det vel være butikken eller lign. der sender pakken der har problemet. Tak for svaret smiley

• #38   25. nov 2011 Vil nu give BDOG ret i at post DK stinker. Har for nyligt ventet en pakke og efter jeg flre gange har oplevet at være hjemme og alligevel finde en seddel i postkasen valgte jeg at lure på om budet nu også ringede på og i det mindste gjorde forsøget på at aflevere pakken inden der røg en seddel i postkassen.....
    Så postbilen trille op foran hoveddøren vente vente vente og vupti ud stiger der et postbud med en lille hvid seddel at pakken var forsøgt afleveret og kunne hentes i butikken senere samme dag.....
    Han havde ikke engang forsøgt at aflevere pakken på adressen. Og postkassen hænger 30 cm fra hoveddøren og 12 cm fra ringe klokken som til lejligheden var afprøvet. Så jo post dk stinker. Længere er den ikke. så kan der være nok så meget flex dit og dat hvis man ikke engang gider forsøge så kæmper kunderne jo alligevel forgæves.....

• #39   25. nov 2011 **BDOG** _:
    Kender godt til det lort du har oplevet.. Oplever det flere gange om ugen..
    Du kan sende en klage ind til dem og så hvis du er heldig får du skiftet postbudet.. Gjorde de hos mig

• #40   25. nov 2011 Asger J - med flex får du netop IKKE sådan en seddel med at du kan hente din pakke på posthuset, medmindre det er en værdi smiley

• #41   25. nov 2011 Aaaah, fis nu af med det flex.. Hvis man har en adresse, skal lortet leveres på den adresse.. Længere er den ikke.

• #42   25. nov 2011 bdog
    du ikke alene om det. snakker med et par firma´er som alle har problemer. også med leverandørene der kun sender halvdelen af hvad de skal bruge og resten sender de dagen efter eller efter weekenden. satmer fucking irriterende man ikke kan bestille noget uden sælger behøves at sige " jeg ringer nå tingene er landet." i de gode gamle dage kunne de sige " dine ting er her om 2dage. måske 3 hvis noget gå galt.

• #43   25. nov 2011 Anton
    Hvad fanden skal jeg med flex? Pakken skal ikke stilles et eller andet sted. postbudet kan kraft helvede bare passe hans job. der er betalt for levering af pakken altså ved hoveddøren det er faktisk det der er betalt for. og hvis jeg så ikke er hjemme så kan jeg selv hente pakken i butikken. Men jeg var jo hjemme og stod og kunne se hvad idioten lavede. Uanset hvad flex så ellers kan hjælper det jo ikke på at postbude efterhånden er nogle dovne hunde rundt omkring.

• #44   25. nov 2011 Asger J:
    Det var også mest til BDOG, men han lytter ikke..

Ja det er en doven post så, jeg går sgu hellere hen med en pakke, end jeg gider skrive en seddel på pakken, tage et billede og få det scannet rigtigt, for DEREFTER at aflevere den i brugesen eller hvor de nu skal..

Lyder som en klaphat, klag over ham flere gange, så får han ren besked af chefen smiley Tag nummeret på bilen..

Kommentér på:
FUCK, hvor er jeg bare træt af Postdanmark

Annonce