{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

købeloven ang pc'ere {{forumTopicSubject}}

er der nogen der ved hvordan købeloven gælder i forhold til hvis man har købt en bærbar med win. 7 forinstaleret og windows så har problemer. hvem dækker så problemet.?? jeg ser det som jeg har købt et produkt med windows og i så fald det er butikken der har problemet med at win ikke køre ordenligt.
i ekspert siger de at di ikke dækker software på deres pc'ere og man skal kontakte microsoft direkte.

men min forståelse af købeloven er at jeg ikke kan tvinges til at kontakte producenter eller underleverandører..

nogen der kender mere til det.??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  købeloven ang pc'ere
  • #1   29. nov 2011 Lige præcis denne del af købeloven kender jeg ikke, men hvad er problemet, med lige at tage kontakt til microsoft?

  • #2   29. nov 2011 Supporten på Windows skal du tage med Microsoft.

  • #3   29. nov 2011 du har købt en samlet pakke (harware og software) ved dem. Og derfor er det dem der har ansvaret for reklamationer. Så skal de selv sørge for at kontakte microsoft.

    Jeg har selv prøvet det med en bærbar fra ekspert (Randers). Der var ingen problemer med at få den fikset.


  • #4   29. nov 2011 Det er ALTID sælger/forhandler der har supporten, uanset om det så er Windows eller whatever.

    Jeg ved at mange forhandlere afskriver supporten på software, men det kan man ikke.

    Dog er det jo sådan at mange gange er fejlen ikke softwarens skyld, men simpelthen forkert brug/inkompetence..

    (Er selv forhandler) smiley


  • #5   29. nov 2011 når du selv har smadret windows pga porno og forskellige lorteprogrammer så er det ikke butikken eller microsoft der har gjort noget forkert men DIG SELV - og skader som er opstået pga forkert brug dækkes IKKE af reklamationsret/garanti.

  • #6   29. nov 2011 Du skal tage kontakt til producenten af PCen, da du har fået et OEM-produkt. Det betyder at producenten af hardware varetager al slutbrugersupport.
    Ekspert ved nok ikke noget som helst - du skulle også gerne have fået et stykke papir med et supportnummer til producenten af maskinen?


  • #7   29. nov 2011 men du kan vel fortælle hvad problemet drejer sig om, så kan det være at der er nogen der kan hjælpe herinde smiley

  • #8   29. nov 2011 BDOG: Microsoft yder ikke support på OEMprodukter - hvis du vil have det, skal du have købt en retaillicens..

  • #9   29. nov 2011 cs .
    Det er endda svært at få dem til at yde support på MOL licenser, selvom man er partner... når det kommer til support, så er de sq lige så ringe som så meget andet, med mindre man vil åbne en gold ticket til 2500kr..


  • #10   29. nov 2011 Jeps butikken skal kontakte MS, ikke dig

  • #11   29. nov 2011 Jesper: Jeg har ingen problemer - vi har 18 gratis sager om året og har brugt dem før - du skal bare have de 2-3 numre de skal have for at kunne behandle sagerne..


  • #12   29. nov 2011 Butikken skal sq ikke en skid, hvis fejlen er selvforskyldt... Men er det derimod en uprovokeret fejl som kommer uden diverse snask og lorteprogrammer så skal den bare sendes til rep.

    Jeg har selv lige ominstalleret min bærbare efter den har kørt over 2 år med samme W7 installation - synes bare at jeg havde fået installeret for mange små programmer så den blev ominstalleret for 3 uger siden og nu kører den sørme hurtigere igen smiley

    Men lad nu Von Hall komme online igen og fortælle hvordan det hele hænger sammen så der kan guides rigtigt smiley


  • #13   29. nov 2011 JesperS .
    og alle i andre

    det er win. der laver fejlen. den vil ikke tillade mig at instalere forskellige programmer fx adobe reader.

    de siger hos ekspert at de ikke dækker nogen former for software fejl fra windows/microsoft. og at jg skal tage kontakt direkte til microsoft.

    når jeg så ringer til microsoft siger de at de ikke kan hjælpe mig med dette.. argg


  • #14   29. nov 2011 det er butikkens problem da du køber produktet gennem dem, de skal tage den med microsoft hvis de ikke vil dække for det.

    men det er 100% butikken


  • #15   29. nov 2011 men de sælger den jo med en defekt så det er bare retur med lortet og så en ny til dig smiley

  • #16   29. nov 2011 Jeg har haft købt min Acer bærbar fra en butik men da den skulle til reparation sendte jeg den direkte selv til Acer ringede til deres support, det er altid typisk butikker der siger alt muligt om det ikke er under garanti derfor anbefaler jeg at du bare sender den til producenten.. smiley

  • #17   29. nov 2011 de prøver at stikke uden om den, men du kan informer den om at de går stik imod Købelovens §75a "salgsgenstanden skal med hensyn til art, mængde og andre egenskaber stemme overens med aftalen."

    så kan du tilføje hvis de siger noget at den handel går i strid mod stykke 4 "varen skal have samme egenskaber som en vareprøve eller model, som sælger har forelagt køberen ved købets indgåelse."

    så hvis en af hans andre bærbarer nede i butikken kan få adobe reader så er det hans problem.


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #18   29. nov 2011 Du har husket at logge ind som administrator? Har flere gange lavet "support" på pc'er med vista/7 hvor folk ikke kunne installere end opdatere programmer, hvor det så viste sig at de var logget på en basis bruger på computeren, som jo ikke har tilladelse til at installere noget på computeren.

    evt. højreklip på installationsfilen og "kør som administrator"


  • #19   29. nov 2011 Daniel J

    mange tak.. lige det jeg søgte..

    har fået løst problemet. valgte den sure vej ved at tage back up af alle dokumenter fotos osv. og gendannede computeren..

    skulle det ske igen med den kan jeg dog sige det med paragrafferne..

    tusind tak for den store hjælp i har ydet.

    og til
    _Xpdite_ .

    jeg fylder ikke min pc med porno, og andre lorte programmer..
    min bedre halvdel bruger den nemlig også.. smiley


  • #20   29. nov 2011 berndt K


    ja ja.. det har jeg jeg har min egen konto som admin. havde den også nede i butikken hvor deres ekspedient/"ekspert" forsøgte og kom til det samme som mig at pcen lukkede ned når man forsøgte at intralere noget som helst.


  • #21   29. nov 2011 Sadeem F

    gjorde jeg dette vil ekspert ikke dække det som en reperation i forhold til købeloven som de ellers skal. men det gør de åbenbart ikke


  • #22   29. nov 2011 "har fået løst problemet. valgte den sure vej ved at tage back up af alle dokumenter fotos osv. og gendannede computeren.."

    Gendanne, hvordan? altså reinstallere? eller System gendannelse?
    Hvor meget har du selv installeret/ændret inden dette problem opstod?

    99,9% af software fejl kan henledes til forkert brug, du skal huske på at forretningen kun er forpligtet til at levere den så den virker som fra fabrikken, dvs. har du ændret noget eller installeret noget bagefter, som kan have indflydelse på eller ændre den måde softwaren opfører sig på, så er det ikke længere en garantisag.

    Hvis f.eks. du opdatere Windows og det gør at Adobe ikke kan installeres, så er det ikke en garantisag.

    Hvis du køber din pc og idét du pakker den ud, så virker Adobe ikke og det er en del af pakken/det preinstallerede, så er det en garantisag.

    Vi kan så altid begynde at gradbøje kundeservice, men husk på at der tjenes ikke en skid på IT udstyr, der er avancerne under 10%, tænk på at VVS udstyr f.eks. ofte har avancer på op til 60% og der er ikke så meget der kan gå galt/folk kan ændre, så det ikke virker mere..

    Software er noget BÆ i garantisager..


Kommentér på:
købeloven ang pc'ere

Annonce