{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

De rigtige nasserøve i DK's sanfund {{forumTopicSubject}}

Så var der lige debat imellem Pernille Skipper (EL) og Anders Samuelsen (LA).

Ifølge Pernille Skipper fra Enhedslisten, så er de rigtige nasserøve i det danske samfund de rigeste borgere, fordi de har fået skattelettelser..

Det vælter jo bare ud med gode udtalelser fra den fløj der. They are on fire!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De rigtige nasserøve i DK's sanfund
  • #1   30. nov 2011 De har vist taget fejl af janteloven og grundloven i Enhedslisten..

• #2   30. nov 2011 hun skulle da have en på sin kind..

• #3   30. nov 2011 SO!

• #5   30. nov 2011 tsk, de rigtige nasserøve er sku politikerne, med deres fede pension. og minister biler og boliger

• #6   30. nov 2011 Vi burde sgu da slet ikk betale skat i forvejen?
    Hvis man vil have goder, og penge så arbejder man for det, og hvis ikk? Tja, så må man jo bare leve så godt man kan, eller gøre noget mere for at få en højere løn :b

Er fucking træt af de rigtig nasser, som bare sidder og tager imod kontant hjælp, som vores skatte penge betaler!

• #7   30. nov 2011 De rigtige nasserøve, er dem der sidder derhjemme og tuder over, at de ikke kan få et arbejde.
    Dem er der jo desværre forfærdeligt mange af, og rød bloks vision er jo, at de skal være ligeså rige, som alle de andre i samfundet.

Der går Robin Hood i det..

• #8   30. nov 2011 Mathias A...

Så jeg er en nasserøv?

Jeg sidder herhjemme og kan ikke finde arbejde, fordi der ikke er så fandens meget i tiden...
    Jeg får ikke understøttelse, af hverken den ene eller anden slags, men jeg nasser stadig på samfundet eller?

• #9   30. nov 2011 Nygaard !
    Ja det er du vel - der er altid et job, det er bare et spørgsmål om man vil det eller ej. Om man så er flaskedreng i netto eller starter eget firma op er total ligegyldigt, bare man laver noget.

Jeg nægter fandme også snart at betale SKAT når ens penge bare ryger i de forkerte hænder ;(

• #10   30. nov 2011 Hvordan kan jeg være nasserøv, når ikke får nogen penge nogen steder fra? hverken fra kommune, eller a-kasse?

Jeg har netop valgt at leve uden penge indtil jeg finder job, for ikke at være nasserøv...
    Så hvordan kan jeg suge på dine skatte penge, når jeg ikke får understøttelse nogen som helst steder fra?

• #11   30. nov 2011 Nygaard !
    Haha sorry - troede du skrev sådan fordi du henviste til pointen i tråden omkring kontanthjælp osv...

Men derfor er jeg stadig af den opfattelse at alle kan få et job hvis de bare VIL smiley

• #12   30. nov 2011 Nygaard !
    Så længe du ikke modtager nogen form for ydelse, så er det fint fint.. Men det kan du jo ikke blive ved med...

• #13   30. nov 2011 TT, det er en princip sag...
    Og det samme er det med arbejde egentlig...
    Jeg kunne måske godt få et nyt arbejde fra på mandag, men så er det jo sådan noget som rengørings kone, eller andet gøjl og det skal jeg satme ikke ud i:)

• #14   30. nov 2011 Jeg synes sgu også der er for mange nasserøve..især når man hører et eksempel som det i går...med hende Carina der efter alle udgifter stadig havde 5000kr...

Men i får det til at lyde som om det skal være helt forbudt at være på overførselsindkomst...og det er jeg sgu ikke enig i...ikke så længe jeg betaler så meget i skat som jeg gør, så betragter jeg sgu kontanthjælp som allersidste udvej, men samtidig ville jeg ikke være flov over at tage imod hvis jeg kom så langt ud...

• #15   30. nov 2011 ...for man har jo selv betalt det...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #16   30. nov 2011 Brian -Markedet her er useriøst- O Selv betalt det ! Folk der har suttet bistand fra de blev 18 år har jo intet betalt selv. Det er sgu lidt sørgeligt man kan sidde på sin flade og få over 10.000 kr udbetalt om måneden !

Ikke dermed sagt at man ikke skal kunne få hjælp hvis man er på røven. Men 10.000 kr for at lave ingenting er sgu for meget !

• #17   1. dec 2011 Jamen tag f.eks. den situation jeg havnede i...

23år, havde arbejdet 10år, uden at gå ledig i den tid, og havde samtidig taget mig en uddannelse(HHX) blev fyret pga. dårlig ryg...Jeg kunne få 5100kr. udbetalt...

3500kr. til min lejlighed
    400kr. til transport til og fra aktivering
    400kr. til strøm
    149kr. til internet
    149kr. til mobil

Nu er strøm, internet og mobil ikke en menneskeret, men hvis man nogensinde skal komme ud af lortet igen er det ret væsentlig...

Så er der 502kr. tilbage til mad, smertestillende medicin og tøj...

Jeg siger ikke man skal leve i sus og dus, men tingene tager tit en drejning hvor det hele bliver meget firkantet...

Jeg er sgu enig med jer langt henad vejen...men lige om lidt er der nok nogen der kan fortælle mig hvor mange fantastiske ting man kan få for 502kr...hehe

• #18   1. dec 2011 men vi er enige casper...der skal mere fokus på det, så det kun er dem der virkelig har et reelt behov der får...

• #19   1. dec 2011 skal vist lige nævnes i øvrigt at jeg i dag har fast arbejde 37 timer i ugen og ikke er interesseret i at havne i systemet nogensinde igen...kan dog ikke spå om fremtiden...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #20   1. dec 2011 Brian ikke meget man kan få for de penge. Men man kan også leger værelser for 2000 kr hvor jeg kommer fra.

Men uanset hvad er 10.000 og over alt for meget og forstår sgu godt de folk der bare gør det !

• #21   1. dec 2011 Casper> ja men det kræver at man kan finde et værelse, og når man i forvejen har 0kr. i overskud, kan man ikke spare til indskud, så skal man søge om det der hedder et kommunegaranteret lån, og det kan man så kun hvis man søger ind i en boligforening, og de har det med at tage ved...

Igen, det er ikke fordi jeg ikke er enig med dig...men jeg tror faktisk nogle gange, at socialrådgivere osv. har en eller anden form for interesse i at fastholde folk i deres situation for de er satme svære at kommunikere med...

Jeg var i systemet et par måneder, og jeg er chokeret over hvordan man bliver behandlet...så dem som lever fedt må være nogen der har forstået at tage røven på systemet...

• #22   1. dec 2011 Altså i sidste ende, og som aller sidste udvej, kan det måske være at jeg bliver nødt til at ende på kontanten...
    men det er ikke med god samvittighed, og man skal sku også gøre noget for at få de penge...
    Tror så også at selvom jeg tager imod et af de mange lorte tilbud som kommunen kan tilbyde, så vil min konto stadig ryge i minus hver måned, for jeg ikke kan få særlig meget af kommunen...
    Når udgifter er betalt er der intet tilbage til mig selv...
    Så ser egentlig intet formål i, for mit vedkommende at komme på kontanten, selvom banken gerne vil have nogen penge...

• #23   1. dec 2011 Alle i røvhulle der har den opfattelse har jo sikkert også sikret jeres røv i en A kasse. ikk...

• #25   1. dec 2011 Morten D +1

• #26   1. dec 2011 Brian - Du arbejdede i 10 år skriver du, men du overvejede ikke lige at få dig meldt ind i en A-kasse?

• #27   1. dec 2011 Uanset hvordan og hvorledes, så dét det hle drejer sig om er, at det skal bare ikke kunne betale sig at gå arbejdsløs, økonomimæssigt kontra en lønslave.

Hvis du som arbejdsløs får flere penge ind på kontoen, end havde du været i arbejde, så forstår jeg godt situationen vi er havnet i, især fordi vi pt tænker 'MIG, MIG, MIG', og det er jo ikke ligefrem blevet billigere at handle dagligvarer her i landet, suma sumarum, Hvorfor smutte i arbejde, hvis det giver mindre i pengekassen ??

• #29   1. dec 2011 Who am i> jeg dummede mig, ja...da det gik godt og man kunne vælge og vrage mellem jobs tænkte jeg ikke på a-kasse som andet end en udgift jeg aldrig fik brug for...heldigvis er jeg klogere i dag...

Dengang kunne man sige "chef, du behandler mig ad h til, det vil jeg faktisk ikke finde mig, så er der andre der vil have mig"

I dag siger chefen "40 i feber siger du? Før du lægger dig, skal du bare lige huske at der er folk der står kø for at få dit job, så måske skulle du lige tjekke efter en ekstra gang"

Men ja...jeg har altid arbejdet, og så er det sgu da ringe at når man smider 40 procent af sin løn til skat, så er man stadig ikke reelt dækket ind når man så kommer i en dum situation...

..................

Jeg er jo slet ikke så langt fra de fleste af jer i tankerne, min pointe var bare at det ikke er alle der er så heldigt stillede som Carina

• #30   2. dec 2011 Hvor vil hen med den A-Kasse.... og mener det er rød fløj....

Alle de pendlere der ligger på motorvejen hver mrgen og eftermiddag, kan få fradrag, man kan få fradrag bare fordi man er i job.

De bliver ved med at bygge og bygge, selv om der er tonsvis af store og fine bygninger der står tomme, jeg kører dagligt forbi nybyggerier til firmaformål, som bare står og trækker på skattebiletten....

Gulpladebiler bliver ikke engang underlagt partikkelfilterafgigt, ligesom hvidpladebiler (som oftest bruges af private) og firmaer kan afskrive bilerne, ligesom momsen...

Vi kan sgu da blive ved og ved, men det er gu da ikke rød fløj der har siddet på magten de sidste mange år... , så det er da ikke dem der har skabt det....

Folk kan få boligsikring og kvinder i al almindelighed, kan få det ene og det andet...

Men hvis man bliver syg i det her samfund bliver man sgu trampet helt ned så det bliver sværer og sværer at komme op igen, og jeg kan garantere jer at der ingen hjælp er at hente, uanset om du er i fagforening eller ej, for hvis man bliver rigtig syg, så ryger man ud af fagforeningen i det øjeblik man når de 52 uger i in sygemelding, og så vil fagforeningen sige at når man ikke er berettiget til sygedagpenge længere, så har men ikke optjent sine timer. og så er der kontanthjælpen tilbage, og den blive jo ret hurtigt nedsat, og HVIS man er gift eller samlevende så ser det rimeligt sort ud....

Så har venstre da de sad der jo lavet en masse jobcentre og diverse konsulentfirmaer, som sikkert koster samfundet dyrt, og det er ikke for at hjælpe folk i arbejde men for at få dem smidt af kontanthjælpen, så tro mig der er sgu ingen der kan få kontanthjælp idag uden at lave noget for deres penge...
    Jeg går ud fra når i nu er så kloge så ser i også tv og hører radio, og i de seneste år, har der været rigtig mange der har været fremme i medierne og fortælle om virkelige håbløse jobaktiveringstilbud som ikke hjælper en disse...

Sidt jeg selv var til kontrol på sygehuset fortalte sygeplejesken mig at hun havde brækket benet og at hun var sygemeltd til hun kunne få gibsen af igen og så kunne møde på arbejde... sygehuset havde ingen problemer, men kommunen krævede at hun skulle deltage i et jobaktiveringskursus selv om hun skulle starte på arbejde alligevel en uge senere, det nægtede hun fordi hun syntes det var spild af statens penge, og at en anden kunne få pladsen, for hun havde jo et job at vende tilbage til,,, og det var i ventres regeringstid, som kom da ikke og sig at det var rød fløj....

Om jeg stemmer på det ene eller det andet parti, har ikke noget med min holdning at gøre, selv om det er det næste i vil påstå....

Men ALLE betaler skat i lille DK,, arbejdere , kontanthjælps modtagere , sygemeldte, direktører.. osv...

Man skal sgu se lidt mere nøgtern på de påstande man selv kommer med, og ikke bare løbe med strømmen, for der er ikke KUN nogle få udvalgte der betaler skat i dette land, men det gør vi alle....

Men dem i arbejde og firmaer er nok dem der opnår de største fradrag og som undgår at betale samme skat som de fattige, for de fattige kan ikke optage forbrugslån, og de kan heller ikke købe hus, bil, osv, som alle de andre jo så bare kan bruge et fradrag på....

Så ja bare giv rød fløj skylden de har jo kunne nå at smadre danmark på få måneder som man kan læse ud fra jeres påstande...

God Weekend til jer alle, også dem der mener de holder danmark i gang bare fordi de tjener en løn der giver dem ret til at have fradrag...

Kommentér på:
De rigtige nasserøve i DK's sanfund

Annonce