{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.169 visninger | Oprettet:

forstand på tørretumbler??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Søger en der har lidt forstand på tørretumblere.

Min virker ikke. Den har stået stille i et års tid, og så ville jeg lige tørre noget sengetøj ( Jo, jeg vasker sengetøj mere end én gang om året smiley )

Men så vil den ikke køre rundt. Den står og brummer tre gange, som om den prøver at komme igang, og så ender den med at skrive E50 i displayet.

Har søgt lidt på google, men synes ikke der er nogle brugbare løsninger.
Hvis jeg tager toppen af, og skubber tromlen igang, mens den står og brummer, så kører den i 10sek, som om den er normal, men stopper så igen.
Har haft kullet ude, og det ser forholdsvis nyt ud, har dog ikke forstand på det.
Har haft så meget skilt ad som jeg kunne, og kunne ikke se noget der skulle være galt.
Har også haft strømmen af i 5min.

Remmen kører forholdvis lige, så kan ikke se det skulle være det, men ved ikke om den skal være 100% lige? Den "ligger" jo bare rundt om tromlen?

Det er en Electrolux EDC5340

Nogen der har nogle forslag?
Vh.
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forstand på tørretumbler???
  • #1   5. dec 2011 måske en ide at prøve og ringe til Electrolux.. de må have noet support derinde..

• #2   5. dec 2011 slidt leje , typis for tørretumbler , skift remme samtidigt

• #3   5. dec 2011 Fejl koderne som vises i displayet er beskrevet i din brugsanvisning på maskinen...

Alt efter nypris, alder m.m. bør du overveje om du vil ofre pengene på reperation eller bruge dem på en ny maskine istedet...

Om det kan svare sig at reparere afhænger jo helt og aldeles af hvad problemet er :o)

• #4   5. dec 2011 Ud fra hvad jeg kan læse mig til ved at søge på nettet, dækker fejlkode E50-E59 over fejl på motor og motorstyrings print...

• #5   5. dec 2011 hvis den kører rundt når du skubber den igang og så går istå igen er det nok når den reveserer altså vender retning kan du så give den et skub igen og så kører den . så er det din start kondensator på motoren der er defek
    mvh jesper 16 år som hvidevare teknikker

• #6   5. dec 2011 Jesper - det prøver jeg lige smiley

Kan du fortælle mig hvor den Start-kondensator sidder? For synes ikke jeg kan komme ind til motoren. Er det en større operation?

• #7   5. dec 2011 Jesper - Når den begynder at brumme, så er det ligemeget hvilken vej jeg skubber den igang, så kører den. Men stopper igen efter 10sek, og så skal jeg vente til den brummer igen, så kan jeg skubbe den igang igen.

• #8   6. dec 2011 den sidder normalt på eller lige ved motoren ca 8cm lang og 3 cm i diameter

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #9   17. apr 2014 Hej jesper

Jeg har en AEG og har selv teknisk forstand syntes jeg...meen jeg har brug for hjælp,,,hvis der er meget tøj i eller maskinen er tom og jeg holder en finger på tromlen så kan den ikke sætte igang, Motoren står stille, det ved jeg fordi jeg har skilt den ad og set at det er motoren det står stille ,,,,jeg er i tvivl om en defekt kondensator kan gøre den fejl ? At den ligesom ikke få nok kræfter til at sætte igang, jeg tænker hvis det er defekte glidelejer eller andet så ville motoren uden problemer kunne glide på remmen,? Vil du hjælpe mig evt, spørg løs hvis jeg ikke får forklaret mig korrekt

Kommentér på:
forstand på tørretumbler???

Annonce