Spørgsmål om Pension. {{forumTopicSubject}}
Jeg er kommet til den konklusion , at jeg vil have min Pension udbetalt, så det er ikkedet emnet handler om, men mere om hvordan man gør??
Ringed i dag til pension danmark og de oplyser man ikke kan få den før man er 60 men i dette link : http://www.workinfo.dk/da-DK/EMNER/ID41/ID42/ID59/ID61.aspx
Oplyser de at man selv kan bestemmer i den nederste rubrik... Nogle som ved hvad retigheder man har?
Hun oplyster i Pension danmark er de låst man bliver 60 år eller man kan flytte dem over i en anden pensions kasse og hun bekræfted også at nogle pensions selskaber har det sådan man kan få den udbetalt..
Kan man så ikke bare flytte dem der over og så få dem udbetalt??
Dog syntes jeg bare de omtaler pension danmark og at man egentlig selv kan bestemme hvonår man vil trække dem ud ??
Håber på lidt nyttigt hjælp..
Hilsen Tommy
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 536
Men din efterløn kan du få udbetalt nu... så koster det nogen % skat ,men hvis du venter til efter mener det var 1april 2012 så er det skattefrit....... men spørg hos din fagforening det kan rådføre dig.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Hvornår kan pensionen udbetales?
Udbetaling af alderspension fra Pension Danmark sker typisk ved 60 – 62 års alderen efter de danske regler. Du kan selv vælge, hvornår udbetalingen skal ske og kan derved tage højde for, hvad der bedst kan svare sig i forhold til dit hjemlands pensions- og skatteregler.
Men nogle selskaber har ikke den klausul... derfor er det mærkeligt at de på den måde kan SPÆRRE ens penge.. Ja det koster noget ekstra at hive dem ud, menhvis nu man vælger at gøre det kan jeg ikke problemmet...
Har skrevet en mail til dem og så må jeg se hvad e svare
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Spørgsmål om Pension.