{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.463 visninger | Oprettet:

Onfone/opsigelse/intrum Justitia/råd ! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Ved der ofte sidder nogle kloge hoveder herinde der kan rådgive, der hvor ens egne evner giver op. Så håber også en kan hjælpe mig med dette dilemma.

Historien :

Sagen starter i April 2011 hvor jeg har 2 tele abb. samt mobimobil bredbånd ved Onfone. I det mobile bredbånd er der i abb. tilknyttet 10 MB. forbrug mdl. Jeg Skal ofte bruge min computer hurtigt og derfor står den tændt 24/7. På et tidspunkt efterlader jeg computeren tændt og med browser åben i min hotmail over 3 dage. Jeg bruger ikke computeren. Pludselig får jeg en mail fra Onfone, at jeg har forbrugt min "limit" og jeg nu for resten af måneden vil blive krediteret pr. mb. 200.- stk. Computeren bruger således ifølge onfone på 3 dage for over 1.000.- i MB. blot ved at stå tændt og ikke brugt.
Dette kan jeg ikke forstå, og jeg ringer til deres kundeservice. Denne forklarer mig at de "bannerreklamer" der er i mit browser vindue bla. på en hotmail. opdateres automatisk og løbende, så selvom man ikke er "aktivt" på nettet. forbruger denne grundet bannerreklamer ca. 1 MB. i timen.
Det kan jeg ikke rigtigt tro på. Så jeg skriver d. 20.04.2011 en meget pæn mail til kundeserive, hvor jeg forklarer dem. At hvis de ikke enten giver en decord på denne ekstra regning eller en anden fornuftig forklaring, ser jeg mig nødsaget til at opsige både mobilt bredbånd samt de to tele abb.
Dette reagere de ikke på. Så jeg ringer et par dage efter og prøver at opsige mine abb. Det lykkedes mig efter en 2 timer lang samtale allernådigst at få lov til at opsige det mobile bredbånd men ikke de to 2 tele abb. (skal lige nævnes at jeg er ikke "bundet" af nogen aftale, og at der i min kontrakt står jeg er fri til at opsige alle mine abb. med øjeblikkelig virkning).
Mine tele abb. fortsætter, og de bliver ved med at trække penge på min konto. Da jeg bliver træt af dette. spærrer jeg simpelthen mit kort. Med det resultat at jeg herefter bliver truet med inkasso og des lige, ydremere pålægger de hver uge 100.- i rykker gebyr x 2 abb.
Så jeg går ind med mit nye kort og laver hvad jeg mener er en engangs betaling. Dette skulle jeg ikke have gjort. Nu begynder onfone lystigt igen at trække løs på min konto for de 2 abb. der skulle være lukket tilbage i April.
I starten af November spærrer jeg så igen mit kort. Og kort efter får jeg rykkere og reminder om inkasso + 100 x 2 ugenlige rykkergebyr.
Ringer til Onfone og fortæller jeg ikke TØR ! bruge mit nu 3 hævekort. Og at de må sende en faktura / et konto nummer. jeg kan indsætte det beløb som de mener jeg skylder (177.-). Da jeg er ret træt af deres trusler. Men Onfone fortæller herefter at dette ikke kan lade sig gøre. At jeg skal bruge mit kort.
Dette tør jeg simpelthen ikke !!! Jeg mener det måske skulle være mig der skulle have 2 x 100 ugentligt fra den dato (20.04.11) hvor jeg opsagde mine abb.(skriftligt) samt tilbage betaling af abb. betaling der uretmæssigt at blevet opkrævet i nu over 6 mdr. Dette får jeg nok ikke.

Men vil rigtigt gerne have lukket mine abb. Så jeg kan slippe ud af kløerne på onfone. Men Onfone lader mig ikke komme ud af deres klør. (forståeligt nok når de kan faktuere mig 800.- mdl. i gebyrer - en god forretning).

Senest har Onfone nu sendt sagen til Intrum Justitia, hvilket jeg finder noget underligt. Idet Jeg har henvendt mig ugentligt både telefonisk og på mail (som er gemt teleopkaldene er båndet og gemt). For at forklare at de ikke kan få udleveret mine kort oplysninger for 3 gang.
Mine 2 abb. kører stadivæk og er IKKE lukket.

Nu truer dette inkasso selskab så med den store "fest". Hvad skal jeg gøre? Kan læse på nettet. At netop dette selskab kan samlignes med Mafiaen med deres metoder.
Skal jeg stikke det op hvor solen ikke skinner og afvente fogedsag eller??? Har anmelst hele sagen til tele anke styrelsen. Men de har 6 mdr. ventetid.

Gode råd fra folk med kendskab til problemet søges.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Onfone/opsigelse/intrum Justitia/råd !
  • #1   8. dec 2011 ekstrabladet tager sådan en sag op i deres avis ind i mellem, prøv at send en mail til dem om de vil trykke en historie om det?
    Det plejer at få firmaet til at makke ret:-)

    1224@eb.dk


  • #2   8. dec 2011 Ja fat i EB eller forbrugerrådet. Det er en gevaldig sviner de er igang med der.

    <b>AJay


  • #3   8. dec 2011 Forbrugerrådet tager kun sager på "fysiske ting" altså en telefon for eks. Har sendt sagen til teleankestyrelsen, så må vi håbe de kan hjælpe også.
    Syntes bare det er noget svineri. Og så at sende det til et så fusket inkasso selskab der har været i operation X mv. med deres tvivlsomme metoder. Men lige børn leger jo bedst. Onfone er jo ligeså svinsk i deres behandling som intrum har ry for at være. De kan nok ikke få et "ordentligt" inkasso firma til at køre deres tvivlsomme sager.


  • #4   8. dec 2011 Jeg ville tage knoglen - ringe ind og være en pisse sur kunde - tale i flere minutter hvor kundeservice medarbejderen bare sidder og måber, fordi han ikke kan få et ord indført også slutte af med - hvad vil du gøre ved det?

    Du skal så bede ham om at blive stillet videre og fortælle dem at du har det hele optaget - at du har været villig til at betale fra start, men at du vil have dine abonnementer opsagt først og have et skriftligt bevis herpå.


    Hvis de er kolde, så tag den i retten, det du har fået fra Intrum Justitia
    er det man i advokatkredse kalder et "BØH-brev" og der er sikkert ikke noget hold i det.

    Hvis alt det du skriver passer til punkt og prikker er jeg sikker på at du kan gå ud af retten med armene over hovedet...


  • #5   8. dec 2011 6G

    Alt er skrevet til punkt og prikke. Har ringet flere gange til Onfone (har båndet samtalerne af erfaring med deres "grovhed". Hvergang jer ringer nægter de at viderestille mig, end opgive deres navne (så jeg har en reference). Siden jeg fortalte dem at alle samtaler bliver båndet, smider de røret på såsnart jeg giver mit nr. klagen omhandler. Så mit nummer må stå på en skærm derinde. med en besked om de skal knalde på da samtalerne bliver båndet.


  • #6   8. dec 2011 Så skal du bare skrive til Intrum Justitia at du nægter at betale regningen da de som du siger ikke vil tale med dig. Du skal dog huske at det kan være en hård process at komme igennem sådan en retssag.. Men jeg er 100% overbevis om at du har helt ret i at du ikke skal betale hvis du har opsagt skriftligt tidligere på året...

  • #7   8. dec 2011 Prøv og skriv på deres facebook væg smiley

  • #8   8. dec 2011 Lad være med at bruge dine numre mere og send dem en E-Mail, der jo kan ses er sendt.

    Sker der ikke yderligere, så venter du bare på en fogedretsag, hvor du fremlægger dine dokumenter og vinder sagen, uden at betale en krone.

    Gjorde det samme med en finansieret bil, et par år tilbage, da jeg ingen svar fik fra finansieringsselskabet, kun rykkere.


  • #9   8. dec 2011 Du gør som jeg.

    Skriver til dem at det de har gang i er bundulovligt, de må slet ikke sende en rykker hver uge og de må MAX sende 3 rykkere med gebyr af 100kr inkl. moms.

    Ydermere skriver du at du ser frem til at mødes med dem til retslig inkasso, således at sagen kan gå sin gang.

    Hvis det passer det du har skrevet, så har du INTET at frygte, men passer det ikke, så kan det blive dyrt..

    Jeg har kørt et par af de sager efterhånden.


  • #10   8. dec 2011 Og ja, Intrum ER mafiaen, de er nogle svin og deres metoder er lige over grænsen for det lovlige..
    De både truer og kommer med usandheder.. men når man siger at man bare ser frem til at møde dem, så ved de jo godt at den ikke holder..


  • #11   8. dec 2011 Jeg har gemt mailsene hvor jeg har opsagt mine abb. Og også bekreaftigelses mail på at min mail er modtaget.

    Har postet det på Trustpilot. Der skrev en der hed Lasse tilbage at jeg skulle ringe til ham hvilket jeg gjorte. Han kunne godt se at der var et eller andet rivende galt både med forbrugt MB. samt med håndtering af min opsigelse, han lovede at vende tilbage såsnart han havde fundet ud af hvad der var gået galt, det er så 3 mdr. siden nu. Det eneste jeg kan se han har foretaget sig, er at slette sit eget indlæg til mig på trustpilot.

    Har skrevet sagen som den er og har været. Har mine beviser iorden. Men stadigvæk irreterre det mig at man ikke kan opsige et skide tele abb. uden alle de problemer.


  • #12   8. dec 2011 Har SELV haft gevaldige problemer med Onfone.

    For at gøre en lang historie superkort, så drejede det sig om en periode på 3 mdr hvor de fik trukket mit mobilabonnement DOBBELT hver måned, 3 mdr, i træk.

    Det ville de selvfølgelig ikke kendes ved og sagde at de på ingen måde kunne se det i deres system - SELVOM jeg gav dem overførselsnumrene fra min netbank, dato, klokkeslæt og hele dynen. Havde min egen banks HOVEDKONTOR til at kontakte dem og bekræfte at de penge var trukket flere gange. Onfone nægtede gang på gang.

    I flere af de telefoniske samtaler jeg havde med dem, smed medarbejderen røret på når jeg forlangte at tale med direktøren.

    Jeg fik aldrig mine penge tilbage skal det siges. Efter knap fire måneders tovtrækkeri gav jeg simpelthen op.


  • #13   8. dec 2011 Er også overrasket over en bannerreklame trækker 1 MB forbrug i timen, nu er jeg ikke computer haj. Men det lyder af meget.

  • #14   8. dec 2011 L W.

    Samme her, når du løber tør for argumenter knalder de bare på.


  • #15   8. dec 2011 Om du tager den i retten eller ej, så synes jeg helt bestemt du også skal sende historien til Ekstra bladet. Du har beviser med bånd osv. Det kan meget nemt blive en stor historie, der kan få onfone til lidt at grave sin egen krav, hvis det her kommer i EB.. Jeg skal selv til at skfite til onfone med mobil abb, og internet, men efter det jeg har læst mig frem til i din fortælling om onfone, overvejer jeg MEGET kraftigt at blive i mit nuværende selskab.. Men som sagt, send historien ind til EB, det skader ikke at prøve og se om de vil trykke den smiley

  • #16   8. dec 2011 Skal EB bruge andre kontaktpersoner/historier stiller jeg mig gerne til rådighed.

  • #17   8. dec 2011 Jeg har sendt indlægget til "vagthundene" på Eb.dk

  • #18   8. dec 2011 Her så aften reporten fra min Onfone føljeton. Skrev til dem at jeg har meldt sagen til teleanke nævnet. Og fik svar indenfor kort tid..... Men jeg undrer mig bare om det er til mig, For jeg hedder STEFFEN - Og lille Lea skriver HEJ LENNART?????

    Copy paste af mail korrespondance :


    hvem fanden er LENNART ????+ ER I KOMPLETTE SINKER INDE VED ONFONE ?????
    ENDNU ET BEVIS PÅ I SIMPELTHEN IKKE EVNER MED JERES IQ NOGET SÅ SIMPELT AT LUKKE ET TELE ABB.
    I MÅ VIRKELIG VÆRE BILLIG ARBEJDSKRAFT FOR ONFONE, MED DEN ARBEJDSINDSATS I PRÆSTERE AT KUNNE LEVERE !!!!


    Med Venlig hilsen

    Steffen Skov


    > To: steffehotmail.com
    > From: kundeservice@onfone.dk
    > Subject: RE: Klageskema modtaget
    > Date: Thu, 8 Dec 2011 16:46:40 +0100
    >
    > Hej Lennart
    >
    > Tak for din henvendelse.
    >
    > Når vi modtager en sag fra teleankenævnet vil vi selvfølgelig sætte din inkassosag i bero, da vi ikke må rykke dig når din klagesag er under behandling.
    >

    > Hvis du mod forventning ikke har fået svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at vende tilbage.
    > Du kan kontakte os pr. mail, ved at besvare denne, eller ringe til vores kundeservice på telefon 69 10 10 10. Vores kundeservice har åbent mandag - fredag fra kl. 09:00 til 17:00.
    >
    > Jeg ønsker dig en god dag.
    >
    > Med venlig hilsen
    >
    > Onfone kundeservice
    > Lea P
    >
    > >>
    > >> sagen er nu indberettet til teleanke styrelsen.
    > >> Hvis i ikke straks bortmelder jeres sagen fra intrum justisia som i har gjort vil i blive sagsøgt for bedrageri. I samarbejder med et selskab som gentagne gange er dømt for mafia lignende virksomhed......... hvilket jo egentligt svarer fint til jeres forretningsmetoder.
    > >>
    > >>
    > >>
    > >> Med Venlig hilsen
    > >>
    > >> Steffen


  • #19   14. dec 2011 Det seneste fra platfirmaet onfone :

    Ja det er utroligt man skal ty til sprogbrug for at opsige et abb. hos jer. hvilket har taget 6 mdr.

    Jeg har dog aldrig truet jer. Men benyttet mig af samme sprogbrug som i har tiltalt mig med da jeg under mine over 50 telefonopkald blev svinet til (heldigvis på båndende samtaler ! Med nøjagtigt samme sprogbrug som I har benyttet over for mig). Da jeg forgæves i 6 mdr har prøvet at opsige 2 tele abb. (en sag der nu ligger ved teleankenævnet).
    Jeg udbeder mig derfor indenfor 7 arbejdsdage en nøjagtig kopi af som bevis. Hvor jeg har opført mig truende - Ikke misforstået brugt "vulgært sprogform (som den i startede med at benytte).
    Er dette bevis for truende adfærd ikke fremsendt inden 7 arbejdsdage. Vil den underståend mail, blive brugt til politianmeldelse for falske anklager.

    Med Venlig hilsen

    Steffen

    > To:
    > From: facebook@onfone.dk
    > Subject: Vores samarbejde ophører
    > Date: Wed, 14 Dec 2011 15:22:57 +0100
    >
    > Kære Steffen,
    >
    > Vi beklager, at du som kunde ikke har oplevet et tilfredsstillende sagsforløb hos Onfone. Vi har i vores sagsbehandling gjort alt hvad vi kunne, for at hjælpe og forklare sagens essens.
    >
    > Vi har dags dato valgt at opsige samtlige konti du har hos Onfone. Vi vælger samtidig at frafalde alle krav, vi før har fremført for dig. Vores begrundelse for dette er, at du gentagne gange har udvist truende adfærd over for vores medarbejdere, samt skrevet/talt i en generel grim tone. Dette tolererer vi ikke i Onfone.
    >
    > Vi anser denne sag som værende afsluttet. Modtager vi yderligere trusler fra din side, vil vi være nødsaget til at politianmelde dig.
    >
    > Med venlig hilsen
    >
    > Sabrina D. Nielsen
    > Sagsbehandler


Kommentér på:
Onfone/opsigelse/intrum Justitia/råd !

Annonce