Lorte start paa ferie {{forumTopicSubject}}
Startede med at jeg fik 3 timers soevn natten til den dag jeg sku til Thailand. Ikke skide fedt.
Saa kommer jeg en time for tidligt til indtjekning men kan alligevel tjekke ind. Fint nok.
Skal dog vente 3 timer paa at vi kan komme afsted med flyet.
Da vi stiger ombord paa flyet saa venter vi utaalmodigt, men efter 2 en halv time saa faar vi en besked om at vi ikk kommer afsted den aften, saa vi har siddet og spildt to en halv time paa at vente.
Vi faar saa fortalt at vi faar betalt et hotel natten over og der kommer en bus at henter os...
Da vi faar den besked der er klokken 00:30, men da alle 400 passagere skal ud og have en seddel paa at de kan tjekke ind paa hotellet, saa varer det sku ogsaa lige en times tid til halvanden.
Klokken er saa ca 2 da vi er ombord paa bussen, og vi koerer saa afsted mod hotellet.
Vi er 400 personer, og da det er klokken lort om natten saa er der selvfoelgelig intet personale til at tjekke alle 400 mennesker ind.
Saa der bruges ogsaa en halvanden times tid paa alle dem.
Klokken naar at blive 4-5 stikker inden mange af os faar sovet, men der er morgenmad klokken 8. Saa der skal vi alle selvfoelgelig op igen for at tage ned og spise. Der kommer saa en bus og henter os mellem 9 og 10. Flyet skal flyve klokken 12 saa vi har endnu 2 timer at vente i naar vi er tjekket ind.
Men fordi afgangen var dagen inden, saa ville den ikke automatisk komme op paa selve skaermen, saa 45 minutter inden flyet reelt skal gaa flyve, saa henvender jeg mig til dem og spoerger om hvor pokker det er vi skal tjekke ind.
De faar saa skrevet en seddel til mig samt skrevet det op paa deres infoskaerm. Saa nu er alle klar til at ga til den gate som vi nu skal til.
Men flyet gik ikke klokken 12. Vi sku derfor vente endnu 30-45 minutter paa overhovedet at stige paa flyet, fordi den mad fra dagen inden sku selvfoelgelig skiftes ud til friskt mad.
Da det saa er gjort saa venter os der kun en 10 timers flyvetur til thailand.
Naar den tur er overstaaet saa venter vi igen en 300-400 mennesker i Phuket lufthavnen. Vi skal alle have noget visum halloej, saa derfor vi maa vente og vaere 1 af gangen.
Ikke nok med det saa ankom vi klokken 5 om morgen, og der var derfor ikke saerlig meget liv i selve phuket.
Men alligevel staar der 100000 tosser ude foran lufthavnen og bliver afvist 1 efter en, fordi de tilbyder en taxatur til for hoeje priser.
Ender med at man alligevel maa tage en af dem, for det var et ret oede sted, saa for at komme ind til centrum osv.. saa betalte mig en en anden gut 700 til sammen.
500 baht er ca 100 danske kroner, saa vi slap med kun en lille smule. Det var fint nok naar der var 45 minutters koersel.
Nu staar jeg og naesten lige er ankommet til Hua Hin, efter jeg steg paa bussen klokken 10:30.
Bussen sku vente paa andre saa vi kom senere afsted.
Ikke nok med det saa havde jeg ikke forventet der laa en 12-13 timers lang bustur foran mig, saa jeg kom foerst ved 10-11 tiden.
Nu kan jeg ikk rigtig finde et hotel til rimlige penge, saa jeg fandt en netcafe efter min muskel i hoejre laegmuskel opfoerte sig en smule maerkeligt.
Saa nu er klokken 00:07 herovre og jeg har endnu ikke faaet noget at spise.
Saa nu vil jeg se hvad landet har at byde paa.
Ja, det var rent ud sagt en lorte start paa ferien.
Og saa er det 27 grader her om natten. Kan man vel leve med.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 979
jun 2007
Følger: 75 Følgere: 65 Emner: 25 Svar: 537
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Laes lige hvad jeg skrev.
Jeg er i Hua Hin som ikke er langt far bangkok. Jeg ku ikke rigtig finde et hotel til rimlige penge (der staar ikke priser paa hotellerne naar man gaar forbi dem) saa derfor ville jeg ikke orke at gaa ind og spoerge paa hvert hotel paa denne tid.
Det er min foerste dag saa i morgen gaar turen til Bangkok.
Betaler 10 baht for 1 timee og det er ca 2 danske kroner.
Saa derfor.
Ogsaa mht. min laegmuskel i hoejre ben
jun 2009
Nej, det er ikke direkte svaert at finde hote.
Fandt et i phuket til 500 baht og som var fint nok med ac og et fint lille fjernsyn og bruser osv..
Ku bare ikke lide stedet saa skred efter 2 timer, saa sagdej eg de ku beholde de 500 baht.
Det jo mit eget valg at jeg skred. Men synes bare byen virkede kedelig og kan klart fortaelle Hua Hin virker mere spaendende.
Men nu var jeg der ogsaa klokken lort om morgen paa en soendag, saa det kan maaske vaere derfor.
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
apr 2009
Følger: 42 Følgere: 41 Emner: 80 Svar: 1.087
dårlig start, glem det tænk på alt det gode i stedet for alt det negative.
jun 2009
Skal proeve at nyde det.
Som sagt er det foerste nat og der ligger mange andre naetter foran mig.
Skal rundt og se forskellige byer. Idag er det Hua Hin og forventer ikke at finde et hotel paa denne tid.
I morgen ser jeg om det er bangkok jeg skal til eller om jeg bliver her et doegn mere.
Men skal ihvertfald til Bangkok tirsdag og saa skal jeg ogsaa til patong og pattaya og andre byer i loebet af de 13 dage jeg nu har.
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 516
jun 2009
Den netcafe jeg sidder paa nu. Pas paa der. Gaar jeg ud af netcafeen og til hoejre saa er der pludselig 2 hunde der ikke lader en vaere.
Pludselig er de 4. Saa er de 6. Og saa var de 8. Jeg proevede at ignorere dem ved at gaa videre, men de blev ved med at foelge efter.
Valgte derfor saa at gaa tilbage.
Saa pas paa. Man skal jo helst ikke bides.
Jeg har 3 hunde i forvejen og kan snakke med alle hunde, men disse er gadehunde og loeber og skriger hele tiden.
Deres skrig fra hinanden tiltraekker de andre hunde og hele gaden vuffer saa med.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Lorte start paa ferie