{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Nørd søges, langsom computer. {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en netbook der er ca et år gammel, den er blevet noget så forfærdelig langsom og sikkert også fyldt med alverdens skidt og sager, den kunne ikke engang afspille en film på 720mb, så jeg har lavet en systemgendannelse på den, (recovery). det har hjulpet en hel del på hastigheden på nettet men, ikke specielt på andet, den kan stadig ikke afspille en film i dårlig kvalitet uden at hakke hvert 2. minut. ligemeget om det er i media player VLC eller Winamp.

Er der en måde man kan teste om alting er som det skal være, og evt om man kan gøre den lidt hurtigere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nørd søges, langsom computer.
  • #1   12. dec 2011 den skal simpelthen geninstalleres... står overfor samme problem med min egen, det er svært at tage sig sammen til at få det gjort, men ikke desto mindre er det det, computeren har bedst af smiley

samtidigt er det en god ide at skifte kølepastaen på processoren samt blæse så meget støv som muligt ud af pc'en

PS: har levet af at vedligeholde og reparere pc'er på tidligere tidspunkt smiley

• #2   12. dec 2011 Hvilke operativsystem kører den med?

• #3   12. dec 2011 control alt delete (FORMATERE DEN)

• #4   12. dec 2011 Ricko N [ Soundrides ] >> Skifte kølepasta ? Det hjælper kun hvis processoren bliver overophedet, det lyder ikke til det er tilfældet her. Og i mange tilfælde er det rigeligt at fjerne støv fra maskinen.
    Det er dog ikke det nemmeste at komme til på en netbook, i hvert tilfælde ikke at skifte kølepasta smiley

Emil N >> Det lyder som om du bare har lavet en almindelig systemgendannelse, hvor du bevarer dine data, du skal lave en recovery i stedet, hvor den sletter data, og så skal du afinstallere de ting du ikke skal bruge, og derefter opdatere din computer. Det er nok det nærmeste du får den til at køre, som da den var ny.

• #5   12. dec 2011 Synes du skal starte med en Diskoprydning

• #6   12. dec 2011 Lars J
    Hvornår har du sidst rørt en pc?

Ricko N [ Soundrides ]
    Det er overhovedet ikke nødvendigt, der er rigtig mange ting du kan gøre for at vedligeholde din pc.

1. Tjek for fejl i eventviewer
    2. Tjek performace logs
    3. fjern unødige programmer, toolbars og lign. crap
    4. Fjern unødige startup programmer med msconfig
    5. Tjek task manager for at se om der skulle være noget der bruger for meget "motorkraft"
    5. Fjern filer i ALLE temp folders
    6. Kør en defrag.

Ja jeg sagde ikke at det var nemt, men sammenlign det med at skulle fejlfinde og servicere din nye bil.. det er ikke alt man selv kan klare smiley

• #7   12. dec 2011 Lars - ved du overhovedet hvad der er forskellen på en computer og en skærm?

• #8   12. dec 2011 Hvis det er Windows XP så lav en defragmentering, er det Vista er du bare doomed, ej men Vista eller Win7 så lav en diskoprydning, formatering er sidste udvej... Jeg kørte Vista på min PC i 3½ år uden af formatere eller miste ydeevne smiley

• #9   12. dec 2011 start - kør - skriv: msconfig

gå under start og "deaktiver alle"
    gå i tjenester, hak af i "skjul alle microsofttjenester" og klik "deaktiver alle"..

ok og genstart.. når den er startet kommer der en dialogboks op.. den sætter du X i og trykker ja.. så er den hurtigere..

• #10   12. dec 2011 og det er i øvrigt ikke pænt at kalde os for nørder... vi kører heller ikke på værkstedet og kalder alle for johnny-brian, vel?

• #11   12. dec 2011 cs .
    Jeg tar det ligesom Bonderøven.. det er et kompliment smiley

• #13   12. dec 2011 TC K sagde det!! ^
    I
    I

• #14   12. dec 2011 cs . >> Man må godt være lidt selektiv i hvad man deaktiverer, det er ikke for smart at deaktivere antivirus og lignende... smiley

JesperS . >> Enig i begge dine indlæg.

TC K >> Ubrugelig kommentar.

• #15   12. dec 2011 Christian M >> Endnu mere ubrugelig kommentar smiley

En MacBook er unødigt dyr, og man kan få pc'er der kan mere for meget mindre beløb. Der er ikke mange gode grunde til at skifte en PC ud med en MAC, medmindre det er pga man kan lide dens design. Performance og muligheder er der ikke mere af, slet ikke til prisen.

Og dem der mener at MacBook Air er unik, de skal lige åbne øjnene igen, se på både Acer S3, Asus ZenBook og mange andre.

• #16   12. dec 2011 jeg har lavet en recovery alt er blevet slettet på den. den kører Windows 7starter. jeg har ikke en windows cd til den, så jeg ved ikke hvordan jeg lige skal geninstallere windows. jeg har kigget lidt på google men er ikke blevet meget klogere.

• #17   12. dec 2011 brian: Det kan man altid genaktivere.. jeg oplever det nemmere for folk at deaktivere det hele - så når windows siger "no antivirus - click here to activate" - så ruller den derudaf..

• #18   12. dec 2011 jeg vil bestemt ikke have noget imod at formater den, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal installere windows igen

• #19   12. dec 2011 Måske kan du installere lidt ekstra ram, nu du er i gang...

• #20   12. dec 2011 TC K

Ja for en Mac fejler jo ikke?!?! ææhh jo.. jeg arbejder med begge dele og vil til enhver tid vælge Windows 7!
    En mac fejler og når den så fejler, så kan ingen løse problemerne, for der er INGEN værktøjer, logfiler, tracefiler eller lign.!
    Der er INGEN muligheder i en mac.. det er lidt som at have en hammer.. den kan du hamre med og det vildeste du kan gøre for at modificere den, er at male den blå.. og i øvrigt kan den KUN hamre søm i, fra samme producent...

Forskellen på Windows og Mac brugere er blot at Mac brugere stiller ikke krav, de stiltiende acceptere blot de bugs der er.. længere er den ikke..

• #21   12. dec 2011 Hvis du har lavet en komplet recovery, så tror jeg bare du skal opdatere den, og afinstallere de programmer du ikke skal bruge.

• #22   12. dec 2011 http://thisaintnews.com/static/user/pics/1293667200/1294097141_Computer-Operating-System---Mental-Health-Link.jpg

heh tjaa... man kan altid vælge en mac, hvis man har de lyster ;D

• #23   12. dec 2011 nå det er sådan en 10 tommer du har ja de er mega langsomme i forvejen.

Kommentér på:
Nørd søges, langsom computer.

Annonce