{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Utæt tag? Eller...? {{forumTopicSubject}}

Lidt lang historie men....

Vi flyttede ind i et helt nyt hus i maj 2008.
Sidste uge var jeg på loftet og hente noget, og bemærkede en dråbe løbe ned af undertaget på indersiden. Kiggede så lidt nærmere på det, og kunne se træet var fugtigt hele vejen hen, på indersiden af tagryggen, altså på indersiden af loften.
Jeg kontakter bygherren der kommer torsdag i sidste uge og kigger.
Der bliver limet noget ved undertaget ser det ud til, men idag er træet er stadig fugtigt, og nogle steder kan man se det har dryppet lidt inde på loftet.

Jeg har ikke forstand på byggeri, men vi da mene at et tag burde være helt tæt inde på loftet ik'?
Jeg ville kunne forstå kondens, men det her virker som noget mere syntes jeg.

Nu skal jeg ringe til dem igen i morgen igen, men hvis jeg nu vil have kontrolleret taget af en "uvildig" person, hvad tager man fat i? En tømrer eller dem der laver tilstandrapporter eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt tag? Eller...?
  • #1   13. dec 2011 kan måske være kondens..

• #2   13. dec 2011 Det kan være flere ting da vi ikke har set det.

Vejret de sidste par uger med storm og regn kan være en mulighed da det kommer ind allesteder så.
    Der kan være en utæthed i taget.
    Der kan være en konstruktion fejl.

Hvis du kender en tømrer selv er det et godt udgangspunkt ellers tag fat på bygherren.
    Dem der laver tilstandsrapporten kan du ikke bruge til noget.

• #3   13. dec 2011 Hvor i landet bor du Johnny?

• #4   13. dec 2011 prøv og snak med dem her det kan være de kan hjæple dig
    www.bolius.dk

• #5   13. dec 2011 Det kan vel også skyldes for dårlig udluftning på loftet / for tæt undertag?. Men jeg ville nok også få fat i en der havde forstand på det, og spørge til råds. Dog uden at fortælle bygherren om det, da han jo selvfølgeligt skal have en chance for at rette problemet først. Hjælper det ikke, kan du jo konfrontere ham med hvad du har fundet ud af.

• #6   13. dec 2011 Bor lidt uden for 8700 Horsens...
    Ja, men tror ikke helt på den med udluftningen, da loftet går ud over carporten, og der kommer rigeligt med luft. Må lige prøve at tænke mig lidt om, om jeg kender en tømrer. Så var det da en mulighed selvfølgelig, men jeg tror nu jeg vil ringe til dem imorgen uanset hvad.

Grunden til jeg er lidt mistænkelig på kvaliteten er, at dengang det blev bygget var vi ude og se det en fredag eftermiddag ved en 17 tiden, og alle var taget hjem. Der stod huset uden tag. Så skulle vi vise det til noget familie søndag over middag. der havde huset et taget på.
    Det kan godt ske det ikke tager længere tid, jeg syntes bare det gik meget stærkt.

• #7   13. dec 2011 Hmm, det er lige langt nok fra kbh - ellers ville jeg gerne have taget et gratis kig på det smiley Hvilken type tag har du på? Betontegl?

• #8   13. dec 2011 Ja, det er beton sten. Men som sagt jeg må ringe til dem igen. Altså de har været fantastiske med at komme når der har været nogle ting. Alt er faktisk blevet lavet, men det har selvfølgelig også været småting. Hvis et tag er utæt, er det nok lidt værre, end at male om. smiley

• #9   13. dec 2011 Jeg vil med glæde komme og tage et kig hvis det bliver nødvendigt, det skal ikke koste dig noget. Send pb, hvis det bliver aktuelt.

• #10   13. dec 2011 johnny k det er da dig der er bygherre. når du bygger et hus:-)

• #11   13. dec 2011 Jesper L: Ok.. Jeg snakker lige med dem imorgen, og hvis de ikke kan løse det, så skriver jeg lige til dig. smiley

Kim L: Du ved hvad jeg mener. ;-P

Kommentér på:
Utæt tag? Eller...?

Annonce