Hjælp til opsætning af trådløst netværk {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg er åbenbart for stupid til at opsætte et trådløst netværk, så jeg håber i kan hjælpe. Det er sikkert helt enkelt
Har følgende ting:
1 stk. Stationær PC af lidt ældre dato (Intel Core2D 6400 @2,13 GhZ) - kører Windows 7 ULTIMATE (64-bit)
1 stk. Asus bærbar af lidt nyere dato (Core 2 Duo T6500) - kører også Windows 7 (dog 32-BIT). Jeg mener det er Home Premium udgaven af Windows 7.
1 stk. Trådløs Router (Linksys WRT54GL)
Det trådløse netværk kører fint mht. internet. Med andre ord kan jeg sagtens tilgå nettet via min bærbare PC.
Det kniber dog med at få opsat netværket således, at jeg kan dele filer mellem de 2 maskiner.
Jeg HAR været inde i "kontrolpanel" - "Netværks- og delingscenter" og jeg har også været inde på min stationære PC og højreklikke på de mapper og filer jeg vil dele - men jeg kan ikke se de delte filer fra min stationære PC, når jeg går ind på den bærbare.
Hvordan konfigurerer jeg den bærbare?
Det skal siges, at jeg har absolut 0 erfaring med netværk osv. så jeg ville blive glad for, hvis i kunne hjælpe mig med et link til en letforståelig guide til opsætning eller kort kunne give mig nogle tips!
Takker på forhånd!
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 1.304
altså hvordan er forskellige netværks komponenter sat til?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 865
Det er den stationære PC, der er direkte forbundet med routeren, og den bærbare står normalt i et andet rum. Som nævnt virker internet fint på den måde, men kan bare ikke dele filer
Martin G.
Tænkte desværre nok, at 32/64-Bit kunne blive et problem
aug 2008
Thx...den guide skal jeg vist lige have kigget på
aug 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 17
Mvh Martin
aug 2008
Nu fik jeg det til at virke. Jeg havde åbenbart fucket op i de hjemmegruppe-koder man får, når man opretter hjemmegrupper.
Jeg har nu prøvet at dele en mappe på den stationære, og det virker fint med at se filerne på den bærbare.
Også mange tak til Martin P for tilbuddet!
Hjælp til opsætning af trådløst netværk