{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Løbesko - Hjælp? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her, der løber i fritiden?

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til valg af løbesko. Især en forklaring af, hvad "pronation" er?

Jeg hader at købe nye løbesko og genbruger derfor gerne en model, hvis den virker nogenlunde. Jeg har brede flade fødder og har haft 5-6 par New Balance model 850-859, da de giver rimelig plads til mine fødder. Men jeg synes nu ikke, at disse sko er specielt gode. Derfor vil jeg nu prøve noget nyt. Hvis i kan hjælpe mig lidt på vej, ville det være rart :o)

Hvad er pronation?
Findes der sko, som er bedre egnet, når man som jeg har flade brede fødder?
Andre gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbesko - Hjælp?
  • #1   26. dec 2011 gå da ned i en sportsforretning og få en løbe test .. så kan de vejlede dig til de rigtige sko ud fra hvordan du lander og hvor du primært løber

pronation er den måde du lander på ud fra hvordan din fod er opbygget om du trækker ind af eller ud af i skoen når du lander

• #2   26. dec 2011 Kan se du bor i København, så tag et smut forbi Maratonsport og få lavet en løbe test, så finder de nogle gode løbesko til dig smiley Har jeg gjort et par gange nu, dog skiftede jeg selv fra NewBalance til Nike da jeg bruger det der gps til iPhone...

"De" siger jo at løbesko kun holder 1000km, men bliver sgu dyrt i sko hvis de skal skiftes så tit, plus de nye sko så føles super lækre, når man virkelig har slidt de gamle op smiley

Mht. pronation, så har jeg aldrig hørt om det hehe...

• #3   26. dec 2011 Pronation er hvis du falder ind ad på fødderne når du løber. Der er sko med mild til moderat pronation støtte, og sko til kraftig pronation.

Det er rimelig vigtig at du finder ud af om du pronerer eller ikke, for hvis du har de forkerte kan du overbelaste dine sener og led i fødder og knæ, og hvis du er mere uheldig kan det gå op i ryggen.

Udover new balance så er nogle nike modeller brede og ellers er asics rimelig godt til alle slags fødder.

• #4   26. dec 2011 Tak for jeres svar. Indtil videre vil jeg bare "opdateres" lidt, inden jeg render i forretninger.

Jeg startede faktisk med at løbe i Nike sko i sin tid. Jeg har også haft et enkelt par Rebook, det var som at løbe på barberblade.

Jeg aner ikke, hvordan jeg løber, men jeg vil tro, at jeg lander nogenlunde lige på fødderne. Men jeg slipper vel ikke for at få det testet, kan jeg se smiley

Det med holdbarheden passer nok ret godt. Er også mine erfaringer.

• #5   26. dec 2011 Den der med lige på fødderne kan du ikk regne med. Det siger alle. Men faktis 7 ud af 10 pronerer, altså falder ind af på fødderne, eller falder ud af på fødderne, suprionere.

Det bedste er at blive testet ja. Og jeg syntes du ska kigge efter asics, og hvis det slå være andet så nike. Men asics er bedre syntes jeg.

• #6   26. dec 2011 Så fik jeg også lige forklaret udtrykkene. Tak for hjælpen. Jeg skal ud og kigge nu her, når der bliver udsalg.

• #7   26. dec 2011 Så lidt da. Og for gud skyld, lad være med at købe det billige.de lige finder først. Vil mene at du ikk ska gå med til nogle under 699 kr, da de ikk har de samme gode ting i mellemsål og stødobserbering som de lidt dyre har.

• #8   27. dec 2011 Nej det er jeg klar over. Har prøvet nogle bilka sko. Selvom de f.eks. hedder Asics, så er det tydeligvis en simpel model. Føltes ikke god. Men det fandt jeg ud af for længe siden. Omvendt er jeg ikke helt vild efter at betale 1000 eller derover.

• #9   27. dec 2011 Nej men det koster de fleste ordenlig desværre, men sportmaster og intersport kører tit med gode tilbud på løbesko til 700-800 kr, førpris op til 1500. G de er gode.nok til almindelig løb 3 gange om ugen og mellem 5 og 10 km. Pr gang.

Kommentér på:
Løbesko - Hjælp?

Annonce