Egernets nytårstale til Dronningen {{forumTopicSubject}}
... Kære Dronning Margrethe den anden..
Her min nytårstale til dig - har dog endnu ikke set hverken "krone 1, 2, 3, 4, 5, 6, eller 7" herinde.. men.. derfor skriver jeg nu til dig alligevel. Jeg ved, at selv store biler uden afgift er velkommen herinde - så vær velkommen her.
Jeg ved, at Danmark er i en sørgelig tilstand... Men med hold i virkeligheden, må jeg desværre komme med en lidt mere dyster indgangvinkel....
Det er let, at sige man skal "yde før man skal nyde", når man hele sit liv, har ladet sig forsøgte af overførselsindkomst - og det endda uden at skulle betale skat...
Det er let at sige, man "bare skal flytte til en anden landsdel for at finde arbejde", når man aldrig selv har båret et hjem ind og ud af en flyttevogn.. derudover forlanger de fleste udlejere en ting der kaldes "indskud".. det er penge, man skal betale for at måtte sidde til leje.. penge der er meget svære at finde, når man er arbejdsløs...
Derudover kan vi "almindelige dødelige" heller ikke bare købe huse (en form for små slotte pøblen bor i), som det passer os. Vi skal tage lån (en pengegave man får, men som man skal betale tilbage plus lidt mere)... Vi skal altså sælge et palads førend vi kan købe et nyt.... Især i Nordvestjylland, er husejere stavnsbundet af usælgelige huse i en egn, hvor der intet arbejde er at få.. Et hus man for få år siden købte for 1,5 million, skal langt ned under en million, hvis man vil af med det nu og her... og hvor får man lige råd til et lån uden sikkerhed på plus 500.000 samtidig med, at man skal flytte til en anden landsdel for måske at finde arbejde??????
Naturligvis kan man "bare uddanne sig" - jovsit - bøger er gratis og SU'en er så stor at man sagtens kan have råd til at sidde i sit usælgelige hus eller flytte til KBH med den kæmpegæld der automatisk kommer, når man forsøger at sælge / flytte fra et hus i Nordvestjylland...
Jeg tror nu heller ikke, at en folkevandring fra landet til byerne, får lejepriserne til at falde...
Vi er mange, der har taget arbejde udenfor vores fag.. personligt er jeg handicaphjælper til trods for en universitets uddannelse i bagagen.. Hver gang jeg skal på job, skal jeg kæmpe mig gennem horder, der pga. arbejdsløshed er villige til at slå ihjel for at få mit job... endda til trods for, at jeg "kun" får 3000 kr mere udbetalt end dagpenge med 43 timer i ugen fordelt på både dag og nat...
Deres Majestæt - der er simpelthen ikke arbejde at få - vores huse kan ikke sælges - vi er stavsbundet i Nordvestjylland...
Hvis Majestæten virkelig mener, at vi skal løfte i flok, så få fingeren ud, og se hvad De selv kan gøre... Overvej da at flytte Deres administration til fx Thisted.. vi har to gamle rådhuse fra en tidligere kommunesammenlægning, der står tomme... vi har horder af lønslaver, der bare venter på at komme igang med at arbejde... Vi kan endog snakke tysk, hvis det skulle være!
De vil spare penge på de dyre Københavnske lønninger, og kan lade dem, som bor tættest på alt det arbejde er eftersigende er til at flytte efter, søge arbejde der...
<b> det storbarmede egern har talt (__,__)-(__,__)
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 103 Svar: 1.191
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 302
Stemmer for at "det storbarmede egern" skriver Dronningens Nytårstale for fremtiden ;-D
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
I min verden fødes alle børn lige - vi har alle lige store muligheder for at blive til noget... Jeg er selv født og opvokset på de sandfyldte marker, på den jyske vestkyst.. Vi måtte arbejde, hvis vi ville have noget... vi skulle vise respekt for de voksne, ordensmagten og vores lærer i skolen... man skulle vitterlig yde, førend man kunne nyde!!
Jeg arbejdede et år på en møbelfabrik efter gymnasiet så jeg kunne gennemføre mit studie på uni uden studiegæld... Det var den gang, man kunne komme ind fra gaden og være i arbejde 3 minutter senere...
Den første gæld jeg stiftede, var da jeg købte mit første hus... en gæld jeg stadig hænger på, nu hvor jeg grundet krisen har været tvunget til salg....
Jeg har derfor meget svært ved at tage en person der udtaler sig om hvordan vi skal løfte i flok, og hvordan man "bare skal flytte", når denne person ikke lever i den virkelig verden!
Ville svare til, at en galionsfigur gjorde sig klog på, hvordan man skulle skovle kul i kedlen på en dampbåd...
maj 2005
Der er 24 timer i et døgn... man arbejder de 8 timer - så er der 16 tilbage.. på søvn går der ca. 7 - så er der 9 timer tilbage.. så skal der spises - ca. 1 time hvis man gør det hurtigt - så er der 8 timer tilbage.. det giver en handlingsradius på 4 timer - hvilket så sandelig også er den radius jeg søger job i... så nej.. jeg forventer så sandelig ikke at jobbet kommer til mig... jeg brugte gerne 8 timer i en bil om dagen, hvis jeg kunne få job i mit fag og det kunne svare sig med diesel...
hvis du læser mit indlæg, så kan du se at at jeg (som så mange andre) knokler røven ud af bukserne, for at få det til at hænge sammen... jeg har ikke sat mig, og set på mine hænder og forventet at alt falder ned fra himmelen..
jeg bleklager mig ikke over min situation - er bare træt af at Dronningen mener det er så let, når hun aldrig selv har prøvet at leve i den virkelige verden..
jul 2003
Følger: 72 Følgere: 58 Biler: 8 Emner: 177 Svar: 1.138
maj 2005
Synes du selv det er så let, fordi du lige som Dronningen ikke selv har prøvet, eller har du rent faktisk noget at have det i?
maj 2005
maj 2005
Men igen - Per P - hvem er du? Hvad er dit eget udgangspunkt?? har du selv børn? ville du selv kunne rejse til udlandet i to år, såfremt du har børn her hjemme?? Har du selv hus? har du selv arbejde?
Synes du selv det er så let, fordi du lige som Dronningen ikke selv har prøvet, eller har du rent faktisk noget at have det i?
Førend jeg kan tage dine holdninger seriøst og begynde at respektere dem, må jeg vide hvad du har at have dem i...
maj 2005
De kongelige er ganske almindelige mennesker. De sidder på lokum og prutter og piller næse ligesom alle os andre. De har de samme svagheder og fejl. De skændes og siger dumme ting. Og de tænker de samme tanker. Desuden gifter de sig ind i ganske almindelige familier. Det er komplet uforståeligt for alle normalt tænkende mennesker, at denne familie skal forkæles og forgyldes af skatteyderne.
De eneste mennesker, der har fordel af kongehuset, er den kreds af lakajer og rygklappere, som de kongelige omgiver sig med. De er oftest mere snobbede og højrøvede end de kongelige selv. Desuden tjener de ligegyldige kulørte ugeblade godt på det royale cirkus. For alle andre mennesker er de kongelige bare en økonomisk hovedpine.
Når man diskuterer kongehuset med undersåtter, så hører man disse argumenter:
De er jo så gode til at repræsentere Danmark
Rent vrøvl. De kongelige koster os over 300-400 millioner kr. om året. På officielle udlandsrejser fører de sig frem på stiv og højrøvet menneskefjern facon. Vi kan sagtens finde billigere og mere kompetente repræsentanter for Danmark.
Erhvervslivet har stor nytte af dem
Dansk erhvervsliv må komme ud af hængekøjen og lære at stå på egne ben. Hvis de behøver royale barnepiger for at sælge deres varer, så kan de jo bare ansætte dem. Hvis man er afhængig af prins Henrik for at drive forretning, så bør man lade nogle andre tage over. Helt ærligt. Har det tyske og amerikanske erhvervsliv måske konger og dronninger til at babysitte sig?
De er så søde
De er ganske almindelige mennesker bag kulisserne. De er ikke en skid mere »søde« end nogen som helst andre mennesker.
Befolkningsflertallet står bag dem
Kongehuset har aldrig været til folkeafstemning. Det tør politikerne ikke. Så ville det royale cirkus blive afskaffet. Vi har bare arvet denne mærkelige familie fra vores forfædre.
Hvis vi afskaffer kongehuset, så skal vi have en præsident. Og det bliver lige så dyrt
Grundloven skelner ikke mellem en regeringsleder og en statschef. Hvis vi afskaffer kongehuset, så fortsætter regeringsformen bare uanfægtet uden et kongehus. Statsministeren bliver samtidig statschef - til samme løn. Nøjagtig som i USA. I øvrigt koster den Irlandske præsident 16 mio. kr. pr. år. Præsidenten i Østrig koster 31 mio. kr. om året. Den finske præsident koster 69 mio. kr. om året. Til smmeligning koster det danske kongehus 300-400 millioner kr. om året.
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 784
jul 2003
jul 2003
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 304
Hvorofr tuder i så ikke over ulands bistanden?? det eneste den gør er at koste over en milliard om året, for at holde liv i en flok mennesker der ikke er plads til i deres land, så de ender med at lide druknkdøden, fordi de tilsidst bliver så mange at folk bliver presset i vandet.
SE det er spild af penge som kunne bruges meget bedre herhjemme i vores eget kommende uland.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 1.197
Jeg synes det er lige lovligt meget at forvente af dronningen, nu når hun jo ikke har nogle reel indflydelse på de beslutninger som bliver taget..
Hvad skulle hun lige gøre mod jeres usælgelige huse?
Jeg tror at nytårstalen skal ses som en pep-talk, og folk der ligger mere i den, er vist selv udenom at føle sig snydt.
jul 2003
AFILI8ED .
Meget enig
dec 2011
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
jun 2004
maj 2005
Jeg ved sq godt, hun ikke har noget at skulle have sagt, når det kommer til stykket.. jeg ved også godt, at ingen monark eller præsident for den sags skyld, kan sælge huse eller skaffe flere arbejdspladser i udkantsdanmark..
Men at hun mener, det bare er lige til at flytte og få arbejde, gør mig en smugle harm...
Det ville jo svare til, at jeg begyndte at gøre mig klog på koakering, hjertekirugi, flyvning, og andre ting, jeg ikke har en hujende forstand på..
"hvor svært kan det være - vi bygger bare en bro, og før vi ved af det, er vi på Bornholm... det er da ikke så svært" (overdrivelse fremmer i dette eksempel forståelsen)
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 304
Og nu når de ikke dør af sult. og hver familie stadig laver ca 8 børn. så bliver der rigtig mange af dem. og de kunne ikke klare sig selv for 10 år siden, og de kan slet ikke nu. så se billedet om 10 år.
ja gufanden er det synd. men hvis nu 75% af de svageste døde, og de sidste 25% fik lært at bruge landet så ville de have en fremtid. nu er deres eneste fremtid døden, og helst hurtigt så de ikke lider forlænge i deres "respirator".
aids pest og alle andre dødelige sygdomme er nuturens egenmåde at begrænse overbefolkning på.
der var også pest i europa i 1800. der døde også mange menesker.
jun 2004
jun 2004
De mennesker har ikke en jordisk chance for selv at gøre en forskel.. De håber at overleve. Intet andet..
dec 2011
Så jeg synes det er lige voldsomt nok at beskylde hende for at sidde med en sølvske i røven, da jeg synes at jeg har set mange eksempler på at hun har meget stor empati for de svageste i vores samfund..
dec 2011
maj 2005
"Måske skulle man flytte til en anden by eller en anden landsdel, hvis mulighederne for arbejde eller uddannelse er bedre der. Vi har store fordele og mange muligheder i Danmark, måske netop fordi landet ikke er så stort, og vi ikke er så mange. Men det kræver en indsats at se de muligheder og udnytte dem."
maj 2005
dec 2011
Jeg tror, uden at være sikker at dit citat er myntet mere på folk i min situation..
jun 2004
"Gør tidernes ugunst, at man ikke kan finde arbejde inden for sit felt, skal man måske finde nye veje, det har mange prøvet i tidens løb. For de unge kan det gælde om at finde et andet spor, hvis man ikke kommer ind på sin ønskeuddannelse.
Måske skulle man flytte til en anden by eller en anden landsdel, hvis mulighederne for arbejde eller uddannelse er bedre der. Vi har store fordele og mange muligheder i Danmark, måske netop fordi landet ikke er så stort, og vi ikke er så mange. Men det kræver en indsats at se de muligheder og udnytte dem."
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
kan jo flytte ind hos os, 1 års tid, vi er lige flyttet i lille lejlighed, fordi vi ikke længer har råd til at bo i det hus vi købte for 5.5 år siden.
vi måttet flytte dag jeg sammenlagt har været uden arbejde 3.5år af de 5.5 år vi har haft hus.
men nu gik den ikke længere,
men vi få jo hverdagen til at gå, med at være i job med løntiludskud, så en virksomhed, kan bruger mig som en anden polsk slave arbejder,
vi går 2 i job med løntilskud så burde de have råd til at have en heltids ansat,
da jeg ved, hver gang en ny startet( jeg er ca nr 5 i rækken) så går der lige en 1/2- 1 måneds tid med oplæring.
og ind til nu har de haft ca 7 i job med løntilskud
de få billige arbejdes kraft, men alle andre mister noget ved det system
for det få jo ikke flere i arbejde på den måde
da det bliver misbrugt på det groveste,
SÅ JEG ER ENIG MED Egernet
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
dec 2011
De laver jo ingenting..
nov 2005
Kom nu op og sug luft og læg naiviteten på hyllen!
nov 2005
dec 2011
De tager jo ikke bare derned på bar bund og siger "Vil i ikke købe nogle vindmøller" - er ret sikker på at både Hydro, Vestas og kongehuset drager gavn af den handel, om Mary og Frederik har været direkte indblandet eller ej.
dec 2011
Jeg er selv pro, for det er satme ligeså Dansk som medister og brun sovs! og jeg synes sku ikke det skader det store at være lidt dansk i en tid med globalisering ..
maj 2005
desuden har Ekstra Bladet d. 31 december 2006 dokumenteret, at de kongelige i snit har 80 arbejdsdage på et år - hvor vi andre lønslaver har 200+ arbejdsdage.... derfor får de (hele kongehuset) 100.7 millioner kroner i ren appanage.. derudover kommer alle de skjulte udgifter...
Desuden - så rykker det ikke ved det faktum, at Dronningen udtaler sig om noget som hun ikke har kendskab til... Så kan de være nok så gode til de det laver / ikke laver.. det er vores egnen holdning, som skal stå os frit for at have...
Min harskhed grunder i, at Dronningen gør sig klog på et emne, hvor hun absolut ikke har noget at have det i...
* Hvordan kan en person, der aldrig har skulle pakke et helt hjem ned i en flyttevogn, og selv pakke ud igen, udtale sig om at det bare er det, man må gøre?
* Hvordan kan en person, der aldrig har skulle bekymre sig om salg af bolig med tab, sætte sig ind i hvor svært det er at skulle rykke til den anden ende af landet med en gæld til flere hundrede tusinde kroner??
for nej - det er ikke bare lige at gøre - det er langt nemmere at sige, end at gøre... især når selv i bund og grund kan være ligeglad...
For - faktum er: De kongeliges appange er kun gået en vej - OP.... antallet af hænder i hjemmeplejen og antallet af lærer i folkeskolen er kun gået en vej - NED... hvis de virkelig ville stå last og brast med os dødelige, så ville de selv have foreslået en lønnedgang eller som minimum en stilstand..men nej - ingen saver vel den æblegren over, man selv sidder og spiser æbler på??
maj 2005
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Så hvis nogen ikke er tilfreds med det, må man jo klage til dem der kan ændre det, eller måske selv aktiv gå ind i politik...
Det hjælper jo ikke noget og pive på internettet...
Forstå mig ret, er udemærket klar over der er mange der har det svært, men jeg er også 100% sikker på mange er lidt selvforskyldt i det, Der er mange der har brugt de 10 fede år på forbrug, og belånt deres hus op til skorstenen, og nu er skorsten pillet ned.
maj 2005
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Nå, men når det så er sagt, så anede jeg slet ikke, at man kunne købe huse i Danmark til småpenge (1.million).
Men jeg er selvfølgelig også en storsnudet københavner, der er vant til at se huse med en gennemsnitspris omkring 3 millioner.
sep 2003
Følger: 67 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 642
http://politiken.dk/debat/ECE1501598/jeg-er-traet-af-at-have-en-daarlig-dag-hver-dag/
Lidt mere stof til efterganke
Egernets nytårstale til Dronningen