{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.332 visninger | Oprettet:

Øl holdbarhed? {{forumTopicSubject}}

Har lige ryddet op, og fandt en kasse blandt med uåbnede Turborg (på dåse og falske) og Tuborg Classic (flaske).

Problemet er at de alle udløb for et par måneder siden. Umiddelbart lugter de og smager nogenlunde normalt, måske en smule stærkere end de bør.

Nogen der har erfaringer med hvor langt tid de kan holde sig endnu? Eller om de slet ikke skal drikkes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øl holdbarhed?
  • #1   4. jan 2012 Skal siges at de har været opbevaret ved stuetemperatur.

• #2   4. jan 2012 de kan holde sig i flere år uden at blive dårlige bare de ikke har fået ilt og for meget sollys. Så hvis de kan drikkes SKAL de drikkes smiley God undskyldning over for lille-mor for at hive drengene over og drikke sig i hegnet... de skal jo drikkes inden de bliver dårlige smiley

• #3   4. jan 2012 Haha ja, men de er jo allerede "dårlige".. De har ikke fået ilt, siden de har været lukkede.. og sollys, nej ikke ret meget siden de har været under en masse rod.

• #4   4. jan 2012 Gider bare ikke have racermave i en uge, hvis de er overgærede eller sådan noget. Kunne være nogen havde prøvet det før.

• #5   4. jan 2012 jeg har før fået nogle øl der var for gamle. og de har en. ubehagelig virkning! man får svært ved at tale og tænke klar!

• #6   4. jan 2012 Drik løs....

Jeg har da før drukket øl der er over 2 år gamle, sidt her i november, havde jeg da et par kasser der var fra 2007 og de fejlede ingenting...

Det der med holdbarheds dato, er noget regeringen har opfundet,,, så derfor SKAL det stå på produkterne, af enhver art. men ting kan sagtens holde længere bare det har været lukket til,, og deriblandt ØL... ;-))

Dog vil jeg anbefale at drikke dem af glas, for så kan du se om de er grumsede eller tyktflydende osv.. for det vil da være en grim oplevelse at bunde en dåseøl, og der så bare kommer sirup ud.... lol

• DJo E
    DJo E Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 246
    #7   4. jan 2012 Jeg og nogle gutter fandt i starten af halvfemserne en pose dåseøl i et gammelt værksted. De var holdbare til Maj 84, og de smagte fint. De var altså 7-8 år for gamle!
    Grunden til at jeg kan huske datoen, det er fordi jeg stadigvæk har en som jeg af uforklarlige årsager har gemt dengang, og nu nænner jeg ikke at smide den ud. Nu tør jeg så heller ikke at drikke den smiley

• #8   4. jan 2012 Bare drik løs smiley

• #9   4. jan 2012 Havde drukket dem hvis det var mig.

Jeg har drukket øl der var (dåse) ½ år og stadig kunne drikkes op til flere gange.

Du dør ikke af det.
    og det gør de venner du hiver med hjem hller ikke smiley

• #10   4. jan 2012 Hvis sådan noget kan blive for gammelt/blive væk, så er du tilsyneladen ikke autoriseret til at drikke den slags smiley

• #11   4. jan 2012 Jeg takker for alle svar indtil videre!

_ GetWell_=StreetCup.dk= _ - Det sker normalt heller ikke. Jeg anede ikke jeg havde dem. Jeg er typen der køber nye øl hver gang jeg skal drikke, fordi jeg glemmer at jeg har dem rundt omkring.

• #12   4. jan 2012 En kammerat og jeg delte engang en kasse julebryg der var 2 år for gammel.. Vi opdagede det først til allersidst.. Ingen blev syge og øllen var god;-)

• #13   4. jan 2012 8Jeg har tit drukket øl der var flere måneder for gamle. Kom til at købe lidt mere end folk lige drak til en fest) og jeg havde ikke mere racermave end jeg plejer. Så bare ned med dem. Det eneste problem er dem på flaske hvis de har fået sollys. Det ødelægger dem. Står de varmt bliver processen også speedet op.

Hvis de er stærkere ville jeg gemme dem lidt endnu, så får du endnu mere glæde af dem. Nu vil jeg tage en bajer i sympati med dig.

SKÅL!

• #14   4. jan 2012 Bufas

Har allerede drukket en six pak.
    Og jeg er lidt ked af jeg ikke har flere
    Så må jeg jo gå iseng :-).

• #15   4. jan 2012 Jeg er kun lige stået op, så jeg er igang med min morgenmads bajer.
    Jeg har vist nok omkring en kasse inden jeg løber tør. Ellers må jeg jo over på nogle af de hårde varer istedet.

• #16   4. jan 2012 Hvor mange er der tilbage og hvad tid skal vi være der? smiley

• #17   4. jan 2012 De gange jeg har fået for gammel øl har jeg ikke været tilfreds med smagen, så de kunne ikke bruges til andet end at blive beruset.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #18   4. jan 2012 Du kan sagtens drikke dem, har tit fået en kasse forærende der har været 6mdr over dato, og endda mere, de fejler intet så længe de har stået tørt og uden direkte sollys. Men du kan også sagtens lugte hvis de er dårlige, med det samme kapslen ryger af er du ikke i tvivl om hvis de er blevet dårlige af alder.

Kommentér på:
Øl holdbarhed?

Annonce