{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.361 visninger | Oprettet:

Vandhane drypper {{forumTopicSubject}}

Ola, nogen der lige har kendskab til om man kan tvinge en vandhane (damixa) i. Den drypper (det løber faktisk) og har haft det skilt af og kan se det er indmaden. Kan ikke lige huske navn. Problemet er så at hvis jeg skal lukke for vandet så lukker jeg for alt vand og vil egentlig gerne have lov til at bruge de andre haner i hytten. Der er ingen lukkeventil under vasken.

Nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandhane drypper
  • #1   16. jan 2012 Vi snakker nødløsning til i morgen eftermiddag, ikke noget permanent

• #2   16. jan 2012 luk for vandet...

• #3   16. jan 2012 Klem røret under den fladt., har ikke lige umiddelbart andre forslag, medmindre du lige har en prop til røret.

• #4   16. jan 2012 under din håndvaske skulle der helst være en hane(nilhane) som du kan åbne og lukke for manuel uden at skulle lukke vandet i resten af huset.

• #5   16. jan 2012 prop den? :b

• #6   16. jan 2012 følge de rør som kommer fra vandhanen og så skulle der vare en man kan skrue på og der ved lukke det..

• #7   16. jan 2012 Der er som sagt ingen mulighed for at lukke for vandet uden jeg skal lukkefor det i hele hytten. Polakker du ved hehe..

Må prøve og se om jeg kan klemme indgangsrørene

• #8   16. jan 2012 Bind en sytråd rundt om tuden som vandet kan løbe ned af. Så hører du det ikke og kan få fat i en smed i morgen:)

• #9   16. jan 2012 sidder der ikke et balofix(staves?) under vasken på rørene, det plejer at være sådan en lille sort hane der kan lukke for vandet, eller en med lille skrue i

• #10   16. jan 2012 nå hvis det er polakker der har lavet det, så kan jeg bedre forstå du ikke kan lukke for vandet hehe

• #11   16. jan 2012 Bo, den eneste mulighed jeg har for at lukke for vandet er til opvaskemaskine. Og ja, sådan er det hele vejen igennem lejligheden. Nogle halve løsninger. I løbet af 1 time er der løbet 1,5 liter vand så det ville jo være fantastisk hvis man bare kunne lukke for vandet, i stedet for det andet her

• #12   16. jan 2012 træls... 1,5l damn så er den godtnok utæt da

• #13   16. jan 2012 damixa = lort

vores thermostat batteri hyggede sig for et par uger siden med at sende det kolde vand retur i det varme, opdagede det ved et tilfælde da jeg var på tønden en nat, kunne høre at vandet "løb" ide i batteriet, og det varme rør var iskoldt, helevejen ud i køkknet.

kikkede på vandmåleren og kunne se den tælle stille og roligt på det lille hjul :o(

tror det har stået på i lige under en uge, og da jeg snakkede med min underboer havde de også haft problemer med deres varme vand ikke kom før der var gået et pænt stykke tid med hanen åben..

• #14   16. jan 2012 Ja det løber ret stærkt og når det nu kom fra det ene øjeblik til det andet må det næsten være den kugle der er utæt

• #15   16. jan 2012 Træls! Det kunne godt ha gået hen og blevet en dyr fornøjelse

• #16   16. jan 2012 1,5 l på en time, bliver da kun til 36l på et døgn. 1000l vand koster vel godt en 20'er.
    Det vil sige for under 1kr vand. Så kan det da ikke betale sig at gøre noget..

• #17   16. jan 2012 Jo da, bliver sindssyg af at høre på det!

• #18   16. jan 2012 Så gør sgu da som jeg skriver,så er det lydløst...

• #19   17. jan 2012 Anders N, du er da ikke for snedig, man skal da sparre på vandet, og det er selvom det måske ikke koster så meget......

Men mener nu vi i københavn hvor jeg bor giver omkring 50 pr m3

• #20   17. jan 2012 Myggen, så ikke dit indlæg før senere og det fungerede perfekt smiley

• #21   17. jan 2012 Der er ingen regler om at der skal være en afspærringsventil. Og hvordan kan i råde ham til at klemme rørene? Hvis det først revner, så har han vand overalt..

Det eneste rigtige ville være at lukke for vandet, og sætte to haner på, så er det nemmere næste gang. Eller, bare sæt to slutmuffer på.

Og nej, Damixa er bestemt ikke lort Kim.. Det kan ske for alle batterier, især i ældre bygninger. Hvis der sætter sig et korn fast i kontraventil i batteriet, så vil det ske som du siger. Det har intet med Damixa at gøre.

• #22   17. jan 2012 Lige en rettelse, alle termostat batterier.

• #23   17. jan 2012 Nej det er rigtigt. Der er ingen regler som siger at der skal være en afspærringsventil. Men der er en regel der siger at hvis der ikke er en afspærringsventil,så skal der en autoriseret vvs man til at skifte blandingsbatteriet.

• #24   17. jan 2012 Myggen '

Det ved jeg udemærket godt, da jeg selv er uddannet "vvs'er".. Men hvis man ved hvad det drejer sig om, så er det ikke så svært. Det kan dog hurtig gå galt smiley

Men det jo en chance nogen tager.

• #25   17. jan 2012 Myggen '

Det ved jeg udemærket godt, da jeg selv er uddannet "vvs'er".. Men hvis man ved hvad det drejer sig om, så er det ikke så svært. Det kan dog hurtig gå galt smiley

Men det jo en chance nogen tager.

• #26   17. jan 2012 nu er alle stigstrenge og kedler og pumper under 1,5 år gamle i vores bygning, så det er ikke der problemet er.

kender flere vvs'er som også siger man skal holde sig fra damixia, samt vores lokalinspektør der har været i sin stilling i 30 år siger også man skal holde sig fra lortet, så jo damixia er bestemt ikke det bedste i verden.

• #27   17. jan 2012 Kim: Så du mener simpelthen at 36l vand er en katastrofe? Mig bekendt er det kun i København at grundvand er en mangelvare. Herovre laver og vedligeholder vi en del markvandingspumper på helt op til 70hk, de største af dem flytter langt over 200m3 i timen

• #28   17. jan 2012 Kim .

ok, dem kender jeg så ikke. Og selv hvis vandværket har haft lavet en rep et sted kan der komme skidt i dine rør. Der kan findes mange grunde, sådan en kontraventil sætter sig ikke bare.

Og hvis din verden er sådan at alt der ikke er verdens bedste er lort, så fair nok. Det er bare langt fra den måde jeg tænker.

• #29   18. jan 2012 Anders N
    ja hvis alle bare tænker <i>Det er jo kun 36 liter vand om dagen</i> så løber det da op i en hel del, der er ca 1,2 mill mennesker i københavn, og laver man et lille regnestykke som dette, så ser det da bare lidt sort ud....
    36 liter x 50.000 mennesker der bare er ligeglade = 1.800 m3 vand lige i kloakken

N B G L
    vores gamle lokalinspektør som bev forflyttet til andre opgaver, valgte at når vores gamle batterier skulle laves, så ville han hellere skifte til thermostat damixia batterier - så det er blevet til en del - da vi fik vores nye lokalinspektør, som har været det i 30 år, der var han lige ved at gå ud af sit gode skind pga alle de ekstra udgifter batterierne har bragt vores boligafdeling, så nu er der ved at blive fundet et alternativ.

og nej min verden siger ikke at det KUN er det bedste der er godt nok :o)

• #30   18. jan 2012 Kim: Ja, men nu har alle mennesker jo ikke utætte vandhaner, og nu bor han ikke i København..

• #31   18. jan 2012 der er rigtig mange som har utætte slutpunkter, både i københavn og i resten af landet.

bare tag sådan noget som et toilet, det kan bruge helt op til 270 liter vand i døgnet, uden det rigtigt er til at se at det løber.

og rigtig mange har en vandhane som drypper, den napper jo også noget på et døgn.

• #32   18. jan 2012 Jeg skiftede selv skidtet og har aldrig prøvet det før. Googlede bare vandhanen og så var der en fin guide til skift af den kugle der. Så gjorde jeg ikke noget forkert smiley

Kommentér på:
Vandhane drypper

Annonce