{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.825 visninger | Oprettet:

Off shore job muligheder {{forumTopicSubject}}

Læste på epn.dk at de mangler lærlinge/arbejdskraft til offshore arbejde i olieindustri vindmøller osv. Ligeledes at det var svært at få lærlinge til Esbjerg og at de nu var begyndt at kigge efter arbejdskraft i udlandet. Nogen der ved hvad man kan tjene som offshore arbejder, hvad med skat og hvor lang tid er man ude af gangen???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Off shore job muligheder
  • #1   18. jan 2012 man skal hvertfald først ha off shore beviset som koster 25.000 i anskaffelse cirkus

• #2   18. jan 2012 Da jeg var dreng... (haha for nogle år siden)

Fik jeg job offshore, firmaet betalte den gang offshorebeviset..
    Jeg var ude i 14 dage, hjemme 21 dage..
    Have rundt regnet 1/2 mill før alm. Dansk skat...

(kabelabe)...

Mvh...

• #3   18. jan 2012 Ja men i disse krise tider har de nok a ansøgere a vælge imellem så man skal være meget heldig eller kunne noget eftertragtet for a få det betalt.. Ellers igennem a-kassen eller egen lomme smiley

• #4   18. jan 2012 Søge lærlinger min bare r*v..

Inden jeg gik igang med jura ledte jeg med lys og lygte efter en lærerplads af en art, og steder som semco, mærsk + de løse var ikke til megen hjælp.. Og det er vel og mærke et lille år siden.

• #5   18. jan 2012 Ved ik om det passer med at de søger.. Det er bare artiklen på epn som siger de ik kan tiltrække unge til Esbjerg..

• #6   18. jan 2012 Min far arbejdede for statoil på en af deres platforme, og det var samme arbejdstider som rass, 14 dage ude, 21 dage hjemme... Men det var bestemt ikke en god rutine når man har familie... Kender ligeledes 2 andre som arbejder i norge og det er samme rutiner, så det tror jeg er meget normal rutine for off-shore arbejde.... Lønnen variere dog nok en del alt efter kvalifikationer og hvad for noget arbejde man udfører, mine kammerater får ca 18000 udbetalt hver måned efter dansk skat (Hvis bare de havde en norks bopæl havde tallene set anderledes ud), min fars løn kan ikke sammenlignes her, men det var over 1500 kr i timen, så der er penge nok at tjene hvis man er dygtig.......

• #7   18. jan 2012 Hvor skal man søge sådan et job?
    Det er da lige noget for mig....

• #8   18. jan 2012 vindmøller det er vejen frem..
    har arbejdet med vindmøller både offshore og onshore i udlandet og i dk..
    der er flere steder man kan søge, nogen steder tar de alt hva den kan få..

jeg har p.t 26000kr udbetalt og arbejder 14dage ude og 14 dage hjemme

• #9   18. jan 2012 Peter N: sig frem hvor man kan søge :-)... Jeg syntes også det kunne være interessant at prøve af....

• #10   18. jan 2012 Peter, er der nogle steder man kan søge?

• #11   18. jan 2012 Michael J..

Så bor du stadig hjemme... \\nasser på den gamle va'// *lol*

lige et indspark til debatten..

Får man job i Norsk offshore firma. Er mønten ofte en del bedre..
    Dog er det så også det svære, at finde jobbet med mindre man har en tante der jevnligt "govler" en fjældabe... c",)

• #12   18. jan 2012 http://www.eumontage.dk/index.php

http://www.globalwindservice.com/

http://www.totalwind.dk/

er dog ikke selv nogen af de steder men har været lejet ud til Global wind service.. og de har folk i hele verden..

• #13   18. jan 2012 er du da hos simens?

• #14   18. jan 2012 Eusabotage... Va faen.. "lever de endnu"...

Der har jeg også været... c",)

• #15   18. jan 2012 nej jeg er ansat i et firma der hedder pmt..

ja der er vist rimelig meget gang i dem efter hva jeg har hørt.. de laver meget for vestas

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #16   18. jan 2012 Satme nogen turnuser i tager. Kunne ikke holde ud at gå hjemme så lang tid af gangen.

• #17   18. jan 2012 Rass: Hehe, ej dog ik, det er 10-15 år siden nu ;-)... Men gid jeg ku nasse på nogle gamle :-D...

• #18   18. jan 2012 Casper k: Jeg tror at når man har været ude i 2 uger hvor man arbejder 12 timer af gangen, er det intet problem at være hjemme i 3 uger... Men hvis man har familie vil jeg ikke anbefale sådan en rutine, slet ik hvis man har en stresset stilling... Snakker af erfaring...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#19   18. jan 2012 Michael meget muligt. Men personligt ville jeg kede mig ihjel hvis jeg skulle arbejde 2 uger ude og så gå hjemme i 3 uger.

• #20   18. jan 2012 hmm, tror du det? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken type du er, om du kan sætte sig selv igang med forskellige projekter derhjemme, eller om du er typen der helst flader ud på sofaen når du får chancen, men efter 3 uger hober tingene sig altså op derhjemme... Personligt ville jeg ikke have problemer med at få tiden til at gå, sove til kl 12, stå op, spise, træne, handle ind, så er klokken hurtigt 4, også er det som enhver anden arbejdsdag.... Tilvænning har selvfølgelig også noget at sige...

Og har man børn, jamen så behøver man vidst ikke at tænke over hva tiden ska bruges på efter man har været væk i 2 uger...

• #21   18. jan 2012 pt er det sq ikk let og få job der sys jeg ikk har alle offshor beviser og div kurus som overfladebehanler med mere.. og søger alle hele vildt men ikk noget held i nu

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#22   18. jan 2012 Michael om jeg er typen der ligger på sofaen. Lyder mere til du er den dovne smiley skal du bruge 3 uger på at ordne ting der er sket på 2 uger du har været væk ?
    Men okay hvis man skal bruge til klokken 16 blog på at sove spise og træne så behøver man jo nok 3 uger hehe smiley

• #23   18. jan 2012 Jeg er skam ikke doven, har været i mine yngre dage, men det blev for kedeligt :-D... Selvfølgelig ska jeg ikke bruge 3 uger på at ordne ting der er sket på 2 uger... Jeg kan kun bruge min fars rutine som eksempel da han er min eneste kilde til viden omkring den slags arbejde, og han var sgu beskæftiget fra 6 om morgenen til 8 om aftenen, selvom han var hjemme 3 uger i træk... Men der var self børn at tage sig af, og et hus som konstant kunne udbygges eller renoveres... Så det kan da lade sig gøre ;-)... Men hvad får dig til at tro du ikke kan få tiden til at gå? Har du aldrig nogen projekter igang? ombygning af biler? udbyggelse/renovering af hus/lejlighed? Børn? familie?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#24   18. jan 2012 Michael J du skriver om du snakker af erfaring. Men det er jo din fars erfaring. smiley og dine kammeraters !
    Nej kunne ikke få 3 uger til at gå med ting og sager. Ville blive rastløs. Og da slet ikke for 18.000 kr om måneden kun. De ville jo være væk på ingen tid smiley

• #25   18. jan 2012 Hehe, i og med at jeg boede sammen med ham i mange år vil jeg da sige at jeg var en del af den rutine og har derfor en smule viden om hvordan det fungerer i praksis... Og det var da ikke fordi at han brugte 3 uger kun på "nødvendige" ting, husholdning, indkøb, venner, træning o.s.v... Han holdt sig bare beskæftiget når han havde fri med f.eks at bygge garage, udvide og renovere hus, renovere biler, båd og self familien... Hvis man ikke kan sætte sig selv igang kan jeg godt se at det kan være et problem, men det er jo noget man selv kan vælge...

• #26   19. jan 2012 Der kan jeg da godt byde ind..

Da far var dreng...
    Gik den første uge med, at komme omkring og hilse på røvhullerne/slappe af..
    Anden uge gik med de huslige pligter...
    Den sidste uge gik med at kællingen brokkede sig over man snart var væk igen..

Og stortset alle man mødte.. Venner/bekendte spurgte hver gang.. "nåhhh hvornår skal du så afsted igen?!?"

Når det så er sagt... Så var det nu ganske gode tider.. c",)

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#27   19. jan 2012 Michael sådan er vi jo så forskellige. Jeg ville stadig aldrig gide bruge 3 uger på at gå hjemme og holde mig selv igang.
    Og hvis man kun får 18.000 kr udbetalt i måneden ville jeg da slet ikke. Så ville jeg da hellere arbejde noget mere og tjene det mere.
    Men igen sådan er man jo så forskelligt anlagt.

• #28   19. jan 2012 Casper K: Hvor gammel er du egentlig? Bare rent nysgerrighed... 18.000 kr udbetalt pr måned for rundt regnet 6 måneders arbejde om året er sgu ikke dårligt, slet ik som ufaglært... Nu er de 18.000 også bare et eksempel taget fra mine kammerater, min fars løn var noget helt andet... Jeg tror at 18.000 er i den lave ende af skalaen for off-shore arbejde... Jeg ville ik ha noget i mod det, man er jo kun hjemme halvdelen af tiden til at bruge pengene... Men ja, vi er jo forskellige smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#29   19. jan 2012 Hvad har min alder med emnet at gøre.
    Skriver netop at sådan er vi jo så forskellige. Jeg vil da hellere tjene mere og arbejde lidt mere.

• #30   19. jan 2012 Din alder har intet med emnet at gøre som sådan, i mine ører lyder du bare som en gut på 21-22 år der endnu ikke har "slået sig ned", og som jeg skrev ovenover så var jeg bare nysgerrig efter om det var sandt... Det var såmænd bare det...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#31   19. jan 2012 Mener min alder står under min profil herinde.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#32   19. jan 2012 Men det gjorde den så ikke haha smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#33   19. jan 2012 Hvad forskel gør det også om jeg er 22 og ikke slået ned eller om jeg måske var 40 og slået ned ?
    Min pointe er stadig at jeg ikke gad den turnus for 18.000 kr.
    Så kan man da lige så godt arbejde hjemme og tage lidt overtimer engang imellem.

• #34   19. jan 2012 Jamen der er ingen forskel... Som jeg skriver for 3. gang nu, er det bare ren nysgerrighed ;-)... Jeg har aldrig mødt nogen "voksne" som ikke ku få 3 uger til at gå med alt muligt, men kan selv huske hvordan jeg havde det da jeg var yngre, der havde jeg nøjagtig sammee holdning, glædede mig altid til ferie men når det så kom gik der 2 dage og så kedede jeg mig ihjel, og det ændrede sig igennem tiden... Så kom jeg bare til at tænke på om du mon også var en ung fyr der havde det sådan, eller ældre smiley

• #37   19. jan 2012 De er on-shore i norge, jeg kan ik huske præcis hvor, men det er noget rørlægning... Det var min far som var off-shore,,, Ku godt ha formuleret mig bedre i første indlæg ;-)... Men ellers er det jo godt du kan få det til at fungere med familien, det misunder jeg dig for ;-)... Jeg ville ik ha noget imod sådan en rutine, det ville passe mig fint, men tror ik jeg ville gøre det når jeg får familie...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#38   20. jan 2012 Michael J Du må jo have haft nogen specielle behov som barn. Mange af dem jeg kender med familie hjemme arbejder mellem 3 og 8 uger ude og så hjemme 1 uge.

Og det fungere da fint for dem. Selvfølgeleligt kan man få 3 uger til at gå. Men tjente jeg kun 18.000 kr ville jeg sgu finde et andet arbejde.

• #39   20. jan 2012 Casper K: Hvorfor er det lige du tror at jeg var problemet? Kan det kun være barnets skyld hvis forældrene ik kan holde sammen eller hva?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#40   20. jan 2012 Tager du altid ting skrevet på et bilforum så personligt Michael.
    Jeg kender mange som det fungere fint med som sagt med mellem 3-8 uger ude og en hjemme.

• #41   20. jan 2012 Det står vidst efterhånden klart at du ik er mere end 22 år... Jeg tager intet personligt, spurte dig om et simpet spørgsmål som du snakker udenom... Jeg syntes det er ved at blive kørt ud på et sidespor det her, så slutter af nu...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#42   20. jan 2012 Hvis du læste hvad jeg skrev så har jeg hver gang svaret dig. At vi så har hver vores mening om tingene er jo fint.
    God weekend til dig.

• #44   25. mar 2014 Jeg er lige startet som off shore.
    Eller mangler lige 3 ugers kursus igen jeg kan komme igang.
    Min mester ved q-Star, siger man ca. Har en års løn på 900.000 kr
    Alser inden for det jeg er starte på, skal tjække vindmøller der er sat på.
    Hvilket vil siger jeg skal kravle rundt på dem når de er sat op.
    Det er 75.000 før skat i måneden.
    Er lige bliver tilbudt 1,5 år i Australien. Så er der ikk noget der hedder skat,
    Og har nok ca. 80.000 kr UDBETALT i måneden !
    Sys folk der har lyst bare skal komme igang!
    Der mangler over 11.000 mand i Norge, så der er nok og ta fat i!
    Men men men, det kursus jeg har/ er ved at ta,
    Koster 67.000 + moms. Men har fået Herning kommune til at betale det da jeg gik uden arbejde, det er ikk nem og få dem til at betale det, men kan lade sig gør smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#45   25. mar 2014 Tonny du bliver nok klogere smiley hvis du tror du hverken skal betale dansk skat eller australsk.
    Men ja de lover vel altid guld og grønne skove når de skal erhverve folk.

• #46   25. mar 2014 75.000 før skat???
    Holy crap......så er det man fortryder, at man gik ind i finanssektoren, og ikke blev håndværker.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#47   25. mar 2014 Z28NET du kan da bare søge ind. Kræver ikke rigtigt nogen håndværksmæssig uddannelse som sådan. Dog er det en fordel selvfølgeligt, men intet krav.

• #48   25. mar 2014 tonny

960.000kr udbetalt på ET år.

OMG, dvs 4 år og så er drømmehuset på plads, gældfri.....

Tror sgu jeg flytter......

• #49   26. mar 2014 Jeg har ingen uddannelse smiley
    Herning kommunen har betalt det hele smiley
    Fik faktisk jobbet over favebook ! smiley
    Du skal bare søge ind hos q-Star smiley
    De mangler en masse smiley
    Og ja 75.000 kr før skat, så ca. 45-50.000 udbetalt i måneden,
    Og man arbejder 14 dage ude også har man 3 uger fri smiley
    Det hedder 12 timer om dagen, men går oss lige til den løn smiley hehe
    Smid mig evt en pb så kan jeg evt hjælpe folk med at komme igang smiley

• #50   26. mar 2014 Også skulle det jo kunne lade sig gør med de helt store biler smiley hehe

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#51   26. mar 2014 Tonny som skrevet længere oppe. Du bliver klogere.
    Kender rigtigt mange folk i Q-Star og så du da blevet ansat på bedre vilkår en dem alle.

• #52   26. mar 2014 Kommer jo an på hvad du laver inden for q-Star smiley
    Jeg skal arbejde som rope, det er dem der er bedst betalt af alle ved q-Star,
    Men q-Star, sender dig jo virker ud til et firma, så lønnen er jo forskellig alt efter hvad man skal lave, jeg skal klatrer rundt på vindmøller i 100+ meters højte,
    Så det går under "farligt job" hvilket vil sige at,
    Der ikk er nogen der vil sætte der liv på spil, for 25000 i måneden,
    Selvf hvis man skal vi smed, er lønnen jo en del laver,
    Jeg ved bare at så længe jeg arbejder i Danmark har jeg ca. 900.000 kr om året før skat. Men tager til Australien også er der ikk noget der hedder skat.
    + jeg får ekster penge, pga jeg jo ikk kan komme hjem,
    Så der nede har jeg nok ca. En års løn udbetalt på 1,2 mil om året smiley
    Det er ihvafald det jeg har fået afvide smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#53   26. mar 2014 Jep men belær du mig da bare mere om hvad jeg går med til dagligt.
    Du har endnu ikke været ude endnu og arbejde men lader til du allerede ved mere om det end mig der arbejder derude.

• #54   26. mar 2014 Hvilke kurser skal man starte med at tag - altså den hurtigste/billigste vej til offshore,

Er uddannet Mekaniker men søger nogle nye udfordringer..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#55   26. mar 2014 Martin det kan Tonny nemt svare dig på. Han er jo åbenbart ekspert allerede mens han går arbejdsløs og endnu aldrig har været ude. smiley

• #56   26. mar 2014 Har siddet og kigget på AMU's hjemmeside - men det jo ikke til og blive klog på. Og nu ved jeg heller ikke hvilke job man kan få som ny i faget.

Skal betale a egen lomme så det ku jo være rart og vælge de rigtige

• #57   26. mar 2014 Casper hvis du arbejder med det til hverdag, så burde du da oss og vide hvordan det hele hænger sammen..?
    Men kan jeg da hører du ikk gør..
    Hvad laver du da Casper ?? Hvor er du ansat?
    Arbejder du med vindmøller ? På bordplatform? Olie/gas?
    Og hvad er du ansat som? smiley
    Og hvor i verden arbejder du?
    Siger bare hvad min mester siger til mig smiley
    Men kan læse at der er mange der laver over en mil om året smiley
    Så hvis du er opvasker på en boreplatform, kan jeg da godt forstå du ikk får så mange penge som ander får smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#58   26. mar 2014 Tonny du er så smart. Jeg ved ingenting. Du har ret.
    Oplys mig da. For har jo ikke arbejdet ude med vindmøller et par år nu.
    Kender slet ingen der gør det.

Fortæl fortæl du store guru.

Du er et typisk dumt eksempel på en bilgalleri-bruger som kæfter op om hvad deres mors onkels ven har fortalt.
    Faktum er du stadig ikke har været ude endnu blot hørt noget løst.

• #59   26. mar 2014 Kan du så hjælpe mig Casper ? Hvilke AMU kurser skal jeg tag for at komme igang ?

• #60   26. mar 2014 Casper: nej er ikk smart smiley
    Ved bare hvad mine venner tjæner ved offshore smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#61   26. mar 2014 Tonny B gider du så ikke bare tage et enkelt billede af en lønseddel der viser 75.000 kr udbetalt på en turnus der hedder 2-3 på vindmøller i Australien på en dansk bisat Q-Star medarbejder.
    For så er der sgu mange af deres kollegaer der blive snydt. Og nu arbejder jeg godt nok selv for et firma der lejer Q-Star folk ind. Og har aldrig hørt om noget nær det scenarie du stiller op der.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#62   26. mar 2014 Martin der er ikke nogen faste kurser du SKAL tage.
    Sørg for at blive ansat og så få dem igennem et firma gratis. Ikke altid nemt, men det muligt.
    At begynde at tage dem selv og selv betale for dem er noget af en dyr chance at tage. Medmindre du kan få andre til at betale det for dig.
    Vi får alt betalt af firmaet med løn oveni mens vi er på kursus.

• #63   26. mar 2014 Casper: hvis man arbejder som rope i Danmark, har man ca. 900.000 kr om året før skat, og hvis man arbejder mere end 182 om året i udlandet så betaler man ikk skat... Du gør dig selv dum...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#64   26. mar 2014 Tonny du bliver som sagt klogere. Arbejder selv ude så ved alt om det.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#65   26. mar 2014 For det første har du ikke engang været ude endnu.
    For det andet kan du ikke selv finde hovede og hale i dine egne oplysninger. Først er det din kommende chef der har fortalt dig om indkomsten, men senere er det en masse du kender.
    For det tredie jo du betale skam skat selvom du er ude i over 183 dage.

Men nej jeg ved jo intet om det. Du som ikke engang har været ude på din første tur endnu ved da selvfølgeligt mere om det end mig som lever af det.

• #66   26. mar 2014 Min chef har sagt det ja?
    Og kender 7 andre der arbejder for q-Star.
    Hvis du har bopel i Danmark, ja så slipper man ikk for skatten..
    Men hvis du ikk har ardrasse i Danmark, kan du komme ned på det der ligner 5-10 % skat i Danmark, selvf kun hvis man er ude af landet i mere ind 182,5 dage om året smiley søg på Google, har jeg lige gjordt. Ufattelig at folk ikk tjækker op på om de kan slip for at betale så meget skat som de gør, når man bor i udlandet!!
    Men gider ikk diskutere mere med dig nu Casper..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#67   26. mar 2014 Nu er du næsten inde på noget af det rigtige. Men alligevel meget forkert.
    Diskutere skam ikke. Jeg kender reglerne udemærket.
    Men du fumler rundt i ting du har hørt lidt hist og pist og blander det hele sammen.

• #68   27. mar 2014 Okay så siger vi det smiley
    Så forklar mig det da istedet for ?? smiley

• #69   27. mar 2014 Og hvad hedder din stilling ? smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#70   27. mar 2014 Behøver ikke at forklare dig noget som helst. Du føre dig jo frem og lader til at vide alt efter en enkelt jobsamtale.
    Det ikke mig der sidder og kæfter op som om jeg ved alt.
    Men kan da ihvertfald se jeg ved mere end du gør på trods af jeg kun har rejst ude i 2,5 år nu.
    Som sagt bliver du klogere. Du kan jo starte med at spørge alle dine venner der rejser for Q-Star hvor meget de får når de ikke arbejder. Alle dem jeg kender får 0 kr når de ikke arbejder modsat igen hvor jeg er får vi også løn når vi ikke er på et projekt og ikke arbejder.
    Selvfølgeligt bliver du livet guld og grønne skove til en jobsamtale. De skal jo netop lokke for at få folk ind.
    Men ikke desto mindre er Q-Star et fint sted at være kontra mange andre ligende firmaer.

• #71   22. mar 2017 Tonny jeg faldt over dette opslag da jeg søgte på google..

Jeg håber du er blevet klogere Hahaha ????

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #72   22. mar 2017 Han har ikke været online i 2 år, så mon ikke rebet kækkede..

Kommentér på:
Off shore job muligheder

Annonce