{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.675 visninger | Oprettet:

brændefyr. {{forumTopicSubject}}

HEJ BG.
jeg har oilefyr i mit hus og det køre bare men koster jo en formue. der har tidligere stået et brændefyr i min garage ca 20 meter fra huset, men det har tidligere ejer valgt at fjerne(idiot) men rørene er der stadig.

mit spørgsmål er så hvordan får jeg billigst et fyr op igen. og hvad skal jeg bruge af tanke og lig.

p.s. ved godt at det ikke er en god ide med et brugt fyr da de sjælendt er godkendt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brændefyr.
  • Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    okt 2005

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 84
    #1   28. jan 2012 Et brændefyr har vel ingen tank..??

• #4   28. jan 2012 For 2 md. siden, fik jeg sat sat sådan en fætter her op: http://www.passat.dk/Page.aspx?PageID=370&sPageType=Page.aspx&MenuID=83&SubMenuID=117&SubSubMenuID=&bShowMenu=True

Mit er til almindeligt brænde, men fås også som pillefyr.

• #5   28. jan 2012 det der pille halløj er ikke lige mig og alm brænde er snart det eneste regeringen ikke kan ligge afgift på.

Benjamin Skov R hvad måtte du slippe for sådan et??

• #6   28. jan 2012 Kan godt lide Gejs fastbrændselskedler, de skal fyldes oppe fra og kan tage stykker op til 50-60cm

http://www.gejs.dk/dk/forside/fastbraendselskedel.html

• #7   28. jan 2012 De fyr der skal fyldes oppe fra er rent lort, det er mega træls for alt røgen slår ud når du åbner låget og dit værksted bliver fuldstædning sodet til i løbet af 2 dage.

En atmos kedel er nem, go i drift, kondenserene og er ik for dyr. Men du skal op og have en rimelig stor buffer tank for og køre med den alt efter kw og huset størrelse typisk 1400-2000l..
    Plus en ladeventil/ladomat til styring af frem og retur..

• #8   28. jan 2012 Har haft brændefyr til opvarming af hus og vand og det var meget dyrt at fyre op med og du skal ud ca hver anden time og smide brænde på, det skulle vi.

• #9   28. jan 2012 STN Brian = Vagten = så har det sgu ikke kørt ordenligt. min nabo og min svigerfar har begge brændefyr og fyre op en gang i døgnet om vinteren og en gang hver anden dag om sommeren.1000 liter tank og en akkumulerings tank.

• #10   28. jan 2012 Luskebuks.

Nu fik jeg også sat en akumuleringstank op, og der blev ændret noget på rørføring, men alt i alt 70.000 kr.

• #11   28. jan 2012 tanken er, og sådan har det vist kørt før, at brændefyret i garagen kun supplere oilefyret i baggangen.

• #12   28. jan 2012 Hvis jeg var dig, så ville jeg helt skrotte oliefyret, og så kun kører på brænde. Det koster noget i investering, men de penge tjener du ind igen på nogle få år, da olie jo er meget dyrt. Hvad koster 1000 liter fyringsolie i vor dag 10-11000 kr, leveret??
    Det er ihvertfald dyrt, hvor brænde er billigere, især hvis man selv fælder træerne, og skær dem op.

• #13   28. jan 2012 ja men nu er økonomien ikke lige til de store ombygninger.( ja har snakket med banken men de var ikke med på ideen selvom at jeg ville mere end halvere min varme udgift. men lorte banker er jo et kapitel for sig selv) ja og jeg har adgang til rigelige mængder brænde.

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #14   28. jan 2012 Overvej en gasogen kedel. Og genovervej pillefyret.

Det at fyre 1 gang i døgnet betyder en masse spildtid i en garage, så med mindre du er ryger og alligevel skal ud i tide og utide for at brænde tobak, så er fastbrændsel en selvpiner for fornærede borgere ;-)))

Hvis man bruger 1/4 del af den tid man bruger på at skove,save,flække,tørre,stable,slæbe file kæder, ombygge flækker og flyet samme fra ejendom til ejendom, på lønnet arbejde så kan man købe de piller man har brug for på trods af div afgifter ( som der også kommer på brændeovne og fastbrændsel )

For mange så er det en religion at opvarme billigt, men de ender ofte med et utal af pumper, tanke,solfangere,kedler,føjere og ventiler! Altsammen købt billigt, og kunne have for de samme penge have købt en kvalitets stoker, sluppet for en ildtempogigante installation og haft plads til 3 biler eller en stor båd i den ende af garagen om nu er fyldt med affaldstræ og engangspaller......

Summa sumarum : verdens dårligste timeløn får man ved fastbrændsel..

//Brian

• #15   28. jan 2012 jeg bruger i vores hus ren brænde har dog olie fyr til at kører hvis vi ikke er hjemme en weekend men har et atmos 32 fyr til at stå ren brænde fyrer to gange om dagen med en 1200 liter tank

vi holder varme konstant i et hus på 300m2 smiley

ellers prøv lurer på stokerforum.dk der står en masse om det derinde smiley

• #16   31. jan 2012 Jeg ville klart vælge et stokerfyr. evt et woody med en opop kedle. Det kan købes til rimelige priser. Fordelden ved den er at den kan sommerfyre hvis men får den rigtig styrring, så der er automatisk opstart på. Jeg har lige hjulpet en kammi med at sætte et til. Han fyre 600 kvm på og bruger ca et magasin piller om ugen.
    Jeg fyre selv med en Passat C2 600L stoker, kører også upåklageligt, men desværre ikke automatisk opstart. Jeg varmer ca 300kvm op og fylder magasinet ca hver 10. dag.

Kommentér på:
brændefyr.

Annonce