{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.432 visninger | Oprettet:

fra naturgas til pillefyr? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står og kigger på et hus hvor der fra fødsel har været oliefyr og senere kommet gasfyr.
betaler man en årlig afgift til gassen?

Jeg vil gerne stifte til stoker/pillefyr., og hvis det er muligt helt fjerne mit gasfyr.

Nogen steder læser jeg på nettet at det ikke er noget problem at frakoble sig gassen og andre steder skriver folk at det kan man ikke og det koster mange penge at få fjernet.

Hvem skal man have fat i for at høre om man har tilslutningsafgift til gassen? kommunen, gasselsskabet, teknisk forvaltning??

I mit lille hoved kan jeg ikke forstå at man er tvunget til at fyre med det ene frem for det andet...

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fra naturgas til pillefyr?
  • #1   29. jan 2012 det skulle selvfølgelig stå tilslutningspligt ikke afgift

• #2   29. jan 2012 hvis der er tvangstilslutning... så kan du ikke gøre noget..spørg teknisk forvirring på dit lokale kommunekontor..de burde vide det

• #3   29. jan 2012 tvangstilslutning = tilslutningspligt, så har du ikke lov til at frakoble dig gas. du kan dog istedet installere varmepumpe eller jordvarme sammen med dit gasanlæg og derved stort set "undgå" at bruge dit gasanlæg selvom det skal være tilsluttet

/A

• #4   29. jan 2012 ps du slipper ikke for afgiften til gassen

• #6   29. jan 2012 Ja det fleste steder med eks. fjernvarme, gas osv.. Kan der være indført tilslutningspligt, som f.eks. kan gælde i 20 år..

Du kan så ikke fra vælge og være tilsluttet naturgas, men som regel kan man godt få lukket for gassen også have sin egen opvarmningskilde, dog skal man stadig betale tilslutningsafgiften eller abonnement om man vil..

Men hvordan og hvorledes må du snakke med forsynings selvskabet om..

• #7   29. jan 2012 er der nogen der ved hva den årlig afgift til gassen i gennemsnit ligger på? kan det overhoved betale sig at indstallere et pillefyr og samtidig betale den årlige afgift til gassen? selvom man slet ikke har gasfyret installeret mere?

• #8   29. jan 2012 Det er nu nok nemmest og spørge ejendomsmægleren efter det med afgiften.. Den er forskellig fra sted til..

Om det kan betale sig kommer jo an på masser af ting, hva den faste afgift er, hvad prisen på gassen er, hvor meget gas der forbruges om året, hvad er prisen for konverteringen til pille/stoker osv..

Det nemmeste for dig er at tage kontakt til de folk som har med tingene og gøre i dit område..

Kommentér på:
fra naturgas til pillefyr?

Annonce