{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

afbryde køb fra ebay? {{forumTopicSubject}}

hej folkens jeg købte i tirsdags en ny motor på ebay.

prisen var ca. 10.000 kr med fragt fra england..

nu har jeg imidlertid fundet en her i dk. med ledningsnet og alt andet jeg skal bruge..

spørgsmålet er så om jeg kan afbryde købet på ebay?

har prøvet at ringe forgæves til sælger siden fredag. og har endnu ikke fået svar..

eller skal banken kontaktes for at ungå overførsel? pengene er endnu ikke trukke og er betalt med dankort

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afbryde køb fra ebay?
  • #2   5. feb 2012 mail blev sendt i går morges. men hvis det bliver betalt med dankort så kan banken da trække pengene tilbage indenfor 24 timer? eller er jeg galt på den?

• #3   5. feb 2012 Køb på ebay er bindene! du kan kun komme ud af den hvis sælger går med på den, hvis ikke så må du af med pengene smiley så skriv til ham om i kan lade handlen gå tilbage, kan være han vil have lidt penge for det, hvis han ikke vil, så har du købt en motor i england ,)

• #4   5. feb 2012 arh. det ville da være sur røv at stå med 2 motorer smiley faktisk 3 :s

• #5   5. feb 2012 Well, hvis penge ikke er trukket, vil jeg da mene at banken altid kan stoppe overførsel..

• #6   5. feb 2012 Det er jo så ikke sælgers problem, at du ikke undersøger markedet, før du køber.

Vil tro, at han ikke går med til det og der er ikke noget du kan gøre ved det. Det er sur røv.

• #7   5. feb 2012 det vil jeg da også mene.. og især siden det jo blev bestilt i tirsdags.. men kan ikke se det som kommende betalinger nogen steder, eller at pengene for den sags skyld er reserveret

• #8   5. feb 2012 markedet blev skam tjekket.. blev kontaktet af en på face som havde en kammerat der lå inde med komplet motor.. han ringede efter jeg skrev den var købt på face smiley

• #9   5. feb 2012 det ændre ikke på at købbet er bindene smiley

• #10   5. feb 2012 Der burde stå:

Saldo: xx kroner
    Til rådoghed: xx kroner

Og differecen burde være dit køb. Er det ikke tilfældet, er dit køb ikke gået igennem på dankortet. De bliver reserveret med det samme du trykker godkend.

• #11   5. feb 2012 When you place a bid or use Buy It Now, you're making a commitment to purchase the item. If you no longer want to buy the item, please contact the seller and explain what's going on. You can also email the seller by clicking on the "Ask seller a question" link on the very bottom of the item page.The seller might release you from your commitment to pay, but it's up to the seller.

If the seller doesn't agree to cancel the transaction, you must pay for the item - otherwise, the seller can open an unpaid item case against you. Buyers who have too many unpaid items may have their accounts limited or suspended. View our unpaid item policy.

Most Buy It Now purchases from business sellers are protected by Distance Selling Regulations, which means a buyer can cancel a purchase up to 7 days after receiving the item. Buyer rights and exceptions

• #12   5. feb 2012 Men ellers så sælger du sgu da bare den anden videre, det kan da være du tjener på det smiley

• #13   5. feb 2012 "Most Buy It Now purchases from business sellers are protected by Distance Selling Regulations, which means a buyer can cancel a purchase up to 7 days after receiving the item. Buyer rights and exceptions"

Prøv at benytte dig af denne hvis det er. Går det i hårdknude, kontakt Ebay da deres buyer protection er ret venlige til at hjælpe og kontakte sælger for dig. Det kan hjælpe meget

• #14   5. feb 2012 **BDOG** _

saldo til rådighed er hele beløbet på kontoen smiley så det er ikke reserveret

• #15   5. feb 2012 EpMaTs ™

Du har betalt over paypal så vidt jeg ved, så du burde kunne skrive til dem, hvis du ikke kan få kontakt med sælger.

• #16   5. feb 2012 ..

nej for havde problemer med at jeg skulle vente 3 dage på at få aktiveret det nye dankort

men sælger har 100% rating og 700 handler.. så (hvor dumt folk end sys det er) blev det betalt udenom paypal

• #17   5. feb 2012 If the seller doesn't agree to cancel the transaction, you must pay for the item - otherwise, the seller can open an unpaid item case against you. Buyers who have too many unpaid items may have their accounts limited or suspended. View our unpaid item policy.

så det værste der kan ske er at min ebay bruger bliver lukket?

• #18   5. feb 2012 er det af privat person eller virksomhed ?? så det bliver nævnt mener jeg du har retur ret hvis det er virksomhed smiley dog er jeg ikke sikker når det gælder brugte dele smiley jeg har måttet annullere et køb på ebay, og det gik fint, kontaktede sælger og ebay, ingen problemer der. men hvis køber ikke går med til det er man vist bundet, men man kan altid tilbage holde pengene og se hvad der sker smiley

• #21   5. feb 2012 Digweed !

det har absolut intet med at jeg ikke tjekkede markedet at gøre.. der var en vens kammerat der havde komplet frontcut og udstødningssystem liggende.. han har ikke oprettet nogen annonce smiley

• #22   5. feb 2012 har kun lavet 2 handler derinde så det overlever jeg skam nok smiley

• #23   5. feb 2012 *******

det er af en virksomhed smiley nippon parts smiley

• #25   5. feb 2012 EpMaTs ™:
    Hvis du har trykket bid skal du ikk tænkte på noget... Det er først når den kommer hen til pay og du så har godkendt beløbet.. Hvis du vil være sikker på at slippe for det så ring og luk dit lort!

Du kan se om de acceptere returns... hvis de gør plejer de at annullere ordren uden problemer smiley Har oplevet et par gange at folk dog ikk gider og så kan man ikk rigtig gøre noget pga ebays politik..

Du har så også en 3 løsning hvilket er ikke at tage imod pakken.. den virker også. men ved ikk lige hvor klogt det er når det er noget så stort og dyrt..

Bruger ebay dagligt så ja smiley

Og til det med paypal og dankort.. Det er stort set same shit.. Lige sikkert..
    Eller dankort er bedre faktisk da paypal har det med at kunne lukke ens konto osv.. har haft problemer med de små ludere, men er ret bundet når man handler udenfor eu...

• #26   5. feb 2012 ahh.. den er ikke kommet hen til buy som du siger.. pengene er ikke trukket eller reserveret, har ringet minimum 10 gange (uden svar) email er sendt 2 gange, banken bliver kontaktet for at undgå overførslen..

• #28   5. feb 2012 sandt nok per... men når jeg finder det hele med gearkasse, ophænd, bundkar, piggyback udstødning mm for 3.000 kr mere så siger jeg nej tak til den 1. og det er ikke os alle der "bare" hiver 10K ekstra fra kontoen når jeg lige har brugt 8K på dele sidste måned

• #29   5. feb 2012 EpMaTs ™:
    Hvis du ikke har trykket på buy men blot bid, så er du uden problemer smiley

Hvis du har trykket buy og har indtastet konto oplysinger (paypal / visa) så skal du kontakte bangen.. ellers er det bare dig og ebay hvis ikke smiley

Skriv en besked til sælgeren.. det er den bedste løsning.. smiley

• #30   5. feb 2012 har betalt via dankort.. og trykkede buy.. sælgeren er kontaktet smiley

Kommentér på:
afbryde køb fra ebay?

Annonce