{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.458 visninger | Oprettet:

Oliefyr - Indstilling. {{forumTopicSubject}}

Hej, ved godt det er offtopic, men hvor man ellers spørger om sådan noget aner jeg ikke, og efter som man også kan få det i biler må der være nogle kloge hoveder.

Jeg har diesel fyr i værkstedet af mærket danterm, en gammel hund så at sige. og der har jeg lige skiftet brænder. Når jeg starter det så pumper den ganske fint diesel ind og tænder det, men det gør den kun i noget lignende 10 sek også stopper den og så lyser der en rød knap.. efter 2 min kam man manuelt starte den i 10 sek igen. og sådan fortsætter det.. Er der en eller anden der ved hvad der kan være galt? På forhånd tak .. -

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr - Indstilling.
  • #1   20. feb 2012 har lige haft samme bøvl.... satte en anden brænder på og så kørte den... problemet var at brænderen skulle renses da vi havde fået noget spild olie som var pumpet op af jorden og der var en smule vand i det som den fik taget med... men vil gætte på at hvis du får den renset så køre den igen som den skal...

• #2   20. feb 2012 Lysføler.. Kontakt jeres energitekniker, det kunne tyde på at den soder, eller at lysføleren er død.

• #3   20. feb 2012 Prøv at udlufte den på pumpen.

og hvis det ikke duer, så hiv flamme vagten ud og lys på den med en lygte, mens du starter fyret. og så kan du samtidigt se om den brænder rimeligt , det skal være en forholdsvis koncenreret flamme, ikke for lille og skarp, og ikke for stor og flaksende og hvis den ikke fyrer, så følg ledningerne fra flamme vagten og hen til "kontrol panelet" og prøv at luse den. og så burde den kunne brænde.

<MEN du må ikke køre uden flamme vagt, hvis fyret går ud, risikerer du at den bliver ved med at køre olie ind, det er ikke så godt.

• #4   20. feb 2012 ja enten flamme vagten eller luft i pumpen

• #5   20. feb 2012 Tak for hjælpen alle sammen, det vil jeg prøve

Kommentér på:
Oliefyr - Indstilling.

Annonce