{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.847 visninger | Oprettet:

Zodiac båd med 25 hk {{forumTopicSubject}}

jeg har en gummibåd http://ojaisar.org/images/SAR%20Equipment%20003.jpg der er godkendt til 25 hk men er der nogen der har nogen ide om hvor hurtigt den vil sejle med en 25 hk? jeg har på nuværende tidspunkt kun en 4 hk men det er jo snart sommer så jeg vil bruge den til wakeboard osv, og hvordan gør man med hensyn til at binde snoren fast til feks wakeboard?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zodiac båd med 25 hk
  • #1   28. feb 2012 Hvis du laver et rat og et gashåndtag lidt over midten, mod forenden, så den rigtig kan komme op og plane og ikke bare går ned med bagenden, så tror jeg du kan få den op på 40 km/t på en god dag.

Boede på et tidspunkt på en båd i Tyrkiet, og vi havde præcist sådan en Zodiac (vores var vidst 360cm, kan ikke lige vurdere størrelsen på den du linker til) og en 25hk Yamaha motor på. Og som jeg husker det, kunne jeg på stille dage ca. få den op på noget der mindede om 35-40 km/t, med en "hurtig propel" (er noget med vinklen, er ikke 100 på hvordan det fungerer). Altså, som jeg HUSKER det smiley

Afhængig af propel tror jeg godt du kan trække et wakeboard, men det bliver nok ikke den vildeste tur i verden smiley

• #2   28. feb 2012 nu er den "godkendt" til 25 hk men hvad nu hvis jeg sætter 50 hk på? hvor stor er chancen for at man bliver stoppet af "båd politiet"? og hvad sker der hvis man bliver taget med en større motor end den er godkendt til selvom man feks har speedbåds kort?

• #3   28. feb 2012 Lad være med at sætte en 50 hk på. Jeg havde engang en 65hk på min båd som var godkendt til 40hk. Første tur endte med at gassen satte sig og båden fløj bagover. Har også haft en 15 hk på en gummibåd som var godtkendt til 4hk. den smadrede bagenden på båden fordi den ikke ku holde til det smiley

• #4   28. feb 2012 Minik tak for informationen smiley det havde jeg ikke tænkt på smiley så må jeg nøjes med de 25 hk og håbe at jeg kan få lidt sjov ud af den smiley

• #5   29. feb 2012 Du kan saktens få meget sjov med en 25 hk. Min gummibåd fløj afsted med 15 hk. Har også haft 15 hk på min 9 fods hjemmebyggede glasfiber speedbåd (vejer kun 20 kg uden motor), og den sejlede også pænt stærkt, og den kunne også nemt komme op og stejle på røven hvis man gav fuld gas fra start smiley

• #6   29. feb 2012 har du nogen ide om hvor man smider selve kablet som man holder fat i når man står på vandski eller wakeboard på sådan en gummibåd?

• #7   29. feb 2012 Jeg ville nok montere det til det midterste håndtag på hver side af båden, som et Y

• #8   29. feb 2012 tak for oplysningerne du har været til stor hjælp smiley

• #9   29. feb 2012 Det var så lidt (;

Men du skal lige passe på de første par gange, for det kan muligvis godt rive håndtagene i stykker/rive dem af båden, alt efter hvor god kvalitet det er.

• #10   29. feb 2012 det er noteret smiley

Kommentér på:
Zodiac båd med 25 hk

Annonce