{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

til jer fædre derude:) {{forumTopicSubject}}

hej har lig et spørgsmål.
jer der er blevet far hvor det var planlagt, var i 100% sikre eller?
sagen er den at kæresten og jeg er begyndt at snakke om at få et barn.
og kan sagtens se mig selv i rollen som far og det, men ved ikk ik jeg føler mig 100%klar.
bliver 23 her om ja ca 10min (7marts)
håber på lidt seriøse svar:P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til jer fædre derude:)
  • #1   6. mar 2012 hvis du ikke føler dig klar så vent. du/i har tid nok jeg er 30 og er ikke klar endnu

  • #2   6. mar 2012 Det er ikke bare om du og kæresten føler sig klar. Økonomien skal også være klar.
    Vær klar over det du også giver afkald på eller bliver nødt til at give afkald på, er du parrat til det også?


  • #3   6. mar 2012 hehe det med økonomien, er ikk deer den trækker:) det har vi været igennem.. mere om man kunne være 100%klar.. og hvordan ved man at man er:P

  • #4   6. mar 2012 det er jeg så.. heh og det "unge liv " jeg giver slip på, er ikk det vilde jeg lever i forvejen:P heh så det er ikk så slemt der


  • #5   7. mar 2012 Helt klar blir man aldrig, det er nyt og man ved jo ikke alt om børn når man er nybagt forældre.

  • #6   7. mar 2012 Man vokser med opgaven smiley

  • #7   7. mar 2012 Hvis det er jeres 1 barn, så vil i aldrig føle jer 100% klar til det der venter jer.
    Det skal man helelr ikke, fordi så har man nogle forventninger til precist hvordan det bliver og så er det meget sværre at overskue når tingene så ikek lige går helt som man forventede.

    Men man skal føle man har overskud i hverdagen, man skal være klar til at lægge meget af sin fritid til side og nok leve et lidt andet liv end det man har været vandt til, specielt i din alder.

    Men på den anden side vil du elske dig selv for at have fået børnene så tidligt som muligt, der er mange som venter til de er 30 og 35 før de føler sig "klar" fordi de liiige skal have uddannelsen færdig, de skal have et fedt hus og en bil osv. og vupti inden man ser sig om, så er årene gået.

    Det er fedest at være und når dine børn også er unge.
    Der er ikke meget ved at angerege sig aktivt med sine børn hvis man selv er 45-50 år når de er 12-18 år.

    Men det er noget man skal VILLE 100% om du er klar eller ej, det er ikke så vigtig, man vokser nemlig med opgaven hvis man VIL det 100%.


  • #8   7. mar 2012 und = ung smiley

  • #9   7. mar 2012 du bliver aldrig 100000% klar..

    spring ud i det..
    jeg sidder her som 29 årig og fortryder jeg ikke har beholdt en af mine exer og lavet børn på hende..

    så nu sidder jeg som gammeljomfru næsten uden unger smiley og single.. det er sgu ikke i orden..


  • #10   7. mar 2012 Allerede at du spørger på BG siger meget om hvor klar du egentlig er.
    Og den med at du vokser med opgaven. Tjae, Der kan ske meget på 9 mdr.
    Kommer meget an på hvor meget i kender hinanden osv osv.


  • #11   7. mar 2012 TechnoMulen .

    Precis, man fortryder aldrig de ting man HAR gjort forkert, det er nemlig sunde læretimer
    Men man fortryder derimod ALTID de ting man ADLRIG fik gjort.


  • #13   7. mar 2012 Det kan ikke siges bedre end det BRABUS lige har gjort .....

  • #14   7. mar 2012 Jeg fik en søn for 4mdr siden og jeg troede jeg var 100% klar men det faldt hurtigt til jorden da han kom ud. man kan ikke blive 100% klar første gang for du aner ikk hvad du skal være klar til og forvente. Det er det beste der er sket i mit liv af den lille "lort" er kommet ud men 100% klar bliver man aldrig ! Der sker jo noget nyt med det lille meneske hverdag...

  • #15   7. mar 2012 du er klar , nå du bruger mere tid på at glæde dig, end at bekymmer dig..
    var 20 da jeg fik min første datter, , jeg var så apsolut ikke klar til det stille familie liv, men der er jo forskel, på måder at leve livet på, jeg var ikke klar, .. så mærk efter i dig selv, om du er klar til at bytte venner, by ture, og den vilde ungdom, ud med det store ansvar der starter den dag du blir far, , i dag er jeg jo glad for jeg fik dem så tideligt, så de er voksne nu.. 28 , og 24 år.. ps.. og ska sku være morfar, til august..
    men beholder sku min ninja.. he he .. du er klar nå du er klar..
    mvh hc


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #16   7. mar 2012 Min datter, som nu bliver 3 år om nogle dage, var ikke planlagt, tværtimod. Men af visse årsager (Kan i høre piskesmældet?) kørte vi afsted, og jeg har aldrig fortrudt, til trods for at jeg slet ikke følte jeg var klar. (Var 25 på det tidspunkt)
    Nu har jeg nr. 2 på vej, der ankommer i juli .. Og så sætter jeg tilgengæld også punktum, for så har jeg både en pige og en dreng. Mere kan jeg vidst ikke kræve smiley


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.911
    #17   7. mar 2012 har 2 piger på henholdsvis 2 og 4år,

    og jeg kan huske da vi snakkede om og få børn, jeg var ikke klar til det i mit hoved,,men kæresten ville gerne,
    så vi tog en beslutning og har aldrig fortrudt det,

    det komme jo altid lidt svære perioder, men ikke noget man ikke kan klare,

    Og tror mig ,man er klar til det, når man stå med sådan en lille nyfødt i ammerne,
    selv om man føler man ikke er.


  • #18   7. mar 2012 Børn er ikke noget man planlægger, det kommer bar, og man vokser med opgaven:)

  • #19   7. mar 2012 Jeg har lige fået mit første barn for en måned siden. Det var helt planlagt, men indtil han kom gik jeg da og tænkede om jeg nu var klar til at tage det ansvar, men jeg blev klar da jeg så ham to sekunder efter han blev født. Nu vil jeg sige at der ikke findes noget bedre i verden, det er lidt hårdt med mindre men klart det hele værd.

  • #20   7. mar 2012 Jeg har lige fået mit første barn for en måned siden. Det var helt planlagt, men indtil han kom gik jeg da og tænkede om jeg nu var klar til at tage det ansvar, men jeg blev klar da jeg så ham to sekunder efter han blev født. Nu vil jeg sige at der ikke findes noget bedre i verden, det er lidt hårdt med mindre søvn men klart det hele værd.

  • #21   7. mar 2012 Lad dog vær med og ødelægge hende nu.. smiley

  • #22   7. mar 2012 Jeg blev også først far der jeg var 30,skulle mene i har tid nok.
    Og tillykke med dagen.


  • #23   7. mar 2012 Vil sige at vi venter os til Juni, og det er planlagt . Jeg føler mig da klar men man tror aldrig man bliver aldrig 100% klar til at være far, men vil sige at jeg går og glæder mig rigtig meget til at junior kommer ud og vil da indrømme jeg syndes da der stadig er langtid til han kommer.

    Så det bedste råd jeg kan give , hvis i begge er enig om at i vil have et barn er det jo bare at klø på, men 100% klar mener jeg aldrig man bliver.


  • #24   7. mar 2012 Skal selv være far til maj, og det var helt planlagt. Og vi er 27 og25 år. Vi har begge uddannelse, gode faste job og hus. Økonomien er vigtig at ha på plads. Men man har jo osse 9 måneder til at spare nogen penge sammen i. Der er da nogen ting man må give afkald på, men gør jeg med glæde for at få et barn.

  • #25   7. mar 2012
    Til at starte med er det fedt at se SÅ mange seriøse og konstruktive svar på en gang herinde smiley

    Det er jo lidt svært at "rådgive" om da vi alle er forskellige.

    Jeg har selv 3 drenge og det var planlagt, men den første fik jeg som 29 årig, umiddelbart vil jeg sige at når du "kun" er 23år ville der nok ikke ske noget ved at vente et par år, Men bare min mening..


  • #26   7. mar 2012 ja er også overrasket over den seriøsitet der er:) hvilket er super dejligt.. men nu har jeg da lidt at tænke over..mange tak for de super svar:P

  • #27   7. mar 2012 Du kan, som det er nævnt tidligere, ikke være 100% klar.

    Men du kan have den følelse af, at du gerne vil´ ha´ et barn, at du ser dig selv i faderrollen, og du tager den seriøst. Jeg tør dog love dig for, at du finder hurtigt udaf, at nu skal I prioritere fuldstændigt anderledes på RIGTIG mange punkter, barnet vil have førsteprioritet på alt, du må ikke sove, før den sover, den skal have mad, før du begynder at spise sin egen mad, uanset hvad måltid, den vågner somregel før dig, så er din søvn inkasseret etc.

    Men nå alt kommer til alt, så overskygger lykken og glæden ved at være forældre de ting ;o)


Kommentér på:
til jer fædre derude:)

Annonce