{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

JS79
JS79
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548

GE Money Bank = useriøst {{forumTopicSubject}}

Brormand står og skal have en ny bil til 70k og kan låne pengene i banken til knap 6% fast (ikke ÅOP), hvilket ikke er helt ved siden af..

Men GE Money reklamere med at man kan låne 70k til 3,95%.. så hvorfor låne til 6% i banken?? ( www.gemoney.dk)

Efter at have ansøgt, sender de et tilbud med en rente på 21,8%... det er sq da useriøst, det får mig til at tænke på om de overhovedet låner ud til den rente??

Er der nogen der har prøvet at ansøge og hvad fik i af tilbud??

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GE Money Bank = useriøst
  • #1   13. mar 2012 når du ser reklamen igen se det med småt i bunden
    der står 3.96-12% =)

• #2   13. mar 2012 du troede vel ikke seriøst de kunne låne ud til 3,95% ?

ikke engang hos en kreditforening kan du få det til den rente

• #3   13. mar 2012 Jeg ved godt at det lyder "for godt til at være sandt", men når de skriver det på deres forside, så skal man da prøve.. og så skal de da slet ikke vende tilbage med en rente på over 20%

• #4   13. mar 2012 Lars - Jeg har da mit kreditforeningslån til 1% i rente plus bidrag...

• #5   13. mar 2012 Rune - Du kan nemt låne 70.000 via en kreditforening til sådan en lav rente. Problemet er bare at omkostninger til optagelse af lånet tit er 10.000 + afgift til staten. Derfor vælger mange at optage det som noget friværdikonto el. prioritetskreditter. Men er man f.eks. ved at omlægge sit realkreditlån, så kan du jo typisk godt hjemtage et provenue på 70.000,-

Angående renten på 3,95% i GE money, så undrede jeg mig også lidt. jeg er ikke i tvivl om du skal have en vildt go økonomi hvis du vil låne til den rente. Selv i finansbranchen låner vi ikke så billige penge ud i normale forhold!

• #6   13. mar 2012 Morten A
    Så er mit spørgsmål, hvorledes hænger renten og en god økonomi sammen?
    Altså hvorfor skal man betale mere i rente, hvis man har en dårlig økonomi?
    - udlåner er jo ikke sikret sine penge bedre på nogen måde.. tværtimod.-.

• #7   13. mar 2012 har du en god økonomi,er der større chancer for at de får deres penge igen,

• #8   13. mar 2012 JesperS - JT har næsten sagt det, men der jo mange faktorer som spiller ind. Husk banken er en forretning. Jeg sidder selv i branchen og ligger ikke skjult på det er en forretning - kan kunderne til gengæld klare den selv og styre økonomien, arbejde inden for de rammer vi har skabt til dem, så får de også de gode fordele. Det kan typisk være i form at en gratis bank i den daglige drift el. lignede. Jeg arbejder meget med tillid til mine kunder - viser de at de har styr på det overfor mig, så kan de få det som de vil have det. Men er der ikke styr på det, så er jeg også hårde ved dem ... Husk at bankens arbejde koster og jo mere du selv klarer, jo billigere er det smiley ... Men du kan ikke skære det helt ud i pap, der er flere faktorer i det smiley

• #9   13. mar 2012 ææhhh ja.. og derfor er der størrer chancer for at man kan betale deres overpris renter..
    Men hvis man har en dårlig økonomi, hvorfor er renterne så højere?

• #10   13. mar 2012 Morten A

Der er intet i det du skriver, der forklarer sammenhængen?

Min bror skylder ikke noget, står ikke registreret nogen steder, har god luft i økonomien, så hvorfor har GE valgt at smide et tilbud på +20%?

• #11   13. mar 2012 JesperS
    Det er en risikopræmie. Jo ringere økonomi, jo højere risikopræmie. Sådan er det med alle investeringer.

• #12   13. mar 2012 fordi,hvis din økonomi er dårlig,så er risiko større for at du pludselig ikke kan betale tilbage,og banken tager en større chance ved at låne dig penge,og derved kræver de mere i rente

• #13   13. mar 2012 JesperS - Jeg skal ikke kunne sige hvordan hans økonomi hænger sammen. Men har han fået et tilbud på 20%, så må GE money vurdere ham til det. Personligt ville jeg aldrig optage sådan sådan et sted til en bil - selv med deres nye reklamer ville jeg ikke engang kontakte dem. udspillet der nok deres, gik den, så gik den - De lader gerne nogle smutte, da de tjener kassen på de andre kunder som siger ok til tilbudet. Men hvis han har fået tilbudt 6% af banken, så er det en aldeles flot rente i dette markedet. Jeg ved dog ikke om der er regnet med noget udbetaling, pant el. andet.

Men igen - Bay og JT har nævnt det ...

• #14   13. mar 2012 Hvorfor ikke låne i den lokale bank, når nu beløbet ikke er større.
    Hvis du betaler rente af 70.000 kr med 6% bliver det cirka 4.200 kr, ved 3,95% bliver det 2765 kr, der er ikke taget højde for afdrag, stiftelsesomkostninger, løbetid osv. Men disse omkostninger skal ikke være ret store, før fordelen ved den lave rente er væk.

Ofte vil en bank eller et finansieringsselskab kræve pant i bilen, når det er et billån. Og der er flere ting der spiller ind, udover det der er nævnt her. Løbetid, udbetaling mv.

Er de 21,8% ÅOP ? For så er stiftelsesgebyr osv også medregnet.
    Det er ofte dyrere i ÅOP at låne mindre beløb, fordi gebyrer og afgifter trækker udgifterne mere op, set i forhold til lånets størrelse.

• #15   13. mar 2012 Det er 21,8% INDEN ÅOP

Han låner også i banken, men jeg synes bare at det er pampert af GE

• #16   13. mar 2012 Rune K - det kan jeg ikke se nogen steder ? inde på nasdaq står 4% til en kurs omkring de 100

Morten A - Jeg går ud fra du sammenligner dine æbler med andres pære lige nu ? eller vil du seriøst påstå du har et lån på 1% fast forrentet ? i så fald skal du bare låne ALT det du kan da det ligger et pænt stykke under inflationen.

• #17   13. mar 2012 Lars K
    Hvem snakker fast rente? Det kan jeg ikke få øje på, at der er nogen, der nævner.
    F1-renten ligger lige under 1 % lige i øjeblikket. Den faste rente kan fås til 3,5 %, dog med en lidt højere effektiv rente pga. kurstab - men alligevel under 3,95 %.

• #18   13. mar 2012 Bay - Det står ellers i første linie "til knap 6% fast". Jeg har godt set kursen på 3,5% er gået lidt op men den er vel ikke mere attraktiv end 4% endnu så derfor mit postulat om at renten ligger på 4% hos kreditforeningerne.
    Dette er selvfølgelig set ud fra forholdsvis små lån som man jo må sige er gældene i dette tilfælde.

• #19   13. mar 2012 GE Money Banks rente på 3,95 % er ikke fast og skal sammenlignes med variabel rente. Morten A skrev i øvrigt ikke noget om, at hans rente var fast.

Jeg vil ubetinget mene, at 3,5 % fast er mest attraktiv. Den har en lavere effektiv rente på trods af kurstabet og desuden en større varighed. På trods af, jeg altid har sagt, jeg ville vælge F-lån, men jeg må indrømme, jeg er kommet meget i tvivl efter 3,5'eren er blevet åbnet.

• #20   13. mar 2012 hmm 3,5 og 4 kan da begge fåes som 30 årige lån hvis det er det du mener ?

• #21   13. mar 2012 Varighed er et udtryk for kursfølsomhed. Større varighed = større kursfølsomhed. Det betyder, at hvis renten stiger, vil kursen falde forholdsmæssigt mere på et 3,5 % lån end på et 4 % lån.

Det, du tænker på, er løbetid.

• #22   13. mar 2012 nååå ja selvfølgelig så er vi helt enige, den svinger væsentligt mere end 4%

Angående om Morten A skrev fast eller ej mener jeg kun vi bør snakke fast forrentede lån da det er det lån vi skal sammenligne med (trådstarters 6% fast forrentede lån)

Det blev nu også lidt af et sidespring det her, beklager trådstarter!

• #23   13. mar 2012 Vi sammenligner ikke med fast 6 %. Vi sammenligner med GE Money Bank. Det er jo dét, tråden handler om smiley

Oplysningen omkring de 6 % fast var bare en supplerende oplysning for at forklare, hvorfor de overhovedet har undersøgt prisen hos GE Money Bank.

• #24   13. mar 2012 Det er sku rart der lige er nogle som kan svare, når man selv er fraværende ... Jeg er 100% enig med Bay.

Som nævnt vil jeg slet ikke mene jeg jeg sammenligner æbler og pærer - De 2 lån der sammenlignes er begge med variable renter. Havde jeg skulle sammenligne med en fastrente, så havde mit bud også været 3.5% som kreditforening.

Bay - Du er hvis en tydelig 1'er - Du sidder vel ikke med kredit i en stabsfunktion også? smiley

• #25   13. mar 2012 Jo, jeg har siddet som kreditkonsulent siden 2008 i en af Danmarks mest konservative banker hvad angår kreditpolitik smiley

Dog vil jeg ikke sige, det afspejler sig i min egen personlige risikovillighed hvad angår lån, investeringer osv.

• #26   13. mar 2012 Ge money bank lever af folks fejltagelser.

• #27   13. mar 2012 Jesper !
    Man skal dælme også "tage meget fejl", hvis man siger ja til +20% renter..

Kommentér på:
GE Money Bank = useriøst

Annonce