{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

dansk bilpark forældet {{forumTopicSubject}}

i underteksten på tv2 news skriver de at den danske bilpark er forældet og det giver flere alvorlige ulykker viser ny forskning. hvordan kan man nedsætte en gruppe til at forske i det. er det ikke logik??? håber ikke det er den danske stat der har betalt forskernes løn for det da spild af penge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dansk bilpark forældet
  • #1   15. mar 2012 Synes vi skal køre noget hurtigere generelt.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   15. mar 2012 Syns altid forskerne "opdager" noget som ingen har hørt om før ;D Forældet bil park i DK, fedt feder, Havet er blåt og vådt! ;D

  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.253
    #3   15. mar 2012 Haha det er simpelthen for latterligt... og egentlig logik for perlehøns...

    Grunden til bilparken er forældet er da at Hr. og Fru Danmark ikke har råd til at fornå til de nye BlueMotion pis og EcoLine, EcoDynamics, Blue Lion og hvad alt det nye fis det hedder smiley

    Nu arbejder jeg ved Danfoss Power Electronics i Gråsten og der har vi faktisk en del tyskere,... Det er sgu også at se på parkeringspladsen...!!!
    Gammel Astra - dansk
    ældre Skoda - dansk
    en lidt nyere Lupo - dansk
    KÆMPE BMW 5-serie - tysk
    Ny Audi Sportback - tysk
    Polo 6n - dansk
    Q7 - tysk

    Altså det er ikke så svært at se i hvert fald! smiley


  • #4   15. mar 2012 Den har jo altid været forældet smiley

  • #5   15. mar 2012 hvem fanden gider også køre i nye biler der vejer 2 tons og er ligeså hurtige/langsomme som de gamle i deres klasse..

  • #6   15. mar 2012 no shit sherlock!

  • #7   15. mar 2012 det der bare er mest imponerende er jo bare at de ikk selv ka se hvordan de får os der er "lidt lavt" lønnet til at købe nyt.... skåt den hjernedøde afgift... det er jo allerede konstateret mange gange at vi betaler de der ca 160% mere end alle andre lande... og alligevel forstår de ikk at vi holder fast i de gamle biler...

  • #8   15. mar 2012 Så kan det være jeg skal montere airbag i den cab jeg ha til salg:)

  • #9   15. mar 2012 de kan jo ikke skrotte afgiften, hvad så med alle dem der har købt bil til den nuværende afgift ? skal de ha penge tilbage ? eller skal de bare miste alle deres penge fordi deres brugte bil pludselig koster det samme som en fabriksny af samme model ? selv efter værditabet på grund af den er brugt

    fx en VW passat der har kostet 450.000 fra ny, som nu er ca 200-250.000 kr værd, ville stadig være dyrre end en fabriksny VW passat, den ville måske koste ca 200.000 uden afgift


  • #10   15. mar 2012 så må der være noget godtgørelse af en form... smiley hvad ved jeg.... er ikk selv tilhænger af nye biler.. der mangler en hvis charme i deres udseende som jeg sys der kun er i ældre/gamle biler...

  • #11   15. mar 2012 Hvis man virkelig ville "det grønne" satte man Afgiften op på de store tørstige og fjernede den helt på de små. Jeg ville skifte i morgen, hvis jeg kunne få en Skoda fabia uden afgift der render 29 km + på literen.

    Men nej - er man først kommet i tinget, er ens egen røv reddet og en ministerbil er minimum en 5-serie eller tilsvarende.


  • #12   15. mar 2012 hvis alle bilejere skulle have den godtgørelse ville det jo koste milliarder smiley det jo stort set umuligt, specielt i krise tider,

    men ja der er lidt mere charme over en ældre bil


  • #13   15. mar 2012 utroligt at der skal lnedsættes en gruppe for at undersøge..
    Ligemeget hvad der er galt skal der skraks undersøges hvorfor, og endnu en for at undersøge hvordan den første gruppe kom frem til deres resultat.. Latterligt at der skal bruges millioner på noget som siger sig selv.



  • #14   15. mar 2012 Sten.... Det KUNNE jo være at der var en lille mikro detalje som vi havde overset eller ikk vidste... smiley

  • #15   15. mar 2012 Allan det vil koste 13mia kr og afskaffe den afgift og jeg stemmer helt klart for. Jeg har sku ikke råd til at købe en nyere bil men hvis afgiften ikke var der så ville jeg kunne købe en. Sådan tror jeg der er mange der har det.

    Liberal alliance har os lige forslået at afskaffe afgiften.


  • #16   15. mar 2012 hvis det kun er 13 mia det vil koste holder jeg oz på at det er bare at sætte igang.... så kan de sgu skære lidt ned i deres egen løn, biler, ekstra lejligheder, pensionen resten af deres liv bare for at være der et år eller hvad det nu er... osv.... det kan ikk tage lang tid at hive de penge hjem igen...

  • #17   15. mar 2012 ja jeg ville selv stemme for, men i tider hvor der skal spares større formuer på alle punkter ser jeg ikke hvordan de vil finde 13 milliarder til at afskaffe afgiften, det vil koste 13 mia. og derefter vil der mangle en indtægt fra afgiften så det vil koste mere på længere sigt.'



  • #18   15. mar 2012 de ku jo oz bare sænke afgiften istedet for at afskaffe den helt... måske så den kommer ned på noget lignende 50-60% for det skulle ikk komme bag på mig hvis det ku resultere i at de pludselig kunne hive flere penge i kassen eftersom der blev solgt flere nye biler...

  • #19   15. mar 2012 det vil jeg sige er et langt bedre alternativ, men det koster jo stadig, og som det ser ud nu, og så med en rød regering, er det kun noget vi kan drømme om

  • #20   15. mar 2012 Uanset hvad man skulle kunne finde på af ændringer i afgiften.... Så ville alle vores brugte biler jo rasle ned i pris...

    Ja det kunne være fedt hvis de ændrede eller helt fjernede afgiften.... Meeen, er det nu nogen god ide??


  • #21   15. mar 2012 Horfor ikke.. okay den gennemsnitlige mand taber 200k kr her og nu.. men ifht hvor mange penge han vil spare igennem livet så tåler det ingen sammenligning.. at det aldrig kommer til at ske er en anden sag..

  • #22   15. mar 2012 DET ER SGU DA FOR HELVEDE KLART DEN ER FORÆLDET NÅR EN NY BIL I DANMARK SKAL VÆRE DOBBELT SÅ DYR SOM DEN SAMME BIL I TYSKLAND ELLER SVERIGE!!!!!!!! - ahemm, surt opstød til staten herfra smiley

  • #23   15. mar 2012 men som sagt.... HVIS de bare kunne skære lidt ned i deres egne latterlige goder (som jeg nævnte længere oppe) ville det hjælpe MEGET! men hvorfor pokker skal de rammes? narj det er der jo ingen mening i... ELLER NOGET!?!!

  • #25   15. mar 2012 Christian F... Håber SÅ inderligt at det har taget dig mindre en 3 sek. at regne det ud...

Kommentér på:
dansk bilpark forældet

Annonce