{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.408 visninger | Oprettet:

Udskiftning af bordplade - problemer! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Håber nogen her kan hjælpe lidt. Vi købte et nybygget hus i 2010.

Her fornyelig, har vi reklameret over bordpladerne på badeværelserne (fejl i produktion).

I går, var vi ved at bytte de nye bordplader rundt og støder på et relativt stort problem.

http://gupl.dk/677090/
http://gupl.dk/677091/
http://gupl.dk/677092/

Den nye bordplade er lige - men væggen er skæv som bare pokker! Den gamle bordplade, var også fuget op med en fuge på ca. ~1 cm tykkelse.

Jeg har målt mellem væggene og kan konstatere at væggen som der er 63 cm bred har en skævhed på 15 mm! (se billederne)

Skal man gå til entreprenøren (som har påskeferie nu, hvorfor jeg skriver her) og klage over "skjult fejl"? Vi kunne jo ikke se det, før den gamle bordplade blev taget af.

Findes der noget med tolerance på +/- mm på x meter?

Den gamle bordplade har også været slebet på med en vinkelsliber. Vi har allerede prøvet lidt på den nye, for at få den i (den var lidt for stor). Men når væggen er så skæv, bliver det svært?

What to do? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af bordplade - problemer!
  • #1   3. apr 2012 Bed bygherren om at få det fixet, det er jo ikke jeres skyld at bordpladerne er defekte og da slet ikke at væggene er skæve.
    Jeg ville lægge de gamle på igen, til efter Påske og så kontakte firmaet i har købt huset af, så han kan få udbedret skaden, ved at få tilpasset bordplader.
    Går ud fra at i har haft en bolig-advokat på, da i købte huset, hvis ja, så kontakt evt. ham , så kan han jo lige kontakte bygherren.
    I har jo betalt for rådgivning og evt. hjælp, da i foretog købet af huset...

• #2   3. apr 2012 Så lige fotos, det er nuget sjusk, der er lavet.

Den håndværker havde nok kun haft sin madpakke med og glemt hans loddestok/vatterpas og vinkel smiley

• #3   3. apr 2012 Hvilken håndværker? Ham der satte muren i?
    For i den anden side af bordpladen, er det sådanset lige nok. Men vi kan jo ikke presse den mere derover.

Jeg vil også være lidt træt af, at skære for meget i bordpladen. Ikke mindst fordi den er dyr, men også af frygt for det kan gå i stykker.

• #4   3. apr 2012 Det er også mere, om der findes tolerancedata?

Se evt. side 26:
    http://www.tolerancer.dk/files/Tolerancer/pdf/murer_net.pdf

Det er ikke mursten men gas/letbeton. Men jeg synes 15 mm er over grænsen, for hvad der er tilladt?
    Det kunne bare være fedt, at stikke den i fjæset på entreprenør og sige de har et problem.

Nu er jeg ikke håndværker. Så jeg ved intet om det her. Jeg ved bare, det er træls vi ikke kan blive færdige nu.

• #5   3. apr 2012 Har en kammerat der har et tømmerfirma og de kører rundt og sætter køkner op hver dag og det har de gjort i over 20 år, den der var de ikke gået med til, med mindre at det er noget der er aftalt.

De bestiller jo bordplader efter mål og normalt når der er underskabe under, ja så skal det hele jo forskydes en del og bordplade skal laves med smig så den passer til væg, normalt når det rager ca. 5mm på de 62 cm, så kan det tit laves pænt med en fuhe, men 1,5cm det bliver sgu aldrig helt perfekt, som man regner med når man får bygget nyt hus, havde det været en gammel rønde fra 40,erne , ja så havde man jo bare rettet væggen op inden opsætning.

Med snak evt. med din advokat om det og send ham fotos.

• #6   3. apr 2012 self kan man sige at om et hus er nyt eller gammelt kan man aldrig regne 100% med at alt er i vinkel.... men det der er da alligevel noget som jeg ville brumme lidt over må jeg nok sige....

• #8   3. apr 2012 Dannie M - Men jeg er stadigt ikke med? Vi kunne jo først konkludere at væggen var skæv, da vi fik taget den gamle af.
    Mit spørgsmål er jo også mere, hvad skal vi gøre?
    Den nye bordplade har samme mål som den gamle, bortset fra den gamle var lidt tykkere i bordpladen.

Dennis D - Ja, huset er fra 2010, så jeg vil ikke sige det er gammelt smiley

Barney Stinson - Hvis jeg måler på krydsmål fra hjørne til hjørne - måler den 135 cm på begge led. Ergo bordpladen må være lige? smiley

Men hvad vil løsningen være her? Skal muren rykkes ned?

• #9   3. apr 2012 Den nemme løsning er selvfølgelig at tilpasse bordplade samt underskabe.

• #11   3. apr 2012 Mikkel.
    Nej muren skal ikke ned, når det er let-beton, så er det bare af med tapet og så få den pudset op, så den bliver lige, på med nyt tapet og montere bordpladen...
    Det jeg mener er at du har 3 muligheder som jeg ser det..
    1/ kontakt din advokat og hør hvad han mener...

2/ kontakt selv bygherrer og hør om han vil udbedre fejlen.

3/betal selv...

Jeg ville vælge nummer 1 , så ved du lige som mere hvordan du står i din sag, selv om det ikke burde være nødvendigt at skulle forbi advokaten først, men sådan er det nu bare engang i disse tider....

• #12   3. apr 2012 J H J - Ja, men det vil jeg ikke med et nyt hus. Det kan tydeligt ses, det er skævt. smiley

Barney Stinson - Helt fint smiley Fandeme træls for Jer, at I måtte vente så langtid. Men altid noget, at I fik rettet det til!

Væggen bliver nok svær at rykke, for der er brusekabine med klinker på den anden side af væggen. Selv med bordplade efter mål, vil det blive skævt.
    Det vil jo være specielt irriterende, når man er perfektionistisk!

Dannie M - Der er jo ikke andet for, end at høre hvad de mener om sagen. Det er rart at få bekræftet at man ikke er helt forkert på den smiley

Kommentér på:
Udskiftning af bordplade - problemer!

Annonce