1.221 visninger
|
Oprettet:
Hvor lavt... {{forumTopicSubject}}
http://ekstrabladet.dk/112/article1736481.ece
Hurraa for den dejlige kulturberigelse
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 62 Biler: 3 Emner: 165 Svar: 1.539
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
De er indlært med at hade os fra fødselen til graven ! :
http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1924
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 758
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Spirit of Jesus ! : sygt link det der.... Det kan jeg godt blive lidt harm over
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.116
feb 2011
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
Jeg tror Julius mener at det der står derinde er sygt. Ikke at det ikke er korekt oversat
feb 2011
Ja håber i tænker over det næste gang i køber en Pizza. Så kan man jo tænke sig til, med den religiøse holdning til kristne hvad en troende muslim gør ved det du putter i munden. For at være sand mod sin Gud.
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.964
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 725
Bliver kraft edme stødt i min grundvold!!!!
apr 2011
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 187
dit link omvendte mig lige til en af dem der ikke vil have muslimer i danmark, det jo for sindsygt at leve efter sådan noget pis..
feb 2011
Citeret fra Quran :
1.
"Narrated Hisham’s father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married ‘Aisha when she was a girl of six years of age, and he consummated that marriage when she was nine years old." Bukhari vol.5 book 58 ch.43 no.236 p.153.
2.
"(3310) ‘A’isha (Allah be pleased with her) reported: Allah’s Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old." Sahih Muslim vol.2 book 8 ch.548 no.3310,3311 p.716.
3.
A'ishah said: The Apostle of Allah peace be upon him married her when she was six and had intercourse with her when she was nine. (Sunan Nas’ai, Book of Marriage, no.3255)
4.
A’isha was married when she was six years old, and nine when she went to Mohammed’s house. Ibn-i-Majah vol.3 book 9 ch.13 no.1876 p.133
5.
‘Aisha was 6 (or 7) years old when she was married, and the marriage was consummated when she was nine years old. al-Tabari vol.9 p.129-131.
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.116
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.939
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Kvinder omtales på følgende vis:
Gud Herren sagde: »Det er ikke godt, at mennesket er alene. Jeg vil skabe en HJÆLPER (kvinden), der svarer til ham.«
Til kvinden sagde han: »Jeg vil gøre dit svangerskab plagsomt og pinefuldt, i smerte skal du føde børn. Du skal begære din mand, og han skal herske over dig.«
Når en kvinde er gravid og føder en dreng, er hun uren i syv dage
Hvis hun føder en pige, er hun uren to gange syv dage ligesom under sin menstruation
(ovenstående bekræfter at piger var mindre velset end drenge hmm??)
Hvis en mand har samleje med en kvinde med menstruation og blotter hendes køn, har han blotlagt hendes kilde, og hun selv har blottet sit blods kilde. De skal begge udryddes fra deres folk. (nasty)
Og her kommer den bedste del:
Hvis en mand gifter sig med en kvinde og efter samleje med hende fatter modvilje mod hende og retter beskyldninger mod hende, bringer hende i vanry ved at sige: »Jeg giftede mig med denne kvinde, men da jeg lå med hende, fandt jeg ikke bevis på, at hun var jomfru,» så skal pigens far og mor tage beviset på, at pigen var jomfru, og bringe det hen til byens ældste i byporten. Pigens far skal sige til dem: »Jeg gav denne mand min datter til kone; men han fattede modvilje mod hende og har nu rettet beskyldninger mod hende og sagt, at han ikke har fundet bevis på, at hun var jomfru. Men her er beviset på, at min datter var jomfru.« Så skal de brede klædet ud foran byens ældste, og byens ældste skal tage manden og straffe ham. De skal idømme ham en bod på hundrede sekel, og dem skal de give pigens far, for manden har bragt en jomfru i Israel i vanry; hun skal fortsat være hans kone, han må ikke sende hende bort, så længe han lever. Men hvis anklagen er sand, og beviset på, at pigen var jomfru, ikke er til stede, skal man føre pigen hen foran døren til hendes fars hus, og byens mænd skal stene hende til døde, fordi hun har begået en nedrighed i Israel ved at bedrive hor i sin fars hus. Du skal udrydde det onde af din midte.
jun 2011
dette skette for blot 600år siden altså 900 år EFTER den såkaldte pædofile profet, det er et eller andet sted tankevækkende at den danske monarki har dyrket pædofily fy for helvede..
http://www.graenseforeningen.dk/leksikon/m/all/4087
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 187 Svar: 2.613
islam bliver taget seriøst..
jul 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 325
muslimer tager deres gamle rådne bog seriøst, det er det der er sygt
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
I den første og rigtige version, som de fleste muslimer nu stadige lever efter, står der INTET om at vantro skal dø. Der står faktisk mere eller mindre det samme som i biblen.
Det så ret tankevækkene 10% af alle muslimer lever efter at de vantro skal dø og hellig krig. Og at de fylder 100% i medierne.
Så ja, man forstå godt folks had til Islam. Men de fleste alm. muslimer ryster nu altså også på hoved af dem.
feb 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 13 Emner: 41 Svar: 320
feb 2011
jun 2011
Det bliver spændende at se om andre i denne tråd kommer til at tage stilling til pædofili i det danske kongehus..
feb 2011
Jeg hylder ikke kongehuset nøjagtigt som 65% af den danske befolkning er jeg passiv omkring dets eksistens. Jeg aner ikke engang hvad prinsernes børn hedder og hvor mange de snart er oppe på af "next generation nasserøve".
Forskelen på en tidligere kongelig kontra en profet. Er den at den kongelige er et menneske af kød og blod med de fejl og mangler et menneske har. En profet er et ophøjet væsen, der efter Quran er ufejlbarlig da denne er et ophøjet væsen.
Derfor kan din samligning på ingen måde retfærdiggøres, og derfor svarede jeg med youtube klippet. For at illustrere samligningen med dit indlæg med dette, er det samme som at samligne en ophøjet helgen med et menneske.
Gav det svar på dit indlæg
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 119 Svar: 900
Pædofili i det danske konge hus, var dengang man ikke viste bedre. så derfor sker det selvfølgelig ikke mere..
hvor imod at de f. muslimer stadigvæk er direkte sindsyge og stadigvæk følger en gammel bog til punkt og prikke...
"33.1 og 33.48 Adlyd ikke de vantro og hyklerne" derfor de ikke sætter pris på Politiet.
men måske vi skulle omskrive den lidt, og sige at de vantro er muslimer, se nu begynder vi at snakke ny grundlov i danmark...
47.5 Når I møder dem, der er Muslim, så hug dem (med sværdet) over halsen! Når I så har slået dem ned, stram da lænkerne…med henblik enten på benådning eller løskøbelse bagefter.
se jeg kunne godt bruge en slave. og jeg bor tilmed tæt på Gellerup, så der er sgu massere at tage af...
nej islam er for de sindsyge.
feb 2011
jun 2011
Det er bemærkelsesværdigt at hvert 5. menneske på jorden er muslim, og hvis alt vi læser om passer, så ville der ikke gå ret mange minutter før diverse fordomme blev bekræftet på grusomste vis
feb 2011
Måske er hver 5 på jorden Muslim, men nævn 5 lande ed islamisk værdigrundlag der ikke indenfor de sidste 15 år ikke har været udsat for krig eller terrorhandlinger i Islams navn.
At jeg proklamere det jeg gør i off. forum, har vi snakket om før hvor muslimer prøvede at lukke kæften på mig, som det er normal kotume i islam tro kulturer. Og til det kan jeg endnu engang kun nævne at det er min grundlovssikrede ret at ytre mine holdninger når og hvor jeg vil. Og vil man prøve at begrænse mig i dette. Skulle det nok i være i Danmark man havde bosat sig. Idet Danmark er en af de 5 lande i verden der vægter ytringsfriheden højst.
Andet man så kunne gøre som muslim istedet for at bekæmpe min grundlovssikrede ret. Var at vende de ting jeg ytre og prøve at gøre en forskel. Hvornår har du sidst for at lukke kæften på en som jeg. Gået i front mod de muslimer der laver en helveds masse ballade og bedt dem stoppe? For hvergang der er ballade i div. ghettoer, slår det muslimske samfund gang på gang igennem med deres fravær for at ændre på denne problamatik. Modsat står i gerne stærkt frem når i føler jer trådt på.
jun 2011
2. Jeg repræsenterer ikke islamister og islamister repræsenterer ikke mig, skriver du måske undskyld på et offentligt forum hver gang en præst har voldtaget små drenge ??
3. nævne 5 lande:
Indonesion, Singapore, Malaysia, Oman, Bosnien, Dubai, Abu Dhabi de øvrige emiratter, Saudi Arabien, Maldiverne, Comros mm..
feb 2011
Singapore : http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore_embassies_attack_plot
Malasia : http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Malaysia
Oman (tæt på) men lad det tælle som 1. : http://www.jamestown.org/single/?no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=698
Bosnien ......... Arh come on, husker svagt en lille Borgerkrig. Vi er enige om der findes Bosniske muslimer ikke sandt??? Den krig bvurde du af alle kunne huske.
Slåå lige de nævnte her sammen til Arabiske emirater. Da det vist er mere på sin plads ikk
Maldiverne igen tæt på men lad den tælle som nr. 2 : http://voices.yahoo.com/maldives-terrorism-spreads-into-6348772.html
Comros : http://www.unhcr.org/refworld/country,,,,COM,,48196c958,0.html
Du mangler at besvare rigtigheden i at ophøje vor kongefamilie til helgener (Guder).
Samt hvor du gør en forskel for at stoppe de stigende spørgsmål omkring islam og vold som jeg ser (og ytrer) Er kraftigt stigende i vort land samt internationalt. Hvad gør du personligt for at begrænse dette. Jeg kan se du kan mod argumentere mine indslag. Men hvad gør du aktivt for at lukke kæften på folk som mig, via det du gør i dit lokal miljø for at stoppe de "få" ballademagere der er.
feb 2011
Har bestemt heller ikke ytret at det er ok. Har faktisk i en anden tråd nævnt problemet med katoliker. Bor sammen med en Katolik, så kunne fortælle mange gru historier om hvad hun har oplevet inden for kirken der.
Men svar mig igen, hvad gør den muslimske del af vort samfund for at stoppe den spirrende anti islamisme her i landet. Noget der udelukkende kan stoppes ved "at sætte det gode eksempel." For jeg ser det ingen vegne. Hvor er det gode eksempel - Et godt eksempel er ikke at begrænse ytringsfriheden i et demokrati, det er lige omvendt.
jun 2011
god weekend..
feb 2011
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 503
Du kan ikke generalisere en hel befolkning på baggrund af hvad få mennesker gør galt. Hvis det var tilfældet, ville vi også skulle gå i krig med vore "kære" allierede på den anden side af dammen, for de er da præcis lige så slemme til at udføre terrorhandlinger og overtage verden.
Spirit of Jesus, jeg går ud fra at den religion, du i sidste ende valgte at følge var kristendommen. Men jeg forstår ikke hvorfor du betragter valg af religion som noget man kan gå ind til på en rationel baggrund. Hvis der er noget religion ikke er, er det at være rationel. Det handler om følelser, og den dag det ikke længere gør det, er det ikke længere religion. Dette gælder både Islam, Buddhisme, Kristendom og Ateisme.
Nu du har dine kritiske briller på, er du så ikke rar at kigge dig i spejlet med dem på. Du virker ekstremt dobbeltmoralsk. Muslimer er langt fra de eneste, der udfører terrorhandlinger her i verden. Det er noget folk af alle religiøse overbevisninger gør. Det er noget, selv folk uden religion gør. Det er aldrig i orden, men hvis vi endelig skal brændemærke et helot folk på baggrund af hvad få mennesker gør galt, ville alle mennsker i hele verden i dag være brændemærket som terrorister, pædofile og barnemordere.
Grow the fuck up, please.
sep 2008
Min personlige religiøse overbevisning er mig selv, har ikke behov for at følge 2-25 år gamle how to live your life.
feb 2009
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 184 Svar: 818
feb 2011
Hvis det er et "problem" at jeg kaster lys over noget der i mine (og resten af verdens øjne ER ET PROBLEM, så er det ikke mig der har et problem, så er det dem der skaber problemerne der har et problem.
Jeg skaber bestemt ikke andet end sund fornuft, jeg stiller et spørgsmål op, (bemærk venligst dette er ikke min tråd), Og forventer et svar. Spørgsmålene jeg stiller er ikke kreeret ud af den blå luft men er faktuelle. Hvor i dit svar kommer du med løsninger på det jeg spørge rom.... Ingen ! Du går efter manden (mig), og ikke en løsning selv på det jeg spørger om (problemet). Hvor gør DU en forskel for at stoppe anti islamisten ved at sætte det gode eksempel? Der er ikke EN ENESTE af dem problemet omhandler, der i denne trås har meldt ud at det der er foregået på det sygehus er forkasteligt. Udover etniske danskere. DET ER ET PROBLEM !!!!!!!! At der i egne kredse ikke er en vilje til at ændre denne uacceptable opførsel.
At jeg vælger at bruge religion som ekspempel uanset min egen overbevisning, er den at det er med religionen i hånd problemskaberne går i front. Hvorledes skulle jeg ellers tackle emnet?
Kigger meget i spejlet, har tidligere været udsendt for både Danida & Unicef for udd. indenfor skolevæsnet. Har boet i andre lande & i andre kulturer og indrettet mig til normen der. Har på intet tidspunkt mens været i Dubai sagt "jeg vil skide jeres latterlige alkohol forbud et stykke og drikke mig skidefuld". Jeg har respekteret normen. Kender ingen tilfælde af danske i eks. Dubai der har brudt mig mod reglerne. Hvori består dobbelt moralen?
Grunden til at Islam er forlignet med terrosisme, er jo grundet dem der påberåber sig at tilhøre Islams regelsæt og normer. Det er jo ikke noget der har siddet nogle kristne (eller 3 parts religion) og brygget sammen vel?
Nu spørger jeg dig som jeg spørger alle andre jeg debatere med herinde og som jeg endnu ikke har fået svar på : Hvor går du ud og viser det gode eksempel. - Hvad er din holdning til unge mennesker der går ind på et sygehus og bestjæler dødeligt syge børn? Som tråden her handler om.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
er dansk og er døbt. er ikke konfirmeret og skal kun giftes hvis det for at sikre mine børn.
er uforstående over at der bliver skrevet i bilen. du må ikke slå ihjel. (men samtidig har kristendom været en stor grund til mange krige)
har ikke læst nogle af de bøger. men mener at er man i et andet land skal man havde lov til at tro hvad man vil men holde sig til landes regler
eller blive straffet efter sit hjemlands normer.
personligt syntes jeg at religon sku forbydes. det er 9 ud af 10 gange dens skyld der opstå ballade fordi den ene religion ikke kan tolerare. eller ingnorere andres trosretning
feb 2011
man kunne jo også som eksempel tage de af mine fotalbums omkring det hjemmerøveri jeg var udsat for. Det eneste der kom som respond fra ikke etniske danskere var jeg var racist (hey det var ikke mig der holdte kniven!). At jeg kun ville skabe racisme (hvem røvede mig). At jeg havde fortjent det o. lign. Altså ingen jeg gentager INGEN !!!!! medfølelse for et med menneske der var blevet smadret ingen fordømmelse af gerningsmanden overhovedt. Fra andre end etniske danske. Hvilket jo så beviser mit ord omkring Islam : Død over alle vantro ! De muslimer der har besvaret mine albums, syntes jo det er helt iorden ifølge dem selv at hjemmerøve en dansker, at det er min egen skyld, ingen forkastelse af gerningsmanden. En idiot skrev endda i en PM. at han håbede gerningsmanden ville komme tilbage og stikke kniven i mig, så i kunne lukke kæften på mig ! Det er islam, og det er hvad i praktisere !
Og jeg har min ret til at ytre dette. Det er intet med at kaste had, eller skabe problemer. Det er udelukkende at gøre opmærksom på hvad jeg oplever.
Så igen Hvor går i i front med det gode eksempel der modbeviser dette?
Tænk lige over det !
feb 2009
Lad os antage at de, der har svaret nedladende på dit fotoalbum omhandlende hjemmerøveri, alle er muslimer. Ok, du mangler stadig ca 99.9% af den muslimske del af befolkningen i Danmark for at have et korrekt billede af hvad muslimer generelt synes om at du er blevet overfaldet i dit eget hjem. Det er det samme som at lave en undersøgelse i Horserød Statsfængsel omhandlende unges kriminelle adfærd. Hvis man vil have et misvisende billede, skal man sgu nok få det.
Nu vi er ved dine fotalbums, synes jeg du går langt over stregen, når du anntyder at du ikke vil handle med nogen som helst af anden etnisk herkomst end dansk. Det er selvfølgelig din egen sag, men lige som du har ret til at ytre din mening, vil også jeg gerne have lov til at komme med en pointe: Det er ikke i orden at overfalde et andet menneske. PUNKTUM! Det er ikke i orden, om du er hvid, sort, grøn eller ligner en liter fucking regnbueis. Det, du gør, når du undlader at overstrege navnene i din indkaldelse fra retten, er at bestemme at her handler debatten kun om folk med et ikke-dansk navn, der begår hjemmerøverier eller skriver grimme ting til dig i forbindelse med din annonce om en bil. Jeg synes der mangler et lidt bredere spektrum. Hvis det er medlidenhed eller forståelse, du er ude efter, synes jeg der er langt bedre måder at opnå dette på. Lad være med at spille offer, for derefter at gå til angreb på den uskyldige del af den muslimske befolkning. De kan lige så lidt gøre for at en eller anden spasser ikke kan kende forskel på dit og mit, som du og jeg kan. Hvis det i sidste ende er fordi du bare ikke kan lide folk der bekender sig til en anden religion, har en anden hudfarve, eller et andet efternavn end dig, så sig det som det er. Lad for helvede være med at pakke det ind som næstekærlighed, logik eller andet bullshit.
Hitler kunne ikke lide jøder fordi de, I HANS ØJNE sad på alle pengene og var nogle grådige bæster. Du kan ikke lide muslimer, fordi de allesammen er hjemmerøvere og nogle kriminelle sataner.
Det er det, du siger. Om det faktisk er det, du mener, vil jeg stille spørgsmålstegn ved. Men hvis det faktisk er, det du mener, synes jeg du skulle sige det, i stedet for at pakke det ind som et rationelt argument.
Had kan aldrig fremstilles rationelt.
feb 2011
Udrag fra DNS (Danmarks Nationale statistik - et offentligt organ) "Sidste år var 46 procent af alle dømte voldsmænd i København indvandrere, selvom indvandrere kun udgør 20 procent af befolkningen." (2007 tal)
Jeg siger bestemt ikke alle udlændige er kriminelle, men fakta tal gør? Så hvor vil du hen med at det er en lille procentdel af udlændige der er kriminelle, kan du vise mig fra DNS du får disse oplysninger?
-
Jeg har beskæftet mig med mennesker de sidste 20 år - og gør det stadigvæk, skulle jeg føre statistik over hvor jeg møder "problemer" og ikke gør vil jeg få samme data som DNS. Ergo ser jeg i min hverdag samme problem som nationen som helhed gør udfra hvad der er reg. af asocial adfærd. Det er ikke bygget på vandre historier og gætterier. men på tørre tal fra danmarks statistik sammenholdt med egne erfaringer.
Og til det vil jeg gerne igen levere den tilbage på mig selv (idet jeg er den eneste "dansker" jeg kan tage ansvar for af gode grunde
Summasummarum, når jeg som dansker får "gæster" fra andre lande, vil jeg ikke tolerere at de ikke efterlever de normer mit land har besluttet. period and end of debate ! Og kan de ikke forstå det er det ud. nøjagtigt om hvis jeg begyndte at smide med min nabos spisestel, hvilket han har et regelsæt i hans hus om man ikke gør. Hvis min kone eller barn i vort hjem kastede med vores spisestel, kan jeg ikke smide ham ud men jeg kan pålægge ham en sanktion, (stuearrest eller opvask i en måned af det spisestel han ikke fik smadret
Så kunne jeg sætte mig og være grumpy over alle udlændige - melde mig ind i natinal front (eller hvad de hedder). Men nej, jeg tager den retoriske udvej, samler menings holdninger fra begge alle lejre, og spørger hvorfor ? Jeg tager deres historie, deres sociale arv mv. i betragtning. Og ser et mønster omkring dette. hertil stiller jeg så spøtgsmål udfra hva jeg finder af grunde (skal lige siges jeg er i en multi religions debat klub bygget på kaffe hygge og livlige diskutioner), og jeg får her dårlige svar. Så må jeg igen gå tilbage til mine egne studier / eraringer. Og få den retorik jeg nu besidder, og fremviser her. Derfor det "provokerende" forslag / spørgsmål: Hvor ser jeg dem der her debatare sætte "det gode eksempel" - Det smarteste her og i mine FA, ville sku da være (ihvertfald hvis det var mig der følte mig ramt), at vise hey du der - Jeg / vi er aktisk nogle stykker, som prøver at tage hånd om de problemer mine "brødre" skaber. Men som sagt før, det ser jeg ikke - Jeg ser som i mine FA ofret blive til ofre igen, og gerningsmandens brøde neglicieret. - Hvordan ville du i have reageret hvis det var en etnisk dansker der havde lavet homeinvasion hos jer (kig på afghanistan og se svaret).
Er jeg så en total blind hater hill billy ??? Hvis jeg var, tror du så jeg havde gidet tage debaten (for ser det som en debat - hvis andre ser det som et angreb på dem, må det være grundet urent mel i posen). Nej så havde jeg nok sagt f*** alle pe**** skrid. men jeg tager jo netop debaten, læser og lytter. Og stiller modspørgsmål til de svar jeg får istedet for at lukke af - og sætte skoder for øjnene.
Bemærk i mit FA2. sidste linje - hader jeg manden - nej jeg hader gerningen og det der fulgte med, hvis det er racisme - og ikke forståelse så ved jeg ikke hvad racisme og forståelse er.
ps. tak for dit indspark, læste det med stor interesse.
feb 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 13 Emner: 41 Svar: 320
feb 2009
Dernæst vil jeg gerne tage fat i det, du siger omkring de kriminelle elementer, for ja, der er ved gud mange kriminelle med anden etnisk baggrund end dansk her i landet. Det er hamrende ærgerligt, men i stedet for at sige at det kun kan være deres skyld at det er sådan, synes jeg det er langt mere klædeligt for os som etnisk danske at sige "hvad kan jeg gøre for at ændre dette?" Jeg har en fornemmelse af at det i en vis udstrækning også er det du gerne vil, men det er måden det kommer til udtryk på, jeg synes er forkert. Præcis ligesom når et menneske er ramt af en sygdom, er Danmark ramt af en sygdom, og præcis ligesom med mennesket, kan man ikke bare nøjes med at behandle symptomerne på sygdommen. Det får ikke sygdommen til at gå væk. Man er nødt til at behandle infektionen, virussen eller svulsten. I forbindelse med en samfundsdebat, vil det svare til at man i stedet for bare at smide folk på porten, uden at stille spørgsmålstegn ved hvorfor de har gjort som det har gjort, får man aldrig udryddet sygdommen eller problemet, men har blot fjernet den hoste som sygdommen har givet. Det er ikke holdbart i længden, og i værste tilfælde vil vi ende med en samfundsmodel der minder alt for meget om den amerikanske.
Der er selvfølgelig meget vi kan lære af dem på den anden side, men der er også mange ting vi er nødt til at være meget varsomme med at adoptere. Straf afskrækker ikke forbrydere fra at begå et hjemmerøveri. Giver du dem derimod et incitament til at skabe sig en fornuftig tilværelse, er du kommet et langt stykke hen ad vejen mod at fjerne problemet, der hvor det er opstået.
Et langt stykke hen ad vejen ligger problemet i hvordan du ser "dem" som et problem. Her må jeg stille dig et spørgsmål. Hvem er "de?" Det er muligvis et af de vigtigste spørgsmål at besvare til at starte med. Det er en ganske broget flok. Til en vis grænse kan man muligvis godt sige at de fleste af "dem," er muslimer, men hvorfor er deres religion så sindssygt vigtig i denne sammenhæng som du gør den til? De fleste af de latinamerikanere, der sidder i de (US)amerikanske fængsler er katolikker. Giver det et billede af hvorfor de sidder i fængsel? Det tror jeg næppe. Faktum er, at man altid kan finde en hel masse fællesnævnere for enhver gruppe mennesker der også har andre ting til fælles, men at gå derfra til at mene at alle deres fællesnævnere hænger sammen med hinanden, er ikke blot dumt, men decideret kontraproduktivt, og jeg oplever desværre en stigende tendens til at folk gør netop det.
Hold nu fast. Jeg beskylder dig ikke for at være hverken racist eller noget som helst andet. Det kan jeg af gode grunde ikke rigtigt udtale mig om, da jeg ikke kender dig. Jeg prøver blot at understrege hvorfor andre mennesker kan få den opfattelse af dig. Derfor brugte jeg eksemplet med Hitler og jøderne.
Når du snakker om at sætte et godt eksempel, hvorfor så ikke gøre det selv til at starte med? Slet navnene i dit fotoalbum, det ville nok give debatten en anden tone. Der er garanteret nogle der føler sig ramt, fordi det eneste identificerende kendetegn du lægger ud i forbindelse med at du beskriver en "type" du ikke vil handle med, er nogle navne, der bestemt ikke lyder danske. Jeg kan godt forstå at nogle føler sig ramt, fordi idet den eneste måde at identificere "typen," du ikke vil handle med er et udenlandsk klingende navn, er alle med et udenlandsk klingende navn pludselig denne "type," der først og fremmest bare sviner dig til, og for det andet overfalder dig i dit hjem.
Selvfølgelig skal du da ikke kaste med din nabos spisestel, og selvfølgelig må man da som udgangspunkt forvente at folk man inviterer indenfor i sit hjem ikke gør det. Jeg vil dog driste mig så langt som til at sige at 9 ud af 10 mennesker ville sidde tilbage med åben mund og pulypper hvis en gæst opførte sig sådan i deres hjem. Men tænk nu hvis, bare lad fantasien komme og tage dig med: Tænk nu hvis man spurgte personen om hvorfor han gjorde som han gjorde. Så kunne det være man fik et svar, og derfor kunne gøre noget ved det.
Selvfølgelig vil der altid være nogle mennesker, der af den ene eller anden grund er så dybt forstyrrede at de siger det var stemmen inde i hovedet der kommanderede dem til at smide med det, eller at det var fordi gaflerne i skabet var på vej ud for at spise hunden. Dem kan man aldrig gardere sig mod, men i den anden ende sidder der måske en ganske almindelig mand og har kastet med en din tallerken i dit hjem, og en måde hvorpå du kan undgå at det sker igen, er at forstå hvorfor han gjorde det. Måske blev han hamrende fornærmet, da du rent i spøg sagde et eller andet, der for ham var dybt fornærmende. Forstå mig nu ret. Jeg siger ikke at jeg ikke ville blive stjernetosset hvis der skete sådan noget, men før jeg forstår hvorfor det skete, kan jeg ikke være sikker på at det ikke sker igen.
Du får den samme reaktion på den lokale bodega i Sønderomfjerdingsvig i det mørke Jylland, hvis du kommer ind ad døren i smart jakkesæt og med det samme udbryder, alle jyder er en flok uintelligente bonderøve der knepper får i røven. Det kan da godt være der sidder en komplet lallende idiot ovre i hjørnet, der faktisk er både en bonderøv og knepper får i røven, men hvad med resten? Du kan jo faktisk ikke vide om der sidder et par stykker med en doktorgrad i partikelfysik eller indoeuropæiske sprog, og derfor faktisk føler sig trådt på af din udtalelse.
Jeg siger ikke at du ikke har lov til at sige sådan noget, jeg siger bare at det er en lidt barnlig måde at sige det på, og hvis du endelig føler at du er nødt til at sige det, burde du måske vælge en lidt mere diplomatisk måde at sige det på. Så kan det endda være du lærer nogle fantastiske mennesker at kende, og at disse mennesker kan lære dig en masse ting du ikke anede man kunne lære.
På samme måde som du og jeg, to (så vidt jeg kan forstå) fuldblodsdanskere, er komplet uenige på mange punkter, er det præcis det samme, hvis man tager en person fra Palæstina, og en persisk iraner. Eller en persisk iraner og en afghaner. Eller en afghaner og en iraker. Eller en iraker og en anden iraker.
Hvad med tyrkiske kurdere og irakiske kurdere? Er de også totalt ens? Så vidt jeg har forstået det, er de slet ikke. Men begge folkeslag er da muslimer. Hvad med bosniske muslimer og pakistanske muslimer? Er de også helt ens? Det mener jeg bestemt heller ikke de er. Jeg tror pakistanere har langt mere til fælles, rent kulturelt, med indere end de har med bosniere.
I mine øjne er en af de allervigtigste egenskaber man kan besidde som menneske, evnen til at sætte sig i andres sted. Empati. Det er enormt vigtigt at kunne forstå hvordan andre tænker og føler i en bestemt situation, hvis man gerne vil have et fornuftigt samarbejde og sameksistens med disse mennesker, på trods af store forskelligheder. Empatien skal selvfølgelig gå begge veje, men før den kan det, er der altid en, der er nødt til at starte. - Hvorfor ikke lade den person være dig?
feb 2011
Er lidt for træt nu så mit svar bliver kort, men tak for det lange indlæg.
Problemet som jeg ser det, med hensyn til dit første indlæg. Er dette at der i årtier er gjort rigtigt meget for at finde grunden til balleden. Og lige lidt har det hjulpet. Problemerne er stadigt stigende og hastigt.
Dernæst har samfundet også et aansvar for ofrene. Seneste eksempel, med en kendis kok der laver restaurent i et fængsel - hvor de medvirkendes ofre føler sig dyb krænket af dette - og med rette.
Vil stadigvæk mene som jeg skrev, at "kaster man med naboens bestik, så er det ud. Det er elementær logik selv en 4 årig kender til, og grunden til hvorfor der kastes med bestik (eller stjæler fra dødeligt syge børn), behøves ikke nogen anelyse, det er bare ud af vagten. Intet retfærdig gør en sådan handling således der skal bruges mere tid på at baggrunds tjekke dette. Skulle man (nu du nævnte manden), så i Maj 1945 have lavet et bagrundstjek på Hitler inden man bombede Berlin. Nogen aktioner er bare utilgivelige.
jeg har i mit tidligere virke arbejdet for dansk flygtninge hjælp- Danida samt Unicef. Jeg arbejdede under borgerkrigen i x jugo. På et center i Jylland (er udd. skolelærer), da vi modtog alle flygtninge, så tro mig har al den rette viden omkring forståelse, empati mv. Men der kommer bare et punkt hvor man til sidst siger stop. Og det er når man indseer man bliver holdt for nar. Og det punkt nåede alle dem jeg arbejdede sammen med dengang på et tidspunkt, Og når man nu er oppe på 8 - 9 gen indvandre som burde være fuldt ud int. Og som stadigvæk påberåber sig retten til ballede. Er det ikke samfundet der har fejlet, Så er den i dramatisk uvilje i ønsket om at ønske at fungere. Jeg ser ikke 1 gen. af Tyske . amerikanske . kinesere . thai mv. påberåbe sig denne agenda.gør du??? Vi snakker nu 8 gen. mellemøstlige indv.
Så kan du kontra svarer. Jamen de har det hårdere... Nej ikke hårdere end andre, og som du selv nævner er "mange" jo velfungerende. Så påberåbe "racisme" kortet som undskyld for at "kaste med spisestellet" er som med peter & ulven, = en Floskel - og ikke en gyldig grund.
Den kvinde jeg er sammen med er 1 g. Polak kom hertil som 17 årig efterladt af sine forældre (under kommunismen), hun sidder idag i en chefstilling, og har efter sigende aldrig oplevet racisme. Underligt da hun kom her ikke dansktalende uden en krone på lommen. Hun har en søn hun har givet et dansk for og efternavn som hun har købt, som ikke findes i Polen 100% dansk navn... hvorfor - Hendes egne ord : Vi er i Danmark, vi må opfører os dansk. Ellers kan vi rejse hjem til Polen. Se det er vel int. og helt uden hjælp og støtte fra en masse kloge der skal involveres fra of. regi. Det er ganske alm. sund fornuft - og et oprigtigt ønske om at opnå int. Hvis en 17 årig polsk pige, for første gang på egen hånd i et land hvor hun kender 0 mennesker og ikke kan sproget kan opnå dette. Så kan enhver anden også hcis ønsket oprigtigt er der. Og hvis man ikke blot ønsker at skamride en nation af tossegode mennesker som vi jo må siges at være.
Troede alle jyder havde sex med deres dyr.........
Jeg er langt fra racist, jeg respektere alle mennesker, såæænge de respektere mig og mit fædreland. Ellers kunne jeg ikke have den baggrund jeg har, ellers kunne jeg ikke være sammen med en udlændig og respektere hende, hvilket jeg gør meget. Er jeg udelukkende racist i mine ytringer herinde.. ser ikke mine indlæg som racistiske overhovedt. Ser dem som ganske normale spørgsmålstegn fra en mand der har set for meget spisestel blive kastet omkring. Her en side af mig i en anden tråd hvor en dansker midt i en debat smed en stupid bemærkning om at Saddam fra Irak var en helt
Citat "spirit of jesus"
Spirit of Jesus !
Skrevet: 19-03-2012 20:50:25 Slet indlæg
James :
Prøv at spørge de flere tusinde Irakisk kurdere der fiik sennepsgas og døde hver og en. Lagde hele byer øde, døde børn i gaderne dræbt af den snigende gas (når man indånder sennepsgas. Brænder ens indre langsomt op. en meget smertefuld og langstrakt død). Hvad deres syn på forskeligheden på en "leder" og en "diktator" er.
Du har da netop gjort dig fortjent til prisen for den mest tåbelige comment jeg længe har set på denne side... Du kan kun være en "troll"
Kig billederne her, og skam dig !!!!
http://www.kdp.se/old/chemical.html
Citar slut.
Jeg forsvarer alle nationaliteter herinde og ude i samundet, når jeg kan se de bliver undertrykt eller gjort uret. I denne tråd omkring sygehuset, ser jeg danske bliver undertrykt. derfor forsvarer jeg danske. Havde det været danskere der havde bestjålet en Iraker eller lign. ville jeg fordømme danskernes handling. er det racisme???
Summsumarum. Er jeg en uhyre empatisk mand der er nået til det punkt hvor jeg er træt af mit og mit lands gode hjerte, og tossegode tiltro til alle, blive skamridt. Faktisk så træt af det at jeg påberåber mig retten til at ytre denne utilfredshed hvorend og hvornår jeg ønsker dette. Dette er kommet efter mange års først forståelse, så prøve på at forstå til nu hvor jeg intet forstår omkring hvorfor nogle individer. Og ifølge alle statistiker overvejende muslimske elementer vedbliver med at skamride det land som har givet dem ly . udd. hjem føde osv. Derfor mit evige bjælden, "hvis mig det gode eksempel" For jeg )og mange andre) er nået til det punkt hvor empatien er hørt op. Hvor det nu er elementernes tur til at rette en vrang.
Slutteligt. har jeg haft virksomhed i Polen. I polen har man som firma to regnskaber. 20% opgives til skat 80% køres sort, en af grundene hertil er den store korruption - alt selv på off. kontorer har den hvide pris og så bagefter den sorte pris. Dette kunne jeg som dansker ikke forlige mig med. Derfor valgte jeg at rykke tilbage tiol danmark. Jeg kunne ikke i Polen indrette mig efter normerne omkring korruption. Så derfor flytted jeg hjem. Jeg ønsker det samme af vor gæster her. indret jer efter normerne så vi ALLE kan holde ud at være her. Eller flyt til et sted hvor normerne er anderledes end dem vi praktisere her.
Nu vil jeg trække mig ud af tråden her, syntes jeg har givet mine meninger til kende, jeg har forklaret mine synspunkter så godt jeg kunne og føler ikke jeg kan bidrage til mere. Jeg siger tak til dem som læste mine indlæg, og til dem som tog sig tid til også at besvare dem.
Fortsat god påske. / og weekend til de ikke kristne i debaten.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
Ww ateisme er vejen frem.....
jun 2011
1. Du spirit of jesus tager tingene ud af sammenhæng, og du er udmærket godt klar over det. Citaten på dit profilbillede er et perfekt eksempel, vi er bekendte med at den danske dronning blev forlovet som 6årig og det skete 1000 år EFTER islam.. idag er græsen 15år for sex, om 1000år vil grænsen måske være 25år og så er vi alle pædofile.. så dit profilbillede beskriver dig virkelig godt, konfliktsøgende og misvisende.
2. Lande som ikke har udsat for krig eller terrorhandlinger i Islams navn. Jeg vil ikk tage stilling til enkelt stående tilfælde hvor EN person har udført EN terror handling på 10 år i det pågældende land, det repræsenterer IKKE landet og dets religiøse værdier.
3. Manden i dit fotoalbum SLOBODAN, er IKKE muslim, det er en serber og han er kristen ortodoks, hov hva ??
4. Jeg spørger hvorfor du ikke undskylde på vegne af kristendommen når præster voldtager drenge, ja jeg ved godt det er katolisme, men ligesom du ikke formår at skelne mellem de forskellige muslimske trosretninger for der er MANGE (men det ved du måske ikke?!?) Så skelner jeg af gode grunde ikke mellem de 2 søstrereligioner kristiendommen og katolisme. Vil man stryge alle muslimer over en kam må man forvente at blive sat i bås med alle kristne/katolikker.
5. Du ønsker at se en muslim tage afstand til handlinger i artiklen, er du virkelig så fordomsfuld at ligesåsnart der er tale om 2 unge med sort hår (ANDETFÅR VI IKKE AT VIDE) hverken navn, oprindelse eller andet, så er der tale om muslimer :-S Der kunne sagtens være tale om kristne med sort hår (religionen er nemlig ikke forbeholdt den hvide race, selvom en mand som Jesus er afbildet med blondt hår.
jun 2011
Det er min personlig favorit, og ligesom da Breivik begik terrorisme og INGEN kritikere af gad udtale sig fordi at nu var det en af deres "egne" der begik den væreste tænkelige handling, så er der heller ingen der gider udtale sig om denne artikel. Det bliver sjovt at se om du Spirit of Jesus kan forholde dig til denne artikel.
ADVARSEL: Hvis man stemmer på DF fordi man frygter muslimer, så skal man ikke trykke på nedenstående link og se sandheden i øjnene..
http://www.loonwatch.com/2010/01/terrorism-in-europe/
kort fortalt så er kun 0,4% af det terror begået i Europa i den seneste tid udført af muslimer..
sep 2008
feb 2009
Spirit of Jesus: Klokken er sent, og jeg synes vi har haft en fed debat i gang. Jeg giver også lige mine sidste 25 øre:
Jeg har aldrig påstået at det er let og ligetil at fikse de problemer, vi står overfor. Det er det ikke. Absolut ikke. Det er sandsynligvis ikke noget nogen af os kommer til at opleve i vores levetid. Jeg ved dog med sikkerhed, at bare fordi man fejer skidtet ind under gulvtæppet, så forsvinder det ikke, og på et tidspunkt ligger der så meget skidt under det gulvtæppe, at man snubler over det. Det, jeg hører dig sige, er at fordi du har prøvet og prøvet og prøvet på den ene måde, og endnu ikke kan se at det virker, har du givet op, og søger nu den nemme løsning ved at feje skidtet under tæppet.
Når du kommer med en påstand om at problemet med muslimske kriminelle er hastigt stigende, uden at citere en troværdig kilde, kan jeg ikke godtage argumentet. Har du også husket at tage højde for den stærkt stigende indvandring op gennem halvfemserne og 00'erne? Der er så mange faktorer at tage højde for, at statistikker siger meget lidt om netop et emne som dette.
Din kone er et rigtig godt eksempel på hvordan nogle finder ud af at tilpasse sig. Jeg mener bare ikke vi kan kræve assimilering af folk der er anderledes end os selv. Integration, ja. Assimilering, nej. Igen må jeg holde fast i at vi er nødt til at give hinanden plads.
Jeg påstår ikke at have svar på alle verdens problemer, men jeg ved at vi med den rette indstilling, kan finde en løsning på vores problemer. Til at starte med, kan jeg pege på at jo flere vi kan få uddannet, desto flere vil have et fornuftigt grundlag for at forstå problemerne. Jo flere der forstår problemerne, desto flere vil have forslag og idéer til hvordan problemerne kan løses.
Hvor er 8. generation af mellemøstlige indvandrere? De skulle jo være kommet hertil mellem 1850 og 1900. Jeg tvivler stærkt på at der kan have været særligt mange af dem, og hvis der er mere end et par stykker, tror jeg efterhånden de er ret godt integreret. Andet ville undre mig ret så kraftigt. Man kan heller ikke på dette punkt sammenligne tyske indvandrere med mellemøstlige indvandrere. Det handler om hvilket grundlag en hvilken som helst person har for at tilpasse sig nye omgivelser, normer og skikke.
Jeg siger ikke at grunden til at den ene person kaster med spisestellet gør det fordi han har det hårdere end ham, der ikke gør det. Jeg siger at han muligvis gør det, fordi han har et helt andet verdenssyn end du og jeg. Selv vi to har et forskelligt verdenssyn.
At din polske kone har affundet sig så godt med sin situation som hun har, er da kun godt. Men at forvente at alle kan gøre det lige så godt som hende, vil jeg kalde ignorans af største kaliber. Det svarer til, at jeg går ud og finder 11 tilfældige mænd mellem 20 og 30 år og forventer at de spiller lige så godt fodbold som Barcelonas 1.-hold. De har jo to ben, for helvede.
Jeg prøver ikke at så tvivl om dine motiver, for jeg er overbevist om at de er gode nok. Det, jeg forsøger at så tvivl om, er dine metoder. Som jeg har forklaret før, skal der ikke meget til før man bliver misforstået, og så snart folk har fået en forkert opfattelse af en, er det svært at lave om på det igen.
Det, jeg ser, når du skriver "... jeg [er] en uhyre empatisk mand der er nået til det punkt hvor jeg er træt af mit og mit lands gode hjerte, og tossegode tiltro til alle, blive skamridt.," er ikke et billede af empati, men af opgivelse. Det er hårdt at blive ved med at være tilgivende, selv Jesus nåede at blive smidt en tur på korset, før han kunne blive træt af folks ligegyldighed og ubroderlige opførsel. Måske er det derfor han blev husket som sådan et stort menneske. (Hvis man da tror på han nogensinde levede.)
Så siger du, at du har haft virksomhed og bopæl i Polen, og ikke kunne forligne dig med deres samfundsstruktur. Det er også fair nok, og jeg tør da heller ikke påstå at jeg ville kunne. Men hvis jeg nu ikke havde noget valg. Hvad nu hvis jeg ikke kunne smutte hjem til lille Danmark igen og spise mig en baconsandwich til at dulme nerverne? Så ville jeg være tvunget til at tilpasse mig et samfund, der er ganske anderledes end det, jeg er vant til. Jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne. Jeg håber aldrig jeg får svar på det spørgsmål, for jeg elsker sgu at bo her i landet. Også selvom jeg konstant hører folk fortælle mig hvor fucked up her er, og hvor tæt på afgrunden vi er.
Jeg har helt glemt at tage mig af det første link du smed herind. Jeg har flere problemer med det, nogle af hvilke, Mirza m.fl. allerede har talt om.
For det første er det ikke helt fair at tage sætninger ud af kontekst. Nu er det længe siden jeg har haft en bibel åben, men jeg er helt overbevist om, at jeg kunne finde lige så mange, hvis ikke flere, passager der, når de bliver taget ud af kontekst, har hadefulde meninger.
For det andet, er manden, der har samlet passagerne, og manden hvis bøger der bliver reklameret for nederst på siden ikke just en objektiv kilde. Jeg foretog en hurtig søgning på Google, og kom frem til at Rolf Christian Slot-Henriksen er en sognepræst med en slet skjult, men ikke mindre recessionistisk og ultrakonservativ dagsorden: På http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=622 kan læses at siden støttes økonomisk af foreningen Dansk Kultur; http://www.danskkultur.dk/txt/kontakt.htm - jeg har linket til kontaktsiden på foreningens hjemmeside, fordi jeg finder det en smule kuriøst at telefonnummeret til foreningen er det samme som det kontakttelefonnummer der står på Rolf Christian Slot-Henriksens personlige hjemmeside; http://www.rcsh.dk/txt/kont.htm
Hvorfor er dette et problem? Jo, hvis man graver lidt dybere i den nidkære sognepræsts personlige side, vil man se at han har udgivet en række bøger, flere af dem bliver også promoveret på foreningen Dansk Kulturs hjemmeside. En af dem, med den meget catchy titel; "Besat Igen."
Frihedskampens sidste vidner taler ud´(280 s.), er en særdeles anbefalelsesværdig bog, som alle bør læse. Modstandskampen er ikke slut.
Anbefaling af bogen af Poul Sveistrup, præsidiemedlem for ”Modstandskampens veteraner” og tidligere regionsleder i samme. Frihedskæmper i den danske modstandsbevægelse i årene 1943-45.
For det første, at kalde indvandring for besættelse, er noget af et spring. Fordi det stadig er dansk jord, den danske regering er stadig den suveræne magt herhjemme, der er ikke nogen der kommer og tvinger dig til at gøre noget, du ikke har lyst til - ihvertfald ikke ud over at rydde op på dit værelse og at følge de regler vi har herhjemme.
For det andet, at sammenligne mennesker, der kommer her for at søge tilflugt fra krig og fattigdom med tyske soldater, der kom med våben i hånd og skød folk, der ikke makkede ret, er så totalt langt ude, at jeg har svært ved at finde en passende metafor for det.
For det tredje, synes jeg ikke at en frihedskæmpers mening om et emne som samfundsdebat tæller mere end Jens', Anders', Muhammeds og Johns meninger, og at lade som om at en frihedskæmper ved alt om alting, fordi han var med til at stå imod besættelsesmagten for mere end 60 år siden, er da komplet idiotisk.
Afslutningsvis vil jeg også gerne sige tak for en god tone. Det er hyggeligt at debattere lidt hist og her, specielt når tonen holdes så fornuftigt som de fleste har gjort i tråden her.
God nat til alle.
Hvor lavt...