{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Grafikkort - hvad svarer til mit gamle? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et Nvidia gf gtx 285 1024mb pci-e grafikkort i min pc. Hvad kan man få i dag, der nogenlunde svarer til det? (funktion/ydelse)

Jeg har fundet grafikkort med samme navn, hvor de dog ikke hedder Nvidia men i stedet "Zotac" og "Gainward". Er det kopi udgaver af mit Nvidia grafikkort?

Disse er dog temmelig dyre, så jeg vil gerne høre om andre muligheder også. Ingen grund til at give en masse penge for noget, der ikke er bedre end det gamle.

Hvorfor vil jeg skifte grafikkort...? Det jeg har, er vist ved at være slidt, tror jeg. Laver blå flimmer striber af og til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grafikkort - hvad svarer til mit gamle?
  • #1   9. apr 2012 Jeg havde et GTX 260 i min spand før, og jeg skiftede en masse stumper ud, købte så et Club3D Radeon 6870 1gb istedet, det er over dobbelt så hurtigt og understøtter directx 11 osv.
    Og det er et af de bedste performance/price kort. Hvis ikke du vil ud og investere 3-4000 i et highend kort.

• #2   9. apr 2012 Fandt et der var brugt ca 1 månede for 925kr inkl fragt, i org. kasse med kvittering osv. Jeg kan kører BF3 på High med ca 60 fps konstant.

• #3   9. apr 2012 nvidia gtx 285 er den gamle top model i nvidia serien, så idag hedder det gtx 680
    Men hvad er dit budget

• #4   9. apr 2012 Nvidia er producenten af GPU'en på dit grafikkort og Zotac, Gainward, Evga, Asus, MSI og så videre er dem der sætter kortene sammen.

Med hensyn til dig GFX så er der mange kort der er lige så gode, hvor meget vil du bruge?

• #5   9. apr 2012 Aha nu forstår jeg lidt mere end før, takker smiley

Jeg ved ikke rigtigt, hvor meget jeg vil ofre. Min pc er kun lidt over 2 år, så jeg er skuffet over grafikkortets holdbarhed (min gamle pc havde et grafikkort, der kun holdt 2 år og 3 mdr.) så jeg er lidt skuffet over, at en dyr vare kun holder lidt over 2 år. Men jeg vil gerne bevare nogenlunde samme funktion/ydelse, som jeg har været vant til. Jeg spiller både nye og gamle spil. Men helst ikke over 2500kr.

• #6   9. apr 2012 ville finde et nvidia 580 brugt til de penge, eller vente lidt og investere i et gtx 670 som skulle komme i slutningen af denne måned

• #7   9. apr 2012 Ja du kan sagtens finde et GTX580 helt ned til 1.800-1.900 kr brugt.

• #8   9. apr 2012 Vente vil jeg gerne. Havde jo ikke lige planlagt grafikkort nu. :o)

GTX670 kan altså nogenlunde det samme som mit GTX285? Jeg vil ofre mere end 2500kr, hvis det kræves for at holde samme tekniske niveau. Blot gør den dårlige holdbarhed mig lidt modvillig.

• #9   9. apr 2012 Et GTX670 vil yde over tre gange af dit nuværende kort.

• #10   9. apr 2012 Nåda ok. Ja så burde det ikke være noget problem at holde niveauet ha ha. Tak for info.

• #11   9. apr 2012 Hardware er ikke altid vedligeholdelsesfrit. Jeg har aldrig oplevet nogle af mine grafikkort dø eller lave særheder. Har næsten altid købt nvidia og har altid sørget for at rengøre blæsere osv med jævne mellemrum. Min umiddelbare konklusion på 2 defekte grafikkort, må være elendig eller ingen vedligehold.

Jeg opgraderede fra netop et gtx285 til gtx570. Super fint kort der æder det meste på fuld skrald, også med kritiske øjne smiley

• #12   9. apr 2012 Dan C, jeg indrømmer blankt, at jeg ikke anede, at man skal vedligeholde grafikkort. Vil det sige, at jeg skal pille det ud og støve det af fra tid til anden?

• #13   9. apr 2012 Det er en rigtig god ting. Afhængigt af hvilket miljø computeren står i, lægger der sig hurtigt et støvtæppe under blæseren. Hvis der så også ryges indendøre, bliver støvet fedtet og endnu mere vil hobe sig op. Til sidst kan køleprofilerne ikke trække vejret og varmen bliver ikke ledt ordentlig væk.

Husk ved rengøring, at holde en finger på blæseren når du puster den ren. Gør du ikke dette, risikerer du at kuglelejet i blæseren dør, og blæseren er færdig.

Kommentér på:
Grafikkort - hvad svarer til mit gamle?

Annonce