{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.948 visninger | Oprettet:

SlumChef
SlumChef
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22

Straffeattest - Ordensbekendtgørelsen {{forumTopicSubject}}

HEY BG

Kan det virkelig passe, at man får en plet på sin straffeattest for at overtræde ordensbekendtgørelsen (pisse på gaden)?
Var oppe for at hente, min straffeattest i dag og fik af vide jeg havde en plet på den fordi jeg havde overtrådt ordensbekendtgørelsen.
Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt, at det kommer på ens straffeattest, at jeg har pisset på gaden.

Troede kun jeg fik en bøde på 1000 kr.

Andre der har været ude for det samme? Eller omvendt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Straffeattest - Ordensbekendtgørelsen
  • #1   13. apr 2012 Sys godt nok at det er ved at være langt ude... hvorfor får man så ikke også en plet hvis man kører uden sele? efter min mening så burde det da være når man laver kriminalitet at man får en plet.. Man kan ikke rigtig kalde sker D for kriminel for at pisse på gaden for så er største delen af danmarks befolkning da kriminel smiley Ikke fordi alle pisser på gaden men så laver man andet som kan give en bøde

• SlumChef
    SlumChef Tilmeldt:
    jun 2011

#4   13. apr 2012 Synes også det lyder helt forkert. Da jeg var oppe for et måneds tid siden og hente den, var den ren. Og det var altså i november måned jeg pissede på gaden. Hende der skranke sækken, sagde bare at den der havde givet mig den gamle måtte have overset det. :S

• SlumChef
    SlumChef Tilmeldt:
    jun 2011

#5   13. apr 2012 Den er til privatbrug, skal aflevere den til mit arbejde.

der står således på politiets hjemmeside:
    "Konsekvens ved overtrædelse:
    Overtrædelser af bekendtgørelsen påtales af politiet og straffes med bøde."

PÅTALES??

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #6   13. apr 2012 Jeg mener at du får den plet hvis bøden er over et vis beløb, men 1000,- for at pisse op af en væg er sgu også lige i overkanten det burde da højst koste 500,-.

Men der var nemlig noget i politijagt hvor en spritsejler også fik en bøde på 500 - 1000,- og der sagde betjenten nemlig at det gav en plet på straffeatesten.

• #7   13. apr 2012 Jeg vidste ikke at der var 2 udgaver af straffeattest... når jeg har hentet en så har jeg bare spurgt om en men de har aldrig spurgt til hvad hvilket jeg sys at de burde gøre så man kan få en ren straffeattest med hvis man skal søge arbejde hos eksempelvis arla men når det så kommer til det med børnehaver osv så sys jeg at det er helt i orden at de får en hvor alt står på smiley

• #8   13. apr 2012 Påtale: Man skal ikke via en domstol for at kunne straffe dig for overtrædelsen. Overtrædelsen har tilsyneladende været åbenlys (ingen tvivl om at du har foretaget dig noget du ikke må)
    Straffen er en bøde.

• #9   13. apr 2012 TruckerBenny, bøden i dag for at køre uden sele er 1500 kr hvilket er mange penge.. jeg kører så heldigvis altid med sele men stadig smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #10   13. apr 2012 Rene K

Det gør jeg skam også, bortset fra når jeg køre i lastbil, jeg har skam også været ude og bruge 500,- på sådan en håndfri fætter til solskærmen

• #11   13. apr 2012 TruckerBenny, Har også overvejet det med håndfri men vil helst gerne have en radio hvor det er indbygget i men ellers er en samtale aldrig vigtigere end man kan ringe tilbage senere eller holde ind til siden smiley

• #12   13. apr 2012 Nu vi snakker om at pisse på gaden så har jeg lige et spørgsmål !

Jeg var i gården og gøre klar til at jeg skal ud på et værksted og skifte forhjulsleje på min kærestes bil, pludselig ude fra gaden kommer der en ford van kørende, og holder ind.
    Ud stiger en mand på ja godt og vel 45 år, og inden jeg får spurgt hvad han laver, så står han kraftedme og pisser bag mine have møbler i gården !!!
    Jeg går hen og tar fat i ham og siger hvad han har gang i og at det er privat grund, han var fuldstændig ligeglad og undskyldte blot det "skete".

Jeg blev nød til at gå ind ellers havde jeg pandet ham en !

Jeg var faktisk nede på politistationen og "anmelde" det,
    Manden får ikke engang nogen bøde, blot en opringning fra politiet
    (det sker jo heller aldrig?)
    Jeg havde ovenikøbet et signalement , og registerings nr på bilen, og synes det er latterligt at man kan slippe så nemt.

Er der slet ikke andet man kan gøre, og kan det virkelig passe?

• #14   13. apr 2012 - Ved godt det ikke er verdens groveste "forbrydelse" , men synes alligevel det er noget svineri når det er på privat grund!

• #15   13. apr 2012 hvis ikke du betaler bøden så ryger du i retten, men ellers ja, så står det på din straffeattes, stort set alt kommer på.
    hvis du er uenig i bøden så betaler du den ikke og ryger i retten hvor du skal forsvare dig over for de betjente der skrev bøden, den ville du nok tabe uanset hvad, de var jo nok 2 der så det i mod dig, alene. smiley

Din arbejdsplads kigger nok efter tyveri og lign. og hvis du forklarer du pissede på gaden, så ser de nok igennem med det smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #16   13. apr 2012 Simon B jo der var andet du kunne have gjort. Åbnet døren på bilen og pisset føresædet til smiley

• #17   13. apr 2012 Casper K !
    Helt enig, jeg ærger mig bare over jeg først tænkte tanken efter han var kørt !

Kommentér på:
Straffeattest - Ordensbekendtgørelsen

Annonce