{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Nogle som ved lidt omkring foged retten? {{forumTopicSubject}}

Har haft en kæreste som skylder lidt penge til et el selskab som han dog er uforskyldt i længere historie...

Men nu har de skrevet et brev om at fogedretten vil dukke op her.. Hans adresse har jeg prøvet at få flyttet men uden held .. Skal lige siges han ikke er i Danmark længere ..

Kan de tage nogle af mine ting ? Eller er det ikke ligesom kongens foged. ? .. Kan de evt forlange jeg skal betale ??

Håber i ved lidt omkring det sidder og er lidt et nerve vrag

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle som ved lidt omkring foged retten?
  • #1   3. maj 2012 de kan gøre udlæg i hans ting, men ikke i dine ting - så tag du det bare roligt hvis hans ting er væk derfra - kontakt kommunen for at få ham fjernet fra din adresse - det skal de gøre, hvis du skriver under på at han ikke bor der mere.

• #2   3. maj 2012 Xpdite.. Han har kun noget tøj og en computer som ikke dur og så 10 dvd film så det er nok i under kanten hvad han har.. Men kan de ikke bare sige det er hans ting uden jeg kan gøre noget??..

Jeg har virkelig kæmpet min sag for at få ham væk fra adressen men jeg modtager stadig hans breve og det er vild irriterende for retten kommer hele tiden rendene fordi han skylder penge og så noget med et barn han bar..

Men håber så det er som du siger smiley

• Rene  H
    Rene H Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 69
    #3   3. maj 2012 De kan kun tage hans ting, hvis de har noget i værdi. Men som du beskriver, tror jeg ikke de tager noget.

Men som sagt, må de ikke røre dine ting.

Men gå ned på kommunen og sig at han er flyttet, og få hans navn slettet på adressen..

• #4   3. maj 2012 Se det på den lyse side. Hvis de kommer kan de jo tage de ting med han har glemt!

• #5   3. maj 2012 Jeg tror Xpdite har helt ret.

MEN det er ikke længe siden jeg læste i avisen om 3 gutter som boede samen i en lejlighed,hvoe el selskabet likkede for strømmen fordi en af drengene havde en gammel regning han ikke kunne betale. Så hvis din ex kæreste har adresse hos dig,og skylder de penge,så resikerer du at de lukker for strømmen hvis regningen ikke bliver betalt.

• #6   3. maj 2012 Klaus... Jeg har haft fat i dem et par gange altså kommunen for at få ham væk fra min adresse men ligeligt hjælper det.. Siden jeg stadig modtager hans breve og retten stadig kommer forbi, plus politiet ringer i tide og utide samt advokater .. Bliver skør over der, fatter ikke hvordan de kan ringe til mig om hans sager..

Steffen ... Det bliver med kys hånd når de tager hans ting smiley

• #7   3. maj 2012 Myggen.. Det er to forskellige el selskaber, så det tror jeg ikke de kan

• #8   3. maj 2012 forlang at få ham afmeldt!

Den eneste grund til at kommunen tøver, er fordi det er ulovligt at stå uden adresse, ham der boede i mit hus før mig, ville de heller ikke afmelde lige med det første, selvom jeg var træt af at afvise den ene kreditor efter den anden der kom med stævninger.

Du må bare hidse dig lidt op på kommunen.

• #9   3. maj 2012 Bare lige er off topic spørgsmål.. Når man laver et indlæg herinde så passer reklamerne altid med det man spørger om hehe hvordan kan Google komme med et forslag omkring inkasso .. Bare lige en underlig tanke?

• #10   3. maj 2012 Bald .. Ja må jeg gøre det er ikke rart hele tiden at blive mindet om manden man ønsker ude af sindet.. Må sætte punktum på den sag !!

• #11   3. maj 2012 Reklamen på min suger nu "kom til paris med dem du holder af".. Det har vist ikke meget med dette at gøre smiley

• #12   3. maj 2012 N b g l ... Måske bare et lucky guess fra Google siden af hehe

• DJo E
    DJo E Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 246
    #13   3. maj 2012 Fordi de ting Google laver er innovativt. Er der nogen som formår at lave noget nyt og anderledes, så er det den onde lyneme google! smiley
    Men dine ting er dine ting, i den situation kan de nok ikke gøre så meget andet end at pive videre.

• #14   3. maj 2012 My vida loca - google kender dig og målretter deres reklamer på dine indlæg og søgeord på nettet smiley du har nok en FB profil - prøv at se de reklamer du får op der smiley jeg garantere de relatere til nogle af dine interesser.

Med hensyn til din sag - så kan de ikke tage dine ting, de skal også have en vis værdi, og har du kviteringer på dit indbo så er der slet ikke noget problem - men værst er at man som anden part ikke kan afmelde en person fra en adresse, for at afmelde sig skal man legimitere sig med pas eller anden dokumentation - prøv at ring til dit lokale politi og hør hvordan du skal forholde.

Held med det.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #15   3. maj 2012 hent en flytte seddel og skriv han er flyttet fra din adresse og til

navn efternavn
    langtvækvej 123456789
    0000 pistborte
    Langbortistan

• #16   3. maj 2012 Tak alle for hjælpen .. Nu kan jeg sove trygt nat igen smiley

Claus.. Ja det er garanteret derfor d
    Google gør som den gør.. Men ja det er bare sjovt den lige kunne finde ud af det:)..

Ja jeg har kvitteringer osv. Håber bare ikke de kommer men ja det er nok bare et spørgsmål om tid.. Ih det skal sku altid være så besværlig

Snoopy.. Haha Det vil jeg prøve

• #17   3. maj 2012 Snoopy - den går ikke nej

• #18   3. maj 2012 gå ned på folke registeret og få hans adresse flyttet forklar at han er flyttet til udlandet

og i mellem tiden så fortæller du bare fogden at han ikke bor der mere
    så har de ikke krav på noget
    er det en el regning fra lejligheden du bor i nu og var det ham der stod på regningen

• #19   3. maj 2012 hvis du forklare dem nede på folkeregisteret at han er flyttet til udlandet så skal de ikke have ny adresse

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #20   3. maj 2012 Det er ligegyldigt. Da har jo intet ejer på adressen smiley

• #21   3. maj 2012 Dan .. Nej det er en gammel sag fra da han boede i Jylland og det her er Kbh så det er slet ikke samme sted.. Men ja har haft fat i dem også omkring at han er flyttet derned og har også sendt emails til dem hvor de kan se han giver sin accept på at jeg godt må flytte ham væk fra min adresse

• #22   3. maj 2012 egentlig kan du være lige glad hvis de kommer kan du bare bede dem skride eller event send et brev til rette hvor du beder dem om at holde sig væk da han ikke bor der mere

• #23   3. maj 2012 rette = retten/ fogedkontoret

• #24   3. maj 2012 Dan.. Ok det håber jeg så smiley

• #25   4. maj 2012 Du har ikke prøvet godt nok du kan på kommunen ved at underskrive få hans adresse tvangsflyttet fra din adresse...

Og nej retten kan ikke gøre udlæg i dine ting.....

Fortår bare ikke hvorfor du ikke har kontaktet retten og fortalt at han ikke bor ved dig...

Alle hans breve retunerer du men påskrift om at han ikke bor på adresen...

Og du BEHOVER IKKE hans accept til at flytte hans adresse fra din bopæl....

Kommentér på:
Nogle som ved lidt omkring foged retten?

Annonce