{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Håndværkere, vi har brug for jeres mening! :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle på BG. Mig og to veninder laver eksamensprojekt i innovation hvor vi skal forestille os, at lave en virksomhed inden for bygge-håndværkerbranchen.
Vi vil gerne spørger jer alle om i så er elektriker, murer, tømrer eller noget andet om I er i krise? Hvad arbejder i som? Går i hjemme? Er I afhængig af private kunder eller staten? Kan i mærke at krisen har taget overhånd? Alle former for svar er brugbart! Vi har brug for alle svar! smiley Vi er kun skole elever men min far er håndværker og var til meget hjælp så vil høre jeres mening! smiley
Mange tak for hjælpen for forsat god dag! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håndværkere, vi har brug for jeres mening! :)
  • #1   10. maj 2012 Jeg er udlært tømrer, blev udlært her den 30/03-2012. Og har desværre gået arbejdsløs, siden jeg blev udlært. Jeg kan godt mærke krisen stadig er der. Håber stærkt på jeg snart får noget arbejde, da jeg ikke gider gå hjemme mere !!!!

• #2   10. maj 2012 Jeg ved ikke helt om jeg kvalificere som en håndværker da jeg arbejder ingen for IT branchen.
    Men vi har da også mærket krisen kradse endnu, vi har bare ikke været så hårdt samt som f.eks. bygge branchen, da folk altid har brug for IT til at drive deres virksomheder.
    Så skal folk spare køber de ikke så meget nyt udstyr, til gengæld bruger de væsentligt flere penge på vedligehold af det gamle udstyr.
    Så det er lige en win win for os smiley

Aner ikke om det hjælper dig smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   10. maj 2012 Kender et par stykker der er blevet udlært iår, og 4 ud af de 9 går arbejdsløse rundt og leder, kun 1 forsatte i firma, 1 har fået job inden for branchen han er udlært i(Elektriker) de 3 sidste har taget hva de kunne få af arbejde, indtil det rigtige job kommer, og har INTET med deres uddannelse at gøre smiley
    Der er tale om elektrikere, tømrer og en enkelt vvsér(som de ik vil kaldes ret tit)

• #5   10. maj 2012 tak for svar! Carsten det hjælper meget. Da vi får baggrundsviden om byggebrancen, så istedet for krise får i bare succes (; bare bli ved! Alle svar er brugbare! smiley

• #6   10. maj 2012 Jeg er i lære som tømrer pt, vi er 6 mand og vi har da okay meget at lave lige i øjeblikket, men nu køre vi så også og laver forsikringsarbejde for TopDanmark, så derfra får vi de fleste af vores sager, men vi har da også rimelig mange privat sager kørende smiley

• #7   10. maj 2012 ja ok, kan høre man skal være modig hvis man vil starte en virksomhed op der går inden for industri. Heldigvis noget vi skal forestille os men det skal være så "ægte" som muligt! Men ja, min far går oss hjemme... satme synd! smiley Men tusind tak for svarene alle sammen!

• #8   10. maj 2012 Lav evt et spørgeskema. Et godt et! Det er lidt nemmere at uddrage data derfra.

• #9   10. maj 2012 Martin: Vi indrager nemlig et interview i vores rapport fra forskellige folk med deres egne historier. Synes et spørgeskema er for kedeligt smiley

• #11   10. maj 2012 Jeg er ny udlært snedker, arbejder dog mest som tømrer. jeg arbejder stadig i det samme firma som jeg begyndte i lære ved. det er bare et bette firma med mester og nu 2 svende. Vi har aldrig mærket til nogen krise, men det nok mest fordi vi har en lokal kundekreds, og der altid er nogen små ting som skal laves.

• #12   10. maj 2012 min far startede op som entreprenør for ca et år siden og alle maskiner er betalt og nu overvejer han at udvide

• #13   10. maj 2012 arbebejder som montør med ventilation og det har jeg gjort i 3 1/2 år nu.. og da man sagde krisen virkelig ramte, der fik vi bare mere og mere travlt så vi har bestemt ik roblemer med arbejder og det sker nu os tit at vi arbejder over og i weekender fordi der er så meget at lave..

• #14   10. maj 2012 Jeg arbejder i et servicefirma for erhverslivet.
    Vi servicere firmaerne dette foregår for det meste ved rengøring og viceværtopgaver/grønne områder.
    Vi har virkelig kunne mærke krisen de sidste 3 år, men vi kan se på vores kundekreds som er støt stigende at der er ved at komme godt liv i byggebranchen, firmaerne vokser, og der er brug for flere og flere hænder.
    Vi er ikke kun afhængige af Staten eller private, vi er afhængige af samfundet, dette er såvel den almindelige borger, samt diverse selskaber i alle størrelser.
    Så ud fra de synspunkter jeg møder i dagligdagen, vil jeg ikke mene at Krisen er blevet for meget, vil tværtimod sige at det virker som om at hjulene endelig (men langsomt) er begyndt at rulle igen.

• #15   10. maj 2012 Att, at være modig for at starte et firma op.
    Dette er slet ikke nødvendigt, hvis du spørger mig, vil dog mene at man skal gøre sig sine overvejelser, samt for at få opbygget firmaet på et godt og solidt fundament er det en rigtig god ide at have en allerede eksisterende kundekreds, men dette har dog intet med krisen at gøre, men blot nogle punkter jeg ville vælge at fokusere på inden start af firma, uanset branche

• #16   10. maj 2012 er industritekniker hos reilling glasrecykling....har masser at lave...
    mærkede krisen lidt i 2010 men ellers ikke

• #17   10. maj 2012 Jeg er i lære som maler, vi er 4 tøser (3 svende og mig som lærling)..
    Vi har massere at lave og har ikke mærket meget til krisen..

• #18   10. maj 2012 blev udlært murer den 30/03-2012.

og ja helt sikkert, vi har kunne mærke krisen, vi har haft svært ved at få arbejde ind pga. at kunderne prøver at banke priserne så langt ned som muligt. dvs mindre arbejde og mindre indtjening. men det ser ud til at det værste er overstået, vi er begyndt at få en helvedes masse ind så det jo dejligt smiley

mvh thomas.

• #19   10. maj 2012 Jeg kan sagtens mærke krisen. Har gået arbejdsløs i en måned nu, da min tidligere mester desværre gik konkurs smiley

Men der er ikke andet for, at ringe rundt til de forskellige mestre der nu er, også håbe på det bedste.. har nok snakket med 15-20 forskellige mestre, og de siger alle sammen det samme .. ingen ordre - ingen arbejde smiley

• #20   10. maj 2012 Er forresten murer smiley

• #21   10. maj 2012 Er elektriker og arbejder +50 timer i ugen og har gjort det i et par måneder, og det fortsætter ihverfald sådan resten af året, så ingen krise her. Vi er iøvrigt kun 4 og har landbrug som speciale, specielt høns

• #22   11. maj 2012 mange tak for jeres betydningsfulde svar alle sammen! Virkelig en stor hjælp! smiley Håber jeg kommer op og scorer 12 ellers er det sku jeres skyld smiley Ej, forsat god regnvejrsdag alle sammen!

• #23   15. aug 2012 Jeg gik arbejdsløs i et par år og fik så arbejde i Norge, er udlært maskinarbejder, blev da efterhånden lidt desperat for at få noget at rive i, men det gik til sidst.
    Inden for min branche er der flere ledige jobs i dk end der var før, bare ikke rigtigt hvor jeg bor. Min bror kører ca 180-200 for at komme frem og tilbage, samme job, anden fabrik.

Kommentér på:
Håndværkere, vi har brug for jeres mening! :)

Annonce