{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

er der nogen selvstændige her? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er selvstændig og har både min private konto og min erhvervskonto i samme bank. Når der er minus på min private konto, så kan min bankrådgiver godt finde på at flytte penge fra min erhvervskonto og over på min private selvom jeg har sagt at han IKKE må gøre det. Hvad søren gør jeg??? Må han godt bare gøre det selvom jeg har sagt at han ikke må?
Han sender heller ikke et brev ud om det eller ringer til mig, han gør det bare. Det kan dog godt ske at han sender et brev, men det er satme sjældent at han gør det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Need electrician to check 400 kr.
  • Snerydning af fliseareal foran hus 1.040 kr.
  • Rengøring af nyt hus 1.200 kr.
  • Grave en parkeret bil fri for sne 600 kr.
  • Lågelås binder ikke. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er der nogen selvstændige her?
  • #1   10. maj 2012 Han gør dig jo en tjeneste, du slipper for at betale renter af dit overtræk, men jeg vil da håbe han flytter dem tilbage når der er dollars på privat kontoen igen... Eller bliver der sku rod i regnskabet i firmaet.. Det er jo i teorien "løn" du får fra firmaet som der skal betales skat, am bidrag osv af... Jeg gør det selv en gang i mellem, men flytter ALTID det samme beløb tilbage igen...

• #2   10. maj 2012 Er dit firma oprettet særskilt eller har du bare en erhvervskonto tilknyttet dine private konti. Altså er firmaet oprettet i CPR eller CVR nr?. Er det oprettet under CPR må han godt gøre det. Også uden at meddele dig det.

• #3   10. maj 2012 Det er med et CVR nummer, så det er røv irriterende at han gør det og han flytter dem ikke tilbage igen. Jeg skal selv ind og tjekke når han gør det

• #4   10. maj 2012 @ Stine A

Så længe du overholde dine aftaler med banken, så må de ikke gøre det.

- Sørg for at du har det på skrift, at du har bedt ham/hende om IKKE at gøre det.

• #5   10. maj 2012 Spørg din revisor, det burde han vide...

• #6   10. maj 2012 Hvordan er dit selskab oprettet? ApS eller er det bare et enkeltmandsfirma?

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #7   10. maj 2012 Det er absolut til din fordel.. men hvis du flyttede pengene var de prompte skattepligtige.

Jeg forstår ikke hvordan det kan være et problem for dig. jeg ville elske min bankrådgiver hvis han gjorde sådan for mig.

Om det går godt eller skidt i firmaet kan du jo alligevel ikke se på kontoen. det kan du se i dit regnskabs program.

• #8   10. maj 2012 Er der et ganske almindelig interessant selskab så kan han overføre ligeså tosset han vil..

• #9   10. maj 2012 Der skelnes ikke mellem privat og erhvervsøkonomi hvis du har enkeltmands eller interessent selskab, så må han godt. Ellers flyt den ene konto over i en anden bank så kan de ikke... Men den bedste løsning er at få styr på din økonomi smiley

• #10   10. maj 2012 selvstændig højre hånds spiller, er man vel altid lidt ! smiley

• #11   10. maj 2012 Hej

Hvis firmaet er et enkeltmandsfirma, eller interessantselskab ( I/S ), så kan banken flytte pengene.

Derimod må de ikke gøre det, hvis firmaet er oprettet som Aps eller A/S.

Når han så flytter pengene fra din private konto fra din erhvervskonto, så gør ham opmærksom på, at det kan betegnes som ulovligt aktionær lån.

( Har en kæreste som er revisor, hun ved besked. ). Jeg er jo iøvrigt selvstændig med oprettet Aps.

• #12   10. maj 2012 jeg er oprettet som enkeltmand - men syntes stadig det er for galt og det giver et kæmpe bøvl

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

#13   10. maj 2012 Skift bank !!

• #14   10. maj 2012 gætter på at du har nordea

• #15   10. maj 2012 Det behøver ikke være nordea, nykredit gør det også.

Akkurat lige som de fleste andre banker. har du underskud på en konto inddækker de det fra en konto med + på.
    Standard procedure når man ikke har en særskilt erhvervskonto.
    Jeg har haft det samme besvær med min bank, dog har det løst sig det hele at få en ny bankrådgiver.

(ulovlig auktionær lån er der vist ikke noget der hedder når det er et enkeltmandsvirksomhed, du skal bare sørge for at betale de omkostninger der nu engang opstår til skat)

• #16   10. maj 2012 Kristian, jeg er ikke 100% sikker på reglerne. Men det hedder ulovligt aktionær lån, når man hæver penge fra ens firma til sig selv ( hvis man altså ikke har en mellemregning, som beløbet kan tilskrives ). Og når du overfører dem til din private konto, så fanger bordet. Men om det er gældende, når det " kun " er enkeltmandsfirma ved jeg som sagt ikke,

• #17   10. maj 2012 jeg har nykredit og de har ikke lavet det nr med mig

• #18   10. maj 2012 Jyske bank har vist sådan noget hvor de gør alle konti op

så har du plus på den erhverv så betaler du ik renter af dit minus på din privat konto

noget andet er hvis du ikke har dækning til at betale en regning men det skriver du intet om det er det som der sker

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

#19   11. maj 2012 Vi kunne jo alle skifte til BGbank..... nååååå nej smiley

• #20   14. maj 2012 Jeg har Nordea smiley Sjovt nok.
    Nå, men jeg må bare lige få mig en snak med ham

Kommentér på:
er der nogen selvstændige her?

Annonce