{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

OT! - betændelse i sår. {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Var så uheldig at jeg fik et varmt stykke metal på min finger da der var en der skulle svejse.
Efterfølgende røg huden af. Men har været ok til at vaske det.
Det er nu ca en uge siden.
Den er hævet meget lidt, og ligeledes rød.
Burde man gå til lægen med det? Eller er det nok bare at vaske og pleje det?
Det er ikke så ømt jeg ikke kan røre ved det.
Håber der er en seriøs og der gider at svare på normalvis smiley
God fredag aften derude smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OT! - betændelse i sår.
  • #1   18. maj 2012 Lad det få lidt luft, og vask det som du har gjort indtil nu, så vil jeg tro det går i sig selv, det er vel et brandsår eftersom du har været ved at svejse.

Det gør jeg da ihvertfald når jeg får sådan nogen smiley

• #2   18. maj 2012 Men jeg er selvfølgelig ikke læge smiley

• #3   18. maj 2012 Tak for dit svar, det vil jeg fortsætte med.
    Ja, det er et brændsår smiley

• #4   18. maj 2012 hvis der går meget vid pus i eller der begynder at trække ryde linjer ned af armen/finger ... så er det bare afsted til das krankenhaus smiley ... elelrs er det bare at lede det få luft og holde det rent

• #5   18. maj 2012 Plejer også kun lige at bruge plaster eller lign. i det omfang det er nødvendigt(dvs. til det ik bløder mere) og så lader jeg det få luft...

har alle dage gjort sådan...det er værre hvis man pakker det ind så bakterierne rigtigt kan sidde og nyde varmen...

• #6   18. maj 2012 Har engang haft blodforgiftning. Det ikke rart! Det er jo det jeg helst vil undgå samt en operation smiley

• #7   19. maj 2012 Jeg ville bare rense det et par gange om dagen med noget brintoverilte eller lignende. Så skal det nok gå væk. Hvis ikke det var i bedring efter en uges tid, ville jeg nok opsøge læge.

• #8   19. maj 2012 sørg for det er rent .. godt med luft så det kan hele . hold fingeren lidt i ro .. hvis det er lidt rødt og øm kan der være lidt betændelse i det . kan du se hvis du trykker på det om det væsker lidt .. men ellers hold det rent .

ja hvis dine streger åre i armen ned mod hånden og videre begynder og blive rød . så har du nok fået blodforgiftning .

hvis du er mere i tvivl så kør til din læge . de er der for at hjælpe dig ..
    men det lyder til det går fint nok . smiley

god bedring med den smiley og god weekend

• #9   19. maj 2012 hvornår har du fået stivkrampe sidste gang? smiley

• #10   19. maj 2012 Ville nok tøffe ned til lægen, en jeg kender satte lige "ild" til sit ur da vi skiftede generator på celicaen for en uges tid siden... Husk altid at tage uret af:) Nå men han er på antibiotika for at undgå diverse andre ting end lige såret:S

• #11   19. maj 2012 alovera på det er bare super til brandsår. man kan få noget som vist hedder alofirst.. det virker rigtig godt, og så heler det hurtigt igen.

• D J
    D J Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 43
    #12   19. maj 2012 For satan, se at få hukket den finger af!!! Du skal ikke bruge tidpå at tage til lægen! Ud i skuret, find en økse og HUK!!! Ellers går der bare pest og klamydia i den!!!

smiley

• #13   19. maj 2012 du kan evt ligge den i blød i noget sæbevand (sæbespåner) havde engang et så der også var rødt rundt om og ømt samt at det væskede efter det havde været i blød en halv times tid så hjalp det meget på det og der gik ikke længe før det var helt fint igen

• #14   19. maj 2012 Bare lade det hele af sig selv, har haft utallige brandsår osv. det er sgu altid bare helet af sig selv. Hvis fingeren falder af, kan det være en fordel at gå op og høre lægen ad, om han vil sætte den på igen.

Men er det simpelthen første gang du har et brandsår som 19 årig?, har du boet i en beskyttet bolig indtil nu?

• #15   19. maj 2012 Nej, vil bare være sikker.
    Det kommer sig af, jeg skal offshore onsdag.
    Det er dyrt at skulle fragtes ind igen pga det sår der er betændelse i.
    Det kunne godt være der skulle medicin til at udbedre det.
    Men ellers tak for svarene smiley

Kommentér på:
OT! - betændelse i sår.

Annonce