{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

D J
D J
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 43

Skatteregler firmabil {{forumTopicSubject}}

Til at starte med, så ved jeg godt at jeg kan læse mig til det på SKAT's hjemmeside. Men er doven og gider ikke. Find jer i det... smiley

En af gutterne fortalte mig en ting og jeg kan ikke hel lure om han har ret, har taget fejl eller prøver at tage pis på mig. Måske nogle af jer kan be- eller afkræfte det:

På mit arbejde har vi en firmabil som der er betalt moms af og som må bruges privat, Den er ikke købt til det formål, men hvis den ikke er i brug i arbejdsøjemed, har firmaet givet os lov til at låne den. F,eks i tilfælde af vores egen bil er på værksted og lign.
Min kammerat påstår, at hvis man bliver stoppet af SKAT så vil man blive beskattet af den, da det er fri firmabil. Og SKAT kan se hvor længe firmaet har haft bilen , f,eks 2 år, og hvor længe man har været ansat, f.eks 3 år, og derefter beskatte personen for de 2 år man potentielt har benyttet bilen privat. Medmindre man selv kan bevise at man kun har kørt én dag, så man kun bliver beskattet for den ene dag?

Kan det passe?
- At man bliver beskattet for at låne en momset firmabil én enkelt dag.
- At SKAT kan opkræve skat for potentielt brug?
- At man selv skal bevise sin uskyld? Altså, man er skyldig til modsatte er bevist?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skatteregler firmabil
  • #1   22. maj 2012 Verden er ikke sort/hvid, så det skal tages med et vist forbehold.

Men reglerne understøtter alle tre påstande.

• D J
    D J Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 43
    #2   22. maj 2012 Lad os sige at man render ind i en regelrytter fra SKAT og skal bevise at man kun har brugt bilen én dag? Hvordan gør man det...? :o.

• #3   22. maj 2012 Jep. Stort set. Det er dig der skal bevise din uskyld over for skat.

Staten er vilde når de opdager de kan få flere penge.

Mafia.

• #4   22. maj 2012 Den eneste måde du kan bevise det på er at holde køre bog hvor du skriver start km og slut km ned og om du har kørt privat eller erhverv.
    Hvis du har fri bil og har den med hjem skal du beskattes af det.

• #5   22. maj 2012 Der er også en regel om at man kan benytte en firmabil, til transport mellem hjem og arbejde op til 30 gange om året uden at blive beskattet, det var der ihvertfald før i tiden.

Men det er da super nemt at bevise din uskyld, du har jo en bil indregistreret i dit navn og kan formentligt fremvise kontoudtog hvor de kan se dit benzinforbrug, hvis du vel og mærke tanker med dit dankort, samt et servicehæfte der understøtter dit årlige kørselsforbrug.

Men er der ikke en kørselsbog i firmabilen? Det er der i alle vores firmabiler, men nu arbejder jeg jo også i staten ;o)

MVH Frank

• #6   22. maj 2012 Det er også lovligt at tage en firmabil hjem fra arbejde, hvis du skal videre til et møde næste morgen og det er nemmest at køre hjemmefra istedet for at skulle hen på firmaet og hente bilen, det er også en undskyldning der vil holde i byretten ;o)

- Frank

Kommentér på:
Skatteregler firmabil

Annonce