{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Hurra, for det danske retssystem!! {{forumTopicSubject}}

Ironi kan forekomme ved overskriften.

Torpedér et avisbud med 143 km/t, hvor du må køre 80 km/t.
Trods omstændighederne, at avisbudet er dræbt, og der er kørt med hovedet under armen, slippes der afsted med 10 mdrs fængsel.

http://ekstrabladet.dk/112/article1764186.ece

Det er KRAFTEDEME da for odiøst, og vitterlig, at gøre grin med værdien på et andet menneskes liv.

Endnu værre er, at spaderøven b´er om betænkningstid!!!??.. FØJ!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurra, for det danske retssystem!!
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #1   23. maj 2012 Det har jo altid været den billigste måde at slå folk ihjel på.
    Drik dig fuld og kør din fjende ned. Dom 4-12 måneders fængsel.

• #2   23. maj 2012 Hvad ville du mene var den rette straf?

• #3   23. maj 2012 utroligt du først har fundet ud af det nu .

• #4   23. maj 2012 man behøver ikke at være fuld. der er lige en dame der er blevet idømt 6000kr i alt i dagsbøder for at køre en motorcykelist ihjel. ved at ikke overholder en vigepligt

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#5   23. maj 2012 Men smugler du derimod smøger over grænsen eller begår anden økonomisk kriminalitet som røver staten for lidt håndøre så falder hammeren.

• #6   23. maj 2012 Jesper S
    Når du sider bag rattet i en bil, er det et decideret livsfarligt våben, hvis du ikke kan administrere denne, på rette vis.

Det har spaderøven ikke kunnet, ergo, burde han på intet tidspunkt få førerretten tilbage, grundet han er livsfarlig for sine medmennesker.
    Og for mig at se, så burde han sidde 50 år i "Hotel Gitterly", så er han 74 til den tid, og så kan han alligevel knap føre noget somhelst køretøj.

• #7   23. maj 2012 Nu spørger jeg kun fordi, jeg selv har svært ved at komme med den rette dom.
    Er helt enig i at han skal straffes, men vil du så kappe "hovedet" af vedkommne for altid pga. han har handlet forkert?
    Jeg er blot nysggerig

• #8   23. maj 2012 - BluezCat-DK® *
    Du har vel også selv oplevet at gøre noget overilet, som nok kunne have kostet menneske liv, hvis du var meget uheldig selvfølgelig.
    Skulle du så også pakkes væk fra samfundet i 50 år.

Det er lidt dobbelt moralsk, men jeg ville jo også reagere helt tosset hvis det var en af mine kører det gik udover.

• #9   23. maj 2012 *kære

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#10   23. maj 2012 Jesper ville du synes det var en retfærdig dom at en mand der havde kørt din mor ihjel et par måneder efter kunne sidde på den lokale med gutterne og grine af det bagefter.
    10 måneder i et dansk fængsel er jo ikke en straf næsten.

• #11   23. maj 2012 Straffen er mild, giver jer ret, men HVAD er den rigtige straf?

• #12   23. maj 2012 10 år havde været mere passende!

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#13   23. maj 2012 Jesper svært at lave en strafudmålning uden at kende hele sagen ned til mindste detalje.
    Men i første omgang kunne man starte med at straffe folk frem for ferieophold med udgang og orlov.
    Og vil da til hver en tid mene et menneskeliv er mere værd end lidt penge i statskassen.

• #15   23. maj 2012 På det stykke hvor hun er blevet ramt, der køres generelt stærkt... Men alene det at de har målt ham til at køre ca 143 km/t i en 80 zone, det siger jo lidt om hans mangel på respekt for fart og andre mennesker...

10 mdr og frakendelse af kortet i 3 år, det er jo intet, absolut intet for at have taget et andet menneskes liv. Selvfølgelig har han ikke jordet hende med vilje, men alene farten skulle være skærpende

• #16   23. maj 2012 man høre jo tit ,,,de kan få op til 10 år og så får de ca 1 år

• #17   23. maj 2012
    Ang straf, så skal det være et Liv for et Liv !
    Hverken mere eller mindre..

• #18   23. maj 2012 Det er vel mord.

Han har jo bevist kørt 143 som er 63 km/t for stærkt..

Risikoen er altså noget høj for at noget kan gå galt ..

Så samme straf som mord

• #19   23. maj 2012 En passende stræf skulle være op til familiens ønske, efter 1 års overvejelser og indtil da skulle han side inde.

Men selvom der er kørt med hoved i armhulen og tankeløst, så gør man det jo ikek med forsæt for at slå nogen ihjæl.

Man skal huske på at den største stræf er at han skal leve med det er sket.
    Og at det største man kan gøre er at tilgive et andet mennekse, uanset situationen så kan det ikke diskuteres at det ikke var med henblik på drab af den pågældene som ingen ting havde til fælles eller kendte hinanden.

Men nej det blvier det ikke i orden af, men det skaber et solidt grundlag for at komme videre og give slip på balasten for familien.

Men som mennekser handler vi så irasionelt både når vi ser og høre om noget sådan er sket.
    Første tanker er altid helt uden hæmninger og fornuft, dræv svinet osv osv. til hvilken nytte.... ingen.

• #20   23. maj 2012 brabus - enig!

• #21   23. maj 2012 Brabus
    Fuldstændig enig.

American Muscle !
    Det er sgu fint vi ikk ehar dig siddende ved magten.

• Amanda R
    Amanda R Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 5
    #22   23. maj 2012 Jeg synes personligt 10 måneder er meget passenede... Man skal jo tage med i sine overvejelser at dette tydeligt var et uheld. Føreren af knallerten orienterede sig ikke ordentligt, og dette ku være sket for alle. Synes ærlig talt det er grotesk at sidde og læse, nogle folk kalder dette for et mord. Ja, hun afgik ved døden, men at kalde det et mord får det til at lyde som om det var meningen, det skulle ske og enhver idiot kan læse sig frem til, at det var et uheld. Føreren af bilen var simpelthen bare på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt. At han har kørt for stærkt er selvfølgelig ikke iorden, men må dog mene at jeg er i tvivl om de 143 km/t, kender lidt til episoden og tror simpelthen ikke på at den fart kan være rigtig. Og helt ærligt, alle kører sku for stærkt på den strækning, I gør det sku sikkert selv smiley

• #23   23. maj 2012 TIL JER DER ER ENIGE MED - BluezCat-DK® *

I ska da vist ikke blande jer i en historie hvor i ikke kender hele sandheden og hvor i tilsyneladende ik aner hva i snakker om, Ja der var var for høj fart indblandet, men jeg vil vædde alt hva jeg ejer på a der heller ikk er nogle a jer der er guds bedste børn og i også har kørt for stærkt. men udover farten havde føreren a denne bil ikke rigtig nogle skyld i denne ulykke i bliver sku nødt til a tage det ekstra bladet har skrevet med et gram salt, de har lige glemt a nævne alle faktaer der taler for det ikke var førens skyld. Det ska lige siges a jeg prøver ik a hænge knallert føren ud og det er tragisk det der er sket men i ska sku se det fra begge parters synspunkter..
    Og jo spaderøven som fjolset der har oprette dette forum så pænt siger... er faktisk en rigtig god billist som aldrig har lavet ulykker før og var bare på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.. og han har IKKE kørt med hovedet under armen på nogle måde... og nu skal han gå med resten a livet og vide a han har været medskyldig i at et andet menneske ikke er her mere og det jo ik ligefrem en rar følelse... Så er der vist dig/jer der er nogle spaderøve og
    i ska sku tænke jer om inden i skriver alt mulig pis...

• #24   23. maj 2012 Enig med Amanda.. Mindst halvdelen af dem der sidder og kræver mange års fængsel for ham der var skyld i uheldet her, har selv prøvet at køre 63 km/t for stærkt. Det kunne ligesågodt have sket for dem!

• #25   23. maj 2012 Thomas < ~ 4X4 ~ > nu kender jeg ikke stedet hvor det skete men hvis han havde kørt det han måtte kunne han måske have bremset ned til en hastighed der ikke var dødlig, eller hun havde haft en mulighed for at se der kom en bil, ang. straf er den efter min mening alt for lille, jeg mener du får 30 dage for at slå en med knyttet hånd, og lander personen uheldigt og dør kan du måske få et år for uagtsomt mandrab, og her hvor der er en bil indblandet synes jeg der er skærbene omstendigheder når man vælger at køre med så høj fart på en landevej hvor der er krydsene trafik.
    at "alle" andre også køre for stærkt er ingen undskyldning

• Amanda R
    Amanda R Tilmeldt:
    maj 2012

#26   23. maj 2012 Der er heller ingen der har sagt, at fordi alle gør det, så er det iorden Jan N. Der er vist noget du har misforstået :), hvis du ikke kender stedet det skete og i det hele taget åbenbart ikke kender så meget til sagen, synes jeg egentlig ikke du skulle udtale dig om hvad der er fair og ikke er. Hun kom jo ikke kørende ud fra en sidevej, men valgte simpelthen at Nu skulle hun over vejen og så drejede hun, uden at orientere sig, give tegn til at hun ville dreje over eller noget. Der er ikke krydsende trafik, det er en lige strækning. Og så for lige at vende tilbage til starten af dit indlæg hvor du skriver at hvis farten havde været lavere, kunne føreren have nået og bremse ned, men forestil dig, at der hopper en hjort lige ud foran din bil, ville du kunne nå og bremse? Nej vel smiley

• #27   23. maj 2012 Ja ja...

Men at komme til at lave SORT ARBEJDE!!! FFYYYYEEEHHHAAA!!!! Så skal du fandme ind og sidde så du kan lære det!!!

• #28   23. maj 2012 Amanda R og hvis jeg var dig og 17 år ville jeg slet ikke udtale mig om at køre bil, vent du til du har haft nogle års erfaring

• Amanda R
    Amanda R Tilmeldt:
    maj 2012

#29   23. maj 2012 Har heller intet på noget tidspunkt sagt at jeg havde erfaring med at køre bil? Kan ikke helt se, hvor du skulle have fået en idé fra. Jeg udtaler mig om den sag hele denne debat startede med. En sag du åbenbart ikke har sat dig ordentligt ind i, inden du skrev dit indlæg. Det jeg skrev med en hjort der hopper ud foran en bil, var et eksempel på det der er sket her. Det var desværre bare ikke en hjort, men et andet menneske. Princippet er stadig det samme, intet menneske kan nå og bremse ned for noget der er lige foran bilen.

• #30   23. maj 2012 tja og fordi jeg har skrevet jeg ikke kender stedet hvor ulykken er sket betyder jo ikke jeg intet kender til sagen som du bliver ved med at fremhæve, har skam sat mig ind i denne og andre sager om for høj fart som føre til ulykker, om det var bilistens skyld eller ej så mener jeg generelt at staffene for uagtsomt manddrab er for små, uanset hvad dårlige undskyldninger de kommer med

• #31   23. maj 2012 jan N

kender selv strækningen rigtig godt og kender en del til sagen da jeg kender alle implicerede parter personligt. og er 99.9% på at farten politiet har målt sig frem til ikke passer for så stærk køre vedkommende ikke af flere årsager. dem strækningen er ligesom mange at de jyske landeveje plaget af en tendens til at køre 100-110km/t... syntes 10måneder er en midl straf hvis han havde kørt hende ned med fuldt overlæg. men 10måneder for at man køre forstærket og andre samtidig ikke orienter sig før man krydser vejbanen er bare farligt. føler virkelig med familien og på rørende til pigen men ved også at de ikke ønsker en alt for hård straf, de ser ingen grund til at ødelægge en ung mands liv fuldstændigt. det slemt nok han ska leve med skylden...

bluecatz.
    skal lastvognchefføre der køre en cyklist ned i et højre sving også side i 50år "bare" fordi han overser cyklisten og cyklisten tror at de er stærker end de 18ton der kommer trillende?
    der forskel på en bevidst og en ubevidst handling.
    ved hvordan jeg var da jeg var 18-20år. kørte med hovdet oppe i røven. og det ikke tanken "gad vide om en person løber ud for and mig eller hvad kan konsekvensen være" den tanke tænker man ikke nå man gør det.

• Amanda R
    Amanda R Tilmeldt:
    maj 2012

#32   23. maj 2012 Jan N
    Kan forstå hvis du i visse sager, synes straffen har været for mild. Sager hvor føreren af bilen måske har været påvirket eller simpelthen har gjort det med vilje. Det kan jeg følge dig 100% i.. Men i sådan en sag her, hvor en ung fyr har været ude og køre en tur, uden nogen som helst hensigt om at gøre nogen fortræd, synes jeg bestemt ikke det er unfair med 10 måneder, når han samtidig skal leve med dette uheld resten af livet.

• #33   23. maj 2012 ketil l S: 99,8 % Enig..
    Forskellen er bare a du kørte med hoved oppe i røven den gang. smiley Men det har føreren a denne bil bare aldrig rigtig gjort....

Også til Amanda R. Der er jeg helt enig

Og det var en ULYKKE de der sindssyge lange straffe i snakker om er nok lige i overkanten for a være pisse uheldig,

• #34   23. maj 2012 thomas
    det er vi enige om. har måtte vente på føren flere gange nå man sku nogle steder fordi han ikke ville følges med mig i mit tempo

• #35   23. maj 2012 og du ved selv hvor jeg har det fra ikke "far"

• #36   23. maj 2012 ketil l S: Lige præcis.. Det ka jeg os huske...

• #37   23. maj 2012 - FJENSEN -

Hvis du skal være helt ærlig, har du så aldrig kørt 63 km/t for stærkt?

• #38   23. maj 2012 fjensen
    har du?
    ville du mene der er fair at du skal side 3.5år hvis du i morgen køre en personhed der kommer lige ud foran dig hvis du lige får kørt en sjat for meget ?

10.måneder er sku langt tid. og så med skyldfølese resten af livet...

• #39   23. maj 2012 Nej, det har jeg ikke.
    Er grunden til at du ikke svarer på spørgsmålet fordi svaret er ja?
    Hvis det er svært for dig, så kan jeg jo starte med at sige at jeg har engang prøvet at køre 63 km/t for hurtigt. Det var også på en lige vej uden vejkryds eller bebyggelse. Jeg er ikke stolt af at have gjort det, men jeg kan da indrømme det. Skal jeg også 5 år i fængsel? Eller 10 mdr.?

• #40   23. maj 2012 har tabt en i denne sag. har tabt hende i vennekredsen. har ført midstet klassekammerater. det er sku tridst værd gang men samtidig ved jeg at chefføren aldrig har gjort det med vilje

• Amanda R
    Amanda R Tilmeldt:
    maj 2012

#41   23. maj 2012 - FJENSEN -
    Så nu er jeg respektløs fordi jeg synes 10 måneder er en fair dom? Jo, jeg kan da godt se, det er et stort tab for pigens familie, at hun ikke længere er her. Men hvis man så også lige tænker bare en smule på føreren af bilen, kan man også godt se, hvor hårdt det må være at komme ud for sådan en ulykke her og at det kunne have været en selv. Jeg ville da på ingen måde synes det var fair, at skulle sidde i spjældet 10 år for en ulykke, hvor jeg desværre har været "den hårde" i trafikken...

• #42   23. maj 2012 Eneste jeg har og sige til dommen er at jeg synes det er ærgerligt at hvis man får 10 mdr så skal man også sidde de 10 mdr! Her hjemme sidder man 2/3 del af dommen og så kan man blive prøveløsladt. Dvs han får rundt regnet lidt over et halvt år i spjældet. Hvis man får en straf skal den også følges til dør.

Dommen er sgu fair nok og vi får intet ud af og give ham mere. Det var en ulykke og det kunne lige så godt have sket for en af os andre. Den virkelige straf ligger i at man resten af sit liv skal leve med man har et liv på samvittigheden og det kan jeg kun forestille mig gør noget ved en inden i der gør ondt. Hvis ikke så fejler man noget!

• #43   23. maj 2012 Det er nemt at pege finger af andre.

Nu ved jeg hvem personen er og ser ham en sjælden gang i mellem.
    Og jeg tror ikke på de 143.. Og ud fra hvad han siger og hans passager i bilen siger, så kørte de heller ikke så stærkt. Men lad det nu være ved det.

Synes at inden nogen kommer med for mange meninger omkring det her, så burde de trille op og se hvor det er sket. Hun svingede lige ud foran dem. Om så de havde kørt 40 km/t, så havde de ikke undgået hende.

Det er selvfølgeligt sørgeligt at hun døde, meget sørgeligt. Men jeg ved at han selv ønsker at det var ham der var død i stedet for.

• #44   23. maj 2012 layer
    godt sagt.

• #45   23. maj 2012 Layer!! ; Du ha så ret... Jeg ku ik være mere enig

Kommentér på:
Hurra, for det danske retssystem!!

Annonce