{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.864 visninger | Oprettet:

Laminatgulv? {{forumTopicSubject}}

Rimelig forkert forum, men here goes...

Bor i lejlighed hvor tæppet i stuen er ved at være lidt tarvelig at se på. Der er trægulv nedenunder, men det ligner lort og skråner en smule ind mod midten af stuen.
Hvad lægger man inden laminatgulvet?

Og hvad er nemmest af følgende; at slibe det oprindelige trægulv ned og shine det op eller at fjerne gulvtæppet og klikke noget laminatgulv sammen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laminatgulv?
  • #1   24. maj 2012 Gulvet skal være plant før du kan montere laminat gulv, så hvis det originale trægulv er ujævnt skal det slibes uanset, og når man så er i gang hvorfor så ikke slibe det helt rent og behandle det bagefter smiley

• #2   24. maj 2012 Laminatgulv er i hvert fald supernemt. Og kan i øvrigt fås i glimrende kvalitet. Der fås en masse forskellige slags underlag til det afhængig af prisklassen, du opererer i.

Vi har laminat i vores lejlighed nu og har også valgt det til vores hus.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #3   24. maj 2012 jeg har plankegulv i hele hytten, dufter SUPER lækkert når det bliver vasket smiley

• #4   24. maj 2012 slib træguvlet. det er nok mulighvis flottest , kan dog ikke se hvordan det ser ud men som tømrer ville jeg slibe gulvet og lakere det .. så det bliver rigtig lækkert , dog kun hvis samlingerne er ok tætte smiley , laminat gulv er så trist at ligge med det klister man skal bruge hehe men det er ikke så svært smiley

• #5   24. maj 2012 TÜV MEISTER ™: Hehe, det er lige skævt over det hele ;P

Bay: Det er jo det. Var lige forbi en trælast i forbindelse med arbejde, og fik øje på en masse forskelligt laminatgulv. Det så rimelig lækkert ud, også sammenlignet med parketgulve - dog med en fordel på prisen.

Snoopy: Enig, det giver en lækker frisk duft smiley

Michael: Hmm, kan være jeg skal prøve at kigge nærmere på det oprindelige trægulv smiley

Det er kun 17 kvadratmeter det drejer sig om i første omgang, så tænkte at et laminatprojekt nemt kunne klares over en lille weekend? smiley

• #6   24. maj 2012 Jeg er uddannet gulvlægger så jeg har da prøvet lidt af hvert, men det er svært og give det rigtige råd uden at have set det.

Er det originale fyrplanker så er de ofte ganske nemme at slibe og de skal blot behandles med ludsæbe, det koster 200 kr cirka.

Er dit gulv plant nok til laminat eller har du ikke ret store krav til dit gulv, så kan du godt montere laminat OVEN på tæppet ..

• #7   24. maj 2012 prøv at tjekke det eksisterende gulv om det kan slibes
    laminat gulv er en nødløsning i forhold til det rigtige gulv

• #8   24. maj 2012 TÜV MEISTER ™: Må erkende at jeg ikke helt kender standen på det originale trægulv - har kun lige løftet tæppet op i et hjørne. Okay, laminatgulv ovenpå gulvtæppet, bliver det ikke temmelig sært? Havde nu tænkt mig at fjerne gulvtæppet først smiley
    Har hørt noget om at 2mm forskel pr. kvadratmeter kan gå...?

Hvor lang tid tager det cirka at smide en 17 kvadratmeter på?

• #9   24. maj 2012 Takker for svarene, jeg må lige have studeret det oprindelige trægulv og få vurderet om det kan svare sig at slibe smiley

• #10   24. maj 2012 Ja, der er enorm prisforskel. Vi får noget a la dette:

http://www.flottegulve.dk/product.asp?product=10907

Det skulle vi give omkring 250 kr. pr. m² for. Tilsvarende i rigtigt trægulv lå til gengæld omkring 5-800 kr. pr. m². Det er altså en ret stor forskel, selv om det "kun" er omkring 85 m², vi skal lægge i huset.

Der er desuden 0 vedligehold på gulvet og 20-25 års slidgaranti.

• #11   24. maj 2012 Bay: Nice, det ser lækkert ud. Selv på de helt billige laminatgulve så jeg, at de tilbød 12 års slidgaranti - det er sgu imponerende nok smiley

• #12   24. maj 2012 du kan godt ligge Laminatgulv selv om det er skævt det har jeg gjort i hele mit mors hus og der er alle gulve skæve og det holler fint det er 2 års siden det er lagt nu og det ligger som det skal selv om gulvet er skævt så ingen problemer i det mvh ..

• #13   24. maj 2012 Så længe, du holder dig fra det der til 40 kr. pr. m² i Bauhaus osv., men er oppe omkring de 100 kr. eller lignende, så er det meste af det ganske fornuftigt, i hvert fald. Mine forældre har noget til ca. 100 kr., som ligger perfekt uden at knirke, føles behageligt og var nemt at lægge.

• #14   24. maj 2012 og til under lag bruger du sådan nogle grønne plader der er laver af sådan noget pap noget det er kanon godt og kan tage udjevn hedder op til 4mm kan købes i hjem og fix mvh..

• #15   24. maj 2012 Bay det billige til 69 kr fra hjem og fix i hvid eg det ligger osse kanon godt og det gør det hel billige osse di har til 40 kr pr kw. osse det er det jeg har brugt i hele huset hos min mor og det værken knirker eller noget og har heller ikke skelt sig af i samlingerne som noget af det billige godt kan gøre

• #16   24. maj 2012 rasmus: Det er hermed noteret smiley

Bay: Damn, troede ikke man kunne finde det SÅ billigt. Da jeg ikke ved hvor længe jeg bliver i lejligheden, så tænker jeg 100-150 kr pr. kvadratmeter, hvis det er.

Men inden jeg køber ind, så tror jeg lige at jeg vil få tjekket det oprindelig trægulv. Så at nogen tilbød afslibning og ludbehandling for 90 kr. pr. kvadratmeter... smiley

• #17   24. maj 2012 rasmus C
    Jeg har selv haft det billige til 40 kr. pr. m² i 3-4 år. Allerede efter et års tid eller to var der flere steder, hvor laminaten var helt slidt af. Der skal ingenting til, før noget går igennem laminaten - flyt et bord forkert, så er gulvet ødelagt.

Dan C
    Jeg vil også holde mig i prisklassen +100 m². Som regel hænger pris og kvalitet nogenlunde sammen. Men som du også selv påpeger, så er der jo ingen grund til at lægge det, hvis dit trægulv kan "genbruges" smiley

• #18   24. maj 2012 Du kan godt ligge det oven på tæppet..

Men skal det gøre rigtigt så må gulvet maks variere */- 3mm og så skal der noget underlag under er det i stueplan og du ingen kælder har skal der også dampspærre under..

17 kvm tager ingen tid hvis rummet er helt klar .. 3 timer gør meget ved det ..

• Niels N
    Niels N Tilmeldt:
    maj 2022

Svar: 1
    #19   10. maj 2022 Nu er det en gammel tråd, men jeg fandt dan da jeg selv søgte på om nogle herinde skulle have erfaringer med montering af laminatgulv, og det kan jo være andre gør det samme smiley

Jeg fandt en gode guide på denne side, nede i bunden, man skal lige scrolle forbi deres produkter. https://hokagulve.dk/shop/8-laminatgulve/

Kommentér på:
Laminatgulv?

Annonce