{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.379 visninger | Oprettet:

Træpille forbrug {{forumTopicSubject}}

Ja som sagt hvad er jeres træpille forbrug. Skriv også meget gerne m2 og ca isolering. Står og skal til at lave ny varme i mit hus fra 1988. Alm isoleret med thermovinduer fra 1988 og alm isolering på loftet. Bruger ca 1500 l olie pr år nu. Huset er på 140 m2 i et plan. På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træpille forbrug
  • #1   1. jun 2012 Hmmm lige nu bruger jeg kun 1 - 1,5 kg om dagen på ar varme vand op.

Har kun haft det siden april. Så jeg ved desværre ikke hva det årlig forbrug er. Men brugte ca 15 kg i døgnet i starten af april.

164 m2 isoleret ok isoleret.

• #2   1. jun 2012 Gik fra 25.000kr i oile om året til 12.000 i træpiller smiley
    110 m2

pt. er fyret slet ikke tændt, i den varme tid. herligt smiley

det er pengene værd, men også noget arbejde i det.
    jeg vil klart gå efter jord varme anlæg i det næste hus.

• #3   1. jun 2012 pillefyr er genialt hvis man bor ude et sted hvor man har plads til en pille silo....til en privat hjemmebolig ville jeg aldrig montere det. der ville jeg afgjort gå efter noget andet som er vedligeholdelsesfrit og som ikke kræver min opmærksomhed til daglig.....jordvarme, varmepumpe, gas eller nogle solcelle kombineret med et af de nævnte....

pillefyr virker fedt men ærligt gider jeg ikke oft bruge tid på påfylding af piller, rens af brænder osv....opvarmning af hus skal bare køre uden at jeg bruge tid på det

• #4   1. jun 2012 vi brugte ca 12-15000kr og en 5-8 tons alt efter hvordan vinteren var til og opvarme 166kvm med dårligt isolering fra 1911.

men vi brugte den kun omvinteren, om sommeren havde vi el varmt vandbeholder,

det andet kan ikke svare sig

• #5   1. jun 2012 Ligger på ca det samme som Gm-Gangster.

Vi har ca samme m2, og et gammel knap så godt isoleret hus.
    Det kører hele tiden om viinteren. Og kører kun til varmt vand om sommeren. Om sommeren bruger det ca 2kg om dagen.

<b>AJay

• #6   1. jun 2012 Jeg har 200 kvm hus oprindeligt opført i 1896 men moderniseret og efter isolere + nye termo vinduer. Bruger I snit 7-8 ton på en fyringssæson. Konverterede for 6 år siden fra olie og dengang brugte vi 3-4 tusinde liter pr år. Bruger el til brugsvand om sommeren.

• #7   1. jun 2012 Hold da op man piver hvis man ikke har 30 min hver 14 dag til sit fyr. I forhold til de penge man spare så vil jeg heller ha Pillefyr end jordvarme. smiley

Jeg har så også fået et ekoheat sat ind som er helt automatisk og renser sig selv. smiley

• #8   1. jun 2012 husk på jordvarme er kun billigt vis huset er isoleret ordenligt ellers tager el over og hjælper de sidste par grader og så bliver det lige så dyrt som andet

• #9   1. jun 2012 Simon H.N . det kan der være noget om. men det er jo noget man selv vælger meget arbejde=billigere varme lidt arbejde= dyere varme. dem der alligevel sidder på støtten derhjemme kan jo nemt have tid til sit fyr. når man arbejder 15-16 timer om dagen 7 dage om ugen så syntes jeg det er lidt træls når man kommer sent hjem og bare vil sove at man skal til at kigge til fyret men det skal jo gøres og jeg piver ikke men dem der dømmer andre for hvordan de priotere deres fritid og penge dem kan jeg godt pive lidt over

• #10   1. jun 2012 Ernst. Det tar under 10 min at hælde piller på til 14 dages forbrug. Nu her kan beholderen klare godt og vel 3 måneder.

De penge du spare ved et Pillefyr / den tid du bruger på det. Giver sikkert bedre end dit arbejde. smiley

• #11   1. jun 2012 regn med halv pris af olie. jeg idag er det 2 mdr siden jeg har fyret jeg har som jeg kan sætte 1000kg på af gangen. og det er ca 200m2 rimelig godt isoleret

• Eli Thor M
    Eli Thor M Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #12   30. jan 2016 Har et hus på 300m2 og bruger pt. Ca 80 kg træpiller pr. Dag 6mm har prøvet 8 mm men der er forbruget højere, er det mig eller lyder det ikke til at forbruget er ALT for højt ??

Kommentér på:
Træpille forbrug

Annonce