{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Er det bare mig...? {{forumTopicSubject}}

... eller vil folk gøre ALT for ikke at betale fuld pris?

Jeg ved godt at det er en tudetråd. Så hvis du ikke gider høre på det, så læs ikke videre. Ellers tuder du bare ligeså meget som mig. smiley

Jeg har en LCD-skærm tilsalg på DBA (BG's irriterende fætter) til 500,-. Vil mene at prisen er fair da skærmen er i rigtig fin stand og det er 2/3 af nypris.
Jeg får så idag en SMS. Jeg gengiver lige beskederne:

Køber: "Hejsa vil gerne byde 300kr for din skærm. Afhenter med det samme. Mvh fra Bagsværd."

Dan: "Du kan få den for 400kr, så har vi en aftale hvis du henter den idag."

Køber: "Kører i en benzinsluger så jeg holder mig på 300 og afhenter idag."

Dan: "Dit bilvalg er ikke mit problem. 400 eller ingen handel."

Køber: "Ingen handel tak."

Jeg kan gå med til at prutte om prisen, som det også ses. Men hvorfor skal jeg betale for at folk skal komme langtvejsfra og købe noget af mig???

Jeg synes det er det mest latterlige handelsargument der findes og jeg ville ALDRIG bruge det selv! Varens stand og værdi kan bruges, men fandme ikke afstanden til den! Jeg har endda hørt jyder og fynboer kræve at jeg skulle betale bro/færgebilleter for dem!?

Er der nogen herinde som helt seriøst tager det som et legitimt handelsargument og ikke bare som en dårlig undskyldning for at være pisse nærig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det bare mig...?
  • #1   10. jun 2012 Jeg syntes du skulle have foræret den til ham, OG betalt hans brændstofsforbrug for at hente den....
    Giver dig kun ret.


  • #2   10. jun 2012 nemlig, det er noget pis at der aldrig er nogen der vil betale prisen, hvis varen er til meget stor overpris kan jeg forstå det, men til fairpriser giver det ingen mening

  • #4   10. jun 2012 Folk "prutter om prisen" ligeså meget for sjovs skyld..
    Det er irriterende, og spild af tid..

    Det argument med besværligheden til at komme til varen, er blot et glimrende eksempel på den dovne stil der ligger over landet.

    Jeg har dog altid foreslået at slå halv skade på bro/færge hvis der skulle laves en byttehandel med en bil. Så er det jo ens for begge parter, også hvis der ikke handles.


  • #5   10. jun 2012 Nu har jeg aldrig selv brugt den slags argumenter. Men til den pris du sætter den, er det jo næsten billigere at købe en ny, hvis bare man bor 20 km væk... Så jo, jeg kan da godt forstå at folk ikke vil give så meget for den, hvis det bliver dyrere for dem at hente den. Men så skal de jo bare lade være med at henvende sig... Det kunne jo også være at du hoppede på den. Den sidste idiot er jo ikke født endnu. Og det er jo slet ikke sikkert at folk er så langt fra. Kan være noget de bare siger, fordi der er mange der hopper på den.

    Jeg har da også hørt folk bruge det argument tit...


  • #6   10. jun 2012 har min bil tilsalg sat fra 145 ned til 135 ,- som også står i annoncen - fik også en sms med at han bød 95k ,- spurgte om han var dum? og han mente så det var mig der var dum fordi han havde fundet lign golf 5 fra den årgang til denne pris med mindre km. bedte ham om at linke den . det var så en 1.6 benzin med 0 udstyr der havde kørt 190... hvor min var 2.0 tdi med alt udstyr på 195 km ...... og andre der gerne ville komme og se på bilen hvis jeg betalte for benzin for halvvejen + bropenge da han kom fra kbh. kan virkelig ikke se bilvalg/lokalitet kan komme mig ved heller?

  • #7   10. jun 2012 folk er latterlige... jeg ville på et tidspunkt give et stel til en scooter væk da det bare stod og fyldte. der var en der gerne ville have det men han ville fandme have at jeg skulle betale benzin penge for at han kom og hentede det.... tror aldrig jeg har svindet nogen til så meget før...


  • #8   10. jun 2012 Jeg prutter osse gerne om prisen da... Går den så går den... Jeg er dog ikke unfair, og er prisen alt for høj til at starte med, gider jeg slet ikke begynde på det.

    Jeg vil helst prutte om prisen når jeg står med varen i hænderne...

    Synes det er dybt forkasteligt at folk kan sidde herinde og byde på en bil de ikke engang har set.. Og 9 ud af 10 hører man aldrig fra når man har sagt ja tak til et bud!
    Hvad der er endnu værre er så, at når folk har budt ubeset, så vil de fandme prutte igen, når de står med varen! Den går sgu ikke hos mig.. så kan de bare køre hjem igen. Så kunne de vente med at byde til de havde set den.


  • #10   10. jun 2012 Og når man sælger noget brugt, må man da forvente at folk vil prutte om prisen.

    Og nu siger jeg ikke at dit er for dyrt, men der er fandeme også mange der tror deres lort er guld værd! Og som bliver tøsefornærmet når man byder dem en realistisk pris.

    Min holdning med de fleste brugte varer under 10.000 kroners klassen er, at dem køber jeg ikke hvis de koster mere end 50 % af nyprisen, for så vil jeg hellere købe det fra nyt. Men det er bare min personlige holdning...


  • #11   10. jun 2012 har også haft flere der bruger det..... og nu svare jeg bare ikke på det mere.

  • #12   10. jun 2012 haha det faktisk sjovt med nogle af dem der komme langt væk fra prøvede sidste uge at sælge 1 sæt dæk for 1500,- så havde vi forhandlet ned til 1200 han skulle så kører ca 100km for dem.. da han så kom efter dem ville han kun give 900,- bedte ham om at køre hjem igen da jeg ikke ønskede at handle med ham, han blev så skuffet og ville give 1200 fortalte ham bare at på grund af hans flabethed var minimums prisen 1400...
    han kørte dog hjem hans fejl


  • #13   10. jun 2012 Jeg er lige blevet budt en bil til 70.000 plus en Yamaha Jog smiley

  • #14   10. jun 2012 Kasper O

    det dejligt ikke?

    får du også en mælkekasse med? eller er det kun ved en maxi man får det?


  • #16   10. jun 2012 Det eneste jeg plejer at sige er, at jeg har langt dertil, så de skal være HELT ærlige omkring fejl og mangler. Og hvis varen er som de siger, så tager jeg den til prisen. Det synes jeg man får mest ud af. Men gør også opmærksom på at der bliver tale om STORT afslag eller inegn handel hvis de lyver om varen... Indtil nu har det da givet nogle seriøse handler, der har været fair for alle parter.

  • #18   10. jun 2012 Jo jo, som sælger bliver man udsat for lidt af hvert.. Kender det alt for godt..

  • #19   10. jun 2012 også lige så meget jeg har min bil til salg men får minimum 2-3 beskeder om dagen "5k og jeg henter dine fælge i dag" prøver så pænt at svare tilbage med det BBS fælge ikke noget kina kopi.. "jamen det jeg godt klar over, men mit budget er 5k... ja ven så det nok ikke BBS fælge du skal ud og have... "nå men hvad din sidste pris?" "135, get a hint, de følger med bilen"

    og så får jeg at vide jeg en idiot?

    dafuq?


  • #20   10. jun 2012 Guldager .

    Det er en klassiker... De regner åbenbart ikke med at bilen taber værdi fordi den kommer på stålfælge i stedet..

    Generelt er der mange der tror man sælger ud af bilens udstyr, fordi man har sat bilen til salg...


  • #21   10. jun 2012 Du har varen og du trækker i det lange strå smiley
    Det må være ham der står og mangler den.

    Kender også en der havde en bagrude til en ret sjælden amerikanerbil.
    Han havde sat den til salg for en fornuftig pris og da ham der manglede den så kom og ville prutte den længere ned, selvom den var billig, så holdt han bare fast og så kom han med det han ikke sku ha sagt, nemlig at han lod som om han egentlig ikke manglede den, og så smadrede han den bare for næsen af ham, så ku han sku lære at sætte ordentlig pris på tingene smiley

    Men ja mht. handler gælder det bare om at være påholdene og kritiserer de ens produkt og især hvis de siger de kan finde en magen til til mindre... Jaaa.. Hvorfor har de så overhovedet skrevet til en til at starte med? smiley


  • Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #22   10. jun 2012 Kasper O skambød du ikke også selv en Golf Gti her forleden.



  • #23   10. jun 2012 @Cawdy aka Karsten N

    Har hørt det samme om en autoophugger hvor hans kunde ville give en lavere pris end den som ophuggeren havde sat på en loftlampe til en Opel Kadett E GSi med læselamper i.. Ophuggeren lagde lampen stille og roligt på jorden og trampede på den så den gik i stykker. Herefter tog han et stykke op og fortalte køberen at det stykke kunne han få for det bud. smiley


  • #24   10. jun 2012 hvis man har gået lidt ned i pris og så når de kommer for at hente tingene og så vil de prutte længere ned så er prisen pludselig den samme som den var sat til fra start...


    jeg havde et sæt alu fælge tilsalg til 4000 og så var der en der skrev flere gange om jeg ville sælge til 1500.. nej det ville jeg ikke. men han ville så komme og se på dem. og på vej ud til mig spørger han fandme igen om jeg vil sælge til 1500.. nej... så kommer han og han kigger på dem og tager ET mål osv og så siger han at han ikke vil give mere end 1500 pga det var gamle dæk (der sad 4 måneder gamle dæk på) og bla bla bla der var mange ting galt med dem... blandt andet at de var rustne.. (rustne alu fælge ? yeah right) og så bliver hans far sur over jeg ikke vil sælge dem til 1500...


  • #25   10. jun 2012 Jeg ved godt, at i mit tilfælde er det småpenge vi snakker om. Men det bliver bare en principsag. Og jeg står ikke lige og mangler de penge, så kan sagtens trække den eller gemme skærmen hvis jeg selv skulle bruge den.
    Jeg har selv undersøgt priserne på en tilsvarende ny skærm. Det absolut billigste jeg fandt, var 760kr. Ellers koster de ca.850kr. Så jeg mener at min pris er ok. Også så jeg kan slå lidt af når folk vil handle.
    Jeg blev lidt stædig og fandt hans adresse udfra tlf-nr. Regnede ud at hans bil skulle køre ca. 8 km/l for at han skulle bruge 200kr i benzin. Jeg må jo gå udfra at han mener 500kr er en rimelig pris for varen, han bor bare for langt væk.
    Nu står der i annoncen at jeg sagtens kan sende skærmen, så jeg skriver tilbage, efter hans sidste besked: "Vi kan også sige 500kr incl fragt. Så slipper du for at starte din benzinsluger." Hører dog intet... Pudsigt nok, især når han rent faktisk har fået afslag på varen. Måske fordi jeg afhjalp hans "problem" og gennemhullede hans forhandlingsargument.


  • #26   10. jun 2012 Dan J

    han havde jo sikkert også truntet op i en lupo


  • #27   10. jun 2012 Guldager.

    Så havde han fået lov til at betale 600kr. Så havde han tydeligt forhandlet på falske argumenter og jeg vil kræve kompensation for det slid han har forvoldt på de veje som mine skattepenge bidrager til.

    Et mindst ligeså latterligt argument som hans, men fair i den give situation.


  • #28   10. jun 2012 Som jeg skrev havde også forhandlet med folk som vi havde aftalt en pris på og så begynder de at prutte fra den pris når de kommer så sætter jeg bare prisen tilsvarende op hvis start punktet er 1500 og de byder 1300 så siger jeg 1700 så skal du satme se deres ansigter.

  • #29   10. jun 2012 jeg hvade også min Fox tilsalg i 2009 for 95.000kr og der var en der henvendte sig til mig, vi aftalte at jeg kunne gå med til 90.000kr hvis de ville købe den. Det var på det tidspunkt landets billigste Vw Fox 1,4 smiley Vi aftalte en dag hvor de kunne komme og se/prøve den, så jeg måtte stå tidligt op en lørdag morgen efter en firma julefrokost for at vaske og rengøre den, så den var pæn at se på.
    Da de var færdige med at prøvekøre den, kom de og sagde, at det var en pæn bil, men de kunne stadig ikke lide prisen. Manden havde jo været på bilbasen og lavet en bilvudering af min bil hvor han havde fundet ud af at den skulle koste 72.000kr altså 23 mindre end det den oprendeligt var sat til!
    Der blev jeg godt nok sur over at ha spildt min tid på den nar. Senere prøvde jeg selv at lave en bilvurdering på bilbasen og fandt ud af at han jeg skrevet den havde kørt 242000km istedet for 42000km hmmm...

    Valgte bare at beholde bilen, og solgte den to år efter for 75.000


  • #30   10. jun 2012 jeps kender det alt for godt...

    har en del brætspil på dba for tiden, det ene stod til 30 kr, plus evt forsendelse, som kostede 40 kr som B-brev - kraft helvet om der så ikke er et bonghoved der byder 40 kr ALT I ALT inkl porto sendt som pakke uden omdeling - en pakke uden omdeling ligger på kr 67...............


  • #31   10. jun 2012 lige som jeg får at vide min bil snart ikke har flere kilometer i sig så den kan ikke koste over 100k.... amen det en disel der har kørt under 200k den har sgu da ikke set sit endnu!

  • #32   10. jun 2012 Kim . hvilket brætspil?

  • #33   10. jun 2012 det var et scrabble af ældre dato som vejede omkring 600 gram + indpakning

Kommentér på:
Er det bare mig...?

Annonce