7.922 visninger
|
Oprettet:
kurer kørelse (pakker) selvstædning {{forumTopicSubject}}
Står lidt med tanken om at prøve starte egen firma som kurer også køre for dpd eller gls, dhl.
men hva vil være bedst til pakke kørelse en med stor kasse eller bare alm kasse vogn. ? står nemlig og skal til at købe en så søger lidt efaring inde for det fag
mvh Rasmus
jan 2007
Følger: 258 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.024
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 380 Svar: 1.169
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Ulempen ved at have en lift er at den er tung også må du laste det mindre .. ok ok de fleste er ligeglade med hvor meget vægt de hiver afsted med men det kan altså blive dyrt hvis man bliver nakket
sep 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 45 Svar: 491
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 47 Svar: 1.347
Som allerede nævnt er det en hård branche med MANGE timers arbejde, og stadig dårlig betaling. Især må det gøre ondt hvis du starter noget fra bunden medmindre du har dine faste kunder, der bruger dig nok til du kan leve af det.
Kurer firmaerne, ihvertfald i hovedstaden, er også hårdt pressede, og hvis du overhoved vil den vej, vil jeg foreslå dig du søger ind som vognmand i et størrefirma.
Om der skal kasse på eller ej afhænger helt af hvad den skal bruges til.
Større bil = dårligere tilgængelighed eks i porte, og ved parkering.
Mindre bil = mindre emner, og derved en potentiel mindre omsætning.
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 81
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
gls kører både stor kasse, med og uden lift samt alm. store kassevogne.
og det samme gør de andre jo også.
Hvis jeg var dig ville jeg undersøge noget mere hos de forskellige, samt om de vil garantere en indtjening - du skal også være opmærksom på at du som selvstændig selv skal stå for afløser på din rute, sådan er det næsten alle steder.
hvis de ikke vil garantere dig et fast beløb hver måned, så se dig om efter et andet sted, pakkekørsel i en bil under 3500 kg, det er det rene luderkørsel, for ALLE dumper priserne for at få pakker ind i butik.
dpd er også ved at skifte fane, de ejes jo af postdanmark, planen er at det skal være postbiler der erstatter dpd's hvide biler inden for ikke så længe, og så vidt jeg husker bliver det hele lavet om så dpd "lukker og slukker" og starter op som "pakkepost virksomhed"
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 81
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 41 Svar: 1.038
det er lange dage, stress på, skod løn, så hellere være på et lager fra 7-16 med fast løn og 45min pause
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
det med at stå på et lager fra kl 7/8 til 16, det kunne jeg ikke holde ud i mere end 3 måneder :o)
men vi er jo alle forskellige
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 41 Svar: 1.038
når okay
de dage jeg kør full load er langt bedere!!!
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.140
jul 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 658
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 81
de lyder til at være alt for meget arbejd til ingen penge.
mange tak for alle indput vh Rasmus
kurer kørelse (pakker) selvstædning