{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.984 visninger | Oprettet:

Levering og klargøring af ny bil? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg står og skal hente min nye kia rio her på fredag, og man skal jo betale en god slat penge for klargøring og levering m. plader osv.
Men hvad betaler man egentligt de 3600kr for? plader koster 480 eller 580?
Nogen der ved hvad der bliver gjort ved bilen? bliver den poleret og sådan noget, eller hvordan fungere det?

Tak på forhånd:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Levering og klargøring af ny bil?
  • #1   18. jul 2012 De 1200kr og nok også 380kr går jo til nummerplader og registrerings attest

Så kommer der en Mekanisk klargøring, Kosmetisk klargøring, evt er den tanket med 5-10 liter brændstof

• #2   18. jul 2012 Plader koster 1180. Den bliver vel ordnet inde og ude, formoder jeg. Ellers spørg forhandleren?

• #3   18. jul 2012 plader koster 1200, men omreg jo... ellers får du ikke en skid for det nej, bilen skulle jo gerne stå vakset og klar ved forhandler.. bare sig de ikke behøver levere den, så det vil du ikke betale for smiley

• #4   18. jul 2012 Hmm ja okay. Har altid bare tænkt over hvad man egentligt fik for pengene.

Men tak for svar indtil videre!

• #5   18. jul 2012 En klargøring består af at gøre dem nye bil køreklar, da den jo ikke kan leveres til kunden som den triller af lastbilen. Ude ved Citroën hvor jeg arbejder består en klargøring af: fjernelse af diverse beskyttelse så bilen ikke bliver skadet under transport, evt montering af alu fælge, efterspændelse af hjul, dæktryk, hjulkapsler på, antenne og opsætning af bilen som foregår via en tester. Derefter bliver bilen kørt ned i "make-uppen" og bliver vasket og poleret og får sat plader på.
    Og der er sikkert en masse ting jeg har glemt, men håber at det giver dig en ide om hvad der foregår smiley

• #6   18. jul 2012 Hvis det nu er en brugt bil man har købt hos en forhandler så går de fleste af pengene nok til rengøring af bilen, da bilerne bliver gjort vanvittigt godt rent, ofte kan man slet ikke se at bilen måske har kørt 70.000 smiley

• #7   18. jul 2012 Jeg har selv bestilt en Picanto. Jeg var også selv ret skeptisk da jeg hørte om de 3600 i levering, men forhandleren forklarede mig hvad det indeholdte, og det er følgende: Nummerplader og påsættelse af disse, fjernelse af beskyttelse, montering af alufælge, montering af stænklapper, måtter i hele bilen, bilvask, polering samt lakforsegling smiley Så kan man jo selv vurdere om de 2400 er givet godt ud.

Kommentér på:
Levering og klargøring af ny bil?

Annonce