{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.206 visninger | Oprettet:

Køre i ''beruset'' tilstand? {{forumTopicSubject}}

Hvad vil i mene om dette her?
Hvis man klokken 1:00 købte sig en ½ liters tuborg og drak den, og man løbende igennem natten drak 4 af dem.

Ialt vil det svare til en 6-pack (33cl x 6 = 1,98 liter) og 4 halv liters svarer jo til 2 liter.

Hvad vil i mene hvis man i løbet af en nat drak dem fra klokken 1:00 af, og så satte sig ind i et køretøj / på et køretøj klokken 6:00, altså 5 time senere fra når man tog den første øl?

I princippet så siger man jo at man skal vente 1 time for hver genstand som man har drukket, eller det er ihvertfald hvad politiet anbefaler.

Så i teroien burde de tillade en at ku køre bil efter 5 timer?

Eller er jeg helt galt på den?

Efter 4 timer og efter man har drukket 4 halv liters / 6 genstande / 6 33cl øl, så har man jo fulgt politiets anbefalninger, og så er man nede på at de kan måle 2 genstande (i teroien), og hvis man så vente 1 time ekstra (altså 5 timer i det hele) så ender man jo i princippet med kun at have taget ''1 genstand''

Eller hvordan måles det? :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre i ''beruset'' tilstand?
  • #1   22. jul 2012 ja,du er helt gal på den,drikker du 6 øl kører du IKKE 5 timer senere,total uansvarlig,og politiet har ingen anbefaling mht øl og kørsel

• #2   22. jul 2012 Kører slet ikke når jeg er beruset så tag du bare en slappe kegle.

Politiet siger: hvis man har druket 3 genstande så skal man vente op til 1 time så man er ''nede på'' 2 genstande, som er det maksimale som man må have drukket hvis man skal føre et køretøj.

Jeg har siddet og set i fjernsynet, at hvis man har drukket noget, så svarer det til at hvis man vente x antal timer (9 timer eksempelvis) så sku alle 9 genstande være ude af kroppen.

• #3   22. jul 2012 Frank

Det har slet intet med indlægget at gøre, så hold det ude.

• #4   22. jul 2012 du er vist meget naiv hvis du tror den holder,du kan SLET ikke regne med den teori

• #5   22. jul 2012 Jt !

Filter med dig. Hold den tone væk tak.

• #6   22. jul 2012 Lasse RS S

Det er lige præcis hvad jeg mente.
    Politiet har den teroi at man forbrænder 1 genstand i timen, men at det selvfølgelig er forskelligt fra person til person.

Nu tager jeg et ganske normalt eksempel.

Hvis man har været i byen en Fredag aften og har indtaget 15 genstande, og så vælger at tage hjem klokken 03:15, og derefter står op igen klokken 11:23, og så sætter sig bag rattet i en bil klokken 13:40, så har man ikke brugt det eksempel som politiet tager. Men hvor stor er sandsynligheden så for at blive stoppet, en Lørdag formiddag, for derefter at blive alkotestet? :o)

• #7   22. jul 2012 Lasse RS S

Nu gik jeg kun ud fra den teroi om at hvis der var indtaget 6 genstande / 4 halv liters øl, og man så satte sig til at føre et køretøj efter 5 timer, så ville man jo nogenlunde ''kun'' have ''2 genstande'' i sig, eftersom der andre er blevet forbrændt i løbet af den tid der er gået :o)

• #8   22. jul 2012 Ingen ide. Har aldrig prøvet at puste i et alkometer :o)

Men 2 genstande mener politiet er man maks kan drikke, før det vil ryge over det maksimale 0,5 ;o)

Men igen, det er kun noget jeg har set dem fortælle i politijagt osv.. :o)

• #9   22. jul 2012 promille græmsen skal ned til 0.0
    så ved man at man ikke skal kørek når man har drukket alkohol

og få man noget medicin, som kan give udslag, så må jo have en lægeærklæring med på, at man gerne må køre på det medicin.

Så er man aldrig i tvivl om hvornår man må køre

• #10   22. jul 2012 tvivler på at du kan indtage 2 l øl og forbrænde det så at du ligger under en 0,5 promille på ca 5 t.
    dit spørgsmål er også ganske svær at "svare på" eftersom at forbrændingen er ganske forskellig fra person til person for ikke at snakke om evnen til at optage i blodet.
    hvis jeg husker rigtigt mener jeg at der er noget med at jo flere genstande du indtager, jo langsommere forbrænder du samt udskyder den fulde forbrænding af første genstand,.

• #11   22. jul 2012 Nu er en 0,5 bajer jo mere end en genstand..

• #12   22. jul 2012 he he fedt emne. der er ikke nogen der kan hidse sig mere op end stoffer og alkohol når det gælder kørsel.

syntes at ha hørt man skal lægge 10 min til nr 2 genstand. og 20 til den næste.
    så starter man kl 19 til en jule frokost og drikker en fl snaps og div andet. så kl 02.00 forbrænder man ikk rigtig noget af betydnig, fordi kroppen er overbelastet smiley

• #13   22. jul 2012 En anden ting i det hele er jo så også, at hvis man har drukket, men ligger liiige under grænsen til at være spritkørsel, så er forsikrings selvskabet i deres ret til og nægte at dække hvis der hopper et træ ud foran bilen under kørsel med sprit i blodet.
    eller hvertfald vurderer det på en helt anden måde.

Men for helvede hvor er der mange som fester til ud på natten, og når man så vågner dagen efter, "NULSTILLET, nu kan jeg nok godt kører" om klokken så er 11 eller 15 er dette godtnok sjældent tilfældet. og DUMT.

• #14   22. jul 2012 Rasmus C
    der er først fra 1,2 promille de kan nægte selv at dække.
    de skal dække i førsteomgang, men sender så regningen videre til dig

hmmm
    kan se at det kun er kaskoen der er denne regel på, at over 1,2 promille så dækker kaskoen ikke.

ansvardelen har man valgt at skyde med denne sætning <i>Der er regres ved grov hensynsløshed efter regler fastsat i Færdselsloven.</i>

• #15   22. jul 2012 http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/forsikring.html

<b>Forsikringsproblemer ?
    </b>

Hvis du i forbindelse med spirituskørsel har beskadiget den bil, som du kørte i, eller har forvoldt skade på andre biler eller personer, kan du få et meget stort økonomisk problem.

Forsikringen vil typisk nægte at betale skaden på din egen bil. Bilens lovpligtige ansvarsforsikring vil altid betale de skader, som forvoldes på andre, men forsikringen har mulighed for at kræve erstatning fra dig for disse udgifter. Dette kaldes regres.

Forsikringsselskabet vil (næsten) altid prøve at slippe for at skulle betale erstatning, så du skal ikke bare automatisk tro på det, som selskabet siger eller skriver til dig.

Der er flere forskellige forhold, som kan medføre, at selskabet alligevel skal betale erstatning, selvom du har kørt spirituskørsel.

Reglerne, for hvornår selskabet kan kræve regres af dig, er endnu mere komplicerede, så der er som udgangspunkt aldrig nogen grund til, at du bare skal acceptere at betale erstatning til selskabet.

• #16   22. jul 2012 man regner det der med at man forbrænder 1 genstand i timen fra man har drukket den sidste øl så starter forbrændingstiden på det der. DONT DRINK AND DRIVE!!

• #17   22. jul 2012 Altså de siger man kan forbrænde 1 genstand i timen, men bare fordi du drikker 2 liter øl på 5 timer betyder jo ikke du er ædru til og køre efter 5 timer.

Det kommer jo helt an på hvordan du drikker dem, bunder du dem på en halv time, kl 4 ja så er du på ingen måde klar kl 6, men gør du det kl 1, så er muligheden god for du har forbrændt det meste kl 6. og drikker du dem løbende ja så er chancen stor for du ikke kan køre kl 6 også.

Og angående forsikringen, de kan og gør det også nægte at betale bare du har det mindste alkohol i blodet, og det samme med politiet, har du bare 0,1 i blodet når du kører galt eller kører nogen ned, bliver du taget for spirituskørsel, så generalt er det bare dumt

• #18   22. jul 2012 Bare fordi du er fed, forbrænder du ikke hurtigere, der er kun 1 ting der betyder noget, størrelsen af din lever. Og der er en sammenhæng mellem muskelmasse og lever størrelse. Tror de fleste herinde skal regne med 1T og 20 Min for at forbrænde en genstand. Dvs 6 genstande = 8 timer før de er forbrændt. Hvis du starter kl 01:00 kan du MÅSKE køre klokken 7, men det er godt nok lige på grænsen, og slet ikke noget jeg ville anbefale..

• #19   22. jul 2012 Enig med sidste linie.. og alt det andet smiley

• #20   22. jul 2012 Hvad med bare bruge den tommelfingerregel der hedder lad helt vær med at drikke og køre. Den er til at huske. Go sommer

• #21   22. jul 2012 Jeg kører faktisk ret ofte rundt med op imod 30-40 genstande i blodet. Og tit med børn i bilen.
    Sker der sgu ikke noget ved.
    Ps. Ironi kan forekomme:)

• #22   22. jul 2012 Det plejer at gå fint.. oss i bil!

• #23   22. jul 2012 -Andersen-

Ja når man ikke kan gå hjem, må man jo køre ikke sandt.
    Fyldt med fordele.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #24   22. jul 2012 Alt går bedre med en lille skid på... :-S Lad være med at bruge de formler og regnestykker, og lad bilen stå i stedet... Promillegrænsen burde slet ikke være der, det ville være meget nemmere at bruge generelt...

Kommentér på:
Køre i ''beruset'' tilstand?

Annonce