grill for dansker og muslimer {{forumTopicSubject}}
Dette spørgsmål er nok nemmest at give svar på hvis man er muslim.
Vi skal i den boligforening hvor jeg bor holde beboer fest, og her bor folk fra mange nationaliteter.
det er planen der skal opstilles 2 stk. grill til at lave kød på, en som alle kan bruge inkl. svinekød, og så en hvor der IKKE kommer svinekød på.
men hvordan og hvorledes, de grill som der skal bruges (60x150 cm) har jo været brugt til svinekød før, men er rengjort af udlejningsfirmaet før vi får dem leveret.
er det et problem at de før har været brugt til svinekød og derefter grundigt rengjort???
vil være meget surt at have inviteret 200 mennesker, og der så samme dag opstår problemer med madlavningen
og er der andet man skal være opmærksom på mht tilberedningen? (ved godt at kødet ikke skal blandes sammen)
det er den lokale halal slagter der står for en del af kødet, og den lokale slagter der står for resten af kødet.
på forhånd tak
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
nov 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 120
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
OK
jens, den med hvad man ikke ved... den går sq ikke til sådan noget
X x Iran x x
det er desværre ikke muligt da der ikke rigtigt er nogen som har deres egen grill.
men så bliver løsningen bare at vi må købe nogle helt nye grill og de så ikke bruges til svinekød.
aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
men det forskelligt fra person til person..
maj 2012
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Vi kan jo ikke ha' at nogen bliver krænket jo.. uuuuuhha da
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
sep 2003
Jeg syntes da bestemt mit indlæg er seriøst?
Hvis du kommer til et arrangement hvor du har en masse specielle krav syntes jeg da godt man kan gøre noget selv for det?
Hvorfor skal andre ud og ofre på en ny grill pga. du ik kan li den anden, som alle andre sagtens kan bruge?
Så må man selv ofre på en og tage den med, så er det problem løst
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
maj 2012
Tænk hvis i var i et andet land og f.eks pga af at i var '' ikke-musilmer '' blev behandlet anderledes end andre.
I mit land bliver kristne behandlet yderst godt og der er respekt for dem en hel del enda. og jamen hvis de ikke gør det samme som os og har en anden tro og vælger at spise svinekød og 117 andre er ikke betydningsmed at vi skal ''nedgøre'' ihvertfald prøve på at nedgøre den gruppe mennesker.!
maj 2012
jul 2008
så at kalde nogen for sippet, eller ikke kan have nogen bliver krænket, det synes jeg sq er nogle underlige svar.
beboerne, uanset hvor de kommer fra, betaler husleje = de har allerede selv betalt for maden, og derfor man også skal udvise de hensyn til andres kultur som er nødvendig.
hvis man vil holde en festlig sammenkomst for ALLE beboere, så må man tilpasse omstændighederne efter dem også en af grundene til at vores beboerfest er udskudt i 2 uger, netop for at komme forbi ramadan
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 677
For mig er det ligegyldigt om folk har særligt behov på grund af en religiøs overbevisning, allergi eller andet, hvis jeg inviterer nogen (eller skal arrangere noget) sørger jeg også for at tage hensyn så alle kan deltage på lige fod.
sep 2003
Jeg nedgør skam ingen, jeg siger bare hvad jeg syntes er almindelig hjælpsom adfærd, men det kan være et problem når folk er en smule nærtagende.
Men helt og lykke med projektet Kim
maj 2012
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 7
Og føler mig simpelthen flov over at være dansker nogle gange, hvorfor kan man ikke udvise respekt for andre i det her land.
Muslim, kristen eller buddhist vi har alle vores tro og værdier i livet, og dem må man bare prøve at forene bedst muligt med andre religioner og værdier.
Vi ville aldrig blive tosset eller stille spørgsmål tegn ved en Vegetar der kom og sagde undskyld men jeg laver ikke mine grillede grøntsager på den her grill da der har været kød på. nok lidt ekstremt, men Køb dog en grill og hyg jer, håber så meget vejret holder og i får i kanon aften.
feb 2012
Grillen skal jo alligevel lejes udefra, og det er hele foreningen jo med til at betale.
Hvorfor skal nogen så sørge for sig selv?
Jeg har en kammerat hvis kæreste er vegetar, og jeg gør da en del mere ud af salat og tilbehør når de er på besøg.
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 50 Svar: 208
sep 2003
Good for you
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
De fleste muslimer (unge muslimer) spiser ikke svinekød, men går ikke så højt op i om oksekødet er halalslagtet. Derfor har de ikke noget imod at spise i restauranter såsom bones, jensens osv, velvidende at det er umuligt at tilberede kødet uden at det har været i berøring eller stegt på samme pande/grill osv som svinekød..
Men hvis de selv kigger på kødet blive stegt, så mister de lysten til at spise det..
Men muslimer er ligeså forskellige som danskere, og det er MEGET forskelligt hvordan 200 mennesker ville reagere.. nogen vil spise svinekød, andre vil ikke spise oksekød fra fakta..
jul 2008
ja der er meget stor forskel på os alle.
der er jo også danskere som ikke vil spise halal kød.
Tak for alle svar - og god grill sommer
jun 2011
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.667
det er sku da almen viden at muslimer ikke rør noget der har været i kontakt med svinekød, og når man som vært for en beboerfest inviterer muslimer, så kan man sku da ikk tillade sig at bede dem tage deres eget med? så sørger man for at det hele er som det skal være..
du inviterer forhåbentlig heller ikk din kæreste med i biffen for så at bede hende om at klare sig selv? det er en selvfølge at når man inviterer nogen til noget, så sørger man også for dem uanset religion og regler.. det gør normale mennesker ihvertfald, du er da noget af det mest latterlige menneske jeg har oplevet..
jul 2010
Følger: 29 Følgere: 48 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 137
Men jeg synes, hvis alle (inkl. muslimerne) har betalt for at leje grillen, skal ALLE have lov til at drage nytte af den. Ergo synes jeg der skal en "svinefri" grill til før alle får maksimalt udbytte af deres udgift. Men jeg synes det er virkelig fedt at du stiller det spørgsmål Kim. Det er tydeligt at du respekterer din næste, og ikke har den mindste fordom angående forskelligheder.
Og til dig Carsten, du burde bare tage en sovepille og holde dig langt væk fra almindelige mennesker. For dine farver er vist lige tydelige nok!
maj 2012
jul 2010
- Så undre jeg mig blot over din tidligere kommentar: "I mit land bliver kristne behandlet yderst godt og der er respekt for dem en hel del enda." For du er vel klar over at Iran er det land i verden, hvor kristne bliver forfulgt tredjemest?
Kristne bliver fænglet, tortureret osv. blot fordi de er kristne.
Så det er jo en lodret løgn
jul 2010
jun 2011
Jeg spiser iøvrigt heller ikk kød på macD
maj 2012
jul 2010
- Det er ikke noget der er blevet bildt mig ind, det er virkeligheden. Og det står ikke til diskusion, det er et faktum.
maj 2012
Hvis du bliver taget i at drikke alkohol eller de anholder dig imens du har alkohol i blodet og du siger og beviser at du er kristen så slipper de dig fri. ( hvis du ikke er så har det 75 piskeslag og et par mdr. fængsel ) og mange unge misbruger det med kristendom. f.eks der var på et tidspunkt en ung '' muslim '' i Iran som blev taget med alkohol i blodet fordi han kørte galt med bil han postår så at han er kristen, men det blev bevist at han ikke var ( detaljer vil jeg ikke komme ind på ) de danske ( og andre lande ) udnytter denne situation og siger i pressen at en '' Kristen '' borger er blevet pisket/fængslet/henrettet.
Hvis du bare vidste en smule om Iran ville du også vide at der er mange fra nabolandet Armenien ( som er et kristen land ) også bor i Iran FRIT.
Uden at der sker det mindste med dem.
Jeg boede i en Lejlighed med 4 etager i alt og 2 af etagerne var kristne som gik i Kirke og hele badulien uden det mindste problem.. der er også kirker i Iran .!
maj 2012
maj 2012
Den største kirke i Iran er den armenske apostolske kirke efterfulgt af den assyriske kirke. Den armenske apostolske kirke har eksisteret i flere århundreder i Iran, og den bygger på samme fundament som den ortodokse kirke, men bruger det armenske sprog i kirken. Af de armenske kristne lever flertallet i de større byer. Der findes også mindre kirkesamfund, der bl.a. tæller protestanter, evangelikale og pinsekristne.
Efter den islamiske revolution i 1979 blev islamisk sharia-lovgivning gjort til statens lovgivning. Ifølge den nye grundlov har de traditionelle kristne ret til følge deres egne religiøse regler i forhold, der vedrører ægteskab, skilsmisse og arv. De har også ret til at udøve deres religion, lige såvel som de er tildelt enkelte sæder i parlamentet. Men i systemet eksisterer der en diskrimination, der træffer de religiøse mindretal. Der kræves således en særlig muslimsk test for at blive offentligt ansat, og det selvom det ikke er forbudt ifølge loven at arbejde der med en anden religion.
jul 2010
- Det er nu ikke kun den danske presse. Overalt i verden skriver både pressen, diverse organisationer osv. omkring dette problem. Og dine udtalelser viser blot hvilket primitivt land Iran er. Jeg vil altid mene Iran er et fortabt land, og det har stort sammenhæng med at landet følger sharia lovgivning.
Vi to bliver ALDRIG enige omkring dette, så lad os stoppe den her.
maj 2012
Du siger at Kristne folk i Iran kan ikke leve som de vil og de bliver dit og dat, men jeg KAN og har lige argumenteret for dig og resten at du ikke ved noget om Iran.
maj 2012
Jeg kan kun se at de laver fremskridt.!
Efter at Ahmadinejad blev præsident i Iran har der ifølge wikipedia været en teknologisk viden på 10000000 % øget hvert år.. at det er din personlige holdning vil jeg sku skide på.
maj 2012
Men du har 100 % ret.
jul 2008
jeg ved der står 2 grill i et skur, den ene er en halal men den er kun 25x45 cm så den er alt for lille.
men vil da lige høre vores halal slagter om han har en grill til at starte med
MK du har helt ret, I er ikke inviteret he he og vil da også høre stemningen rundt om i foreningen om hvordan og hvorledes.
jul 2010
- Det er endnu ikke lykkedes dig at "ligge mig på plads" Og det vil aldrig lykkes dig
Martin K:
- Jovist.. Men nu havde han jo fået et svar på spørgsmålet, mente derfor godt man kunne føre den videre. Men du har ret i at trådstarter måske ikke ønsker dette, og er derfor taget videre i PB hvis der er mere :o)
jul 2010
jun 2011
jul 2010
feb 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 70
iøvrigt burde i andre sætte jer lidt ind i hvordan en halal slagtning foregår, dyret får skåret halsen over uden bedøvelse og bløder ihjel under stor smerte, men vi skal jo ikke støde nogen ved at kritisere det vel.
god fest.
feb 2012
"Halalslagtning foregår ved at skære gennem halspulsåren, struben og spiserøret med et enkelt snit, for at få alt blodet ud af dyret, da det at spise blod specifikt er forbudt. Slagtningen af dyret er en religiøs, rituel handling, der indledes med ordene "I Allahs Navn, den Barmhjertige, den Nådige" (bismillah, i-rahman, i-rahim). Ved halal-slagtning bør dyret ikke bedøves eller lammes."
jul 2008
men Michael R prøv at se på hvordan man behandler andre dyr, og det er sq lige fra kyllingen over svin til koen!!
JEG har ikke noget problem med halal kød, og slet ikke når man ellers tænker på hvad dyr udsættes for i denne verden for at komme på vores spisebord.
<b>Start IKKE klippet hvis du har sarte nerver!!!</b>
http://www.youtube.com/watch?v=AT1sN1gAlTs
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 1.135
Jeg synes det er kanon at du tænker på det og fedt at høre nogle meninger
Jeg er på ingen måde racist og er ligeglad med eller rettere respektere at nogen tror på noget andet end jeg gør og ved i hvad ? vi er alle bare mennesker på den samme jord
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 162 Svar: 761
Dejligt at du tænker på din medmennesker og når du nu har hjertet på det
rette sted så hit fat i en af dine naboer med anden etnisk baggrund og
hør om han/hun ikke vil hjælpe, med mindre der self. allerede er en der er med i jeres fest udvalg
Nu er vores kulture jo forskellige og jeg kunne aldrig drømme og lige at spise mine pølser fra en grill som nogle havde brugt til at grille roadkill eller andet
Det undre mig sku gang på gang hvor mange tåber der er på BG
feb 2012
http://da.wikipedia.org/wiki/Halalhippie
"Halalhippie (et Portmanteau af "halal" og "hippie",) er et nedladende eller ironisk begreb der referer til en person der anses for i et misforstået og naivt forsøg på at være tolerant over for indvandrere, derved kommer til at forsvare reaktionære træk i indvandrerkulturen".
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
jan 2010
Følger: 46 Følgere: 1086 Biler: 18 Emner: 90 Svar: 814
feb 2012
jeg ved sgu snart ikke hvad der er værst, de mennesker der går ind for de her ting eller jer der forsvarer dem fordi i ikke har fattet en brik af hvad det egentlig er i forsvarer. do your homework:
www.thereligionofpeace.com
slut herfra.
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.002
tager sku hatte af for at du sætter dig ind i tingende og ikke er selvisk men tænker på de forskeldige religioner og hvad det kan føre med sig af problemstillinger under sådan et arrangement
det kunne mange folk lære meget af ..... vær åben for andre religioner og acceptere folk og deres tro/kultur og hvad der eller måtte være
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.667
jul 2008
udover det så er der en hulens masse tilladelser der skal søges når man holder større fest hvor der samtidig er diverse aktiviteter så som hoppeborg sumobrydning osv.
der skal udarbejdes plantegning over området til politiet og beredskabsstyrelsen(brandvæsnet)
der skal laves faste tegninger af hvordan bordene står i teltet
man skal overholde afstandskrav til bygninger osv.
så der er en masse forberedelse i det, og lige præcis også derfor man ikke gider at få en sommerfest ødelagt af noget så simpelt som en grill.
så til alle de sure løg, som mener at man ikke skal tage hensyn til andre, flyt ud på en ø og bliv der sammen.
JEG bor i byen, og her er der rigtig mange forskellige mennesker, så hvis man vælger at udelukke muligheden for ca. 40% af vores beboere i at deltage - ja så burde man sq have svært ved at se sig selv i spejlet!!!
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
tjjaaaaaa
man ku jo.......
eller måske .......
fuck det lort, jeg går ud og starter grillen, blev sku alt for sulten til at diskutere religioner ^^
god grill fest, og håber alle kommer til at nyde maden
en halv stor kuglegrill koster 149-199kr i jem_&fix, så det er jo ikke alverden
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
Hvis nogen skulle brokke sig over at i har lejet en grill som er vasket mv. som der har været svinekød på før, så er personen hjerneløs desværre. Og det her kommer fra en muslim.
kæft det smagte godt
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.075
jul 2008
Du kan godt smutte ud af denne tråd!!!!!
sq da ikke noget at sidde og snakke om egne nye kartofler........
det blev, indtil videre 2 grill fra jysk til 400 kr. stk, grunden til det blev dem fra jysk, er at de ikke har opdeling midt på grillfladen - og så er prisen også helt OK
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.075
feb 2012
http://da.wikipedia.org/wiki/Etnocentrisme
feb 2012
og det samme er der med de mennesker der forsvarer den.
jun 2011
feb 2012
hvad er feks 10% af 1,2 milliarder? svar: et seriøst problem.
men måske var det også forkert at kalde det for kultur når det i virkeligheden er selve islam der er problemet: www.thereligionofpeace.com
og før du eller andre skriger racist eller lign så prøv lige at gå ind på den side og læs lidt om hvad koranen siger om venskab med ikke-muslimer. (uanset om de inviterer til grillfest eller ej)
i islam betyder "halal" ren og "haram" betyder uren, men det der er mest "haram" ved sådan et arrangement er faktisk ifølge koranen danskerne selv.
tænk lidt over det..
feb 2012
ups, for sent.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Det gælder i øvrigt også om man er kristen eller whatever....
jul 2008
det er også en nem måde at komme ud over ekstra udgiften på, 5 kr er jo ikke noget man mærker
men i vores bebyggelse har vi et års budget for bestyrelsen på omkring 60K og normalt bruger vi mellem 25% og 50% af pengene, men i år har vi besluttet at give den en over nakken og bruge hele molevitten
men så har vi så også fået købt et 6x14 meters godkendt telt og meget andet som så kan bruges igen og igen fremover.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
aug 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
Kim B - fuld respekt for at I tager hensyn til andres kultur/religion. Håber I får en super god aften med en masse lækkert mad !!!
aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
jul 2010
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
okt 2006
Følger: 79 Følgere: 88 Biler: 14 Emner: 52 Svar: 533
-.- Nok har jeg respekt for andres trosretninger. Men hvis grillen er ren så er den ren.
Fedt kan jo ikke trække ned i metal..
jul 2010
Det er rigtigt, men selv på en grill kan man lugte hvad der har været på sidst, så fedtet fjerner sig åbenbart ikke helt.
Og til det sidste, du har 100p ret. Der er rigtig mange der gør alt udover at spise svin, også kalder de sig muslim. Jeg kan ikke dømme dem, men der er forskel på at begå en fejl 1 eller 2 gange, eller hele tiden. Man kan i øvrigt heller ikke sige enten eller i islam, men man kan dog heller ikke 'plukke' det man har lyst til. Folk er bare mærkelige
jul 2010
okt 2006
Følger: 79 Følgere: 88 Biler: 14 Emner: 52 Svar: 533
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Alt deres mærkelige halalslagtning og modstand mod svinekød osv. høre IKKE til i Danmark.
Det virker lidt på mig som om de kommer herop og vil lave vores kultur og normer om. Prøv at lav kulturen og normerne om i deres land, så bliver du stenet offentligt.
jul 2010
feb 2012
Jeg har INTET imod at hjælpe folk som emigrere til f.eks. Danmark fordi de har brug for hjælp. Det eneste jeg forlanger af de mennesker, er de indordner sig under Dansk kultur og normer når det er Danamrk de er emigreret til.
Det kan ikke være for meget at forlange!
Når jeg tager på f.eks. ferie i andre lande, så indordner jeg efter den kultur og de normer der er i det land. Kan jeg ikke lide kulturen og normerne i landet, så tager jeg ikke dertil. Hvor svært kan det være.
feb 2012
så du syntes sharia er en fin ide?
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/023-violence.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Quran-Hate.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Top-10-Reasons.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/009-friends-with-christians-jews.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/011-taqiyya.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/020-stealing.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/023-violence.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/018-suicide-bombing.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/010-women-worth-less.htm
eller dette ?: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/003-wife-beating.htm
rart at vide at muslimer ikke kan vælge noget af det fra, meget betryggende...
feb 2012
De skal have lov til at ligge med enden i vejeret 5 gange om dagen - vi andre får sgu ikke 5 pauser om dagen på arbejdet, så var vi sgu blevet fyret.
Der er et hav af sådan tilfælde og det er for latterligt - der er et eller andet der er gået galt for vores politiker, siden alle de speciele regler for en bestemt gruppe mennesker (ikke for alle) er accepteret.
feb 2012
jeg ved godt at i selvfølgelig bare er mennesker ligesom alle andre der bare gerne vil leve et godt liv og ikke sidder og planlægger jihad osv, men... kan i tage afstand til de voldelige vers i jeres egen religion? eller er det altid "hele pakken" når man er muslim?
så prøv lige dette her: lav et indlæg her hvor i skriver " jeg er muslim og jeg tager afstand til de voldelige vers i koranen og hadith. hilsen (indsæt navn)"
jeg håber der kommer mange.
jul 2010
Mht sharia lovgivningen vil jeg kort sige at den desværre bliver misbrugt i forskellige muslimske lande, derfor påtager jeg mig ikke byrden for forbrydelserne eller vil begrunde dem. For det er langt ude i nogle lande - og det er ikke rigtig sharia. Under rigtig sharia stener man ikke folk, man dræber ikke en pige fordi hun har en kæreste etc. Det er en slags jura - og ja jeg er selv jurist + shariaen og de vestlige love er faktisk parallelle! Jeg har ikke set på dine links, for det siger mig intet. Jeg går ikke ind for den sharia der bliver udbudt i verden i dag. For den misfortolkes fuldstændig.
Hvad er der galt i at folk ikke vil være nøgen sammen? Selv danske drenge/piger kan finde på at adskille sig i badet. Jeg synes sgu det er lidt klamt at stå en flok drenge med pølsen hængende, så jeg adskiller mig også. Det er et valg.
Mht voldelige vers, så findes de ikke. Der står kun forsvar dig selv, din familie osv osv. Men igen, det er en fortolkningssag så man skal passe på med hvad man tror på. Jeg vil anbefale at spørge ind til hvilke kilder der er trofaste hvis man har tænkt sig at studere Koranen, da der intet onskabsfuldt er i denne bog. Folk plukker og plukker og danner en sætning: "dræb alle vantro". Der står faktisk: "dræb alle vantro som går i krig mod dit land, din familie og din tro". Hvad betyder det? Det betyder forsvar dig selv. Og hvad er modsætningen? Du må ikke dræbe nogen som helst så længe det ikke er forsvar. Punktum og peace.
jul 2010
feb 2012
prøv nu bare følgende, bare for at skille dig lidt ud og vise lidt selvstændig tankegang: anerkend at der findes ubehagelige ting i koranen, og tag afstand til det. det burde ikke være så svært at sige at man ikke syntes at vantro skal dræbes og at kvinder skal tæves til de adlyder.
eller hvad?
feb 2012
jul 2010
Men jeg hopper fra her. Kvinder skal tæves og bla bla, min far har bedt 5 gange om dagen i snart 40 år, og aldrig har han hævet sin stemme overfor min mor. Kvinder SKAL respekteres ifølge islam. Men nok om det...
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 267
Når det så er sagt... Så er jeg modstander af mange, bemærk mange ikke alle, muslimers måde at opføre sig på i vores land! Vi er meget tolerante i Danmark. Men jeg har fx et problem med tørklæder - hvorfor må man ikke stille krav om man ikke kan have tørklæde på hvis man søger et arbejde? Hvis det er firmaet politik må man som muslim søge et andet arbejde. Eller ville en dansk kvinde få lov til at gå utildækket rundt i fx Teheran? Muslimerne skal have lov til at bygge moskeer her i landet - men hvornår må vi bygge en kirke i fx Iran? Der er forbud mod at eje en bibel i Iran - og nej - det er ikke et postulat...
Jer der bekender jer til Islam - jeg respekterer i har valgt jeres vej... Men forsøg ikke at skaf jer særbehandling i vores land - for det får vi ikke i jeres...
At man vælger at køre to grille til en fest - udviser respekt for forskelligheder og jeg støtter det fuldt ud...
feb 2012
nåjo, det er vel "fejlfortolket". er det ikke underligt at det altid uden undtagelse altid er alle de gode ting i islam der bliver betragtet som den korrekte udlægning, mens alle de lede ting er "fejlfortolket"?
"fornægtelse" hedder det også med et andet ord.
du må ikke misforstå mig, jeg er sgu glad for at du og mange andre muslimer lever i fornægtelse af jeres religion istedet for at følge de lede passager som det sker på daglig basis andre steder i verden, men det ville klæde jer at indrømme at koranen og islam bestemt ikke er fejlfri og at der ER passager i den som ikke har nogen plads i et moderne samfund. den eneste muslim jeg nogensinde har hørt gøre det er naser khader, og han lever under politibeskyttelse af samme grund..
men jeg håber der er nogle andre muslimer der læser dette som vil tage min opfordring op.
tør i at tage afstand til de voldelige vers i koranen og dermed undsige jer dele af jeres religion? eller skal jeg sige, VIL i tage afstand til dem?
eller vil i som alle andre fortsætte med at benægte at de eksisterer (på trods af at alle kan læse det sort på hvidt) og bilde os andre ind at islam er en 100% fredelig religion uden det mindste ondt i sig, på trods af alt der sker i islams navn hver eneste dag verden over?
jeg tror desværre godt jeg kender svaret allerede.
feb 2012
I Danske skoler, går drengene i et stort fælles badrum (for drenge) efter gymnastik - pigerne i et andet stort fælles badrum (for piger) efter gymnastik, og sådan ER det i Danmark.
Kan man ikke lide det, så er man velkommen til at daffe til et andet land, der er ca. 330 lande her i verden.
Jeg har været på arbejdsmarket i mere end 30 år, jeg har FLERE gange oplevet muslimer skulle ligge med enden i vejret på arbejdspladsen.
Der er 700 mill. andre ting også - skal vi tage skatten f.eks.
F.eks. En fra Tyrkiet der har boet i Danamrk i rigtig mange år (måske 20 år) men er standig Tyrisk statsborger, han/hun kan sende 4.999,- kr. ud af landet hver måned og få skatte fordel ud af det, og så bare hæve pengene inde på hovedbanengård - det kan jeg ikke.
Bl.a. derfor siger jeg: Der er et eller andet der er gået MEGET galt for vores politiker. Alle de latterlige sær regler for en bestemt gruppe mennesker (ikke for alle) er mig MEGET uforståligt.
maj 2004
Kim B er du den eneste dansker, eller er det for danskerE og muslimer?
Ej det er gas....synes stadig det er et godt initiativ....
jul 2010
Ja, det er en galning der kan finde på at gøre det som du siger med at drage skattefordele. Men det kan jeg heller ikke tage byrden for? Kan du ikke se at de ting du nævner er individers forskellige opfattelser af forskellige ting?
Det har jo intet med hverken Islam, den tyrkiske kultur eller normer at gøre de ting du nævner.
De betaler for deres bedepauser, ellers kan virksomheden efter arbejdsretlige regler blive idømt for forskelsbehandling, så det er bare om at anmelde for "gratis-pauser" hvor andre skal "betale" for de samme slags pauser.
Og til Jesper S, IRAN repræsenterer ikke Islam, i hvert fald ikke min opfattelse af Islam! I Tyrkiet har du mulighed for alt hvad du har lyst til.
Og du siger du er ortodoks kristen, ergo bør du kunne forstå at FRIHED er det vigtigste i alle store religioner. Ergo kan man ikke tvinge nogen til noget som helst, ellers har man sgu misforstået Islam selv som muslim. Jeg ærgrer mig over at jeg efterhånden ikke kan se muslimer som lever Islam ordentligt så ofte som før. Det eneste folk går op i er andre mennesker!
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 27
Kim : Jeg er født og opvokset i Danmark. Har boet har i 23 år . Har betalt skat siden jeg var 16(murerlærling). Jeg er integreret da jeg betaler min skat og viser respekt for naboen og holder mig inden for lovens regler . Forstår dansk kultur, men jeg syntes ikke at vi alle skal dele den "danske" kultur. Da det ikke er nødvendigt og du kan ikke kræve at vi gør det! og i øvrigt hvor meget dansk er der tilbage af jeres kultur? I har jo stort set adopteret alle andre kultur end islamiske. Så op på hesten og prøv igen buddy!
feb 2012
http://www.youtube.com/watch?v=-Ch64dkivM0
men du er velkommen til at modbevise det ved at skrive her at du tager afstand til sharia og de voldelige vers i koranen og hadith, foreløbigt er der ingen muslimer der har villet gøre det.
men intet svar er jo også et svar.
her er en ekstra lille godbid jeg fandt på internettet iøvrigt:
http://www.youtube.com/watch?v=TTIdaHu1AnA
nej nej, der er ingen der planlægger sharia i dk, klart nok.
feb 2012
Jeg skriver IKKE du skal tage byrden for det - jeg skriver højt og larmende: Det er gået et eller andet MEGET galt for vores politiker - jeg har endda skrevet det to gange.
Nix, de har IKKE selv betalt for bede-pauser de steder jeg har set det. At loven evt. siger noget andet, skal jeg ikke udtale mig om.
En anden ting der er med til at ødelægge Dansk kultur og normer - kik på kriminalstatistikken for etnisk Dansker kontra ikke etnisk Dansker, det taler sit meget tydelige sprog og det er ikke til fordel for ikke etnisk Dansker.
En konkret sag, en muslimsk kvinde som er total tildækket skal ind i en bus med buskort - det var oppe i aviser og pis og lort pga. bus chaufføren bedte om at se ansigtet så han kunne se om det var hendes buskort. Hvad fanden er det for noget at lave sådan en gang ballade ud af det - hun skal bare vise sit ansigt når hun bliver bedt om det. Det er Dansk norm. Det samme med at bade i skolen efter gymnastik, det er Dansk norm, at sådan gøre man.
Der er 47 mill. lignende ting - det er måske derfor, der er nogle Dansker der kikker lidt skævt til muslimer, måske muslimer skulle tænke lidt over det
Irsafil k, du bor i Danmark, så selvfølgelig skal der betales skat af arbejde og selvfølgelig skal Dansk kultur og normer respekteres - at Dansk kultur og normer er ved at "smutte" i svinget, kan vi takke bl.a. muslimer for, fordi de bl.a. ikke vil følge normen der siger f.eks.: Efter gymnastik, går drengene i et stort fælles badrum og pigerne i et andet stort fælles badrum. Muslimer vil have sær regler/sær behandling og det er der det går galt
jun 2007
Michael R, Uden den folkelige opinion kan der ikke oprettes khalifat og dermed sharia. Befolkningen behøver ikke at være muslimer, men til gengæld skal der fælles opbakning om at khalifatet skal oprettes. At de unge mennesker vi ser i klippet prøver er forkert. Hvis de har et problem med de danske love er der andre lande at tage til. Tag det ikke ordret men allah siger : Har jeg ikke skabt jorden stort nok = man kan flytte til et andet land hvis det er. For eksempel som vi ser i Frankrig angående burka er ulovligt . Efter man protestere og det ikke bliver til noget må man flytte til et andet land. Andet vil være dumt da der ikke er noget der forhindre dem i at flytte!
feb 2012
Jeg har aldrig udtalt at muslimer skulle have noget med Halloween og/eller Valentines day at gøre - det er meget forkert at ligge ord i munden på folk som ikke er sandt.
Der ud over har Halloween og Valentines day intet med Dansk kultur og normer at gøre og det er ikke noget jeg deltager i.
Nej, jeg er ikke fremmedfjensk - men jeg har noget imod folk kommer hertil og vil lave det Dansk samfund, kultur og normer om - de kan være her og indordne sig under som det er eller trav videre til et andet land.
Nej, der er ingen religion der er smuk efter min mening, de indholder onde elementer og det er ikke smukt efter min mening.
Hvad med æresbegreberne, Dansk kontra Muslimsk. De ligger så langt fra hinanden som noget kan gøre. Jeg har aldrig hørt om en Dansker der slog sin Datter ihjel fordi hun ville giftes med en anden end familien synes - det er anakistisk og ikke noget der hører til i år 2012, slet ikke i Danmark.
Jeg mener helt klart vores politiker burde stramme meget op og ikke tillade alle/alt de/n sær regler/sær behandling.
feb 2012
jeg havde nu heller ikke regnet med det, det store flertal af fredelige muslimer er altid tavse når nogen beder dem forholde sig kritisk til islam, så det ville have været lidt af sensation hvis det var sket nu.
men hvis man ikke engang formår at tage afstand til de vers i islam der siger at ikke-muslimer skal dræbes og kvinder skal tæves til de makker ret og utallige andre lignende vers, men istedet fornægter alt eller snakker udenom så er der sgu noget galt.
jul 2010
Kim alle de detaljer DU snakker handler om individers forståelse af andre ting, ikke engang angående religion. At du ikke tror på nogle religioner og forstår ondskab af ordet religion er dit eget problem. Stort problem ikke at have noget at tro på - efter min mening.
Kriminalstatisktikken siger ikke kun noget om hvem der er dum, det siger også noget om hvem der er blevet gjort dum. Det kan godt være der er flere udenlandske drenge i spjældet end danske i målestoksforhold, men det har også noget med opdragelse at sige. Alt fra opdragelse til omgivelser medvirker i hvad man foretager sig, især i den farlige alder (15-20) efter min mening. Igen, du snakker om individuelle retningslinjer for hvordan et livssyn man har. Det har intet med Islam at gøre, eller andre religioner for den sags skyld. Du kan have ret i at politikerne begår mange fejl, personligt stemte jeg på Soc.dem. sidst men fortrød det minuttet efter..
Det med buskortet er igen en individuel sag. For ifølge Islam skal ansigtet IKKE tildækkes. Ergo ville der ikke være et problem ifølge Islam.
Mht de såkaldte domstole så er det pis og lort, da der ingen i vollsmose i hvert fald er. Jeg bor tæt på vollsmose og kender flere mennesker derfra og trives der når jeg har lyst, og INGEN hemmelige skumle domstole har jeg set.
Drengene fra klippene ovenover har til hensigt at skabe uro blandt muslimer og ikke muslimer, det hele er et planlagt spil for at ødelægge relationerne. For det kan virkelig ikke passe at sådan en bunke uvidende mennesker skal 'forsøge' at repræsentere den islamiske religion. Deres ord vil jeg hverken tage seriøs, argumentere for eller forsvare. For efter min mening fatter de ikke en brik.
Mht dansk og muslimsk æresbegreb. Ifølge Islam må man hverken dræbe eller skade så længe det ikke er krigsforsvar eller forsvar mod legeme. Så dem der dræber deres datter eller søn pga et forhold eller andet, vil blive idømt hårde straffe efter min opfattelse af min religion, for det er Gud der har givet os liv, det SKAL være Gud der tager vores liv. Det er sådan en rigtig muslim vil se på tingene. Jeg har ikke ret til hverken at forvolde skade på nogen, eller tage livet af nogen. Hvis jeg agerer sådan og skader andre mennsker, så tror jeg på jeg vil blive straffet for det når jeg en dag forlader denne verden.
Og mht folk der såkaldt prøver at lave kulturen om i Danmark, så kan de rende og hoppe. Ved du hvorfor, for Danmark kan i bund og grund godt se at det er noget fis og ballade, for der er sgu ingen der kan ændre på danskerne. At forvente at vi skal assimileres er en dum forventning, for det plejer at give en modeffekt der medfører at folk segregerer! Og jeg er født og opvokset her, været sammen med danske venner hele mit liv. Hverken de eller jeg har lavet nogen som helst om, eller forsøgt. Der er ingen der prøver at lave nogen om, og det med sharia indførslen passer overhovedet ikke, da som Israfil siger skal der et Khalifatstyre til før man kan bearbejde tingene med sharia-lovgivningen. Anyways, om nogen så vil indføre sidstnævnte to ting, kan vi bare grine lidt ad da hverken FN, Nato eller EU vil give lov til sådan noget. Så langt behøver vi ikke engang at tænke, de kommer aldrig til at kunne tage det skridt. For det er ikke den vej vi bør gå, og det er heller ikke den vej vi går som mennesker!
Jeg synes Israfil svarer rigtig godt og betydningsfuldt, men jeg har det virkelig underligt over at det mindste vil medføre at der bliver kørt en hetz mod os. Vi er bare mennesker som alle jer andre. Ligesom at en 50 årig østrisk mand kan voldtage sine egne døtre igennem 30 år og blive kaldt for psykisk ustabil, ligesom breijvik kan dræbe tiere af uskyldige mennesker og blive kaldt for psykisk ustabil, så kan Ali der under hele sit liv er blevet trådt på og dårlig opdraget samt oplevet en slem krig godt være psykisk ustabil nok til at tæske sin kone hver dag, være voldelig i skolen eller forvolde andre samfundsmæssige skader. DET HAR INTET MED ISLAM AT GØRE!!!!
Alle er individer der forstår en basal sætning på hver sin måde. Derfor kan alt misforstås, derfor kan alt misbruges til egne formål. Derfor er det vigtigt i bund og grund at være et GODT MENNESKE først, så kan man med lethed være en god muslim eller en god kristen.
Mvh
maj 2004
-Svin var noget af det der holdt sig dårligst i en tid hvor man ikke havde køleskabe
-Svin sveder ikke ud gennem huden
-svin er beskidte dyr
-Det var for at teste muslimers tro - så der er ingen årsag til forbuddet, det er bare sådan
osv....
jul 2010
Vi spiser ikke ikke-halal slagtet kød fordi det indeholder blod og ikke er skåret i Guds navn, og vi spiser ikke svinekød fordi det ikke kan halal slagtes og fordi Gud har forbudt os det.
Alt i religion kan ikke have en fysiologisk forklaring, men der er selvfølgelig en del bud på hvorfor muslimer ikke spiser svin. Men jeg spiser det ikke fordi Gud har forbudt mig det.
Hvis du spørger mig, så er det også en synd fx at spise for meget oksekød, for det bliver da også usundt i længden. Derfor kan jeg ikke sige det udelukkende er pga helbreden vi ikke spiser svinekød.
Hvis du virkelig vil vide noget om det og samtidig agerer sådan som du gør nu med respekt, så kan jeg henvise dig til en ekspert inden for religionsvidenskab, han plejer at være rigtig god til at besvare enkelte spørgsmål inden for stort set alt - alt fra ateisme til buddhisme og meget mere har han en masse viden om
maj 2004
Jeg takker mange gange for svaret...:-)...
Så længe det ikke er religiøs fanatisme har jeg skam respekt for de fleste religioner(jehovas vidner undtaget, der nøjes jeg med accept)...
Det kunne helt sikkert være interessant at høre hans forklaring på årsagen...der er også en gruppe herinde, der hedder "examine the truth" som handler om religion, men den har ikke været aktiv i en evighed...
jul 2008
jul 2010
Religiøs fanatisme skaber splid mellem mennesker. Jeg tænker, jeg føler jeg repræsenterer en fredelig religion, det gør en anden også som kristen etc., men hvorfor skal jeg så springe bomber og råbe at min Gud er stor? Jeg ved godt min Gud er stor, jeg ved også at der findes et helvede og en paradis. Hvorfor skal jeg så (hvis jeg synes de skal straffes af Gud) selv straffe mennesker, når min Gud højt og tydeligt siger at MAN IKKE MÅ DRÆBE. Det er virkelig vanvittigt, folk ødelægger det for hinanden.
Spørgsmål skal der være plads til, forklaringer ligesådan. Men at jeg skal presse og overtale dig til at sige at Islam er det rigtige, er forkert. Eller omvendt, at jeg skal høre på at jeg skal skride ad helvedes til fordi jeg er muslim og ikke spiser svin eller drikker, det er ligeså forkert. Jeg er født og opvokset her i landet, jeg kender til Danmark som alle andre danske unge på min alder, så hvorfor diskriminere hinanden i stedet for at respektere og snakke sammen.
Jeg synes det er rigtig fedt du skrev Brian, for det må da vise sådan nogen som Michael R og Kim at de ikke behøver at køre en hetz mod det fremmede, er man flink, møder man også flinke mennesker
jul 2008
hvorfor kan en gris ikke halalslagtes?
jeg tænker det er vel samme fremgangsmåde som med en ko, eller ?
feb 2012
Hvis man behøver en religion for at have det godt med sig selv, så er man godt nok ikke særlig intelligent.
At du tror på en religion, handler i bund og grund om, at du tror vi mennesker er mere/noget specielt end alle andre dyr på denne her jord og derfor må der være en speciel grund til vi mennesker er her, tror du.
Der er INGEN speciel grund til vi mennesker er her, vi er "bare" en lille bitte brik i det der hedder "jordens tid", nøjagtig ligesom alle andre levende ting her på jorden.
Glem det der indoktrinering af jeres børn og lær dem noget om videnskaben i stedet for, det har de meget mere gavn af.
Jeg kan fortælle dig jeg har kørt Taxa fra 1987 til 1998 som 2nd arbejde og har kommet i taxa-klubberne også i baglokalerne hvor der bl.a. spilles meget poker om alt (huse, taxaerne osv). Så jo, jeg kender udmærket til muslimer, der er MASSER af søde og rare mennesker. Men der er godt nok også nogle som ikke er for smarte og IKKE høre til i et Dansk samfund. Hold da op hvor er det synd for dem der godt kan opfører sig ordentlig.
Det er opdragelsen af jeres børn og de normer i lære dem der ikke er forenelig med det Danske. Derfor der opstår konflikter.
2 eksempler JEG har været ude for:
Anden jule dag 1988, er kæresten og jeg efter en jule middag ude og gå med hundene rundt om søen ved Tåstrup stations center, kl. er 22-23 om aften. Lige pludselig kommer der 12-15 stk. 2nd generations indvandrere i alderen 13-16 år og omringer os - den ene af dem stjæler min pung op af min baglomme, men jeg mærker det og tager fat i kraven på ham hurtigere end han kan nå at blinke med øjne - vi taler kort frem og tilbage, men jeg gider slet ikke tale med dem, flok idioter. Da de kommer på afstand, så bliver de frække, jeg får finger, de råber jeg er en bøsse osv. osv. osv. - det får mig til at løbe efter dem sammen med min hund, de løber ind på pub i Tåstrup stations center. Jeg og hunden er kort efter, men da jeg når til pub'en står der en 200 kg udsmider som jeg løber ind i maven på, hvor han spørger: hvad skal du her - jeg skal have fat i dem der. Han svare: ikke med den hund. Hmm tænker jeg og må gå igen med uforrettet sag.
Hvad fanden er det for en opførsel, hvad fanden laver de unger ude på det tidspunkt af døgnet??
I 1989 el. 1990 en forårs hverdags aften (fint vejr) kl. ca. 20 - jeg holder på taxa holdepladsen ved Nørrebro station som 3 vogn. Et kærestepar (først i 20erne) kommer gående på fortovet. Lige pludselig kommer en flok på 10-12 stk. 13-16 år løbende hen mod kæresteparret og omringer dem. Fyren får et spark i hoved (kæresteparret har INTET gjort). Da han derved bøjer sig forover og tager sig til næsen, får han et slag med sådan en hammer der sidder i busserne til at smadrer vinduet til nødudgang i nakken og så løb de snothvalpe væk igen.
Jeg gik ud af bilen og op til mine kollega og spurgte dem om de så det og om vi ikke skulle gøre noget ved det - de så det men ville ikke blande sig.
Jeg tog kæresteparret ind i min Taxa og så begyndte jeg ellers at jage de unger rundt oppe på fortovet. (rundt om det røde firkantet hus - Nørrebrogade, Hyltebro, rundkørsel) - opgangs dørene er lige som ½ m. ind i huset, der fik jeg fanget en af ungerne ved at køre Taxaen helt op i husmuren og så ellers ud og have fat i ham - kort efter kom Politiet, det viste sig at knægten jeg havde fanget, kendte Politiet udmærket men han var kun 14 år så de kunne ikke gøre noget. Kæresteparret kørte jeg derefter på Bispebjerg skadestue uden beregning.
Hvad fanden er det for en opførsel??
Jeg har ALDRIG set nogle etnisk Dansker opfører sig på den måde!
Måske muslimer skulle tage og kikke lidt indad og tage fat i dem der IKKE kan finde ud af at opfører sig ordentlig. Det tror jeg ville hjælpe en hel del på forholdet
jul 2010
Hvorfor kan en gris ikke halalslagtes.. Hmm godt spørgsmål
Min forklaring vil være at det er fordi det er forbudt at spise svinekød i forvejen, hvorfor man så ikke kan halalslagte dyret er jo fordi dyret ikke er halal men haram for en muslim at spise.
Fx har du en nøgle der ikke passer til låsen, det nytter jo ikke noget at putte nøglen i og dreje den for at låse op, for nøglen passer ikke til låsen. Måske kan man drage nogenlunde parallel med dette eksempel?
Men hvorfor man ikke må spise svinekød er ikke nemt at forklare. Det er ikke alt der kan forklares fysiologisk når det handler om religion. Det er ligesom eksistensen af fx engle, ingen fysiologisk forklaring. Derfor antager jeg som muslim at grunden til jeg ikke må spise svinekød er fordi min Gud har forbudt mig det. Der er selvfølgelig forskellige fysiologiske forklaringer på hvor usundt, urent osv en gris er, men det er ikke tilstrækkeligt at argumentere med disse elementer da de allesammen gradvist kan overvindes.
Det er SÅ svært at forklare noget man føler. Det er svært at sætte ord på det.
Altså, det er ikke sikkert der er en rent fysisk forklaring på hvorfor grise ikke kan halalslagtes, men jeg vil dog gøre mit ypperste for at finde ud af det
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
Jeg tror ikke rigtigt man kan finde 2 muslimer, som har samme forklaring.
Men - jeg kan godt sætte mig ind i, at muslimerne nægter at spise det. De synes simpelthen det er vildt ulækkert. Forestil jer, at vi skulle tvinges til at spise f.eks rotter. Det synes vi er ulækkert fordi det har vi lært - eller katte og hunde?
Jeg ville nok også være ked af at grille på en grill, som andre lige havde grillet rotter, hunde og katte på
jul 2008
kan følge dig i din holdning med at der ikke er grund til at prøve, når nu man alligevel ikke får den spist
<i>Min forklaring vil være at det er fordi det er forbudt at spise svinekød i forvejen, hvorfor man så ikke kan halalslagte dyret er jo fordi dyret ikke er halal men haram for en muslim at spise.</i>
Christian Z
ja eller får et abehoved serveret og man lige åbner "hatten" og så napper hjernen
det kan man sådan set sidestille med ikke at ville spise svinekød
jul 2010
Når du tager din kæreste med enden i vejret er der ingen der brokker sig. Så jeg synes du ikke skal blande dig i om vi beder eller om vi laver andet. Det er noget andet hvis det handler om på arbejde og rettigheder, der har du en stemme - MEN IKKE I MIT ELLER EN ANDENS PRIVATLIV!
Jeg vil ikke forsvare uopdragne udenlandske drenge, og der er måske mange af dem. Men det er ikke en muslimsk måde at opdrage på. Du kan ikke bare på baggrund af mørkt hår fordømme enhver til at have en muslimsk opvækst, om han så hedder Ali eller Mohammed! Men ja, giver dig ret i at nogle udenlandske (drenge især) ikke bør have en plads i DK, men du kan fandme ikke skære alle 500.000 af anden etnisk baggrund over en kam!
Og du skærer os over en kam ved at sige 'jeres' opdragelse, du kender ikke til min eller en andens opdragelse, hvis ikke du kender os personligt. Jeg har en meget bedre opdragelse end du nogensinde har fået, for jeg har ikke udvist respektløshed som du hele tiden gør. Jeg er ikke fyldt med had, men det er du. Dine forældre har overhovedet ikke kunnet give dig opdragelse.
De to oplevelser er da helt klart grimme og dårlige minder. Men igen, pga 12-15 stykker skærer du alle forældre og deres børn over en kam? Du siger ingen danskere laver ballade på den måde, hvorfor bliver jeg så forfulgt af en flok rockere hele vejen hjem fra universitetet en nat hvor jeg har læst i flere timer, hvorfor bliver en uskyldig 18 årig dræbt på busstoppestedet, hvorfor er der flere og flere eksempler på bandevold mod modpartens (HUDFARVE!!!!) uskyldige??? Det gælder både udlændinge og rockere - der er sgu både tyrkere, arabere, vietnamesere mm og danskere. Ingen er bedre end andre, alle bør respektere sin næste!!
Husk nu Kim, dine oplevelser er individuelle - grimme er de ja, men det er ikke ensbetydende med at muslimer opdrager deres børn på den måde.
jul 2010
I bund og grund spises det ikke fordi man ikke må. Basta
Og god forklaring med aben Kim B
jul 2011
Hvordan kan det egentlig være, at pizza-bagere osv. gerne må pille ved svinerød?
jun 2007
Min pointe er: Man dømmer ikke alle pga et par dårlig erfaringer man lære af det.
Jeg gider ikke diskutere for at diskutere. Kan se det ikke fører nogen vegne.
Kim B, Når men underkaster sig i islam så er Allah ord lov. Og Allah siger vi må ikke spise svinekød og det er sådan set det. Vi kan ikke komme med den rigtige begrundelse så der er ingen grund til at forvirre vores små hjerner
Christian Z, Vi ser desværre mange muslimer der ikke studere islam men hører rygter og ideer fra alle mulige som bare har "hørt" dit og dat. Desværre
jul 2010
Mht at 'røre' ved svinekød. Altså man ser ikke godt på at forhandle fx svinekød eller alkohol. Men at 'røre' ved svinekød er ikke forbudt, man må ikke spise svin og drikke alkohol. Der er jo også alkohol i parfumer eller hårvokse, dem kan man jo også drage nytte af uden de store problemer
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 36
Tiden hvor religioner blev opfundet var også i en tid med meget lidt viden, hvilket vi mennesker håndtere dårligt, da vi så selv indsætter overbevisninger(Bl.a. religioner). Hvem syntes i dag ikke at det er sjovt, at vi får ca. 100 år siden troede man kunne helbrede mennesker med åreladning, da man troede sygdom var i blodet.. Da vi fik mere viden forsvandt denne begrænsede overbevisning.
Prøv at tænk når videnskaben en dag kan sætte et mennesker til at dø og komme over på den "anden side" og tilbage igen for at fortælle os andre hvad der er rigtigt og forkert.. Måske det ville rykke rundt på en del menneskers verdensbillede og vi slipper for alt det her religions noget som skaber så store kløfter imellem mennesker (ja så store alt nogle få vil slå andre ihjæl for det)
Forsat god søndag til alle.
feb 2012
eller "når man underkaster sig i islam så er allahs ord lov" - citat israfil k.
det er selve indbegrebet af religiøs fanatisme blindt at følge ting som "gud har sagt" uden at forholde sig til det eller stille spørgsmålstegn ved det.
men jeg er da glad for at i ikke er nået til de voldelige vers endnu i koranen, for hvad sker der så den dag i finder dem?
nu syntes jeg i skal tage jeres koran, (og de danskere der måtte have en stående kan gøre det samme) og så gå ind på www.thereligionofpeace.com og checke alle de virkeligt ondskabsfulde og menneskefjendske vers der er citeret i topmenuen derinde. når i så finder de samme vers i jeres egen koran vil i finde ud af at de faktisk ER en del af islam, og endda en meget stor del. og ligesom det vers med grisekød er det, så er de OGSÅ noget "gud har sagt".
og hvad sker der så? skal de så også følges fordi "gud har sagt det"?
eller KAN man rent faktisk vælge til og fra i islam som muslim?
det er et spørgsmål som i er nødt til at tage stilling til på et eller andet tidspunkt, det kan ligeså godt være nu. det gælder iøvrigt samtlige muslimer verden over.
jeg håber i vælger at joine os andre i nutiden, så skal i være meget velkomne.
jun 2007
jun 2007
jul 2011
http://www.youtube.com/watch?v=evSsLim3M7Y
feb 2012
Jeg er meget glad for din indrømmelse "Men ja, giver dig ret i at nogle udenlandske (drenge især) ikke bør have en plads i DK"
Der er mange flere eksempler end lige de 2 jeg nævnte - tag Køge i dag, det er jo totalt sindssygt - hvorfor holder de sig ikke bare væk fra hinanden, så der ikke opstår ballade/konflikter? Der er en masse Uskyldige mennesker der måske komme i skud linje.
Som du selv er inde på, så er vi Dansker slemme til at skærre alle over en kam, det indrømmer jeg blankt og det er en meget stor fejl.
Når det er sagt, så burde muslimer også have det i baghoved at sådan er mange Dansker, og derfor bør tage fat i dem som IKKE kan finde ud af at opfører sig ordentlig og få dem til at opfører sig ordentlig. Hvis Danskerne gør det, så får vi bare at vide vi er racister.
Ja, det er lige så forkert hvis en flok Dansker overfalder en muslim og høre INGEN steder hjemme. Når de episoder bliver nævnt, så sidder jeg og knibber tærene sammen i flovhed over en Dansker har kunne finde på sådan noget.
En fejl bliver IKKE mere rigtig af at flere laver samme fejl - fejlen er stadig lige forkert
israfil k, det du har oplevet i 1997 er totalt vanvittigt - jeg vil håbe de skyldige har store problemer med deres samvittighed når de tænker tilbage på det. Desværre har sådan'e mennesker tit ingen samvittighed. De er ude for pædagogisk rækkevidde og burde lukkes inde et eller andet sted indtil de er blevet noget mere fornuftige.
Jeg håber da det har givet lidt stof til eftertanke
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
der findes mange muslimer som ikke kan finde ud af at opføre sig ordentlig
lige som der er dansker der ikke kan finde ud af at behandle muslimerne ordentlig
så jeg tror at folk kunne lære lidt af hinanden og hvis vi kom lidt tættere på hinanden ville mange fordomme forsvinde
jun 2007
Jeg går meget op i at vi i fællesskab kan klare ærterne. Vi har vores personlige holdning og meninger skal der også være plads til os alle sammen. Jeg har da også nogle danske venner som er atheist men istedet for at sige det ene og det andet om hinanden snakker vi bare ikke om det da det fører til lange diskussion og surer miner
feb 2012
det hedder oplysning og kritisk stillingstagen. jeg ved godt det er ukendte begreber for muslimer men derfor kan vi andre jo godt benytte os af det. det er netop at være konstruktiv i modsætning til visse andre der bare fornægter alt og lyver om det.
det er der iøvrigt også et afsnit om i koranen, det hedder "taquia" og er et islamisk begreb der går ud på at muslimer godt må lyve overfor ikke-muslimer når det er "for at beskytte eller fremme islam" (google det hvis i ikke tror på mig)
så jo jeg ved godt hvad jeg taler om, og jeg har ikke tænkt mig at holde kæft mens muslimer tager en lille bid mere ad gangen af danmark uden i det mindste at fortælle de naive danskere der ikke har forstået islam endnu lidt om hvad det går ud på.
så jo jeg er faktisk konstruktiv, du kan bare ikke lide hvad du hører fordi det ikke er til din fordel.
feb 2012
http://jyllands-posten.dk/international/Afrika/article4793066.ece
og nej, det er IKKE "nogle få der har misfortolket islam", de mænd i artiklen gør præcist hvad koranen beder dem om at gøre. hvor tror i ellers "islamister" finder deres inspiration hvis det ikke er i islam? islam-ister, get it? og netop derfor bør vi vide noget om det, også herhjemme.
slut herfra.
jul 2011
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 758
Uhhmmm. Flæskesteg og flæskestegs sandwish
feb 2012
I har måske ikke lagt mærke til at de i Irland har haft en konflikt igang en del år efterhånden mellem 2 kristne grupperinger?
Jehovas vidner er da forresten også kristne, og læser mange spændende fortolkninger af guds ord i deres bibel.
Så hellig krig og sindsyge religiøse dogmer er tilsyneladende ikke forbeholdt en bestemt religion!
Måske er det de mennesker der fortolker som er fællesnævneren, på begge sider.
Kunne det virkelig være at idioter findes i alle farver og former?
(sarkasme kan forekomme)
jul 2011
feb 2012
Selv Jehovas vidner gør godt for nogen!
jul 2011
jul 2011
feb 2012
jul 2011
Og hvis man følger diverse religioner - måske pånær budisme - som man egentlig burde jfr. "bogen" så er alle religioner noget farligt ondskabsfuldt stads, som alle var bedre foruden.
Men - selvfølgelig skal folk have lov til at tro hvad de vil. Det er klart.
feb 2012
Kan da huske engang for mange år siden hvor en slagterbutik i København blev smadret af fanatiske vegetarer.
Det er selve fanatismen der er problemet, også hos Michael R der tilsyneladende er fanatisk antimuslim.
maj 2004
jul 2011
feb 2011
Folk der har fulgt mine meninger herinde ved nok hvor min holdning står til størstedelen af vore ny borgere. Jeg føler mig pisset på hvert sekund jeg er i live af fremmede der forråder vort samfund, seneste statistik viser at 66% af alle voldtægter i Danmark bliver udført af ikke indfødte danske. Så so much for den evige jalla klang om at danske kartofloer er sex fixerede pædofile ! btw. Det er ikke kristen skik at tillade ægteskaber mellem piger fra alderen 12 år med voksne mænd - det er udelukkende udbredt i den mellemøstlige kultur. Danske fængsler er over rep. med muslimer med en 80% belægning ud af en repensativ i samfundet på "kun" 30% Jeg kunne blive ved... Men det er slet ikke dette jeg er herinde for.
For ret skal være ret. Jeg studere Teologi, og jeg studere i The Noble Quran. - Islam er en fredens religion. Det står klart og tydeligt i Quran at kun Allah kan dømme, Kun Allah bærer retten til at afstraffe med vold Kun Allah bærer retten til at tage et liv. Ergo ! "terror" som vi ser den udført i Islams navn har intet med Islams buskab at gøre, hvis man tolker denne korrekt.
Der findes mange extremister der i Islam navn retfærdiggør terrorhandlinger, men glem ikke at vi i "frihedens navn" navn har bragt terror til mellemøsten, støttet og deltaget i krigsførelse bygget på løgne.
Jeg er vred over de af vore gæster der beriger sig i mit fødeland med kriminalitet, De påstår måske de er muslimer. Men nej det er de ikke - de kan en frase eller ti fra Quran de har hørt Men har ingen kendskab til dens reele indhold. Når dette er sagt, bliver jeg også nød til at sige. At så meget jeg er vred over dette, skammer jeg mig over at mit fødeland har deltaget i terror virksomhed i lande som Irak og Afghanistan. Jeg begræder de uskyldige i disse lande i tusind tal der af mine danske brødre er dræbt i en falsk oliekrig. Jeg beder disse mennesker tilgive mit land - Og derfor må jeg også tilgive dem som forbryder sig i mit land. Har været udsat for hjemmerøveri, jeg ser vor sociale struktur blive skamreddet af kriminelle i hobetal. Men pga mit fædrelands idiotisme bliver jeg nød til at tilgive disse, For at kunne opnå tilgivelse for mit lands handlinger.
Europa har ført religionskrige i århundrede såvel som vi ser "muslimer" gøre det idag. Men ingen krige ført er ført med rette af ordlyden i Bibel ej heller Quran. Dette er krige ført af gale mennesker ikke sande kristne eller islamister. .. Lad den der har et rent hjerte kaste den første sten............ ikke mange sten vil blive kastet om nogen.
Mine 5 cent InsAllah / God Bless.
feb 2012
Men jeg kunne aldrig drømme om at skamme mig over Golfkrigen i 1990-1991, Afghanistan eller nordøstlige Pakistan - de bedte selv om det!
2 Aug. 1990 vader jeg ved ikke hvor mange Irak's soldater ind over grændsen til Kuwait og besætter Kuwait - Kuwait er nok noget af det mest fredlige her i denne verden. Så JA, vi skal være glade for at USA tog et initiativ ellers havde Saddam bestemt over ca. 50% af verdens olieressourcer, tænk lidt over det
Dernæst, så "vader" man IKKE bare over grændsen til sit naboland og besætter det - det er anarkisme, anarkisme høre til i stenalderen, ikke i år 2012 eller år 1990 hvor det skete.
De gør det i Allah's (som betyder GUD) navn, det står de jo og råber op, de er jo komplet sindssyge!
Afghanistan og nordøstlige Pakistan har i mange år haft trænings lejere for terrorister - det kunne deres egne regeringer bare have stoppet, så var vi i vesten fri for det, for det er os de vil komme og bombe.
Libyen havde også ret mange trænings lejere for terrorister - efter Lockerbie i Skotland Dec 1988, stoppede Amerikanerne trænings lejere i Libyen.
Meget fred kunne opnåes her i verden ved at afskaffe ALLE religioner. Som Thomas er inde på, så er der fanatisme alle steder, det er bare meget slemt omkring religionerne efter min opfattelse.
At stille 2 gril op i Danmark - en til svinekød og en til ikke svinekød. Er forkert hensyntagende, men er sær behandling efter min mening. Ingens hysteri kan jeg ikke tage alvorligt. De kan sgu bare vente lidt, så er evt. alt svin brandt af risten.
Nu skal jeg stille det op på samme måde, men med en anden ordlyd:
Min overbevisning siger jeg skal holde mig langt væk fra hvidløg, tomat og varm ost - kan jeg få en gril hvor der ikke kommer hvidløg, tomat og varm ost på?
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
feb 2012
Jeg tror du roder lidt rundt i historien, Saddam Husseins besættelse af Kuwait skete ikke i nogen religions navn.
og de afghanske og pakistanske træningslejre blev grundlagt af CIA under den kolde krig for at træne mujahedinerne i querilla krigsførelse mod russerne under den kolde krig.
feb 2012
Det er rigtigt at Saddam's besættelse af Kuwait ikke havde noget med religion at gøre - det handlede om at skulle bestemme over verdens olieressourcer. Det var stadig muslimer hele banden der besatte Kuwait og de råbte stadig Allah
Ja nogle af dem, LANGT fra alle og det ligger langt tilbage i tiden, mener det er tilbage til starten af 80'erne
feb 2012
Svarer lidt til at jeg smider en ladt pistol i naboens have uden at tænke på hvem der finder den og måske bruger den.
Cia var aktive i afghanistan indtil den kolde krig sluttede i 1989.
Lars Løkke og Pia K støttede også den "gode" sag med en indsamling i 1988
Mange af de problemer vi har i verden idag er nogen vi selv har skabt, måske skulle man bare have bygget skoler i stedet for atomubåde.
feb 2012
Lidt ligesom den amerikanske præsident erklærede korstog (hellig krig) mod terror?
feb 2012
feb 2012
Ja det forstår jeg godt - 9/11 fortæller vist mere end klart hvor sindssyge nogle (læg lige mærke til: NOGLE) muslimer er her i denne verden - det var muslimer hele banden også, noget som de gjorde i "gud's navn" - hallo, deres stenalder tilbøjligheder høre altså ikke til nogle steder.
Og hvad med Madrid og London årerne efter - det var også muslimer hele banden, der påstod de gjorde det i "gud's navn". Dem og deres Allah pis kan de holde i deres eget land, ikke i Danmark eller andre lande i vesten, det er min mening.
jun 2010
Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 221
og mht svin, så ændre det sig utrolig meget fra familier til familier, nogen vil se det acceptabelt og andre vil ikk...
feb 2012
feb 2012
Problemet er at hvis du kun tror fanatikerer findes indenfor bestemte religioner eller grupperinger, så tager du fejl.
feb 2012
Thomas, du læser jo ikke de indlæg jeg skriver - hvis, så havde du ikke skrevet dit sidste indlæg
Kopi fra et af mine tidligere indlæg:
Meget fred kunne opnåes her i verden ved at afskaffe ALLE religioner. Som Thomas er inde på, så er der fanatisme alle steder, det er bare meget slemt omkring religionerne efter min opfattelse.
feb 2012
feb 2012
jul 2011
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.964
Konspirations tosse
feb 2012
De fanatiske muslimer indrømmer det selv.
Alle undersøgelser tyder på det var fanatiske muslimer samt de folk der udførte det (dem som man mener det var), var jo muslimer
Henrik R :thumbs up:
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
Alle de andre klaphatte, især dem som var startskuddet til den nedadgående spiral:
- Seriøst, få jer lige nogen positive tilværelser - Det ville gavne jer selv og alle andre omkring jer.
jul 2010
maj 2004
(er nys)
feb 2011
Nej og ja. forhistoriske dyr er ikke nævnt i bibel er Quran. grundet man ingen viden havde om disse dyr. De hellige skrifter (apostelene) omhandler de hændelser der skete i tiden omkring Jesu fødsel til hans død.
Der står dog i bibelen Ezekial 28 - 13 at alle og alt er skabt i Guds øje, derfor også før Jesu fødsel og efter. Men af naturlige grunde, kan man ikke beskrive dyr / planter man ingen viden har om ej heller fremtidige.
De hellige skrifter omhandler ikke dette men er Den kristne og i Islam den islamiske lov for hvorledes tingene er skabt, af hvem. og hvordan. Samt hvorledes skaberenes budbringere har diketeret deres skabers grundregler.
Det nærmeste du kommer det i bibelsk sammenhæng er dette : "Worthy are You, our Lord and our God, to receive glory, honor, and power; for You did create all things, and because of Your Design they exist and will always exist." (Revelation 4:11)
Skulle du have oprigtig lyst til viden omkring Bibel eller Quran forståelse jan du smide mig en PM. Da jeg mener denne tråd er løbet fuldstændigt af sporet hvad angår dens egentlige årsag til indhold.
jul 2011
feb 2011
http://www.youtube.com/watch?v=AmaDtA2izLI
feb 2012
Starten af filmen er i direkte modstrid med hvad de fanatiske muslimer selv siger, de indrømmer det er dem der står bag, sååå øøøhh skal vi bruge Henrik R's fede udtryk igen, Konspirations tosse
feb 2012
Cranky Old Man !, det du fortæller med filmene og tilhørende indlæg, er det samme som at sige Hitler ikke slog 6 mill. jøder ihjel - det er sådan set også rigtigt, det var hans soldater der slog dem ihjel, men på Hitler's order!
feb 2011
feb 2012
feb 2011
jul 2011
jul 2010
feb 2011
Det er altid rart at kunne give en "højere magt" skylden for at man ikke kan gebærde sig. Ligesom dem der siger "det er samfundets skyld" - Altid godt at have et "mål" der ikke kan svare igen, man kan sparke bolden hen i hvis i forstår.
feb 2012
Men jeg kan sige med sikkerhed:
At journalisten ikke er etnisk Dansker, altså indvandre.
9,8% af den Danske befolkning er indvandrere.
Ud af de 9,8% kommer 67% af dem fra ikke vestlige lande.
En hel del fra Tyrkiet, er muslimer og det betegnes som et vestligt land.
Næsten 50% af indvandrere i Danmark er muslimer ud af 15 forskellige trors retninger.
Tror du så ikke at chancen for at journalisten er Dansk muslim er temmelig stor?
feb 2011
Fakta er. At du ved ikke om han er etnisk dansk, om han er muslim, om det filmen omhandler et et faktum eller et tankespind. At du selv påbegyndte et spin, en konspiration.
feb 2011
feb 2012
Jeg VED det ikke er en etnisk Dansker, det kan jeg høre meget tydeligt, jeg behøver ikke engang køre et min. af filmen før det er meget klart - hvis du ikke kan høre det, så er der et eller andet galt med din hørsel
Som jeg skrev før: det kan jeg ikke sige med sikkerhed og det var det du gerne ville høre
Jeg kan også godt skrive det med dine ord: Det var et gæt - som højst sandsynligt er rigtigt
Du svarede ikke på mit spørgsmål
feb 2011
Og jeg har lært at hvis man ikke ved hvad der skal vides. Skal man holde sin mund. For ellers kan man komme ud på meget tynd is.
feb 2012
feb 2011
jul 2010
Jeg kan ikke drage parallel mellem Koranen og 9/11, London, Madrid og forskellige terrorangreb. I Koranen står der højt og tydeligt at man ikke må dræbe nogen som helst, med undtagelsen krig i selvforsvar i Guds navn. Derfor er der kun en lille mulighed for at en muslim kan argumentere for at dræbe et andet menneske, og det er når et andet land angriber ens land, altså i en krigssituation. Der har ikke været krig i USA, England eller Spanien, 1. Hvis man dræber et uskyldigt menneske (ex. en civil) er synden så slem at den ligestilles med at dræbe hele verdens befolkning, 2. Derfor kan de mennesker aldrig nogensinde have noget med Koranen at gøre, da ovennævnte foreligger højt og tydeligt i Koranen. Og hvis de ikke har noget med Koranen at gøre, så er deres handling ikke deres religions opdragelse (hvis de er muslimer), ergo er det en helt anden sag end Islam der foreligger under de handlinger. Derfor kan man ikke bebrejde Islam for dem.
Så synes jeg alligevel du nævnte en god ting Cranky, at smide bolden hen til en større magt er meget nemt i dag. Ali, Muhammed eller Ahmed laver ballade i dag, og det forbindes pr automatik med Islam. Hvorfor? På hvilket grundlag? Hvordan ved man, hvad de har oplevet i deres opvækst? Måske er de blevet diskrimineret igennem hele deres barndom, det retfærdiggør nødvendigvis ikke deres handlinger !! Måske har de forældre der ikke lever Islam korrekt; aha de første 10 år lærer børn livet af deres forældre, og deres skole. Eller andre forekomster, herunder alt fra skilsmissebørn til flygtninge fra krige mm. Alt handler om individer, hvis de ikke udfører Islam korrekt, så kan man ikke bebrejde Islam for det de gør. Det er ikke Islams skyld, det er individets skyld at han/hun ikke lærer Islam korrekt og praktiserer det korrekt.
Derfor er jeg så træt af at min religion hele tiden skal bebrejdes med latterlige sindssyge umenneskelige handlinger der sker OVERALT i verden, også i Palæstina ved Gaza, eller i Afghanistan, eller i Irak, eller 9/11, eller London, eller Madrid, eller Breijvik. Jeg er træt af at Islam skal være søgelys overalt. For det fortjener vi ikke.
Og gutter, jeg håber virkelig ikke nogen svarer med citater fra thereligionofpeace.com eller andre latterlige hjemmesider. Folk har bare siddet og digtet historier som det passer dem
Der er også en anden ting der har kørt mig lidt på, det er når folk påstår at Islam er nedværdiger kvinden.
En dag kommer en muslimsk mand hen til Profeten og spørger hvem han skal holde mest af, passe mest på, og respektere mest. Profetens svar er mor. Manden spørger anden gang, og får samme svar igen. Så spørger han tredje gang og får samme svar. Først fjerde gang han spørger, får han svaret far. Dette er et af beviserne på at kvinden skal respekteres i al sin tid hun lever i Islam. Og det med at kvinder dækker sig til kommer fra at kvindens krop er værdifuld. Hendes hår er værdifuldt, og det er hendes krop også. Og hendes krop tilhører hende, og er hendes mands ret at se og røre, og ingen andre mænd må få den ret, heller ikke for deres øjne, da det er hendes værdi og ære der er tale om. Og det er kvinden selv der har følelsen, derfor er det en mands pligt at lade hende dække sig til. Jeg tager ikke byrden for individer som bærer tørklædet, men fortæller hvordan en rigtig muslim agerer og tænker. Muslimske mennesker kan ikke tåle når der bliver sagt noget om deres mor, det er noget der sidder i vores kød og blod. Når vi elsker vores mødre så højt, så kan vi ikke behandle andre mødre eller evt kandidater til at blive mødre negativt. Man betegner paradis som under moderens fødder, det forklarer også hvor vigtig og hellig kvinden er i Islam. Så det med at tæske konen osv er volapyk, har intet med Islam at gøre og er en individuel sag. Det kan Islam ikke tage byrden for.
Cranky jeg kan så også godt lide det du skriver med at man skal vide og ikke tro, da det er første skridt til at kende sandheden bag det man ikke kender. Det gælder ved alt, folk er ignorante og dømmer inden de forstår hvad der foregår. Jeg ved jeg er på rette vej ved at være muslim, da jeg hverken tiltrækker had eller indebærer had. Jeg får det bare bittert når jeg lige trækker mig op i fugleperspektiv og ser på hvad der foregår verden rundt. Det ene sted i verden er der et barn der bliver dræbt af et skud, det andet sted får pigen sten fordi hun mistænkes for hor, det tredje sted noget andet og det fjerde sted noget andet igen. Det er sjældent at møde mennesker som ser på glæden af livet, og som ikke har overmod eller er fordomsfuld overfor det ukendte.
Jeg har bare prøvet at fortælle hvordan man ser på tingene som muslim. Og vil ikke høre på folk der siger jamen der er unge der drikker eller ryger eller begår tyveri længere, for tror jeg har gjort det klart og tydeligt med disse ting.
Nu hvor jeg sagde tyveri, så vil Gud ikke blande sig mellem to mennesker som har taget hinandens ret, (udover når det er brød af en velhavende til en der er ved at dø). Derfor er det også meget vigtigt at en muslim ikke tager en andens ret, alt fra skattepenge til et styk slik af sin ven uden hans vilje. Så hvis en muslim gør nævnte, er det i hvert fald ikke Islams skyld men individets egne behov og ønsker. Ergo kan Islam ikke bebrejdes for tyveri heller.
Nå men god aften til jer alle
feb 2011
jul 2011
Det smarte er, at en ikke indefødt aldrig vil kunne tillære sig sproget - og alle nuancerne i sproget - til at kunne modbevise dette.
Den slags indbyggede "sikringer" synes jeg er lidt for smart - så INGEN udefrakommende nogensinde vil kunne tilbagebevise påstanden.
Det gør samtidigt, at man altid vil benægte hvis en ikke-muslim fortæller der står sådan og sådan - det er så bare fordi man oversætter forkert.
Det synes jeg lugter lidt...
jul 2010
Christian jeg vil ikke afvise det der bliver fortalt fra Koranen bare fordi det er en ikke muslim. Jeg vil vurdere om det han siger er korrekt eller ej
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 784
jul 2008
indlæg nr. 200
vidste godt den ville trække mange til, både for at give svar og for at diskutere, meeeen 200 indlæg på 9 dage, det havde jeg sq ikke helt regne med
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Svin ligger i deres eges pis, køer ligger i deres eget lort, hvad gør det?
Muslimer tørrer røv med venstre hånd, det er den beskidte hånd, men det gør den da ikke dårligere end den højre, de er da lige gode.
feb 2012
Taiha Y, :thumbs up: for dit flot skrevet indlæg
Men jeg kan ikke lide når du skriver:
"Jeg får en bitter følelse når jeg ser folk som hader mig og min tro"
Hvorfor tror du folk (vil gætte etnisk Dansker du mener) hader dig?
Hvorfor tror du folk (vil gætte etnisk Dansker du mener) hader din tro?
Tror du ikke det kan handle om Utrykhed fordi man høre om rigtig meget hvor de skyldige udtaler de er muslimer?
Jeg synes jeg savner en ting fra dig - at det ville være godt for helheden hvis f.eks. du er behjælplig med at få de muslimer der IKKE opfører sig ordentlig, til at gøre det.
Jeg opfatter det lidt som om du vil fralægge dig et enhver ansvar for at hjælpe til med dette - som jeg har skrevet i et tidligere indlæg, så har vi etniske Dansker meget svært ved det, fordi når vi prøver at fortælle sådan bør man ikke opfører sig, så får vi at vide vi er racister - derved stopper samtalen, og folk går hver til sit sådan lidt sure i hoved eller værre kommer op og slås (så er vi tilbage i anarkismen), det er jo fakta.
feb 2012
muslimer har 3 standard svar på kritik af islam:
1: fornægtelse eller løgn om problemet. "det står der ikke / det er kun nogle få der har misfortolket islam" osv. og det på trods af at vi selv kan læse hvad der står sort på hvidt.
2: angreb imod budbringeren, typisk som anklager om racisme (muslimer er ikke en race) eller for de mere primitive typer, trusler eller direkte vold.
3: offerrollen. "vi er udsats for en hetz" osv.
ethvert svar fra en muslim på kritik af islam vil indeholde minimum en af disse 3 ting, check selv efter.
og derfor giver det ikke rigtig nogen mening at diskutere med dem da de aldrig vil give sig eller indrømme de har taget fejl. deres indstilling er at islam er perfekt og det kan ikke diskuteres fordi det er guds ord.
det er også det man kalder for religiøs fundamentalisme.
jul 2010
Kim, kan godt se hvad du mener. Men kan også forstå dig, men forstå mig ret, tænk på alt lort bliver smidt over på dig konstant. Det er hårdt. Når vi så kommer til dem der laver lort. Jeg har været meget ind omkring foreninger hvor vi laver forskellige aktiviteter med unge, det har typisk hjulpet 8/10 gange. Så initiativ det tager jeg altså. Men der vil altid være nogen der er noget galt med. Men at smide bolden hen til 2 mia menneskers livsguide, det synes jeg er for nemt at gøre.
Vil også godt sige en ting mere, når jeg ser en muslim lave lort, eller hører hans navn i forbindelse med terror. Ja så får jeg først en bitter følelse, for de reklamerer sgu ikke særlig godt. Ja og hvis tredjemand ikke kender islam, så får han et dårligt indtryk. Det kommer ham som er grunden til indtrykket til at bøde for ifølge min religion. Alle får sin ret her. Men af Gud. Ikke af et menneske
Michael, du kan i hvert fald ikke læse noget på sort og hvidt, når jeg ikke engang kan, når en imam ikke engang kan. Selvfølgelig vil folk fortolke som de har lyst. Men man skal finde troværdige kilder.
jul 2010
Ang at tørre røv, så er det bare noget der er sådan. Fordi vi spiser med højre. Men efter man har vasket hænderne er de da lige rene hehe
jul 2010
Mvh Talha.
jul 2011
jul 2010
feb 2012
fornægtelse, angreb, offerrollen.
prøv om du selv kan finde dem i dine indlæg. (det er RET nemt)
måske kommer du en dag til til at være objektiv som du skriver, men du er det bestemt ikke nu når det gælder islam.
jul 2010
Du ser på tingene med dine skyklapper, håber du vil tage dem af en dag, så du kan tale sammen med andre mennesker som ikke mener det samme som dig, eller som kender til situationen bedre end du gør. Jeg vil heller ikke gøre mig klog på ting jeg ikke har styr på. Ville håbe du havde det på samme måde
feb 2012
"Jeg synes jeg savner en ting fra dig - at det ville være godt for helheden hvis f.eks. du er behjælplig med at få de muslimer der IKKE opfører sig ordentlig, til at gøre det."
Begynder du så med at opdrage os andre?
feb 2012
MENNESKER har 3 standard svar på kritik af DERES OPFØRSEL:
1: fornægtelse eller løgn om problemet. "det GJORDE/SAGDE JEG ikke / det er DE ANDRE der har MISFORSTÅET MIG" osv. og det på trods af at vi selv kan læse hvad der står sort på hvidt.
2: angreb imod budbringeren, typisk som anklager om SKJULT DAGSORDEN (muslimer er ikke en race) (DET ER IDIOTER HELLER IKKE) eller for de mere primitive typer, trusler eller direkte vold.
3: offerrollen. "DE ANDRE ER EFTER MIG" osv.
Så nu passer den på alle, jeg kan ikke rigtigt se hvad den skulle bevise?
feb 2012
jeg glemte iøvrigt noget i min lille 3 punkts regel om hvad der sker når muslimer udsættes for kritik af deres religion, og det var de standardreaktioner der altid følger hvis der er danskere der kigger med, typisk dem der ligger et godt stykke ude på venstrefløjen omkring enhedslisten eller de radikale.
de vil typisk reagere ved at føle et irrationelt behov for at forsvare islam imod kritik med pseudoargumenter som "nåja og hvad så med bibelen?" "eller "husk lige korstogene!" uden på noget tidspunkt at forholde sig reelt til nogle af kritikpunkterne.
men da den gruppe er fuldstændigt ude for pædagoisk rækkevidde gider jeg ikke bruge tid på den her. jeg tror selv muslimerne er flade af grin over de dumme danskere der ligger på knæ for at udvise respekt overfor en religion der absolut ikke respekterer dem. de bliver også kaldt "nyttige idioter" af samme grund. eller thomas.
feb 2012
Du må da være synsk, sådan som du ved alt om alle.
Jeg mener bare at man skal kigge på de mennesker der laver lortet i stedet for at prøve at finde forklaringer alle andre steder.
Du kunne ligeså vel sidde og argumentere for at folk der spiller voldelige computerspil også begår vold i virkeligheden!
feb 2012
ville du sige det samme om en nazist?
at selve nazismen ikke havde noget at gøre med at han er nazist?
eller ville du påstå at han bare havde "misfortolket" nazismen?
nej vel. hvorfor skulle islam så ikke på samme måde være baggrunden for hvad en islamist gør?
nazisme-nazist.
kommunisme-kommunist.
socialisme-socialist.
fascisme-fascist.
islamisme-islamist.
hvor svært kan det være.
gør nu jer selv en tjeneste, både dig thomas og dig talha. LÆS de steder i koranen jeg før har linket til. læs dem direkte, eller find dem selv i koranen. det står præcist hvilke vers og hvilket nummer de har så det er bare at slå op.
derefter kan i prøve at forholde jer til det hvis i kan.
feb 2012
feb 2012
feb 2012
flot thomas.
feb 2012
Mennesker har bekriget hinanden, slagtet hinanden, stjålet fra hinanden og voldtaget, længe før nogen af de religioner og ideologier der findes idag eksisterede.
Hvis der ikke var noget der hed islam, så havde du jo stadig fundet nogen som du syntes var anderledes og udpeget dem til at være roden til alt ondt.
Må jeg foreslå de rødhårede?
feb 2012
nov 2009
jul 2010
nov 2009
De unge islamister må godt svine rundt med deres lem, men ve den unge islamiske pige der har været lidt for moderne, hun bliver aflivet ved stening.
jul 2010
feb 2012
ellers ikke noget nyt.
jul 2008
Der var;
Hoppeborg
Candyfloss
Kænguruboksning
Mega ludo
Dåsekast
Slush Ice
Kaffe
Loppemarked
DIV andre spil til ungerne
Så var der da også fællesspisning - eneste problem her... købt ALT for meget mad, så folk var lige ved at flække.
Der deltog ca. 150 personer alt i alt, de kom fra ca. 125 lejemål ud af ca. 200.
Fordelingen mellem muslimer og danskere var ca. 50 / 50.
Eneste episode der skete under HELE arrangementet, som begyndte klokken 07.30 og sluttede klokken 01.00, var en tand slået løs på en dreng på 5-6 år (heldigvis en mælketand) under hoppen på hoppeborgen.
Alle var yderst hjælpsomme, lige fra at sætte kaffe over, til at se efter ungerne i hoppeborgen, hjælpe med at sætte teltet op (6x14 meter og 3meter højt) starte grillerne op og se efter kødet PÅ TVÆRS AF HALAL OG IKKE HALAL GRILLERNE (kødet blev ikke blandet, men folk hjalp hvor de kunne).
Da teltet skulle tages ned dagen efter, kom der 5 hjælpere hvilket var rigeligt, så efter noget morgenmad brugte vi en lille time på nedtagningen og pakken i kælderen.
Så ingen tvivl om det var en vellykket fest, som der stadig kommer roser for til os i bestyrelsen
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 784
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
jul 2008
mine indlæg står et stykke nede.
jul 2010
jul 2011
Men. Vis f.eks en Muslim synes det overstiger hans grænser, at vi i Danmark har pyntet kgs. nytorv op med juletræ'er og englebasser - så synes jeg vi er ude på et skråplan.
Jeg tænker på f.eks i Bruxelles, hvor man har nedlagt julepyntet pga. "ingen skal stødes".
Det synes jeg kan være et problem..
jun 2011
jul 2010
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.360
Der skal nok gå sport i at smide svinekød på den "rene" grill for at provokere anyway.
Ellers finder de bare noget andet at brokke sig over der sataner.
jul 2008
jul 2011
Fin løsning, Kim
jul 2010
jun 2011
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.360
Uanset hvordan man afmærker osv skal der NOK blive smidt svinekød på den med garanti
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
ja nogle flere muslimer og danskere med din holdning så ville verden være mere fredelig at leve i kan kun selv tilslutte mig din holdning og har selv flere venner med anden etnisk herkomst
jeg tror også at meget er uvidenhed om hinanden
jul 2010
jul 2010
jul 2008
de griller vi har indkøbt til festen, de står ikke frit fremme så alle kan bruge dem.
de er låst inde i et rum, som det kun er afdelingsbestyrelsen der har adgang til - herudover er der malet på kanten af de tre griller, samt lagt et dækken over hvor der står <b>KUN til Halal kød</b>
så det skulle ikke være muligt at smide forkert på - med mindre det er en meget bevist handling.
grill for dansker og muslimer