{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Sverige vs Denmark {{forumTopicSubject}}

Flere danskere vælger at flytte til Sverige fordi de kan få tæt på deres drømmebil, fordi de netop ikke er bundet til den høje afgift vi har i Danmark.

Men i København der synes jeg man møder så mange svenskere at man næsten er i tvivl om man er i Sverige eller ej.

Igår var jeg på Vesterbro, og mens jeg venter på mit tog så går jeg og tuller lidt rundt omkring. Der kommer så en Maserati GranTurismo af en vej ned mod Istedgade. Bag rattet sidder en svensker mens bilen er på danske plader. Der sidder en eller anden random tøs og leger en eller anden leg midt på vejen, og han vinker mig så hen for at spørge om jeg kender hende, hvilket jeg ikke gør, men jeg var bare stoppet op fordi jeg synes det så så komisk ud. Han spurgte så om jeg ikk ku prøve og få hende væk, men hun adlyder ikke. Han kan så liste sig uden om.

Her er vognen.
http://forzaleasing.dk/forza/biler/?v=115

Hvad er der ligefrem godt ved København fremfor Sverige, siden en svensker vælger at bosætte sig i København og købe sig så dyr en sportsvogn? :o) Noget siger vel at han må have penge nok, men hvorfor dog lige vælge Danmark til at bosætte sig i? :o)

Så fantastisk er Danmark jo heller ikke fremfor Sverige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sverige vs Denmark
  • #1   22. jul 2012 Du burde næsten have spurgt manden, når nu du havde fat i ham smiley

  • #2   22. jul 2012 Leasing og bedre betalte job, end i malmø..

  • #3   22. jul 2012 Morten

    Gad ikke til at starte en samtale med en gut som egentlig bare ville forbi :o)


    Peter

    Garanteret. Men man slipper stadigvæk ikke for den høje afgift på alt her i landet, samt at staten vil have en god bid af ens løn hver måned :o)


  • #4   22. jul 2012 så er der så ikke brugerbetaling på hospitalerne.. (min far havde kræft og skulle betale omkring 1000 Skr hver gang han skulle indlægges)

    der er også andre tingder koster penge derover, som ikke gør her i dk..

    tit så glemmer danskere hvad vi egentlig får for penge her i danmark vs andre lande..


  • #5   22. jul 2012 Kong Gulerod

    Det er små ting i mine øre når man slipper for at betale 1 million ekstra for en bil der realt koster 500.000 kr ;o)

    Så er det penge jeg godt kan undvære når den sjældne gang endelig kommer.

    Har brækket 1 finger i hele mit liv. Aldrig har jeg fejlet noget hvis man regner snottet næse, ondt i halsen og diverse ting fra ;o)


    Den tid skal vel nok komme i en ulykke måske, men nu havner man vel ikke i en ulykke altid, og hvis det ikke er ens skyld, så er det jo modpartens forsirking der skal dække ;o)


  • #6   22. jul 2012 en ting der er helt unik for danskere, er hvor meget vi brokker os og hvor dårligt vi mener vi har det...

    lige præcis hvad er det som gør man ikke kan leve uden en bil til 1 million?
    så må man bruge hovedet og finde et andet job... det kan jo godt lade sig gøre at arbejde for at få tingene, men de fleste vil helst ha tingene foræret..

    jeg syntes vi danskere opfører os alt for forkælet når vi ser andre der har det bedre end os... de fleste bryder sig ikke om utaknemlighed, men viser det gerne til andre..


  • #7   22. jul 2012 Kong Gulerod

    Nu kommer jeg med et godt eksempel.
    For hver døde personer der er i en ulykke, det koster staten 1 million kroner.

    Hvad kan skyldes at de er omkommet i den ulykke?

    Ku det være en bil til 15.000 kroner uden noget sikkerhed overhovedet?

    Havde vi ikke den høje afgift som vi har i Danmark, så ville man i teroien få det til at gå lige op, for hvis staten alligevel betaler 1 million kroner for hvert dødsfald, så ville der være penge at spare hvis alle ku gå ud og købe en sikker og god bil for deres surt tjente penge som staten SKAL have næsten halvdelen af.

    Jeg bruger et eksempel. En sprit ny Mercedes E220.

    300-400.000 kroner.

    Det er alligevel en god bunke penge vil folk mene i udlandet, men herhjemme vil man ku finde det ''rimlig'' for en sprit ny og sikker, men også en super lækker bil.

    Men istedet skal vi op i noget der hedder 1 million for samme bil, og det er så HÉR at folk ikke har nok økonomi til at punge ud. Derfor må de nøjes med mindre,

    Og ikke nok med det, forstil dig hvordan det ville se ud udefra, hvis det viste sig at mange af bilerne ikke bare var rustbunker her i lille Danmark.

    Det er netop de rustbunker af golf 3'er uden sikkerhed som er med til at slå folk ihjel. Hvis alle ku køre i sikre biler så ville staten jo ku spare den ene million pr person som afgår ved døden i trafikken.


  • #8   22. jul 2012 Kong gulerod: Så det rart at man som dansker der flytter til sverige, selv kan vælge om man vil gå gratis til lægen i DK, eller betale 100 SEK som jeg mener det var sidst herovre smiley

  • #10   22. jul 2012 nu er livet jo en del mere end bare biler... men der er selvfølgelig nogen der gør tingene op i penge alene....
    jeg kan godt forstå jeres frustration omkring de høje bilafgifter... men det er ikke ens betydende med at jeg er enig i at forlade dk.... jeg er dansker med alt det indebærer..

    alle ting i livet har gode og dårlige sider... vælger man et barn eller en kone eller måske en mor fra fordi der er noget man er uenig i??


Kommentér på:
Sverige vs Denmark

Annonce