{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.947 visninger | Oprettet:

Ideer til opførelse af kolonihavehus. {{forumTopicSubject}}

Hola alle

Fru Egern og jeg er blevet de lykkelige ejere af et kolonihavehus og tilhørende have. Desværre / heldigvis er det nuværende hus i en sådan sørgelig stand, at der ingen tvivl er om at det skal rives ned.

Vi har en plan til det nye hus - det er lige til. Eneste problem er det der skal bygges på.

Der må nemlig hverken støbes fundament eller sokkel.

Det nuværende hus er sat på fliser og der vrimler med myrer. Så mange at huset næsten selv kunne gå til Lossepladsen, blot der blev lagt et spor af sukker.

Er der nogen der har gode forslag til hvordan jeg får lavet en bund, der:

1. Ikke er interessant for myre.
2. Ikke rådner væk i løbet af et par år
3. Er billig at konstruere
4. Ikke indebærer støbning af sokkel eller fundament
5. Ikke giver grobund for fugt og skimmel.

Gode råd modtages med stor taknemmelighed :))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ideer til opførelse af kolonihavehus.
  • #2   30. jul 2012 Ahh ja - bestemt en mulighed. Bør man give det nederste skelet en gang tjære eller andet - eller - trygimptegneringen nok?

Og - kan man se sig fri fra myre med sådan en konstruktion?

• #3   30. jul 2012 Sokkelsten bliver vel også set som et fundament..

Hele ideen med ingen fundament, er vel at huset bare skal stå på jorden, så man ikke skal grave for at fjerne huset..

• #4   30. jul 2012 Må i heller ikke sætte stolper i jorden og bygge op derfra?

• #5   30. jul 2012 Ja da mine forældres sommerhus blev bygget i 1982 blev det også sat på et punktfundament "som i linket" dvs sokkelsten der bare er sat i sandet og derefter er skelettet lukket rundt om med eternitplader(sikkert med asbest) som er gravet ned rundt om hele kanten af huset og skruet fast på trærammen.
    Det giver jo en helt lukket sokkel der er ikke er støbt eller noget.

• #6   30. jul 2012 Har lige forhørt hos formanden i haveforeningen. Jeg må gerne bruge sokkel-sten og elefantfødder. Jeg må som hovedregel bruge alt jeg i teorien selv kan løfte og bære derfra i et stykke. Jeg må også gerne grave stolper ned smiley

Det eneste jeg bare tænker, er at det skal konstrueres så det ikke rådner og så myre holdes væk.

Hvor "sikkert" er det at grave stolper ned? Her tænker jeg på råd. Der er jo lidt ved at bygge en rigtig fin hytte, hvis de nedgravede stolper rådner væk i løbet af få år.

• #7   30. jul 2012 Som udgangspunkt er jeg meget hooked på T's ide fra hans forældres sommerhus smiley

• #8   30. jul 2012 Ja du holder mus og andre kryb væk fra undersiden af huset og så er der sat et par udluftningsriste i pladerne så der kommer ventilation under huset.

• #9   30. jul 2012 Gør som T foreslår. Det er nok den mest fornuftige løsning.
    God fornøjelse

Kommentér på:
Ideer til opførelse af kolonihavehus.

Annonce