{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HDD vs SSD
  • #1   8. aug 2012 SSD er solid state drev, som er vanvittigt meget hurtigere end de traditionelle, store harddiske, som den du har nu.
    SSD diske er perfekte til at have sit operativsystem (Windows/OS X/Linux), samt programmer på, men i kraft af den høje pris, er det samtidig godt at have et traditionelt drev også, som man kan bruge til at lagre film, musik osv. på.

• #2   8. aug 2012 SSD er hurtigere end en normal harddisk med omdrejninger (7-15000 RPM)

SSD = Solid State Drive (flash drive), som ikke kører med omdrejninger som en "normal" harddisk gør det.

De mest udbredte harddiske er begrænset af deres omdrejninger og er derfor langsommere.

Som der ser ud, bør man bruge SSD til ens operativsystem, for at boote hurtigere m.m.

Og alt data, spil, film, billeder, programmer osv. ligges over på en traditionel harddisk.

Dette er for at gøre PC'en hurtigere, og holde prisen nede (da en 500gb SSD sagtens kan ramme 3-5k). smiley

Good luck smiley

• #3   8. aug 2012 Du var sq hurtigere Troels. smiley

- Jeg er helt enig! smiley

• #4   8. aug 2012 SSD er en form for "flash" hukommelse, du for meget lav søgetid. Høj læse og skrive hastighed iforhold til alm diske da den ikke har nogle mekaniske dele der snurre rund osv. Plus den siger ikke en lyd...

Som Troels siger det er totalt sweet til styresystem og evt nogle af de spille du spiller meget, da load tiden bliver væsenligt formindsket ...

• #5   8. aug 2012 Spil og programmer skal naturligvis også ligge på SSD'en.

Hvorfor vente 30 sekunder på at Photoshop starter op fremfor 3?

• #6   8. aug 2012 Jeg har en SSD til windows. Den er vanvittig hurtig, Windows booter op på noget der ligner 20 sekunder, og loader alle programmer lige når skrivebordet er fremme. Du kan f.eks trykke på dit internet lige når den kommer på skrivebordet, og den vil poppe op med det samme, du skal ikke vente på at tingene loader. Til spil er det også rimelig nice, men spil loader bare hurtigere, de kører ikke bedre.

• #7   8. aug 2012 Jeg overvejer at få mig en SSD, en relativt lille en på 120GB, inden længe, hvor jeg så smider en optibay i min macbook pro ligeledes. Derfor får jeg muligheden for at have min SSD i optibayen, som erstatter DVD-drevet, hvor jeg så kan smide selve styresystemet samt alle programmer over på, hvor jeg så stadig har min 500GB HDD til spil, programmer - you name it.

• #8   8. aug 2012 256 GB diske er så bilige efterhånden, at jeg slet ikke kan anbefale andet end en sådan. Min 120 GB er i hvert fald alt for lille.

• #9   8. aug 2012 SSD er en lydløs, utrolig hurtig, men dyr pr. MB harddisk.

Derfor, køb en SSD og placer de ting du virkelig skal bruge meget derpå.
    (programmer, OS, spil)

Husk altid at have lidt plads fri på den, og husk at alt der ligger på skrivebordet, også ligger på din SSD. (Du kan ændre mine dokumenter til at være på en anden harddisk, så fylder det ikke på din ssd)

De "gamle" medier til opbevaring er på vej ud, da de fleste benytter skyen.
    (streaming af film, opload af billeder osv.) tjek. services som google drive, keepit, dropbox, picasaweb osv. Der er tonsvis af gode muligheder for at spare plads på din PC.

Netop derfor er SSD en fantastisk løsning i fremtiden.

Hvis du foretrækker at have alt liggende på din pc, og bruger mange programmer (ikke web browser baseret) så vil jeg anbefale dig en lille SSD til dit OS, og en til spil/programmer, samt herfra gamle HD's til film, musik osv.

• #10   9. aug 2012 I skal have tusind tak drenge smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #11   9. aug 2012 Anders K det lyder sløvt med 20 sekunder. Min gør det på under det halve tid. Men kan være du har flere programmer eller noget smiley

Kommentér på:
HDD vs SSD

Annonce