522 visninger
|
Oprettet:
HDD vs SSD {{forumTopicSubject}}
Hvad er det for noget det der SSD?
Jeg er ved at kigge lidt ny computer og faldt så over en som havde 120gb SSD .. så tænker jeg at 120gb er jo ikke ret meget nu når min gamle er på 1T .. men det der SSD er det bedre så man ikke behøver mere ?
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 2.462
SSD diske er perfekte til at have sit operativsystem (Windows/OS X/Linux), samt programmer på, men i kraft af den høje pris, er det samtidig godt at have et traditionelt drev også, som man kan bruge til at lagre film, musik osv. på.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 35
SSD = Solid State Drive (flash drive), som ikke kører med omdrejninger som en "normal" harddisk gør det.
De mest udbredte harddiske er begrænset af deres omdrejninger og er derfor langsommere.
Som der ser ud, bør man bruge SSD til ens operativsystem, for at boote hurtigere m.m.
Og alt data, spil, film, billeder, programmer osv. ligges over på en traditionel harddisk.
Dette er for at gøre PC'en hurtigere, og holde prisen nede (da en 500gb SSD sagtens kan ramme 3-5k).
Good luck
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 35
- Jeg er helt enig!
sep 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Svar: 4
Som Troels siger det er totalt sweet til styresystem og evt nogle af de spille du spiller meget, da load tiden bliver væsenligt formindsket ...
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Hvorfor vente 30 sekunder på at Photoshop starter op fremfor 3?
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
apr 2012
Følger: 20 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 716
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Derfor, køb en SSD og placer de ting du virkelig skal bruge meget derpå.
(programmer, OS, spil)
Husk altid at have lidt plads fri på den, og husk at alt der ligger på skrivebordet, også ligger på din SSD. (Du kan ændre mine dokumenter til at være på en anden harddisk, så fylder det ikke på din ssd)
De "gamle" medier til opbevaring er på vej ud, da de fleste benytter skyen.
(streaming af film, opload af billeder osv.) tjek. services som google drive, keepit, dropbox, picasaweb osv. Der er tonsvis af gode muligheder for at spare plads på din PC.
Netop derfor er SSD en fantastisk løsning i fremtiden.
Hvis du foretrækker at have alt liggende på din pc, og bruger mange programmer (ikke web browser baseret) så vil jeg anbefale dig en lille SSD til dit OS, og en til spil/programmer, samt herfra gamle HD's til film, musik osv.
nov 2004
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 575 Svar: 3.383
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
HDD vs SSD