{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.073 visninger | Oprettet:

Indkøbspriser på tøj {{forumTopicSubject}}

Hej,

Er det nogen herinde med erfaring fra indkøbsafdelinger der kan give nogle ca. bud på bud på indkøbspriser på herretøj.

Eksempelvis Diesel bukser med en udsalgspris omkring de kr. 1.200,00...?

Jeg ved godt at det ikke kan gøres så generelt, men mangler en realistisk indikation ad indkøbspris og avancer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indkøbspriser på tøj
  • #1   14. aug 2012 efter mine tidligere erfaringer med indkøb kan du i hvert fald sagtens regne med 200% i avance..

• #2   14. aug 2012 Det tvivler jeg slet ikke på Lars R. Der ligger nogle kæmpe avancer rundt omkring. Produktionsprisen kan ikke være høj.

Nogle der måske kender en konkret stk. pris ved en given mængde?

• #4   14. aug 2012 på det meste tøj er der ca en avance på 400%
    siger manden med en kone i tøjbranchen

• #5   14. aug 2012 Mikkel H, ikke lige umiddelbart. Og dog, har ofte problemer med at finde tøj i bestemte størrelser, som alm. butikker ikke orker at hente hjem.

Men ellers blot for at have en basis for at handle rabatter hjem. 1200 kr. for et par jeans er røveri ved højlys dag.

Tigger . - takker.. smiley der er lidt at hente...

• #6   14. aug 2012 nu kender jeg til mærker hvor der kun er en avance på 100 %

• #7   14. aug 2012 Helt specifikt er det "kvalitets" / mærkejeans ala. Diesel jeg er mest interesseret i. Samt skjorter som Stenströms osv...

• #9   15. aug 2012 Nu står jeg selv i tøjbutik, faktisk i Marcus Hadsund, hvor jeg faktisk skriver fra nu.

Avancen svinger meget alt efter hvad leverandør det er fra, og om det er fra en ekstern leverandør eller om det er egenproduktion.

Vi i Marcus har egen produktion, hvilket vil siges at det er tøj vi selv producere, dette er der selvfølgelig en meget højere avance på da det ikke skal igennem en ekstern leverandør/grossist som også skal tjene på det, her er "markuppen" gerne på 4/5 gange, altså er markuppen hvor mange gange du kan gange indkøbsprisen med sig selv for at få udsalgsprisen.
    Fx hvis du har en t-shirt til 40,- ind og 150,- ud er markuppen på 3,75.

Men på en ekstern leverandør er markuppen typisk kun på 3,5, men på de helt dyre leverandøre som diesel, g-star, eterna, hilfiger osv er avancen tit kun på 2,5.

Men for at svare på dit spørgsmål om et par diesel jeans, så ville et par diesel jeans til 1200 typisk ligge imellem 400-500 kr ind.

Jeg håber dette hjalp smiley

MVH
    Simon

• #10   15. aug 2012 Takker mange gange for input på området...

Kommentér på:
Indkøbspriser på tøj

Annonce