{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.556 visninger | Oprettet:

Solcelle anlæg (BILKA) spørgsmål!!! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg påtænker at sætte et solcelle anlæg på mit hus. Vi er 2 voksne og 2 børn. gns i EL jf., DONG energy ligger lidt over niveau, har bl.a et stort 660liter akvarie med gulv pumpe(r) som jo kører i døgndrift =)

Anlæg fra Bilka:

http://www.bilka.dk/bolig/opvarmning/solceller/pakker-og-priser/solcellepakke-6000w-eternittag-incl-arbejdsloen--27928500110_1(purchase_other_ds)

Skulle dette ikke kunne levere ca. 6.500kw om året!!! synes kun der står: "Forventet årlig produktion på ca. 2.576 kwh"

er jeg helt forkert på den ??

Hilfe,,, hilsen Sol-celle-idioten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solcelle anlæg (BILKA) spørgsmål!!!
  • #1   14. aug 2012 Har "hørt" at det i Bilka ikke er samme kvalitet .. Men ved hellere ikke meget om det ..

• #2   14. aug 2012 79.990kr for gør-det-selv, og yderligere +30.000kr for montage!

Sorry 2 say, men det er IKKE billigt.... og de vil ikke engang skrive på hjemmesiden hvilken panel-fabrikant de bruger, men inverter nævnes ved "navn" nemlig Danfoss og Fronius =)

• #3   14. aug 2012 Tror heller ikke det er det bedste du skal hente det i Tyskland så spare du den danske moms men så skal du dog selv montere det.

• #4   14. aug 2012 http://www.vejbyenergi.dk/ super kvalitet, skulle efter sigende være en af de bedste solceller herhjemme. tysk produceret celler:)

• #5   14. aug 2012 hvis du skal vælge solanlæg, så skal du finde et der har en 3 faset inverter

der findes efterhånden SÅ mange udbydere og forskællige mærker det slet ikke til at finde rundt i.

• #6   14. aug 2012 din lokale elektriker som forhandler anlæg, ;D hvor du fra?

• #7   14. aug 2012 Kontakt Egelev Smedie ved Nørre Alslev.

Min mester sælger de anlæg til en god pris.
    De bruger en Danfoss inverter, så ved man hvad det er.

Køber du noget kinalort ved du ikke om firmaet overhovedet eksisterer så længe garantien varer, og er derfor på røven når det ikke går som det skal..

VÆR FORSIG! DER ER EN GRUND TIL PRISEN.

Så er det sagt..

Vores celler er forresten Solar.. (:

• #8   14. aug 2012 Hold dig væk fra det skidt. Køb et af de anerkendte. Det er så lidt du ender med at give mere og du FÅR så meget mere.

• #9   14. aug 2012 fanfoss laver ikk de bedste invertere, i forhold til hvad der ellers gi's på markedet.
    langs og snak med en elektriker som har erfaring inden for montering af solceller, så de kan regne ud hvor stort dit anlæg skal være i forhold til hældning og hvordan taget vender i forhold til nord og syd.
    du må bare ikk købe det for billigt, man får hvad man betaler for.
    der er stor forskel på kvaliten af paneler, dem der bliver lavet i tyskland er som regel af god kvalitet, mens dem fra fx. kina, lover mere ydelse end de kan levere og falder hurtigere i ydelse.
    nogle moduler er endda så billig fremstillet, at hvis en fugl skider på modulet, vil hele modulet falde i ydelse istedet for kun det "enkelte kvadrat" som den er landet oven på.

håber du kunne bruge det smiley

• #10   14. aug 2012 *danfoss

• #11   14. aug 2012 danfoss invertere er noget skrammel.. der er for stor tab af watt i de invertere...

• #12   14. aug 2012 phønix tag sælger fine anlæg

• #13   14. aug 2012 jeg overvajer at købe et anlæg ved jysksolenergi. er der nogle der hved, om det er noget der dur.

www.jysksolenergi.dk

• #14   14. aug 2012 Du kan næsten være sikker på at der bliver pålagt afgifter på dem i nærmeste fremtid så se lige tiden an

• #15   14. aug 2012 Der har lige været et eme om det i EB tror jeg, der er ikke nogen regler på solcelle punktet, så det står folk frit for at tag røven på dig, i tyskland er dem der har købt solcelle anlæg lidt billiger begyndt at betale prisen for det nu når det har rundet 5-10 år, de revner så der kommer vand ind, og de levere ikke det de lover (KW messigt).

Men hent tilbud fra flere og køb ikke for billigt, som sagt tidliger du for TIT hvad du betaler for og find nogen der har nogle gode refecancer som er et par år gamle, så for du en ide om service og holdbarhed.

• #16   14. aug 2012 Hvorfor en 3 faset inverter ?? de larmer og går den i stykker er du helt uden produktion, de bliver varme og derved nedsat effekt..

Det er faktisk kun i KINA og USA de kan producere det sand der laves solceller af, så derfor er KINA celler laaangt fra dårlige, de er faktisk bedre en BOSCH og derved også dyre, Danfoss invertere er langt fra de bedste på markedet, de har bla været ude at skifte komponenter i alle deres invertere samt de kun yder 1 års garanti, der kan så tilkøbes mere, hvor mange andre tilbyder min 5 år.

kig evt her http://www.vvs-eksperten.dk/index/solceller-2419
    og som tidligere nævnt, lad være med at købe hos en lille lokal der sikkert er lukket om 20 år.

• #17   14. aug 2012 Gå til en elektriker - du får nok bedre vejledning og når der er tale om så stor investering, så tror jeg næppe du vil købe det i jemogfix, bilka, tiger eller lignende steder.

Hvad med sætte det fast.. tror du bare det er galopskruer i tagplader? Hvad med tilkobling? osv osv osv...

Der er verden til forskel på bare alm kabler til installation f.eks , så gå til en fagmand smiley

mvh. elektrikeren smiley

• #18   14. aug 2012 http://www.egelevsmedie.dk/el/solceller.html

Der er udd. elektriker og folk til at montere med kursus bag sig..

• #19   14. aug 2012 Ja man skal have kurser i det. Det er nyt for de fleste i faget og der er meget mere i det end man kan lige se som lægmand smiley

• #20   14. aug 2012 hvorfor skal man så ha kurser i det?:)

• #21   14. aug 2012 hvor lang tid er sådan noget om at tjene sig selv ind?

• #22   14. aug 2012 snakker de ikke 6-8 år..

• #23   15. aug 2012 Som mange andre også skriver så får du hvad du betaler for.
    De anlæg der bliver solgt i f.eks. Bilka og XL byg ligger ca. 8% under i gennemsnitlig ydelse i forhold til de anlæg vi sælger i det firma jeg er ansat i.
    Vi har en test fra det tyske magasin Photon fra 2012 hvor de har testet en masse paneler. Her kan man se at det er bestemt ikke en fordel at købe tyske Paneler.
    Ydermere har Danfoss har problemer med at deres invertere støjer (ligesom deres frekvensomformere) så der skal et andet og dyrere fejlstrømsrelæ foran.(HPFI)
    Men det er et svært marked. Alle sælger solceller og alle siger at deres er noget at det bedste.

• #24   15. aug 2012 Jeg vil sige at du skal tage et af de firmaer der har eksisteret i mange år og så finde det bedste af dem. Den gamle har lige fået på hans hus og har undersøgt markedet og de fleste af de nystartede virker for useriøse, de tænker bare det er fedt at de har solgt for så mange penge og så er der ikke styr på resten.

Og så ville jeg sige det er en go ide ikke at tage et af de nystartede, hvis det er et firma der lige er startet er der større chance for at de går konkurs og så står du med et anlæg til ca 100 kilo uden garanti osv - ikke fedt

• #25   15. aug 2012 VW M

har du kendskab til det firma expi

• #26   15. aug 2012 ok,har smidt dem en mail i morges,så må vi se om de svare

• #27   15. aug 2012 hvis ikke jeg høre pr mail imorgen regner jeg ikke med de vil sælge noget,utrolig jeg ikke har hørt fra dem idag

• #28   15. aug 2012 Nu er det jo ferie periode, så måske der er underbemandet, så alle mails ikke lige når at blive besvaret. Slåg lidt koldt vand i blodet brug vente tiden på at finde flere sælger at få tilbud fra.

• #29   16. aug 2012 Stadig intet svar fra dem,man må formode de ikke er seriøse eller ønsker at sælge deres produkt

• #30   16. aug 2012 jeps,useriøst firma smiley

• #31   16. aug 2012 er deres mail ikke info@expi.dk

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

Biler: 3 Svar: 347
    #32   16. aug 2012 Hvis du har lidt tålmodighed, så vent lidt med dit solenergi. Staten kommer til at give et godt tilskud til folk vil tænke på miljøet. (nok her i det nye år)

• #33   16. aug 2012 www.vejbyenergi.dk ring til dem:)

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

#34   16. aug 2012 VW M -

Niksen. Der kommer størrer tilskud end der allerede er.

• #35   17. aug 2012 Pr. 1/1-13 Fjerne regeringen offenligeydelser til flere 1000 dansker som må går fra hus og hjem, hvor skal de solcelle anlæg så sættes op som de giver tilskud til?

Bare en joke.

• #36   17. aug 2012 Jeg kender flere der har været godt tilfreds med www.tysksolenergi.dk og de svarer i al fald på henvendelser!

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

#37   17. aug 2012 Cap'n Crunch !

Mystisk indlæg. Sæt dig lidt ind i hvad regeringen gerne vil opnå. Der skal spares, ja, men hvert andet emne der bliver diskuteret er CO2 - og tvinger dig ikke til at vente smiley

Hader rød regering hvis nogen skulle være i tvivl!!

• #38   17. aug 2012 Hov hov, siger ikke noget om jeg er enig eller uenig med deres tiltag om at forkorte dagpengeordninge. Nu var det mere at det de har gang i er dybt åndvagt, både at fjerne dagpengene når der er så mange ledige, men også at gi' tilskud på den måde de gør når folk vælger grønne løsninger, drop tilskudne, og luk op for at folk må lave flere KW i stedet for.

men for at holde det inde for trædstarters emne. Så vil jeg gerne bede om et link til din indsigter viden om de tilskud.

• #39   14. okt 2012 http://jk-el-green.5771.dk/#51.16

Billeder til skræk og advarsel for alle dem som absolut vil have deres tag ødelagt, der kommer mange af den slags skader, og forsikringen dækker ikke !!, der er masser af den slags klamphuggere derude lige nu...
    De fleste anlæg med tyske beslag er underdimentioneret, da beslag ikke passer til de danske træ og spær dimentioner, og vil give skader på tagene i de kommende år,

• #40   14. okt 2012 Altså min far har lige fået hans sat op med præsis de samme beslag, og de passer nu godt nok, og sidder ALLE sammen de rigtige steder, så mon ikke det har meget at sige hvem der sætter det op.

• #41   14. okt 2012 Lars N: Det du har billeder af er Würtz skinnesystem og det fejler absolut ikke noget, det er bare voldsomt fejlmonteret. Og underdimensioneret er det så absolut ikke. Det kunne næsten ligne at de bare har smidt dem igennem uden at bore for eller noget. Vi har absolut ingen problemer med Würtz skinnesystem. Derudover ville jeg nu også have sat skinnen under beslagene, da både ledninger og beslag så er mere skjulte nedefra.

Derudover er jeg klart størst fan af Hyundai's paneler og Fronius's invertere.

• #42   14. okt 2012 Iøvrigt skriver du ved nogle af skruerne at de ikke har ramt spærret. Det er ganske normal praksis at man skruer i lægterne og ikke i spærene. Ved eksempelvis eternit skruer man altid i det oprindelige huller i pladerne, og de er lavet efter lægterne.

• #43   15. okt 2012 Anders : det er et link og ikke mine billeder, bare for at vise hvor galt det kan gå, vand og fugt pisser jo igennem det viste tag !, og tro mig, du kan finde flere solcelleejere der lige nu sidder og skriver på nettet, og græder snot over at regnen siver ned gennem loftet...
    Mht beslag og trædimentioner kan jeg henvise til en artikel i "Lokalavisen" med en civilingeniør der forudser en bølge af sagsanlæg de kommende år pga fejlmontage, men det er der jo ingen i dette land der vil høre på lige nu....alle er berusede af de gyldne løfter om hurtig tilbagebetaling....

• #44   15. okt 2012 soltech kunne også være et fint firma at kontakte. kender en af mændene bag super flinkt mand. og virker som kvalitet de leger med...

• #45   15. okt 2012 Lars N: Det er muligt at der er andre tyskproducerede anlæg hvor det er et problem. Men medmindre der kommer en tyfon, er det ikke muligt at rykke Würtz anlæg af et tag.

• #46   15. okt 2012 Anders : det lyder godt at du er sikret, men tror du ikke der er nogle af de billige "gør det selv" anlæg der ryger ned i næste storm/orkan vejr ??, personligt tror jeg nu nok der skal falde nogle få stykker ned her og der, det bliver spændelde at følge når det kommer...

Kommentér på:
Solcelle anlæg (BILKA) spørgsmål!!!

Annonce